Hoe maken jullie wheelies?

Paar jaar geleden melding waarbij een motorrijder zwaar gewond zou zijn geraakt.

Ter plaatse trof ik een mij bekende M-Fér die zwaargewond was geraakt, netjes verlaten weg uitgezocht om wheelies te oefenen, met z'n voet van z'n steppie geschoten en tegen een boom. Nog een spoedbegeleiding naar het ziekenhuis verzorgd maar op de operatietafel overleden.

Ik heb t niet zo op wheelies :N

Hier een paar jaar geleden een vader met zijn zoontje achterop. Nieuwe motor en hij wilde zijn zoontje even laten zien hoe een wheelie ging. Zoontje dood en vader levensgevaarlijk gewond. Ik heb het er dus ook niet meer zo op.
 
Wheelies maken een beetje op het gevoel doen. elke motor ligt ook weer anders met het zwaartepunt en gewicht. met mijn XR600 maak ik makkelijk wheelies en rijd hier de hele straat er zo op het achterwiel mee uit.
 
ga rijden in zijn 1 op het aantal toeren waarbij jouw motor zijn powerband heeft, op dat moment geef je volgas en tegelijkertijd knijp je je koppeling in en direct weer los.

Lol.. heb zo ff niet gelezen wat voor bike die heeft maar als je dit doet met de verkeerde bike en verkeerde handeling dan lig je op je rug man :+
 
Heel vervelend inderdaad. Maar relatief weinig mensen zijn omgekomen dmv een wheelie ten opzichte van sportief rijden. Een vriend van een maat van mij reed met een groep vrienden in de omgeving bij Renesse, ze hadden oortjes in en konden praten met elkaar. Hij reed veel te hard een bocht in en werd nog gewaarschuwd "wat doe je? een bocht! er komt een bocht!". Hij heeft die bocht te snel genomen en heeft zichzelf doormidden gereden tegen de vangrail.
Ik ben mij bewust van de gevaren.

Wees gerust, ik heb nog veel meer voorbeelden waarbij motorrijders om verschillende redenen zijn overleden.

Het enige waar ik op wilde wijzen is dat Wheelies niet ongevaarlijk zijn.
In het voorbeeld moet er nog bij dat zijn hoogzwangere vrouw er op de begrafenis er best verdrietig uit zag.

Als jij je bewust van bent van de gevaren en het risico accepteert dan ga gerust je gang.
 
Lol.. heb zo ff niet gelezen wat voor bike die heeft maar als je dit doet met de verkeerde bike en verkeerde handeling dan lig je op je rug man :+

Lijkt me sterk, je bent al op snelheid dus je motor kan nooit achterover slaan of je blijft als een idioot gas houden. Plus hij zegt net dat hij hem niet van de grond krijgt :P
 
Lijkt me sterk, je bent al op snelheid dus je motor kan nooit achterover slaan of je blijft als een idioot gas houden. Plus hij zegt net dat hij hem niet van de grond krijgt :P

Wiskey throttle..

Als ik dat had gedaan zoals jij zegt op mijn oude z1000 dan had ik instant n koprol gemaakt
 
Een wheelie is per definitie een niet gewenst gevolg van te veel vermogen in de verkeerde richting.
Je wil vooruit met je motor, niet omhoog. Anders had je wel een raket gekocht... 8-)
 
Wees gerust, ik heb nog veel meer voorbeelden waarbij motorrijders om verschillende redenen zijn overleden.

Het enige waar ik op wilde wijzen is dat Wheelies niet ongevaarlijk zijn.
In het voorbeeld moet er nog bij dat zijn hoogzwangere vrouw er op de begrafenis er best verdrietig uit zag.

Als jij je bewust van bent van de gevaren en het risico accepteert dan ga gerust je gang.

Ik snap dat dit heel ingrijpend is. Ik heb zelf ook genoeg filmpjes gezien op bestgore.com etc.
Ik heb gelukkig ook geen vrouw en kinderen en ben nu eenmaal een thrillseeker, maar wel met een beetje verstand. Ik doe het ook niet met anderen in de buurt. Er zullen nog veel nagatieve reacties hier komen. Ja. Jullie hebben helemaal gelijk.
 
Wiskey throttle..

Als ik dat had gedaan zoals jij zegt op mijn oude z1000 dan had ik instant n koprol gemaakt

Ik heb op een Z1000 gereden van een maat en dat ging precies hetzelfde hoe ik het beschreef... jij bent degene die je gas loslaat. Je popt hem daarmee omhoog, dit wil niet zeggen dat je gas moet blijven geven...
 
Zie het nut van een wheelie niet zo.
Je zal niet de eerste zijn die op zijn kano gaat. En als je gepakt wordt op de openbare weg heb je het risico dat je een art.5 uitgereikt krijgt.

Ook niet onbelangrijk is dat het blok van mijn ZZR1100C niet zo gelukkig wordt van wheelies.
Het big-end krijgt dan geen olie en gaat daarvan naar de kl@ten.

Ik blijf wel laag bij de grond. :]
 
Zie het nut van een wheelie niet zo.
Je zal niet de eerste zijn die op zijn kano gaat. En als je gepakt wordt op de openbare weg heb je het risico dat je een art.5 uitgereikt krijgt.

Ook niet onbelangrijk is dat het blok van mijn ZZR1100C niet zo gelukkig wordt van wheelies.
Het big-end krijgt dan geen olie en gaat daarvan naar de kl@ten.

Ik blijf wel laag bij de grond. :]

Wat bedoel je me big-end? Het lager?
 
Ik snap dat dit heel ingrijpend is. Ik heb zelf ook genoeg filmpjes gezien op bestgore.com etc.
Ik heb gelukkig ook geen vrouw en kinderen en ben nu eenmaal een thrillseeker, maar wel met een beetje verstand. Ik doe het ook niet met anderen in de buurt. Er zullen nog veel nagatieve reacties hier komen. Ja. Jullie hebben helemaal gelijk.

Je hoeft je niet te verdedigen hoor, voor mij is het gewoon m'n werk, niks filmpjes.
Wie ben ik om tegen jou te zeggen of je het wel of niet zou moeten doen, ik was van plan een waarschuwing neer te zetten, niet meer of minder :)




art. 5 is een punt inderdaad, daarom doe ik het op een totaal verlaten weg in niemandsdorp.

Daar geld art 5 ook.
Misschien 10/20% minder kans dat je hem ook daadwerkelijk krijgt, maar het kan net zo goed.
 
Laatst bewerkt:
Voor koele wheelies heb je een dikke 1 of 2 cilinder nodig. Powerwheelies dus.
Met de koppeling uitgelokte wheelies zijn nutteloze, gevaarlijke penisverlengers.
 
Ga eerst maar leren rijden ipv proberen wheelies te maken. Pas als je je motor kent en een echt goede motorbeheersing hebt ga je pas denken over wheelys.. Anders lig je binnen no time achter je motorfiets ipv erop. ;)
 
Je hoeft je niet te verdedigen hoor, voor mij is het gewoon m'n werk, niks filmpjes.
Wie ben ik om tegen jou te zeggen of je het wel of niet zou moeten doen, ik was van plan een waarschuwing neer te zetten, niet meer of minder :)Daar geld art 5 ook.
Misschien 10/20% minder kans dat je hem ook daadwerkelijk krijgt, maar het kan net zo goed.

Ik vermoed dat je op de IC werkt. Ten eerste mijn respect daarvoor. Mijn zus is verpleegster en heeft een vriend die ook op de IC werkt die ook motor rijdt. Ik zelf heb ook het één en ander gezien. Ik begrijp dat je het afkeurt.
Art 5... dat kan op een verlaten weg. Moeten ze wel met een helicopter boven mij vliegen.
 
Je gaat waarschijnlijk sws 10 keer op je bek denk ik als je echt gaat oefenen...
En zou ik toch gewoon een groot parkeerterrein nemen bij evennementenhallen/stadions met een motortje van 1K

Maja op een andere motor is het weer anders..
 
Ik vermoed dat je op de IC werkt. Ten eerste mijn respect daarvoor. Mijn zus is verpleegster en heeft een vriend die ook op de IC werkt die ook motor rijdt. Ik zelf heb ook het één en ander gezien. Ik begrijp dat je het afkeurt.
Art 5... dat kan op een verlaten weg. Moeten ze wel met een helicopter boven mij vliegen.


Of Mean bleu man rijdt plotseling achter je , dan ben je echt goed het bokje . _O-
 
Laatst bewerkt:
Je gaat waarschijnlijk sws 10 keer op je bek denk ik als je echt gaat oefenen...
En zou ik toch gewoon een groot parkeerterrein nemen bij evennementenhallen/stadions met een motortje van 1K

Maja op een andere motor is het weer anders..

VOOR DE DUIDELIJKHEID.
Ik vraag niet om de gevaren en niet om hoe ik een wheelie moet maken. Dit ken ik al.
Ik vraag alleen om de technieken van anderen en hun ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat waarschijnlijk sws 10 keer op je bek denk ik als je echt gaat oefenen...
En zou ik toch gewoon een groot parkeerterrein nemen bij evennementenhallen/stadions met een motortje van 1K

Maja op een andere motor is het weer anders..

Nog nooit op mijn bek gegaan.
 
:') :')

Je hebt pas net je rijbewijs, tenzij je een motorsport hebt gedaan moet je eerst leren rijden ja.

Het is sowieso niet verstandig om het te doen op je trots, want als je echte wheelies wil maken ga je geheid een keer op je muil. Op een motorfiets met een boel PK en een koppeling kan iedereen wel een paar centimeter van de grond komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan