Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn neutraal sensor doet regelmatig moeilijk. Eigenlijk altijd wanneer ik met mijn voet schakel, maar wanneer ik deze met de hand in zn neutraal zet gaat het altijd in 1 keer goed :? :?

Het groene lampje gaat niet branden en de gear indicator geeft niks aan. De motor staat wel in zn neutraal (kan bewegen zonder koppeling), maar omdat dit niet klopt blijft ik altijd door kloten totdat het groene lampje aan is.

Soms is dat net zolang kloten dat het stoplicht inmiddels alweer op groen gaat en dan heb ik het nog steeds niet voor elkaar.

Iemand die dit herkent en een oplossing heeft?
K8 model
 
Laatst bewerkt:
Mijn neutraal sensor doet regelmatig moeilijk. Eigenlijk altijd wanneer ik met mijn voet schakel, maar wanneer ik deze met de hand in zn neutraal zet gaat het altijd in 1 keer goed :? :?

Het groene lampje gaat niet branden en de gear indicator geeft niks aan. De motor staat wel in zn neutraal (kan bewegen zonder koppeling), maar omdat dit niet klopt blijft ik altijd door kloten totdat het groene lampje aan is.

Soms is dat net zolang kloten dat het stoplicht inmiddels alweer op groen gaat en dan heb ik het nog steeds niet voor elkaar.

Iemand die dit herkent en een oplossing heeft?
K8 model
Dan is het groene lampje toch aan? :P
Zelf heb ik er geen last van bij mijn K8 (55k op de teller).
 
Mijn neutraal sensor doet regelmatig moeilijk. Eigenlijk altijd wanneer ik met mijn voet schakel, maar wanneer ik deze met de hand in zn neutraal zet gaat het altijd in 1 keer goed :? :?

Het groene lampje gaat niet branden en de gear indicator geeft niks aan. De motor staat wel in zn neutraal (kan bewegen zonder koppeling), maar omdat dit niet klopt blijft ik altijd door kloten totdat het groene lampje aan is.

Soms is dat net zolang kloten dat het stoplicht inmiddels alweer op groen gaat en dan heb ik het nog steeds niet voor elkaar.

Iemand die dit herkent en een oplossing heeft?
K8 model
Bij mijn k7 ook gehad. Gearsensor vervangen en probleem was verholpen. (Was toen nog garantie bij de dealer waar ik deze 2de hands kocht)
 
Laatst bewerkt:
Oke, bedankt ( ook voor de link).
Ik ga deze eerst eens schoonmaken.

Toen ik de motor net had werkte het normaal. Ik heb de afgelopen tijd door de troep gereden dus hopelijk is het vuil.

:t :t
 
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, en ik heb de hoop dat jullie me daar wel mee kunnen helpen.

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn srad op m'n plaat gegaan.

Nu ben ik het boeltje aan het demonteren, zie ik dat de ophangpunten van m'n lamp afgebroken zijn. De lamp verder is nog heel en werkt nog...

Is dat nog een beetje te repareren? Heb ik deze nodig? Of is er een handigheidje om toch deze lamp nog te kunnen gebruiken?

Mvg Rick
 
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, en ik heb de hoop dat jullie me daar wel mee kunnen helpen.

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn srad op m'n plaat gegaan.

Nu ben ik het boeltje aan het demonteren, zie ik dat de ophangpunten van m'n lamp afgebroken zijn. De lamp verder is nog heel en werkt nog...

Is dat nog een beetje te repareren? Heb ik deze nodig? Of is er een handigheidje om toch deze lamp nog te kunnen gebruiken?

Mvg Rick
Foto’s?
 
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, en ik heb de hoop dat jullie me daar wel mee kunnen helpen.

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn srad op m'n plaat gegaan.

Nu ben ik het boeltje aan het demonteren, zie ik dat de ophangpunten van m'n lamp afgebroken zijn. De lamp verder is nog heel en werkt nog...

Is dat nog een beetje te repareren? Heb ik deze nodig? Of is er een handigheidje om toch deze lamp nog te kunnen gebruiken?

Mvg Rick

Moeilijk
Je lamp hangt op een plek onderhevig aan stoten
Tenzij je er een soort kraag omheen krijgt gemonteerd zal een gelijmd opnhangpunt een zwak punt blijven
 
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, en ik heb de hoop dat jullie me daar wel mee kunnen helpen.

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn srad op m'n plaat gegaan.

Nu ben ik het boeltje aan het demonteren, zie ik dat de ophangpunten van m'n lamp afgebroken zijn. De lamp verder is nog heel en werkt nog...

Is dat nog een beetje te repareren? Heb ik deze nodig? Of is er een handigheidje om toch deze lamp nog te kunnen gebruiken?

Mvg Rick


Lastig te maken idd en er komt ook nogal wat rijwind op.

Bel/mail hem maar eens eventjes hij heeft er genoeg op voorraad liggen.

www.bph-motoronderdelen.nl/
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke SRAD het betreft, maar op Ebay zie ik dat een headlight unit niet de wereld kost (rond de 40 euro's voor sommige modellen).

Deze vervangen is dan wellicht een optie.
 
Bph ken ik inderdaad wel ja. Ooit eens onderdelen voor n gs500 vandaan getoverd.

Ik had gehoopt een el cheapo oplossing te verzinnen.

Bedankt voor de tips.

Gr Rick
 
Ok. Ik ga kijken hoe ver ik kom met lijmen. Anders ff bph een mailtje sturen.

Daarnaast kreeg ik het zekeringkastje niet van die Ram air buis af...is daar n handigheidje voor? Of moet ik gewoon beter kijken?

Gr Rick
 
Ok. Ik ga kijken hoe ver ik kom met lijmen. Anders ff bph een mailtje sturen.

Daarnaast kreeg ik het zekeringkastje niet van die Ram air buis af...is daar n handigheidje voor? Of moet ik gewoon beter kijken?

Gr Rick

Ja :Y

m15yjaafn.jpg


Die hoeft trouwens ook niet los kan je gewoon laten hangen.Hangt die niet in rubbers heb ze zovaak losgehaald dat ik het vergeten ben _O- en mij niet wil vergissen met een jonger model.
 
Laatst bewerkt:
Motor staat bij garage... Zondag ritje gedaan, met hogedruk afgespoten, naar huis gereden. Niks aan de hand.

Toen wilde ik m weer eveb starten, kreeg ik een FI melding en een knipperend sleuteltje. Motor start niet, maar gooit m wel rond.

Is nu de 2e keer, vorige keer was het direct na het afspuiten en ging het weg na 10 min en kon ik weer rijden.

Volgens monteur kan de computer kapot zijn, de antenne of de communicerende ring. Hij zegt ook dat het niks met het afspuiten te maken heeft. Wordt waarschijnlijk een duur geintje.

Iemand een soortgelijk iets meegemaakt?
 
Roel, Ik weet van zien en hier lezen op MF dat deze key code systemen klote zijn. :(

Je begint met A nalyseren en eindigt bij C de computer ;)

Opnieuw inleren zou kunnen helpen?
 
Roel, Ik weet van zien en hier lezen op MF dat deze key code systemen klote zijn. :(

Je begint met A nalyseren en eindigt bij C de computer ;)

Opnieuw inleren zou kunnen helpen?

Heb m naar de suzuki-man gebracht. Hoj heeft dit probleem vaker gezien: 2 vd 3 keer was het een ring en relatief goedkoop. 1 keer was het de complete computer met sloten enz enz a 1800 euro.

Hopen dat ik geluk heb...
 
Laatst bewerkt:
Heb m naar de suzuki-man gebracht. Hoj heeft dit probleem vaker gezien: 2 vd 3 keer was het een ring en relatief goedkoop. 1 keer was het de complete computer met sloten enz enz a 1800 euro.

Hopen dat ik geluk heb...


Hoop ik ook Roel, :Y

Ik zou zelf een race-startknop monteren mocht het de computer zijn ? Mits je deze computer kunt omzeilen.En e.v.t desgewenst er een aftermarket alarm erop zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hoop ik ook Roel, :Y

Ik zou zelf een race-startknop monteren mocht het de computer zijn ? Mits je deze computer kunt omzeilen.En e.v.t desgewenst er een aftermarket alarm erop zetten.

Als ie t weer doet en helemaal goed is verkoop ik m halverwege dit seizoen denk ik. Afhankelijk van de kosten die ik nu ga maken uiteraard. Zat toch al met een schuin oog naar iets anders te kijken en dit is een voorteken denk ik hahaha.

Al is het wel de fijnste motor die ik tot nu toe heb gehad.
 
Als ie t weer doet en helemaal goed is verkoop ik m halverwege dit seizoen denk ik. Afhankelijk van de kosten die ik nu ga maken uiteraard.
Jullie jonkies wisselen nu eenmaal graag :P Wat betreft voortekens dat heb ik dagelijks wel _O-
Zat toch al met een schuin oog naar iets anders te kijken en dit is een voorteken denk ik hahaha.
Net als ik dus ;)
Ik had gekeken naar die Kawasaki ZX10R SBK KRT o.Race.Full race 2016 helaas konden we het niet eens worden qua prijs. Wel een hele vette machine is het......... :9

https://suchen.mobile.de/motorrad-i...rantie-hamburg/253622210.html?action=parkItem


Dan koop ik veel liever zoiets omdat ik hier alle OEM onderdelen nog bij heb stel hij gaat terug de straat op.

https://www.automobile.fr/Moto/x/vh...,sro:desc,dmg:/pg:vipmotorbike/248018743.html

Al is het wel de fijnste motor die ik tot nu toe heb gehad.


Dat denk ik ook wel hoor ik wel vaker over dit type gixxer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan