Het zoveelste wat voor motor koop ik deze winter topic..

Chili_Pepper

Die hard MF'er
30 apr 2005
410
42
Helmond
Voor zoveel hier heb ik het volgende probleem. Gister mijn motor verkocht. Ik heb geen haast dus ik kan lekker rondkijken en hier ook nog wat info opdoen. Ik heb inmiddels van alles wat gereden en heb dus wel wat ervaring. Ik heb al wat dingen afgevinkt maar ik sta nog wel open voor alles. Mijn keuze tot nu toe is tussen een supersport en een naked. 2 grootste dingen die me tegenhouden zijn: met een naked vol in de wind of met een supersport oncomfortabel rijden. Met beide heb ik ervaring en beide gevallen vind ik irritant en heeft al gezorgd voor verkoop van motoren. Nu heb ik door google en motor-forum al wat andere dingen kunnen vinden. Bv een supersport met een comfortabel karakter bv een Suzuki Gsxr of een Honda Fs sport. Beide motoren spreken me wel aan en vallen in mijn budget van rond de 3000 euro. Ook de oudere supersport zijn een optie ivm comfort. Ik heb ook nog een testrit gehad laatst op een Fazer, de gulden middenweg maar dat sprak me niet echt aan. Het was een oud model. Ik vind de nieuwe wel mooi maar vaak boven het budget. Veel mensen stappen af van een supersport tegenwoordig maar ik kan maar niet wennen aan vol in de wind rijden als het harder gaat als 100 km/u. Wat vinden jullie ervan? Er zullen zeker mensen zijn die dit herkennen.
 
Wat vinden we waarvan? Jij moet lekker rijden op wat jij prettig vindt :) Ik kan wel zeggen dat ik probleemloos 160 rijd op mijn naked, maar voordat jij net zo getraind bent als ik, ben je al gauw een paar jaar verder, dus wat heb je eraan?
 
Klopt... ik ben wel in voor een naked bv een Z750. Vorige week een ritje gemaakt met een maatje. Hij op een FZR en ik op de oldtimer Z650. Ik heb het dan regelmatig zwaar te halen vind ik met de wind.
 
Maar is dat niet juist deel van de charme? Met je kop in de wind, vechtend tegen de elementen, zodat je later die dag onder het genot van een Beerenburg en een goed gestopte pijp grote verhalen kan ophangen?
 
Mijn huidige brommer heb ik ooit gekocht met dat de onderkuipdelen al waren verwijderd.
Deze delen heb ik ook niet.(meer) Eigenlijk heb ik de onderkuip nog nooit echt gemist.
Zelfs niet als ik 1000km op een dag doe, en/of ook stukken 200 rijd.
(topkuipje zit er wel op, en die geeft mij bij hogere snelheid voldoende windbescherming)

Toch denk ik, dat dat voor iedereen verschillend zal zijn.................
 
Klopt... ik ben wel in voor een naked bv een Z750. Vorige week een ritje gemaakt met een maatje. Hij op een FZR en ik op de oldtimer Z650. Ik heb het dan regelmatig zwaar te halen vind ik met de wind.
Op elke motor heb je last van wind.
Alleen allemaal op een andere manier, grootste voordeel naked je heb haast geen last van turbulentie om je kop
 
Daarom een ZRX ! Geen probleem met wind oid,als je helemaal bang bent voor een beetje wind ,koop je een S ,anders een R
 
Eventueel kan je een groot windscherm op een naked monteren. Een supersport comfortabeler maken is (buiten een nieuw beter zadel wat ietsjes helpt) bijna onmogelijk.
 
waarom niet een sport tourer? Genoeg power en veel meer comfort dan een supersport. bv een vfr, blackbird of gsx1300r.
 
Of een mooie GSX 1250 F

Edit: dus ook sport tourer. Gulden middenweg tussen naked en supersport.
 
Laatst bewerkt:
Een sport of naked lijken me niet ideaal in de winter.
Heb je meer aan een allroad of tourmotor met handvatverwarming.
 
lijkt me helder
8F421B196ECAB1E512DBD54F8F0A1771-ek-ijsspeedway-assen.500.jpg
 
Een naked met topkuip.

Suzuki sv650s, Sv 1000s of bandit 1200s.
Gsxs is er ook met een kleine kuip.

Kawasaki zrx is er ook met een kuip.

Er zijn vast nog wel meer van dit soort modellen.

Zo heb je het comfort van een naked en toch windbescherming.

Zoiets dus:

full
 
Een naked met topkuip.

Suzuki sv650s, Sv 1000s of bandit 1200s.
Gsxs is er ook met een kleine kuip.

Kawasaki zrx is er ook met een kuip.

Er zijn vast nog wel meer van dit soort modellen.

Zo heb je het comfort van een naked en toch windbescherming.

Zoiets dus:

[afbeelding]
:? Jij gaat ook naakt naar de sauna met je zwembroek aan?
 
Waarom niet een supersport en dan een superbike stuur erop?
ben zelf ook bezig met zo'n hoger stuur erop te zetten.en heb er ook gelijk al een hoger windscherm op gezet
 
Hoe meer je gaat lezen op dit forum, hoe meer je gaat twijfelen over je aanschaf. :Y

Koop gewoon wat je zelf leuk lijkt! Je koopt een motor niet voor een ander maar voor jezelf.
 
Waarom niet een supersport en dan een superbike stuur erop?
ben zelf ook bezig met zo'n hoger stuur erop te zetten.en heb er ook gelijk al een hoger windscherm op gezet

Kan je mij dan een plezier doen en bij mij uit de buurt blijven met dat ding. Ik krijg altijd een oog-hernia van die combo.
 
Voor zoveel hier heb ik het volgende probleem. Gister mijn motor verkocht. Ik heb geen haast dus ik kan lekker rondkijken en hier ook nog wat info opdoen. Ik heb inmiddels van alles wat gereden en heb dus wel wat ervaring. Ik heb al wat dingen afgevinkt maar ik sta nog wel open voor alles. Mijn keuze tot nu toe is tussen een supersport en een naked. 2 grootste dingen die me tegenhouden zijn: met een naked vol in de wind of met een supersport oncomfortabel rijden. Met beide heb ik ervaring en beide gevallen vind ik irritant en heeft al gezorgd voor verkoop van motoren. Nu heb ik door google en motor-forum al wat andere dingen kunnen vinden. Bv een supersport met een comfortabel karakter bv een Suzuki Gsxr of een Honda Fs sport. Beide motoren spreken me wel aan en vallen in mijn budget van rond de 3000 euro. Ook de oudere supersport zijn een optie ivm comfort. Ik heb ook nog een testrit gehad laatst op een Fazer, de gulden middenweg maar dat sprak me niet echt aan. Het was een oud model. Ik vind de nieuwe wel mooi maar vaak boven het budget. Veel mensen stappen af van een supersport tegenwoordig maar ik kan maar niet wennen aan vol in de wind rijden als het harder gaat als 100 km/u. Wat vinden jullie ervan? Er zullen zeker mensen zijn die dit herkennen.

Supersport,comfort,gsxr,budget tot 3000 euro?
Dan is er 1 die het allerfijnste zit,rijd,beste wind bescherming,lange tochten (+700 km/dag)
Een :knappe GSXR 750 SRAD injectie 1998-1999....klaar :)
 
Laatst bewerkt:
Als je een supersport te oncomfortabel vind:

Kijk eens naar bijvoorbeeld iets als een ZZR600. Kost geen drol en super comfortabel.
Elke andere sporttourer is ook prima.

Anders gewoon een naked bike pakken en er een windscherm op beuken.
 
Honda VFR, ik heb net eentje gekocht met abs in jouw prijscategorie....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan