Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zijn 2 dure dagen met de race academy . Je kan er ook 6 dagen mee naar Almeria o.a.Heb ervoor gekozen op advies van een race academy instructeur .Daarbij ken ik Assen vrij goed dus ik hoef het circuit niet meer te leren en verlies niet zoveel tijd.Kan elke minuut daar besteedden aan het lessen.
De meeste deelnemers zullen ook wel een rondetijd hebben op Assen, dus zit je meteen met 3 man die hetzelfde niveau hebben. Ik had 2 gasten gesproken die race academy hadden gereden, en die vonden het echt top.
 
De meeste deelnemers zullen ook wel een rondetijd hebben op Assen, dus zit je meteen met 3 man die hetzelfde niveau hebben.
Dat is ook weer zo ;)
Ik had 2 gasten gesproken die race academy hadden gereden, en die vonden het echt top.

laten we het hopen en vooral ook dat het droog is die 2 dagen ,zoniet dan ben ik daarna vast de beste regenrijder uit dit topic O-)
 
Laatst bewerkt:
Heb besloten de gsxr te gaan verkopen gedurende dit jaar.
Telkens in orde maken voor circuit kost me te veel tijd en gedoe en als ik val baal ik als een stekker.
Op straat rijden met dit ding is en blijft een overkill en wheelies zijn te verleidelijk... Zonder rijbewijs kan ik mn werk niet uitoefenen en dus word ik langzaam verstandig. ;).

Doel voor einde jaar:
Circuitmotor ??? Gsxr 600 of r6???
Straatmotor: naked 600cc (mt07?).

Mocht je iemand weten die op zoek is naar een super nette en manikaal (aantoonbaar), onderhouden gsxr, let me know!

Voor nu blijf ik nog lekker dit seizoen met de gsxr gassen.
 
Ik snap de keuze. Het is vaak toch een compromis en idd, met een SM of een dikke naked kun je lol hebben maar dan binnen de grenzen van je rbw en acceptabele bekeuringen...

Gixxer is leuk speelgoed, dat zeker, maar ook zo verleidelijk. Net die ene keer vol doorhalen dan kun je alles kwijt zijn. :)
 
Verstand komt met de jaren!

Hoelang moet ik dan nog wachten :+



















:? B|









En jahoor gevonden _O-

Ben vanplan om mijn K4 circuit GSXR750 langer te behouden (2018-2019) als het plan was.Aangezien mijn droom-motor de RSV4 2017 mij niet past :(

Welke motor/merk het dan gaat worden geen idee? Mijn verstand zegt mij te wachten en zeker nu geen overhaaste uitwijk aankopen te gaan doen!







Ga lekker dit upgrade setje aanschaffen O-)

F12R - Matris Dampers
 
Laatst bewerkt:
Verstand komt met de jaren!

Gixxer eruit, circuitragbK en SM erin :)
Als je bang bent om je roze pasje kwijt te raken als je met een sport motor op straat rijd moet je vooral geen sm kopen,kan ik over mee praten ahum.
Verstand heb ik niet meer sinds augustus 2015,vinden ze op het werk ook daarom moet ik wat anders zoeken,vandaag voorzichtig een rondje gereden ging goed na de winterstop.
 
Als je bang bent om je roze pasje kwijt te raken als je met een sport motor op straat rijd moet je vooral geen sm kopen,kan ik over mee praten ahum.
Verstand heb ik niet meer sinds augustus 2015,vinden ze op het werk ook daarom moet ik wat anders zoeken,vandaag voorzichtig een rondje gereden ging goed na de winterstop.

Qua rijden niet, qua locatie wel.
Je rijd er net zo stom mee maar op wegen waar je normaal nooit politie tegen komt.
 
Als je bang bent om je roze pasje kwijt te raken als je met een sport motor op straat rijd moet je vooral geen sm kopen,kan ik over mee praten ahum.
Verstand heb ik niet meer sinds augustus 2015,vinden ze op het werk ook daarom moet ik wat anders zoeken,vandaag voorzichtig een rondje gereden ging goed na de winterstop.

Ik ben ook het meeste verstand verloren tijdens die ziekte.Iets onthouden is hopeloos ......... :X
 
Mm ja een burnout en korte termijn geheugen is ook geen goeie combinatie, vooral de frustratie die ermee te maken heeft... Het notitielijstje digitaal is mijn redding. Rijbewijs ben ik gelukkig nooit kwijt geweest, ook nodig voor t werk, duurste was 30 te hard na correctie met de auto...
 
Mm ja een burnout en korte termijn geheugen is ook geen goeie combinatie, vooral de frustratie die ermee te maken heeft... Het notitielijstje digitaal is mijn redding. Rijbewijs ben ik gelukkig nooit kwijt geweest, ook nodig voor t werk, duurste was 30 te hard na correctie met de auto...


Ik heb in die tijd juist mijn motorrijbewijs gehaald _O- Je moest ook een formulier naar waarheid ( CBR) ondertekenen geestelijk niet ziek te zijn :+ Had zoiets van bull-shit, er zijn meer gekken op de weg dus eentje meer of minder maakt ook niet uit _O- :P
 
Laatst bewerkt:
Misschien einde van het seizoen eens een MSL cupje doen in groep 3. Is toch met rollende start :] .
Ben benieuwd hoe de race academy je gaat bevallen Willem, is wellicht iets voor volgend jaar.
Ga nu eerst zelf aan klooien, genoeg verbeter punten gehoord op Almeria waar ik mee verder kan.

Groep 4 is geen rollende start.

Groep 3 weet ik eerlijk gezegd niet, maar volgens mij is dat ook geen rollende start.

Opstellen en gaan.
Ik wil dit jaar ook eens meedoen. Maar eerst eens ff kijken. Meestal ben ik richting sessie 5 al aardig moe en soms rij ik deze sessie niet eens uit (geforceerd blijven rijden om te rijden doe ik meestal niet).

Ik moet ook eerst wat aan mijn inhaal skils werken. Ik heb daar nog niet echt gevoel voor en wacht vaak veel te lang.
 
Laatst bewerkt:
Heb besloten de gsxr te gaan verkopen gedurende dit jaar.
Telkens in orde maken voor circuit kost me te veel tijd en gedoe en als ik val baal ik als een stekker.
Op straat rijden met dit ding is en blijft een overkill en wheelies zijn te verleidelijk... Zonder rijbewijs kan ik mn werk niet uitoefenen en dus word ik langzaam verstandig. ;).

Doel voor einde jaar:
Circuitmotor ??? Gsxr 600 of r6???
Straatmotor: naked 600cc (mt07?).

Mocht je iemand weten die op zoek is naar een super nette en manikaal (aantoonbaar), onderhouden gsxr, let me know!

Voor nu blijf ik nog lekker dit seizoen met de gsxr gassen.

Herkenbaar!
Ik heb sinds vorig jaar een circuitmotor. Daarvoor had ik ook 1 motor voor beide. Mijn straatmotor was totaal ingericht op het rijden op het circuit, maar het blijft een straatmotor.

Als je valt heb je niets meer en heel soms vergat ik dat wel ff een rondje, maar dat duurde niet lang voordat het weer in het achterhoofd zat. Totaal onbezorgd rijden zit er dan niet in.

Wat betreft op straat rijden. Ik denk dat dit niet zo veel uitmaakt welke motor je hebt.

Als de behoefte er is om je te "misdragen" dan zal de manier waarop enkel anders zijn op een andere motor.

Ik rij woon \ werk. Doordat ik zoveel rij op de motor en dat altijd zo ontiegelijk saai is heb ik nagenoeg nooit de behoefte om mijn vrije tijd een rondje op straat te gaan rijden.

Best een goede remedie!
Hoewel door wind en weer omdat het moet ook niet altijd je-van-het is.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de keuze. Het is vaak toch een compromis en idd, met een SM of een dikke naked kun je lol hebben maar dan binnen de grenzen van je rbw en acceptabele bekeuringen...

Gixxer is leuk speelgoed, dat zeker, maar ook zo verleidelijk. Net die ene keer vol doorhalen dan kun je alles kwijt zijn. :)

Een SM en dikke naked nodigt ook uit tot gedrag wat men als ongewenst zou bestempelen.

Ik heb een stunt motor gehad. Een 600RR waar ik de kuipen vanaf had gehaald en een tandwielverhouding van +9 had (voor en achter gecombineerd). Bij 4000 rpm begon die te klimmen bij weinig gas (stel je eens voor dat je GSXR bij 4k rpm al begint te klimmen :9 ).

Elke rechte weg was een wheelie. Meestal gewoon "ff" het wiel los van de grond op gas, maar soms ook gewoon met de koppeling en dan laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang door om vervolgens de eerste 5 minuten daarna zenuwachtig om mij heen te kijken of ik niet gevolgd werd. -O-


Die zithouding, die agressieve gasreactie, het feit dat je met jouw ogen dicht een wheelie kon doen, zorgde ervoor dat ik de motor heb verkocht voordat ik een art. 5 kreeg.

Mijn maatje waarmee ik reed (met zelfde soort motor) had deze namelijk wel gekregen icm cursus en dat terwijl die voor ons doen geen eens een "wheelie" deed. Voor hen is wiel van de grond een wheelie (zo is het feitelijk ook wel).

Vervolgens een standaard CBR gekocht waarbij je erg jouw best moet doen om deze op het achterwiel te krijgen en hierdoor heb ik het afgeleerd (mede ook omdat ik niet weer van alles aan mijn motor wilde slopen, want dat doen wheelies).

Daarnaast ook de focus verlegd naar het circuitrijden omdat ik daar geen art. 5 kan krijgen.

Ik moet zeggen, het gaat mij vooralsnog goed af!
 
Laatst bewerkt:
Als je bang bent om je roze pasje kwijt te raken als je met een sport motor op straat rijd moet je vooral geen sm kopen,kan ik over mee praten ahum.
Verstand heb ik niet meer sinds augustus 2015,vinden ze op het werk ook daarom moet ik wat anders zoeken,vandaag voorzichtig een rondje gereden ging goed na de winterstop.


Lees ik het goed, vervelend nieuws tussen de regels door........?!?!?1
 
Lees ik het goed, vervelend nieuws tussen de regels door........?!?!?1
Niets wat met gezondheid of rijbewijs heeft te maken,wel met mijn werk,gaat op zich wel goed nu maar mijn werkgever wil alleen mensen die niets mankeren en dat kan ik niet zeggen.
Mijn benen en rug laten mij wel eens in de steek verder gaat het wel,met de Suzuki weg geweest en het ding rijd gewoon perfect weer.
Sinds gisteren meer als 60dkm op de teller,is een wrak,olie zuipen ,wrakke remmen versleten bandenen k...t vering.
Als je nix anders gewent bent maakt dat niets,ging mooi gisteren.
 
Groep 4 is geen rollende start.

Groep 3 weet ik eerlijk gezegd niet, maar volgens mij is dat ook geen rollende start.

Opstellen en gaan.
Ik wil dit jaar ook eens meedoen. Maar eerst eens ff kijken. Meestal ben ik richting sessie 5 al aardig moe en soms rij ik deze sessie niet eens uit (geforceerd blijven rijden om te rijden doe ik meestal niet).

Ik moet ook eerst wat aan mijn inhaal skils werken. Ik heb daar nog niet echt gevoel voor en wacht vaak veel te lang.

Heb het net nog ff gecheckt op de site van MSL. De langzame groep rijdt 1 opwarmronde achter een marshall. Die ronde mag je niet inhalen, einde van die ronde gaat de marshall de pits in en mag je vanaf start/finish gaan inhalen. Je startplek kun je zien aan de hand van bordjes in de pitstraat. De snelle mannen hebben een staande start inderdaad. Ik zal ook moeten oefenen met inhalen ja, heb slechts 4 sessies vrijrijden gedaan tot nu toe.
Jou heb ik vorig jaar al eens zien rijden op je Honda volgens mij op Zandvoort. Ik reed toen in groep 2, en ga dan als ik niet hoef te rijden de snellere groepen een beetje volgen vanaf het paddock.
 
Ga je weinig van leren, tenminste in mijn ervaring.
Mooiste is iemand die iets sneller is.

Ik heb eens achter een andere ZAC rijder gereden die was een stukje minder snel en die kon ik heel duidelijk vertellen waar hij het liet liggen en andersom ook door voor hem te rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan