Gezocht voor fotoshoot: blauwe oltimer motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je haalt nu 2 dingen door elkaar, namelijk meningen en feiten.

Of laat ik het anders zeggen, jouw mening en feiten.

Capice?

Goed punt hoor, maar ik moet de eerste mens nog tegenkomen die de Norton lelijk vindt. Het is idd smaak, maar dat de Norton mooi is, is voor 99% een feit.

Dat hij lang niet zo betrouwbaar is als de BMW boxer is ook een feit.
 
17a26c5f5e7808a44eac85193ce76ffb--moped-van.jpg
 
Tsjessis!!! Mijn opa had ook zo'n ding. Destijds was dat de mooiste motor van heel Delft, maar onbetrouwbaar...... Hij is er nog nooit de Wassenaarstraat mee uit gekomen.

Hij heeft dan ook vaak genoeg verzucht; had ik maar zo'n lelijke (blauwe) BMW gekocht.

















:+
 
Laatst bewerkt:
Want? TS vraagt op 25-09 om een Oltimer, geeft op 26-09 aan dat ze wat gevonden heeft, en post op 10-10 een foto die op 29-09 gemaakt is...
Foto is niets mis mee,de reclame voor die acculader wel,die is duidelijk commercieel en dat
mag niet. Pffff nou ben ik toch onaardig bezig B| ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee, zo werkt dat niet. Je komt hier een motor vragen, je vindt er een, en dus willen we ook zien hoe het verder gaat. We zijn namelijk een stelletje oude wijven hier.

Dat over die oude wijven klopt precies! ;) Ik zie dat de 'reclame' inmiddels is weggehaald door de moderator, dus nou niet meer mauwen jongens :)

Groetjes!
 
Of iets mooi is of niet is heel persoonlijk. We hebben tenslotte allemaal ( nou ja ,die we kunnen betalen) een motor die we zelf het mooist vinden.
En die Duitsers zijn goede motoren, sommigen zijn zelfs mooi. Maar die kutcilinders waar je je altijd aan bezeerd en bij mij amper de schuur in kan is natuurlijk een klote uitvinding. Ze rijden ook nog eens te perfect. Eigenlijk is het een lelijke eend op twee wielen,Ha,Ha.De Duitser zelf noemen het een "gummikuh".
Daarbij komt nog hun griezelige historie (een eerste en tweede wereldoorlog).
Nee, doe mij dan maar zo'n Engelse lekkende olieboot, die hebben ondanks alle technische ellende toch veel meer charme.
 
Of iets mooi is of niet is heel persoonlijk. We hebben tenslotte allemaal ( nou ja ,die we kunnen betalen) een motor die we zelf het mooist vinden.
En die Duitsers zijn goede motoren, sommigen zijn zelfs mooi. Maar die kutcilinders waar je je altijd aan bezeerd en bij mij amper de schuur in kan is natuurlijk een klote uitvinding. Ze rijden ook nog eens te perfect. Eigenlijk is het een lelijke eend op twee wielen,Ha,Ha.De Duitser zelf noemen het een "gummikuh".
Daarbij komt nog hun griezelige historie (een eerste en tweede wereldoorlog).
Nee, doe mij dan maar zo'n Engelse lekkende olieboot, die hebben ondanks alle technische ellende toch veel meer charme.

Technische ellende is toch onderdeel van de charme of karakter? :+
 
Tsjessis!!! Mijn opa had ook zo'n ding. Destijds was dat de mooiste motor van heel Delft, maar onbetrouwbaar...... Hij is er nog nooit de Wassenaarstraat mee uit gekomen.

Hij heeft dan ook vaak genoeg verzucht; had ik maar zo'n lelijke (blauwe) BMW gekocht.:+

Het lijkt me sterk dat je er de straat niet mee uitkomt. Ik heb er flinke buitenlandse reizen mee gemaakt en hij heeft mij nooit in de steek gelaten.

Maar als je ze niet het juiste onderhoud en TLC geeft, moet je er niet van opkijken als ze vreemde neigingen gaan vertonen.

De BMW boxer is idd net een lelijke eend en net zo betrouwbaar.

De Norton otoh gaat je nooit vervelen en het geluid is prachtig.
 
Laatst bewerkt:
Ja, reageren op een post die duidelijk bedoelt is om een reactie van jou uit te lokken noem je ook wel happen.

Dat jij jouw Norton de mooiste motor ooit vindt en dat je een BMW lelijk vindt (en dat je een Jaguar hebt en dat je met alle muziekgoden gewerkt hebt en dat je verliefd op Maan bent) weten we nu allemaal wel.
Niks mis mee hoor, echt niet, je mag zeker trots op bovenstaand lijstje zijn maar overmatig showen lokt reacties uit. Als je daar vervolgens iedere keer weer op reageert lijkt het alsof je erg hongerig naar erkenning bent over hoe goed je allemaal wel niet voor elkaar hebt.
Wellicht niet zo bedoelt maar zo komt het een beetje over.
 
Elke motor is betrouwbaar tenminste als ze voldoende onderhoud krijgen en op de juiste manier behandeld worden.
Bij de AJS Matchless club wordt juist heel veel gereden. En dat terwijl de gemiddelde leeftijd van de motoren ong.70 jaar is. Dit jaar naar Polen,sauerland,Groningen en Holsloot geweest.. Dit weekend weer naar belgie.volgend jaar naar Portugal. We houden ieder jaar een toercompetitie wie de meeste kilometers rijdt.
In Polen kwam ik een Oostenrijker tegen die met zijn Matchless G3L 350 van 60 jaar oud bezig was met een rondreis en had al 5000kilometer door oa. Finland en Letland achter de rug en moest van Polen (Gdansk) nog naar Oostenrijk.
En natuurlijk gaat er af en toe wat stuk, het is tenslotte erg oud spul.maar iedereen helpt elkaar en leent onderdelen aan elkaar.
Dus Han. We doen er meer mee dan alleen naar kijken en poetsen.
 
Heb je het over Maan, ik zag haar gisteren in dat prog van Peter van der Vorst ziet sterren.

Best een aardige meid.
 
Kijk nu eens goed.
Een sportief voorspatbord, waarom nu een degelijk achterspatbord met flanken? Die olietank, had die nu niet enige lijn van het frame of de tank kunnen aanhouden? Waarom is de tank afgeplat? Moest die op de buddy aansluiten? De buddy is gewoon een beklede plank. Het motorblok met de versnellingsbak zijn zo lang dat het frame gewoon 10 cm te lang is.
De verhoudingen van een Jawa kloppen nog beter.
Ja, er zit lekker veel chroom aan, maar of je daar ook mee thuis komt? En als je thuiskomt moet je je ballen weer in je broek stoppen en kan je naar de tandarts om je vullingen weer terug te laten plaatsen.
Het is volkomen terecht dat de Britse motor industrie om zeep is gegaan.

Neem dan een Adler twin of een Victoria Bergmeister. Het is niet voor niets dat de Japanners die zijn gaan namaken. Daar klopt de vormgeving van en de techniek is van na WO2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan