Motor-Forum

Select Forum

Te klein voor motorrijbewijs.....

Winnaar WIDM 2016

V-Stromrijder

Reg. datum:
10 nov. 2015
Functie:
Winnaar WIDM 2016
quote:
Evolx schreef op 29 september 2017 @ 20:37:
Ik heb de kop gezien maar ik heb geen behoefte aan een abo dus ook niet verder gelezen.

Hoe dan ook, ik betwijfel toch ten zeerste of dat verhaal wel waar is.

Het was weer VRIJDAG mensen! :z
Na regen komt de mooiweerrijder.
Suzuki DL650 V-Strom

Reg. datum:
09 mei. 2017
Ja. Dit is bizar. Dit kan niet goed zijn. Cbr moet haast wel bakzeil halen lijkt mij. In elk geval geld terug.

Reg. datum:
31 mei. 2008
Tis weer eind van het jaar en dan zijn de examinatoren altijd onnodig veel mensen aan het laten zakken voor het rijbewijs.
Zal het slagingspercentage wel weer iets aan de hoge kant zijn.
Dit ontkent het cbr in alle toonaarden maar is al sinds jaar en dag het geval.

En vervolgens huilen als hyena's dat het slagingspercentage zo laag is omdat de rijkwaliteiten van de kandidaten veel te laag is.

Hebben ze dit in dit geval iig weer bewezen dat het aan het cbr ligt en aan de kwaliteit van de examinatoren en niet aan de kwaliteit van de kandidaat.

Reg. datum:
17 feb. 2013
quote:
Mike Schenk schreef op 29 september 2017 @ 20:55:
De echte reden is natuurlijk omdat ze een vrouw is.

Dit heeft een ex collega van mij dus gehad in de jaren '70.
Gaat voor d'r examen,de examinator zegt je bent een vrouw en hoort niet op een motor en weigerde haar te laten afrijden.
Later heeft ze wel afgereden,na protest of andere examinator,ik weet het niet maar het is dus wel gebeurt.
downtown 300i,CB750K6,Bullet500

'Maniak'

Reg. datum:
26 jun. 2005
quote:
sammie schreef op 29 september 2017 @ 21:01:

Er zijn wel meer examinatoren die niet zuiver werken.. doe je nix aan.. het CBR beschermd ze..

Echt zo niet waar!

In Amsterdam is er in 2015 1 ontslagen omdat mevrouw zo haar eigen stelregels hanteerde.
En dat is niet de bedoeling, examinatoren beoordelen een kandidaat middels de rijprocedure.
Wie niet binnen het kader van de rijprocedure past tijdens het examen die zakt en mag het nog eens proberen.

Dit meisje paste dus niet binnen de rijprocedure en de examinator moet wellicht de module communicatieve vaardigheden nog eens bestuderen!

http://www.rijschoolvanda...-laag-slagingspercentage/
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.

Reg. datum:
10 apr. 2016
Of de vrouw is gezakt omdat haar rijvaardigheid niet goed was, de examinator heeft zijdelings een opmerking geplaatst over haar lengte en de vrouw besluit dat persoonlijk op te vatten, te zien als dé reden dat ze gezakt is en er een puntje van te maken. In een maatschappij waar een negerzoen geen negerzoen meer mag heten en de Hema "genderneutrale" baby kleren verkoopt, is dat niet heel onwaarschijnlijk.

In het andere geval is het niet zo'n slimme examinator.

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
Ik weet zeker dat ze gezakt is wegens te dikke bovenbenen, maar de examinator vond het niet verstandig dit als reden op te geven. :P
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Beterder bekent als Mijk Sgenk

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
Silverarrow schreef op 30 september 2017 @ 09:21:
Of de vrouw is gezakt omdat haar rijvaardigheid niet goed was, de examinator heeft zijdelings een opmerking geplaatst over haar lengte en de vrouw besluit dat persoonlijk op te vatten, te zien als dé reden dat ze gezakt is en er een puntje van te maken. In een maatschappij waar een negerzoen geen negerzoen meer mag heten en de Hema "genderneutrale" baby kleren verkoopt, is dat niet heel onwaarschijnlijk.

Zeker in een wereld waar kinderen tegenwoordig door hun ouders worden opgevoed alsof het allemaal kleine prins(es)jes zijn die uniek zijn en niets fout kunnen doen merk je dat kritisch naar jezelf kijken door veel jongeren niet lukt. En omdat haar ouders haar hebben verteld dat al haar scheten naar bloemetjes ruiken kan het in dit geval ook niet aan haar hebben gelegen.

Het lijkt me waarschijnlijk dat deze dame gewoon op objectieve gronden is gezakt voor haar examen en dat de examinator iets heeft gezegd als dat met haar lengte motorrijden een extra uitdaging is. Wat natuurlijk gewoon waar is.
Honda XL600V Transalp 1997 | BMW R1200GSA LC 2014

YamahaR6

Reg. datum:
06 apr. 2003
quote:
Mike Schenk schreef op 30 september 2017 @ 09:39:

[...]

Zeker in een wereld waar kinderen tegenwoordig door hun ouders worden opgevoed alsof het allemaal kleine prins(es)jes zijn die uniek zijn en niets fout kunnen doen merk je dat kritisch naar jezelf kijken door veel jongeren niet lukt. En omdat haar ouders haar hebben verteld dat al haar scheten naar bloemetjes ruiken kan het in dit geval ook niet aan haar hebben gelegen.

Het lijkt me waarschijnlijk dat deze dame gewoon op objectieve gronden is gezakt voor haar examen en dat de examinator iets heeft gezegd als dat met haar lengte motorrijden een extra uitdaging is. Wat natuurlijk gewoon waar is.

haha, ik heb zo'n neefje van 5. Doet nooit wat verkeerd en is de goedheid zelve, volgens zijn ouders. Ikzelf trap hem het liefst een baan rond de aarde.
*** #NickyHayden69 *** #RideOnKentuckyKid ***

Reg. datum:
28 jun. 2008
" Naomi werd daarbij uitvoerig getest op de controle over de motor. Op de skeelerbaan in Staphorst draaide ze op het gas geven na verder haar hand niet om voor het achteruit inparkeren, een slalom tussen pionnen en het rijden van een 'achtje'. ,,En dan zou ik niet op de openbare weg kunnen rijden? Echt wel." [ AD ]

Hoe doe je dat, er is veel veranderd in de 30 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behaald. :)

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
quote:
Wegmisbruiker schreef op 30 september 2017 @ 08:54:

[...]

Echt zo niet waar!

In Amsterdam is er in 2015 1 ontslagen omdat mevrouw zo haar eigen stelregels hanteerde.
En dat is niet de bedoeling, examinatoren beoordelen een kandidaat middels de rijprocedure.
Wie niet binnen het kader van de rijprocedure past tijdens het examen die zakt en mag het nog eens proberen.

Dit meisje paste dus niet binnen de rijprocedure en de examinator moet wellicht de module communicatieve vaardigheden nog eens bestuderen!

http://www.rijschoolvanda...-laag-slagingspercentage/

Wel, ik ben voor B deestijds gezakt omdat
1- ik 51 ipv 50 in bbk zou hebben gereden.
2- ik niet vrijgemaakt gereformeerd was..
Nu jij weer..

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
Omgekeerd haalde ik al mijn rij-examens omdat ik zo'n lekker ding ben.
Honda XL600V Transalp 1997 | BMW R1200GSA LC 2014

Reg. datum:
28 mrt. 2017
Dit is toch werkelijk waar klinkklare onzin!
Ze kunnen je echt niet laten zakken omdat ze vinden dat je niet over auto's heen kan kijken. Werkelijk waar.
Hebben ze weer last van het 'Ik moet mijn quotum aan gezakte examenkandidaten nog halen dit jaar dus ik verzin maar redenen om kandidaten te laten zakken'- virus ofzo...

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
De hamvraegh is, was ze te klein om een wheely te maken?

KTM Adventure 950S

Reg. datum:
25 jun. 2005
quote:
wolves schreef op 30 september 2017 @ 10:36:
" Naomi werd daarbij uitvoerig getest op de controle over de motor. Op de skeelerbaan in Staphorst draaide ze op het gas geven na verder haar hand niet om voor het achteruit inparkeren, een slalom tussen pionnen en het rijden van een 'achtje'. ,,En dan zou ik niet op de openbare weg kunnen rijden? Echt wel." [ AD ]

Hoe doe je dat, er is veel veranderd in de 30 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behaald. :)

Motor aan de hand achteruit lopend een bochtje van 90gr maken, zodoende een "parkeervak" instekend :)

Onzin allemaal tegenwoordig pfff
Horsepower outweight my talent

Reg. datum:
13 feb. 2008
Kan veel kleiner!
Helden en godinnen, bestaan bij de gratie dat je ze niet (goed genoeg) kent!

Reg. datum:
28 mrt. 2017
quote:
The DanMan schreef op 30 september 2017 @ 11:47:

[...]

Motor aan de hand achteruit lopend een bochtje van 90gr maken, zodoende een "parkeervak" instekend :)

Nou... een beetje voertuigbeheersing kan geen kwaad hoor. Sommige mensen zijn geboren voor motorrijden (denk jij ook als ik je zo 'hoor'), maar een beetje de foefjes van die bochtjes maken leren en oefenen vind ik geen overbodige luxe.

Om iemand te discrimineren om z'n lengte vind ik wel onzin.

XT 350

Reg. datum:
02 dec. 2010
quote:
The DanMan schreef op 30 september 2017 @ 11:47:

[...]

Is dat echt waar?wat een flauwekul zeg ;(,ook nog in een denkbeeldige garage soms? :+

Reg. datum:
28 jun. 2008
quote:
G_v_S schreef op 30 september 2017 @ 12:02:

[...]

Nou... een beetje voertuigbeheersing kan geen kwaad hoor. Sommige mensen zijn geboren voor motorrijden (denk jij ook als ik je zo 'hoor'), maar een beetje de foefjes van die bochtjes maken leren en oefenen vind ik geen overbodige luxe.

Om iemand te discrimineren om z'n lengte vind ik wel onzin.

Met een Goldwing of CB1 ? Complete onzin die weer bedacht is.

Niet meer motorloos

Reg. datum:
17 jul. 2009
quote:

Dit is wel echt heel vreemd om te zien.... Iemand die Bing gebruikt :o
CBR600F '95 Verkocht; Aprilia SL1000 Falco '00 kapot Gefixt!

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
De trucs om een motor achteruit een kleine ruimte in te duwen heb ik afgekeken van medewerkers van een motorzaak. Heel handig als je achteruit een tuinpad van een halve meter breed met 3 bochten er in af moet.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
28 mrt. 2017
Alle gekkigheid op een stokje; als er vereisten zijn aan de minimale lengte van de kandidaat, moeten ze dat bij aanvang van de lessen al nagaan. Niet bij het examen even melden. Wat een naaistreek zeg. Pardon mij French...

Trouwens, eindelijk is het me gelukt om een plaatje te uploaden! Woohoo!
Voel me echt heel hip,... :] *O* *O*

KTM Adventure 950S

Reg. datum:
25 jun. 2005
quote:
*Jan* schreef op 30 september 2017 @ 12:02:

[...]

Is dat echt waar?wat een flauwekul zeg ;(,ook nog in een denkbeeldige garage soms? :+

Uhu :Y

Even refererend naar een reactie hierboven met het risico bepaalde mensen tegen de schenen te stoten; de "geboren motorrijders" pik je er zo uit, die hebben al die onzin niet nodig.
Lui die 40+ lessen nodig hebben moeten het misschien maar gewoon bij de B houden.

Ter nuance; motorrijden is (voor mij iig) een passie, een droom die uitgekomen is.
Heerlijk alles op gevoel, genieten van het moment. Jij samen met je kameraad, en niemand anders.
Tegenwoordig zie je steeds meer en steeds vaker de zogenaamde wannabees. Het lijkt wel een bevlieging. Een hype.
Horsepower outweight my talent

FZ750 1985 20-valve

Reg. datum:
03 jun. 2013
Klein en/of voertuigbeheersing..............?
Dat is naast vooral behendigheid ook wel iets jus in de armen!

Tijdens mijn enige(!) rijles was er bij de koffiepauze een meidje die onderste-boven lag met de motor.
Triest! Toch nog maar een paar lessen extra!
Niet poetsen, maar rijden!

Reg. datum:
23 sep. 2017
quote:
*Jan* schreef op 30 september 2017 @ 12:02:

Is een verplicht onderdeel van het AVB dat je gegarandeerd gaat krijgen. Samen met de langzame slalom en het stapvoets rijden.
GS500E

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.