Motor-Forum

Select Forum

Toerseizoen afsluitingsweekend 2018

Begeißterungsmeißter

Reg. datum:
09 jan. 2002
Toerseizoen afsluitings weekend 2018

Zoals ieder jaar organiseren wij van "Hét MF Motorweekend" een toerseizoenafslutingsweekend, eind september. Al jaren doen we dat in Vianden omdat daar onze roots liggen, maar het nadeel is dat het Hotel bij de camping niet zo groot is en daarom iedereen verspreid zit. En het eten in het hotel was ook niet..... bijzonder. We hebben daarom besloten in 2018 wat anders te proberen en tijdens één van onze toerritjes afgelopen september kwamen we voor de koffie terecht bij Waldhotel Machtemes-Mühle, en niet alleen heeft dit hotel voldoende bedden (45) er is ook een camping bij en het eten is er een stuk beter. De afstand is vergelijkbaar met de afstand naar Vianden, 119km vanaf Whoopie Snacks;.

http://machtemes-muehle.com/modules/mod_cn_photos/gallery/Kategorie_Fofo//logoheader1.jpg

Iedere MFér is welkom
Deelnemers of geïnteresseerden van Hét MF Weekend maar ook als je gewoon zin hebt er ff uit te zijn met de motor ben je welkom. Ben je van plan te komen, óók als je het niet zeker weet maar wel overweegt, meld dat dan even hier.

Wanneer
weekend vanaf vrijdag 28 september tot en met zondag 30 september. Uiteraard nóg leuker als je vrijdagavond al komt, dan maken we er een gezellige avond van en hebben we mooi een hele zaterdag voor een toertje. Overigens zijn er vaak al initiatieven om nóg eerder te komen. Meestal word dat in het topic aangekondigd en daar kun je bij aanhaken.

Waar
Duitsland, Eifel, Rheinland-Pfalz; Waldhotel Machtemes-Mühle, "gelegen in der Südeifel im romantischen Irsental, einem der schönsten Landschaftsstriche in Rheinland-Pfalz"

In ieder geval zul je ZELF je hotelkamer of campingplaats moeten boeken. Details op de site van het hotel.

Wat
Vrijdagavond komt iedereen zo'n beetje aan, op eigen gelegenheid of samen, whatever. Tentje opzetten of spullen in de kamer leggen, beetje ouwehoeren
Zaterdag leuk toertje rijden. Zaterdagavond, als het weer meewerkt de traditionele BBQ
Zondag via leuk toertje weer naar huis.

Deelnemers (interesse peiling, uiteindelijk zien we wel wie er komt)

Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje van tevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in Nederland oprijden. Zorg dat je geschikte banden monteert; met circuitbanden ga je het niet uitrijden bijvoorbeeld. Rammelt er wat, twijfel je over een olielekkage of je elektra; laat het fiksen! Echt, geloof me; als je ver van huis met panne staat, ook nog in een weekend, dan word je daar niet blij van en de andere rijders ook niet want omdat we in groepjes rijden en niemand laten stikken betekent stilvallen dat iedereen stil staat..
  • Iedereen wordt geacht deze tourrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of in je navigatiesysteem geladen hebt. Ook kun je de route in een tanktas stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden op aanvraag vooraf via de mail verstrekt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard (echter zonder handhaving. Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rij pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rij je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
  • Rij baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
  • Zorg voor een goede reis- bagage- ongevallenverzekering zodat jij én je motor door de verzekeringsmaatschappij vervoerd kunnen worden naar Nederland als dat onverhoopt nodig mocht zijn.
  • Iedereen die meerijdt in deze tourrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W

Aansprakelijkheid bij "Toerseizoen afsluitingsweekend 2018
Initiators aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiators aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "Toerseizoen afsluitingsweekend 2018".
nb: De verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.
KingCoder wijzigde dit bericht op vrijdag 06 oktober 2017 13:37 (4%)
Hét Motorweekend 2017 Ga je mee?
Twitter!
IBA #38567 - www.ironbutt.com

TL = TL, R = S

Reg. datum:
02 feb. 2007
:] Cool!
Suzuki TL1000

Shape Sensation

Reg. datum:
29 jan. 2004
:)
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Diversion 600 - FZ6 Fazer - FJR1300A - Triumph Sprint ST 1050 - Triumph Tiger 800 XRx

Tiger 1050

Reg. datum:
25 mei. 2011
Top. Probeer erbij te zijn.
The neighbour's grass always looks greener, because it's fertilized with bullshit

zing een liedje voor mij

Reg. datum:
04 jan. 2005
Vind ik leuk :)
27-10-03: Honda CBR600F 1993
20-04-07: Yamaha YZF R1 1998
20-10-07: Kawasaki Z1000 2004

04-08-12 Honda Shadow 1100 1997
26-07-14 Honda VFR 800 2002
01-07-17 Yamaha FZS 1000 2002

Gaan

Reg. datum:
24 feb. 2005
:t

Ben er bij (OVB)
je kunt niet alles hebben: waar moet je het laten :)

Reg. datum:
14 jun. 2005
Interesse 😃
Een oranje!

BMW R1200GS '04

Reg. datum:
12 okt. 2010
Ovbtje
De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor!

een mooie ANDERE rooie

Reg. datum:
28 jul. 2003
Ik ben erbij.

(Ik zak wel weer een paar dagen extra gaan).
drink like fish: only water
ride now, work later
www.vfroc.nl
www.facebook.com/VFROC

R1200 GS Adventure

Reg. datum:
09 mei. 2011
Topidee!
Ovb ons ook maar
CBR 600F - ZZR 1400 - R1200GSA - RDGA 2016 - MFMW 2017

Multistrada 1200S Touring 2012

Reg. datum:
05 sep. 2003
Found it !

Zal ook wel een of paar dagen meer gaan dan VR tm ZO , even binnen "appartement"clubje nagaan hoe/wat, en wat mogelijkheden zijn daar, want verder zit je daar wel "im waldwald"
Dé grote berichten poster & editer
eiFFel Eifel, enigSTe enige, motEr motor & me mijn

Reg. datum:
07 apr. 2014
ik zet mij ovb er bij even bekijken waar te slapen.

Suzuki GSX 750 F (2001)

Reg. datum:
05 jun. 2017
OVB voor mij (onder voorbehoud toch?)
RiccardoPTI wijzigde dit bericht op vrijdag 06 oktober 2017 15:10 (51%)
Suzuki GSX 750 F (2001)

KTM990smt

Reg. datum:
08 dec. 2003
Wel interesse ! zo te zien ben ik dan rooster vrij dus :]

Ga hem bij de favorieten zetten !
je moet eerst verdwalen om je doel terug te vinden - rondetijd op Assen : 2:06:6 min.

Black FZ1-S

Reg. datum:
18 jul. 2006
Zet mij maar op het lijstje (en youdid ook)

ook maar eens informeren of BBQ een optie is :)
You better don't ask my name !

Reg. datum:
23 aug. 2011
Zet mij er maar bij. Ovb..

Super Tenere Explorer + Div900

Reg. datum:
10 jun. 2011
Ovb dat ik het dan weer eens kan inpassen in de planning...

R1200 GS Adventure

Reg. datum:
09 mei. 2011
Hoppa!!! Geboekt.
CBR 600F - ZZR 1400 - R1200GSA - RDGA 2016 - MFMW 2017

Begeißterungsmeißter

Reg. datum:
09 jan. 2002
quote:
Scammie schreef op 06 oktober 2017 @ 18:13:
Zet mij maar op het lijstje (en youdid ook)

ook maar eens informeren of BBQ een optie is :)

Er stond een grote bbq dus.....
Hét Motorweekend 2017 Ga je mee?
Twitter!
IBA #38567 - www.ironbutt.com

POSSESSED!!!

Reg. datum:
15 mei. 2006
Bij deze alvast afgemeld... :W
Kan maar op tijd zijn hè...
Honda Magna V30 VF500C '84,
Ducati Hyperstrada '15

FCU Hooligan Insta: maskedclown_official

KTM1190 Adventure

Reg. datum:
26 sep. 2005
:t dit willen we natuurlijk niet missen.

Reg. datum:
14 sep. 2004
Nieuwe locatie!
Dat kan ik allemaal niet aan :o

Gaan

Reg. datum:
24 feb. 2005
quote:
Kevjan schreef op 15 oktober 2017 @ 21:36:
Nieuwe locatie!

Waar het allemaal begonnen is gaan wij achter ons laten ;(

Multistrada 1200S Touring 2012

Reg. datum:
05 sep. 2003
quote:
Kevjan schreef op 15 oktober 2017 @ 21:36:
Nieuwe locatie!

Vianden ligt nog in de buurt, je kan "PRIMA" daar hotelletje boeken en heen/weer rijden ..... :+
Dé grote berichten poster & editer
eiFFel Eifel, enigSTe enige, motEr motor & me mijn

Gaan

Reg. datum:
24 feb. 2005
quote:
Ted schreef op 18 oktober 2017 @ 13:15:

[...]

Vianden ligt nog in de buurt, je kan "PRIMA" daar hotelletje boeken en heen/weer rijden ..... :+

En ook eten bij Du Pont? Traditie :P

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.