Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is dat?

Koppelingshendel --> koppelingskabel --> heveltje boven op het koppelingshuis --> koppelingshuis met platen.

Waar zit de schakelaar? :?
 
Wat is dat?

Koppelingshendel --> koppelingskabel --> heveltje boven op het koppelingshuis --> koppelingshuis met platen.

Waar zit de schakelaar? :?
Zit onder de koppelingshendel, vlakbij het draaipunt. Koppelingshendel moet ingeknepen worden, anders start de motor niet (tenzij je de sensor overbrugt :) Edit: niet doen dus, zie twee post lager).
 
Laatst bewerkt:
Zit onder de koppelingshendel, vlakbij het draaipunt. Koppelingshendel moet ingeknepen worden, anders start de motor niet (tenzij je de sensor overbrugt :)).

Deze sensor moet je dus niet overbruggen heb ik mij ooit door Marc Hoegee laten vertellen. Je hebt dan geen vol vermogen meer omdat de computer in een soort noodloop gaat.
 
Klopt daar zit die. Gelukkig geen duur grapje geworden uit eindelijk. Nu is de vering aan de beurt.
 
Deze sensor moet je dus niet overbruggen heb ik mij ooit door Marc Hoegee laten vertellen. Je hebt dan geen vol vermogen meer omdat de computer in een soort noodloop gaat.
Ow oke. Ik dacht dat de mensen die hem ombouwen tot circuitfiets mogelijk zouden overbruggen, maar niet dus :). Wordt het soms dan gedaan bij de schakelaar bij de voorrem :? Ik heb mijn post in ieder geval aangepast zodat ik niemand op ideeën breng.

Klopt daar zit die. Gelukkig geen duur grapje geworden uit eindelijk. Nu is de vering aan de beurt.
Inderdaad fijn dat het geen dure reparatie is geworden. Ga je de voor- en/of achtervering aanpakken? En doe je dit zelf of laat je het doen?
 
Laatst bewerkt:
Remschakelaar heb je niets aan op circuit.
Maar koppelingsschakelaar nooit van gehoord maar zou kunnen, volgens mij zit hij er bij mij ook nog op.
 
Deze sensor moet je dus niet overbruggen heb ik mij ooit door Marc Hoegee laten vertellen. Je hebt dan geen vol vermogen meer omdat de computer in een soort noodloop gaat.
Dat heb ik jaren terug al mogen ervaren op vakantie in Italie,motor wou niet meer starten,aanduwen lukte niet altijd dus die schakelaar overbruggen met een paperclip en wat tape,motor start weer en je komt thuis wat kan mij die Hoegee nou schelen?
Het probleem was vocht in die schakelaar en ook de spray van een italiaan maakte het niet beter,thuis dat ding uitelkaar geschroeft,droog gemaakt ,een spul op of in spuiten!en ie deet en doet het nog immer,gebruik ,m nog steeds.
 
Dat heb ik jaren terug al mogen ervaren op vakantie in Italie,motor wou niet meer starten,aanduwen lukte niet altijd dus die schakelaar overbruggen met een paperclip en wat tape,motor start weer en je komt thuis wat kan mij die Hoegee nou schelen?
Het probleem was vocht in die schakelaar en ook de spray van een italiaan maakte het niet beter,thuis dat ding uitelkaar geschroeft,droog gemaakt ,een spul op of in spuiten!en ie deet en doet het nog immer,gebruik ,m nog steeds.

Ik geef alleen aan wat mij toen is verteld/wijs gemaakt.
Wat de rest er mee doet is aan ieder zelf.

Zonder die schakelaar kun je inderdaad gewoon rijden. Heb hetzelfde meegemaakt ook op vakantie, gewoon doorlussen en vakantie volgemaakt. Thuis een nieuwe schakelaar er op na dat advies van Hoegee.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben stiekem een tweede "speel" motor aan het zoeken die ik naast m'n ZZR1400 wil gebruiken en de GSXR750 uit 2004 of 2008 leken me wat.

Er staan er een hoop te koop, maar voornamelijk met kilometerstanden van 40.000 of meer. Klopt het dat je bij de 750 ook iedere 24.000 / 42.000 km de klepspeling moet controleren? Ik kan er waarschijnlijk van uit gaan dat dit niet gebeurd is wanneer een fiets te koop staat rond die kilometerstand?

Bij de ZZR1400 is dit een hels karwei, is dit goedkoper/makkelijker voor de 750?
 
Ik ben stiekem een tweede "speel" motor aan het zoeken die ik naast m'n ZZR1400 wil gebruiken en de GSXR750 uit 2004 of 2008 leken me wat.

Er staan er een hoop te koop, maar voornamelijk met kilometerstanden van 40.000 of meer. Klopt het dat je bij de 750 ook iedere 24.000 / 42.000 km de klepspeling moet controleren? Ik kan er waarschijnlijk van uit gaan dat dit niet gebeurd is wanneer een fiets te koop staat rond die kilometerstand?

Bij de ZZR1400 is dit een hels karwei, is dit goedkoper/makkelijker voor de 750?

Bij 24k checken, 48k stellen. Kosten zo rond de 200 euro?
Bij 750k4 de STVA even aanpakken als dat nog niet gedaan is, zie OP.
 
Het kostte mij 10 jaar geleden €350 bij Motoport om enkel de speling te controleren. Er hoefde niets gesteld te worden dus die kosten bleven bespaard (bij 24k).


Ik heb toevallig net van mijn circuitfiets (een CBR) de kleppen gesteld. Bij de GSXR zal het ongeveer hetzelfde zijn en het is een best klusje.

Bij die fiets heb ik ook direct de gaskabels vervangen waardoor het gasklephuis er af is geweest en nu doet de temperatuurmeter op het display het niet meer. De sensor zit.... jawel... onder het gasklephuis.

De hele bende kan dus weer open. |( |( '(


Nu ik het zelf gedaan heb heeft het mij wel maar 3 shims gekost á 35 euro *D
(en een berg aan tijd in een aantal weekenden)
 
Het kostte mij 10 jaar geleden €350 bij Motoport om enkel de speling te controleren. Er hoefde niets gesteld te worden dus die kosten bleven bespaard (bij 24k).


Ik heb toevallig net van mijn circuitfiets (een CBR) de kleppen gesteld. Bij de GSXR zal het ongeveer hetzelfde zijn en het is een best klusje.

Bij die fiets heb ik ook direct de gaskabels vervangen waardoor het gasklephuis er af is geweest en nu doet de temperatuurmeter op het display het niet meer. De sensor zit.... jawel... onder het gasklephuis.

De hele bende kan dus weer open. |( |( '(


Nu ik het zelf gedaan heb heeft het mij wel maar 3 shims gekost á 35 euro *D
(en een berg aan tijd in een aantal weekenden)

Ja MP noem je er ook wel 1 op.
Sowieso lever ik een motor al kaal aan, scheelt al 1,5u aan sleutelen voor ze ergens bij kunnen.
 
Iemand een kuipruit voor een gsxr 600/750 2011+ liggen? Mijne is kapot.

Edit: meteen nieuwe besteld, dus niet meer nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is waar. Motoports zijn niet de goedkoopste dus wellicht dat het inderdaad wat goedkoper kan bij een kleinere (en vaak betere) zaak.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben stiekem een tweede "speel" motor aan het zoeken die ik naast m'n ZZR1400 wil gebruiken en de GSXR750 uit 2004 of 2008 leken me wat.

Er staan er een hoop te koop, maar voornamelijk met kilometerstanden van 40.000 of meer. Klopt het dat je bij de 750 ook iedere 24.000 / 42.000 km de klepspeling moet controleren? Ik kan er waarschijnlijk van uit gaan dat dit niet gebeurd is wanneer een fiets te koop staat rond die kilometerstand?

Bij de ZZR1400 is dit een hels karwei, is dit goedkoper/makkelijker voor de 750?

Waarom een 750 als speelfiets?

Als je puur een speelfiets zoekt (ik weet natuurlijk niet wat jij direct "spelen" bedoelt) dan zou ik persoonlijk niet een GSXR kiezen. Je kan er prima mee spelen daar niet van, maar ik vind dat een 750 met name uitblinkt in het "relaxt zijn" voor een supersport waardoor die voor op straat by far het lekkerst rijdt (vind ik dan).

Daar bedoel ik niet direct "saai" mee zoals een CBR als gauw is (omdat deze zo makkelijk en voorspelbaar zijn), maar ook niet direct een speel motor zoals een R6 bijvoorbeeld. (Die helemaal niet lekker rijdt als je rustig rijdt en een zithouding heeft die zegt dat je moet gassen en smijten en sturen enzo).

Nu rijd jij een ZZr1400 dus wellicht dat je daarom elke supersport als gooi en smijtfiets ziet omdat ze 100 kilo lichter zijn en de helft van het vermogen hebben. Dat kan ik niet beoordelen, want ik heb er nooit op gereden (wel een ZX12R en dat reed best ontspannen, maar is wel een vrachtwagen vergeleken met supersports).

K8 modellen zijn er wel met wat lagere kilometerstanden. Die van mij komt bij RH motoren vandaan. Die verkoopt enkel hele nette (Nederlandse) exemplaren, maar meestal zijn ze gauw verkocht en staan ze erg kort op de website. Vooralsnog vanuit mijn oogpunt een aanrader als je een 750 zoekt! :Y

Wat betreft kleppen. Als het er niet bij staat zou ik er van uitgaan dat het niet gedaan is. Gezien de kosten vermeld men dit er wel bij want dat is toch een "pluspunt" als verkopende partij zijnde.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de info allen. Ik heb hiervoor een ZX6R gehad en mis hem toch wel een klein beetje. Ben alleen bang dat ik een 600cc fiets net iets te tam ga vinden vergeleken met mijn 1400. Ik moet denk ik gewoon eens een 750 proberen, maar ik begrijp uit veel reviews dat het een prima compromis qua power en gewicht.
 
Ow oke. Ik dacht dat de mensen die hem ombouwen tot circuitfiets mogelijk zouden overbruggen, maar niet dus :). Wordt het soms dan gedaan bij de schakelaar bij de voorrem :? Ik heb mijn post in ieder geval aangepast zodat ik niemand op ideeën breng.Inderdaad fijn dat het geen dure reparatie is geworden. Ga je de voor- en/of achtervering aanpakken? En doe je dit zelf of laat je het doen?

Ik laat door een Hyperpro dealer voor en achter een progressieve vering in zetten en gelijk skf keer ringen. Kan die er we er een mooi tijdje tegenaan mijn k6je. Inmiddels 34.000km gelopen maar doet op de test bank nu nog 125pk dus mij hoor je niet klagen
 
Nou ik ben ook weer terug uit Almeria met 6 leerzame dagen.Veel lol gehad veel geleerd en veel kunnen uitproberen.Zal wel een klein verslagje schrijven deze week.

full

full

full

full
 
Dank voor de info allen. Ik heb hiervoor een ZX6R gehad en mis hem toch wel een klein beetje. Ben alleen bang dat ik een 600cc fiets net iets te tam ga vinden vergeleken met mijn 1400. Ik moet denk ik gewoon eens een 750 proberen, maar ik begrijp uit veel reviews dat het een prima compromis qua power en gewicht.

Een 750 zie ik als een "opgevoerde' 600. Net dat beetje meer koppel en pk's waardoor de motor rustiger aanvoelt bij dezelfde snelheden. Pas wanneer je echt gaat knallen zal die wegrijden bij een 600cc op hoge snelheid. Met normale snelheden zal het allemaal wel hetzelfde zijn tot 200 km\h ofzo (uiteraard niet wat betreft het toerental en spanning die het blok levert).

Als je er op rijdt heb je gauw genoeg de vergelijking met jouw 600 gemaakt. :Y

Waarschijnlijk gaat die Kawasaki daarna op Marktplaats en ben je verkocht. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan