Tanken bij de Tango...

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.538
10.579
Andere kant van de evenaar
Hi,

Niet direkt motor gerelateerd, maar goed..

Een oud buurman van mij had bij verschillende Tango stations getankt, en hij kreeg steeds 45 liter in een 40 liter tank, bij andere merken krijgt hij dit op de een of andere manier niet voor elkaar..

Toen hij hier een opmerking over maakte kreeg ie niet zo'n vriendelijk antwoord; Als ie wilde moest ie er maar werk van maken, een particulier wint toch geen rechtzaak tegen zo'n bedrijf..

Zelf heb ik ook wel eens 67 liter in een 65 liter tank, die nog niet helemaal leeg was, gekregen.
Toen ik vroeg wanneer de pomp voor het laatst gecallibreerd was werd men ook behoorlijk pissig.

Hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt?
 
Ik moet zeggen dat ik me ook wel eens verbaas om wat erin past. Je zou eigenlijk een jerrycan van 5 l moeten vullen en dan thuis wegen en met dichtheid berekenen of het klopt met de bon.
 
Hi,

Niet direkt motor gerelateerd, maar goed..

Een oud buurman van mij had bij verschillende Tango stations getankt, en hij kreeg steeds 45 liter in een 40 liter tank, bij andere merken krijgt hij dit op de een of andere manier niet voor elkaar..

Toen hij hier een opmerking over maakte kreeg ie niet zo'n vriendelijk antwoord; Als ie wilde moest ie er maar werk van maken, een particulier wint toch geen rechtzaak tegen zo'n bedrijf..

Zelf heb ik ook wel eens 67 liter in een 65 liter tank, die nog niet helemaal leeg was, gekregen.
Toen ik vroeg wanneer de pomp voor het laatst gekalibreerd was werd men ook behoorlijk pissig.

Hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt?

Tank eens bij Shell of BP om te kijken of het klopt, en dan wel stoppen na de 1e afslag.
Sommige zijn er toch heer en meester in om vooral ook nog de vulpijp volledig vol te blazen met brandstof bij zo'n tankstation, want lekker goedkoop. :t
 
Ik heb dit eens in Italië gehad, 20 liter getankt in een nog net niet lege 19 liter tank.
Overigens worden de pompen periodiek gecontroleerd.
 
Ik heb het vermoeden dat ik dit in Roemenië heb gehad.
Kun je Tango een reactie over mail ontlokken en die hier neerzetten? Zijn er elders op het net soortgelijke bevindingen?
 
Zou ook kunnen (bij kunststof tanks) dat de tank uitgezet is door de ethanol, dan past er waarschijnlijk meer in. Maar 5 liter op 40 is dan wel erg veel verschil.
 
Grappig! Gisteren nog de fabia vol gegooit bij ook een Tango. 50 liter getankt. Tankinhoud is 45L O-)
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Niet direkt motor gerelateerd, maar goed..

Een oud buurman van mij had bij verschillende Tango stations getankt, en hij kreeg steeds 45 liter in een 40 liter tank, bij andere merken krijgt hij dit op de een of andere manier niet voor elkaar..
Ging ie dan steeds met een lege tank tanken?

Wie weet nou exact hoeveel liter er in zijn tank zit als hij gaat tanken?

Ik denk eerder dat hij dacht dat er nog 10 liter inzat, maar het was nog maar 5.
 
Ging ie dan steeds met een lege tank tanken?

Wie weet nou exact hoeveel liter er in zijn tank zit als hij gaat tanken?

Ik denk eerder dat hij dacht dat er nog 10 liter inzat, maar het was nog maar 5.
+1

En bij een auto komt de inhoud vd de vulhals er ook nog bij, toch?
 
Ging ie dan steeds met een lege tank tanken?

Wie weet nou exact hoeveel liter er in zijn tank zit als hij gaat tanken?

Ik denk eerder dat hij dacht dat er nog 10 liter inzat, maar het was nog maar 5.

Nou ja als je tank van fabriek af 40 liter is en er gaat 45 liter in is er wel iets geks aan de hand.
 
Heb het laatst gehad. Motor die niet liep dus 2 jerrycans van 5 liter gevuld bij Shell. Volgens de meter was het 11,42 liter. Kan natuurlijk dat de jerrycans iets meer dan 5 liter kunnen hebben of dat de meter idd niet correct afgesteld is. Waren wel gloednieuwe pompen..
 
Heb het laatst gehad. Motor die niet liep dus 2 jerrycans van 5 liter gevuld bij Shell. Volgens de meter was het 11,42 liter. Kan natuurlijk dat de jerrycans iets meer dan 5 liter kunnen hebben of dat de meter idd niet correct afgesteld is. Waren wel gloednieuwe pompen..

En die jerrycans waren splinternieuw of toch wat ouder en boller geworden? En je hebt gevuld tot aan de 5L markering of tot aan de nok vol?
 
Ik durf haast wel te zeggen dat de pompen zeer nauwkeurig geijkt zijn. En ik denk niet dat we te kort volume krijgen.
 
Heb het laatst gehad. Motor die niet liep dus 2 jerrycans van 5 liter gevuld bij Shell. Volgens de meter was het 11,42 liter. Kan natuurlijk dat de jerrycans iets meer dan 5 liter kunnen hebben of dat de meter idd niet correct afgesteld is. Waren wel gloednieuwe pompen..
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat die jerrycans niet 100% gevuld worden.
 
Elders gebeurt dit wel.

Oppassen als je een wereldreis gaat maken dus.
 
Ik merk bij de Tango in Beverwijk geen verschil met een BP of Shell langs de snelweg... enkel de prijs is wat lager. :X

Gisteren getankt bij de Shell op de A4 bij Hoofddorp. Kom ik niet zo vaak. Tanktas van de tank, helmpje af... ik pak de Euro95 slang... en... flikker haast van m'n fiets af omdat die pomp tegen me begint te lullen! Ik schrok me kapot! :+
 
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat die jerrycans niet 100% gevuld worden.

Dit dus, er moet nog een buffer aan lucht zijn voor de uitzetting bij wisselende temperaturen. Als ik mijn 20L jerrycans vul tot er ook (volgens de pomp) 20L in zit dan heb ik nog zo'n 5cm lucht over.
 
Ligt de vloer precies waterpas bij de tango ?
Heb wel eens een pomp mee gemaakt waar ie nogal afloopt dat scheelt een paar liter
 
Of die tankmeters nu correct geijkt zijn of niet, wat maakt het uit. We weten toch dat met alles in dit land dubbel en dwars genaaid worden, behalve met de koffie :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan