Honda CBR start niet meer na rit

TB1989

Rookie
23 sep 2017
1
0
Vianen
Hi allemaal,

Alvast excuses als deze vraag recentelijk is beantwoord, maar ik zit met een probleem.

De accu van mijn Honda CBR600F is wel eens helemaal ontladen, waardoor mijn motor niet meer wilde starten en ik heb moeten bijladen. Daarom zorg ik er nu voor dat ik minimaal een keer per week met mijn motor een tocht maak om zo de accu op peil te houden.

Vanochtend ben ik met de motor naar mijn werk gegaan. Het starten ging prima ondanks de kou en vochtigheid (dichte mistbanken). Heb ongeveer 40 minuten gereden, voornamelijk over de snelweg met lichten aan. Ongeveer drie uur later wilde ik wegrijden, maar wilde de motor ondanks het warmere weer niet starten. Op mijn digitale display werd ook meteen een andere tijd aangegeven zodat het leek alsof hij lange tijd zonder stroom heeft gezeten.

Nu vraag ik mij af of het aan de accu ligt (die overigens niet in optimale staat verkeerd), aangezien ik er lang genoeg mee gereden heb een paar uur daarvoor, terwijl de omstandigheden destijds slechter waren. Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen om mijn motor weer aan de praat te krijgen? Hij staat nu in een andere stad, dus ik hoop dat ik op z'n minst naar huis kan rijden als ik ' m op de snellader zet.
 
optie 1 startkabels naar de auto van een collega.
optie 2 aanduwen. contact aan, derde versnelling inschakelen, koppeling inknijpen, rennen (zo snel je kan), op de motor springen en dan de koppeling laten schieten (niet rustig laten opkomen). zodra de motor loopt koppeling inknijpen en terug schakelen. je zou eventueel een collega kunnen vragen om te helpen met drukken tijdens het starten.
 
Honda, dus kans is groot dat het de SpanningsRegelaar is.
Motor starten en meten met hoeveel volt de accu nog wordt bijgeladen, moet toch wel ruim 14v zijn.
Maar lees je maar even in op die problematiek, accu en zelfs dynamo kunnen zijn overleden door een defecte SR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan