Zwaarder blok in honda cb200 1976, hoe en welke?

mr_maarten

Rookie
6 okt 2017
3
0
kalmthout
Hallo, Ik ben Maarten en ben sinds kort in het bezit van een honda cb200.
Ik ben bezig met de fiets om te vormen tot een caféracer. Ik zou graag de motor
vervangen omdat ik hem nogal traag vind en nogal wat km's heeft.
Ik dacht aan een motor van een cb400 (2 cilinder). Heeft iemand een idee of dit past zonder het frame aan te passen? Andere opties mogen ook bv. de motor van een honda cb450 nighthawk.

alvast bedankt! :}
 
Omdat het 40jaar oud is.

Niet dat het niet zou kunnen, maar als je harder gaat rijd het ook gewoon niet comfortabel meer.

140 is een prima snelheid, dan rij je nog acceptabel comfortabel, veilig wat remmen betreft, en het motortje houd het ook vol.

Harder moet je gewoon niet willen met oud spul.
Als je comfortabel wilt rijden kan je beter in een auto gaan zitten.
Ik heb een cb350 gehad en die ging geregeld tot aan de stuit.
 
160 kunnen ze zoiezo.

De vraag is of je dat ook lekker vond rijden, en of je dat ook kilometers achter elkaar deed ?

En of je dat, achteraf gezien, wel verantwoord vond ? :+

Mijn cl360 die in principe identiek is aan een 350 (maar misschien iets comfortabeler is kwa zitting), rijd prima als je 140 gaat, als je harder gaat rijd het gewoon niet lekker meer.
Het kan allemaal wel, maar je moet het eigenlijk niet willen. Nergens goed voor, als je harder wilt koop je maar een cbr of r1 ofzo.
 
Ok, jongens bedankt voor de vele reacties!
Men motorfiets weegt 156kg, ik heb het gevoel dat dit te zwaar is voor het blok en hij wat extra pk's kan gebruiken. De top van het blok is ongeveer105km/u.
Ik meet 140mm van bout tot bout aan de carterophanging. Tussen de kop en het kader heb ik nog 40mm over.
 
Ok, jongens bedankt voor de vele reacties!
Men motorfiets weegt 156kg, ik heb het gevoel dat dit te zwaar is voor het blok en hij wat extra pk's kan gebruiken. De top van het blok is ongeveer105km/u.
Ik meet 140mm van bout tot bout aan de carterophanging. Tussen de kop en het kader heb ik nog 40mm over.

Ik zal morgen of vrijdag ff flink gaan meten aan het 360 blok.

40mm speling klinkt al niet erg veel..

Meet ook eens de verticale hoogte tussen het hoogste punt van het blok, en het bovenste achterste ophangpunt van het blok.
En als je toch bezig bent, wat is de maximale lengte van het blok van voor tot achter ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan