Motor-Forum

Select Forum

Hellingproef bij bijzondere verrichtingen

Oranje boven

Reg. datum:
01 okt. 2010
quote:
JdM schreef op 03 oktober 2017 @ 17:41:

[...]

Dat kan een leuke discussie worden met een op de letter gerichte examinator. De rijprocedure schrijft namelijk voor dat je bij het normaal wegrijden (dus niet bij een bijzondere manoeuvre zoals een hellingproef) je altijd druk op de versnellingspook moet houden bij het wegrijden. Het idee erachter is, dat de motor altijd in de versnelling geschakeld blijft, of juist in de versnelling valt, wanneer dat door omstandigheden mechanisch niet goed gegaan is.
Don't shoot the messenger O-) maar dit betekent dat een instructeur die aanleert om met de linkervoet te landen een risico neemt om met een gezakte leerling naar huis te kunnen.
We gaan het maar niet hebben over rechts geschakelde fietsen, oké?

Dat heb ik nooit zo geleerd. Met rechtervoet landen ok, maar druk houden op versnellingspook?

(^o^)

Reg. datum:
14 okt. 2002
quote:
Lady_Di schreef op 04 oktober 2017 @ 20:51:

[...]

Dat heb ik nooit zo geleerd. Met rechtervoet landen ok, maar druk houden op versnellingspook?

Ja, druk op de pook inderdaad. Volg een instructeursopleiding en je komt hem vanzelf tegen ;)
FUBAR | "Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and then beat you with experience"

'Maniak'

Reg. datum:
26 jun. 2005
quote:
JdM schreef op 04 oktober 2017 @ 21:50:

Ja, druk op de pook inderdaad. Volg een instructeursopleiding en je komt hem vanzelf tegen ;)

Gewoon goed inschakelen, druk houden betekend onnodige slijtage aan je schakelvorken.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
black wasp schreef op 30 september 2017 @ 18:10:
Eigenlijk moet je bij stoppen op helling je andersom pootjes gebruiken.
Remmen, stilstaan linkerpootje op de grond,rechterpootje op de rem dan kun je veel makkelijker optrekken vanuit stilstand.

Duidelijke instructie, laten we dit topic sticky maken, en dan is het geregeld. Laten we niemands tijd verdoen door hiervoor de exameneisen aan te passen :t
Meer dan 425 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3769 recensies... Hier!
Mijn elektrische motorfiets.nl

(^o^)

Reg. datum:
14 okt. 2002
quote:
Wegmisbruiker schreef op 05 oktober 2017 @ 07:29:

[...]

Gewoon goed inschakelen, druk houden betekend onnodige slijtage aan je schakelvorken.

Reclameren graag bij Innovam/CBR. Als een regel discutabel is, betekent dat nog niet dat ie niet bestaat; het CBR heeft er overigens wel meer, maar zoals gezegd gaat het daar denk ik niet om?
FUBAR | "Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and then beat you with experience"

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Gilles schreef op 05 oktober 2017 @ 07:48:

[...]

Duidelijke instructie, laten we dit topic sticky maken, en dan is het geregeld. Laten we niemands tijd verdoen door hiervoor de exameneisen aan te passen :t

Ik heb een keg aan een touwtje. Die gooi ik achter mijn voorwiel, het touwtje doe ik om het stuur. Daarna kun je zo wegrijden. :W :]
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.