Motor-Forum

Select Forum

Tanken bij de Tango....

Alles went, behalve een Drent

Reg. datum:
25 feb. 2007
Hi,

Niet direkt motor gerelateerd, maar goed..

Een oud buurman van mij had bij verschillende Tango stations getankt, en hij kreeg steeds 45 liter in een 40 liter tank, bij andere merken krijgt hij dit op de een of andere manier niet voor elkaar..

Toen hij hier een opmerking over maakte kreeg ie niet zo'n vriendelijk antwoord; Als ie wilde moest ie er maar werk van maken, een particulier wint toch geen rechtzaak tegen zo'n bedrijf..

Zelf heb ik ook wel eens 67 liter in een 65 liter tank, die nog niet helemaal leeg was, gekregen.
Toen ik vroeg wanneer de pomp voor het laatst gecallibreerd was werd men ook behoorlijk pissig.

Hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt?
Youth is wasted on the young

Reg. datum:
09 mei. 2017
Ik moet zeggen dat ik me ook wel eens verbaas om wat erin past. Je zou eigenlijk een jerrycan van 5 l moeten vullen en dan thuis wegen en met dichtheid berekenen of het klopt met de bon.

'Maniak'

Reg. datum:
26 jun. 2005
quote:
reinhoud schreef op 30 september 2017 @ 00:54:
Hi,

Een oud buurman van mij had bij verschillende Tango stations getankt, en hij kreeg steeds 45 liter in een 40 liter tank, bij andere merken krijgt hij dit op de een of andere manier niet voor elkaar..

Toen hij hier een opmerking over maakte kreeg ie niet zo'n vriendelijk antwoord; Als ie wilde moest ie er maar werk van maken, een particulier wint toch geen rechtzaak tegen zo'n bedrijf..

Zelf heb ik ook wel eens 67 liter in een 65 liter tank, die nog niet helemaal leeg was, gekregen.
Toen ik vroeg wanneer de pomp voor het laatst gekalibreerd was werd men ook behoorlijk pissig.

Hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt?

Tank eens bij Shell of BP om te kijken of het klopt, en dan wel stoppen na de 1e afslag.
Sommige zijn er toch heer en meester in om vooral ook nog de vulpijp volledig vol te blazen met brandstof bij zo'n tankstation, want lekker goedkoop. :t
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
Ik heb dit eens in ItaliŽ gehad, 20 liter getankt in een nog net niet lege 19 liter tank.
Overigens worden de pompen periodiek gecontroleerd.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
13 sep. 2012
quote:
RR. schreef op 30 september 2017 @ 09:17:
Ik heb dit eens in ItaliŽ gehad, 20 liter getankt in een nog net niet lege 19 liter tank.
Overigens worden de pompen periodiek gecontroleerd.

En wie controleerde dat ?

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Ik heb het vermoeden dat ik dit in RoemeniŽ heb gehad.
Kun je Tango een reactie over mail ontlokken en die hier neerzetten? Zijn er elders op het net soortgelijke bevindingen?

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
klaas63 schreef op 30 september 2017 @ 10:07:

[...]

En wie controleerde dat ?

In Nederland het Nederlands Meetinstituut, het voormalige IJkwezen.

Reg. datum:
03 sep. 2016
Zou ook kunnen (bij kunststof tanks) dat de tank uitgezet is door de ethanol, dan past er waarschijnlijk meer in. Maar 5 liter op 40 is dan wel erg veel verschil.

kwart liter

Reg. datum:
05 apr. 2015
Tankstations zijn verplicht geijkt, en daar wordt op toegezien door Agentschap Telecom: https://www.agentschaptel...ontrole-van-benzinepompen

SV650S K4 :-)

Reg. datum:
18 sep. 2006
Grappig! Gisteren nog de fabia vol gegooit bij ook een Tango. 50 liter getankt. Tankinhoud is 45L O-)
Frontysco wijzigde dit bericht op zaterdag 30 september 2017 12:04 (9%)
FZS600-2000/verkocht - SV650S K4-2005

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
.een item voor een pulp-nieuwszender?

Moderator

a.k.a. Bolski

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
reinhoud schreef op 30 september 2017 @ 00:54:
Hi,

Ging ie dan steeds met een lege tank tanken?

Wie weet nou exact hoeveel liter er in zijn tank zit als hij gaat tanken?

Ik denk eerder dat hij dacht dat er nog 10 liter inzat, maar het was nog maar 5.
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Bolski schreef op 30 september 2017 @ 12:30:

[...]

Ik denk eerder dat hij dacht dat er nog 10 liter inzat, maar het was nog maar 5.

+1

En bij een auto komt de inhoud vd de vulhals er ook nog bij, toch?

Niet meer motorloos

Reg. datum:
17 jul. 2009
quote:
Bolski schreef op 30 september 2017 @ 12:30:

[...]

Nou ja als je tank van fabriek af 40 liter is en er gaat 45 liter in is er wel iets geks aan de hand.
CBR600F '95 Verkocht; Aprilia SL1000 Falco '00 kapot Gefixt!

Reg. datum:
01 okt. 2010
Heb het laatst gehad. Motor die niet liep dus 2 jerrycans van 5 liter gevuld bij Shell. Volgens de meter was het 11,42 liter. Kan natuurlijk dat de jerrycans iets meer dan 5 liter kunnen hebben of dat de meter idd niet correct afgesteld is. Waren wel gloednieuwe pompen..

Verdrijvingsvlakken pakken!

Reg. datum:
14 sep. 2008
quote:
postaldude schreef op 30 september 2017 @ 12:53:
Heb het laatst gehad. Motor die niet liep dus 2 jerrycans van 5 liter gevuld bij Shell. Volgens de meter was het 11,42 liter. Kan natuurlijk dat de jerrycans iets meer dan 5 liter kunnen hebben of dat de meter idd niet correct afgesteld is. Waren wel gloednieuwe pompen..

En die jerrycans waren splinternieuw of toch wat ouder en boller geworden? En je hebt gevuld tot aan de 5L markering of tot aan de nok vol?
Aan bovenstaand bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
F800S 2010 - S1000RR 2012 - S1000RR 2014 - RSV4 Factory 2014
RSV4RF #65 2015
- RSV4RF 2017
÷hlins - Brembo - Akrapovič

Moderator

a.k.a. Bolski

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
Ik durf haast wel te zeggen dat de pompen zeer nauwkeurig geijkt zijn. En ik denk niet dat we te kort volume krijgen.
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
postaldude schreef op 30 september 2017 @ 12:53:

Het is waarschijnlijk de bedoeling dat die jerrycans niet 100% gevuld worden.

Reg. datum:
01 jan. 2017
Elders gebeurt dit wel. https://www.youtube.com/watch?v=ivdQ3VFxhus

Oppassen als je een wereldreis gaat maken dus.

Reg. datum:
03 aug. 2012
quote:
Bolski schreef op 30 september 2017 @ 12:58:
Ik durf haast wel te zeggen dat de pompen zeer nauwkeurig geijkt zijn. En ik denk niet dat we te kort volume krijgen.

Niet te kort....maar wel te weinig })

Reg. datum:
13 aug. 2014
Ik merk bij de Tango in Beverwijk geen verschil met een BP of Shell langs de snelweg... enkel de prijs is wat lager. :X

Gisteren getankt bij de Shell op de A4 bij Hoofddorp. Kom ik niet zo vaak. Tanktas van de tank, helmpje af... ik pak de Euro95 slang... en... flikker haast van m'n fiets af omdat die pomp tegen me begint te lullen! Ik schrok me kapot! :+
KFFR - Metal! | Suzuki V-Strom DL1000 2002

Niet meer motorloos

Reg. datum:
17 jul. 2009
quote:
RR. schreef op 30 september 2017 @ 12:59:

[...]

Het is waarschijnlijk de bedoeling dat die jerrycans niet 100% gevuld worden.

Dit dus, er moet nog een buffer aan lucht zijn voor de uitzetting bij wisselende temperaturen. Als ik mijn 20L jerrycans vul tot er ook (volgens de pomp) 20L in zit dan heb ik nog zo'n 5cm lucht over.
CBR600F '95 Verkocht; Aprilia SL1000 Falco '00 kapot Gefixt!

Reg. datum:
06 mrt. 2004
Ligt de vloer precies waterpas bij de tango ?
Heb wel eens een pomp mee gemaakt waar ie nogal afloopt dat scheelt een paar liter

The Kentucky Kid #69 Forever!

Reg. datum:
01 aug. 2008
Of die tankmeters nu correct geijkt zijn of niet, wat maakt het uit. We weten toch dat met alles in dit land dubbel en dwars genaaid worden, behalve met de koffie :z
XS-400 - GSX-600F - GSX-R 600 K4 geel - Fazer FZ8 - Tricker - *RG500 2-stroke powerrrr*
Motogp helden: NR34, #46, Supersic #58 Forever, The Kentucky Kid #69 Forever, #5
WSBK: #60 Michael van der Mark, #65 Jonathan Rea

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
NR34 schreef op 30 september 2017 @ 18:39:
Of die tankmeters nu correct geijkt zijn of niet, wat maakt het uit. We weten toch dat met alles in dit land dubbel en dwars genaaid worden, behalve met de koffie :z

Want daar zijn de koffieboeren de sigaar?

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.