trident 750 uit 1992 bokt

Pepijnwk

MF veteraan
4 jul 2006
2.535
6
Peize
Zoals in een ander topic reeds aangegeven heb ik sinds kort een triuph trident uit 1992.

Nu heeft hij eerst goed gelopen maar begint nu steeds slechter te lopen. Als ik gas geef begint hij wat te stotteren en de toieren teller is op dat moment ook van slag die maakt ook sprongetjes maar ook zomaar naar de 12.000 toeren.
Ik denk daarom dat het iets electrisch is zoals de pickup spoel. Maar ik ben nog niet erg thuis in de moderne motoren. Ik heb altijd oude meuk gereden zonder sensoren. het meest moderne was dan de electronische ontsteking die ik er zelf op zette.

Heft iemand een idee wat er stuk kan zijn die deze symptomen veroorzaakt?
dwz bokken, niet op alledrie de cilinders lopen en het zwiepen van de toerenteller?

ik hoor het graag!
 
jongens jullie kennen me een beetje........

ik wil het graag goed hebben. Heb met de xv535 virago van mijn vrouw ook al gekloot gehad met goedkope electrische komponenten dat eindigde in twee maal goedkope zaken gekocht en uiteindelijk gewoon goede dure componenten om van het gezeik af te zijn.

kunst is natuurlijk in te schatten wat zooi is en wat goed! En dan de goedkoopste goede spullen erop zetten.

Maar ik sta altijd open voor alternatieven! want een goede scooter bobine is niet slecht!!

ben alleen wat huiverig gezien mijn ervaringen met de Virago. Die loopt overigens nu als een zonnetje!!!(gaat binnenkort weer weg)

Maar ontopic. spulletjes zijn onderweg!
Plan is om eerst de bobine erop te zetten om te zien hoe het dan is. Als het goed is laat ik het zo. Mocht het nog niet verbeterd zijn, gaat ook de pick-up vervangen worden.
 
Staat er een onderdeelnummer op die bobines? Wellicht zijn ze vrij universeel. Of weten ze op een Trident forum een goedkoper alternatief, misschien uit een kleine auto?


er staan nummers op dat zijn de oem nummers van triumph: 1290007

en de datum: op alle drie 0691 althans ik denk dat dat betekent dat ze uit juni 1991 komen
 
Als het de bobine is, vervang je ze dan alle 3?
nou dat zou ik inderdaad het liefste doen!
maar ik vind ze erg duur! dus ik ga wellicht nog op zoek naar een paar goedkopere vervangings bobines of wellicht toch door de zure appel heen en kopen maar doe ik later.

Eerst maar even de pick-up en een bobine vervangen. Zien we daarna wel verder.
 
Zodra er Triumph op staat is het duur bobine was van triumph dik 80 euro bij de dealer nog iets duurder toevallig was ik bij de Jager onderdelen aan het halen voor een scooter (vespa)
en de bobines die daar lagen leken erg op wat ik op de triumph had zitten nou voor 22 euro durf ik de gok wel aan.
 
Zodra er Triumph op staat is het duur bobine was van triumph dik 80 euro bij de dealer nog iets duurder toevallig was ik bij de Jager onderdelen aan het halen voor een scooter (vespa)
en de bobines die daar lagen leken erg op wat ik op de triumph had zitten nou voor 22 euro durf ik de gok wel aan.
originele triumph bobines kosten 160 euro per stuk .......
die ik nu heb zijn PVL bobines. Deze zijn redelijk goed. de originel zijn van het merk Gill. Die schijnen nog beter te zijn......

Ik hoop eigenlijk nog een keer tegen een moderner alternatief te lopen die gewoon niet stuk gaat....
 
Ik heb geen idee wat voor electronisch vonkerij systeem je er op hebt.. ze lijken er in vele smaken te bestaan.. maar wellicht kun je pasbare bobines vinden op het type van je ontsteking?
 
Je hebt het euvel gevonden en getackled, mijn complimenten..
Nu de andere 2 ook bestellen? :Y
Nou ja het was een kwestie van meten en zoeken op internet wat de wakke punten zijn en dan komt er ook met hulp van het forum zoals deze uiteindelijk een conclusie. Dank voor de hulp eenieder.
Liefst zou ik alledrie vervangen maar hij doet het nu goed. Dus het zou preventief zijn. Ik dub dus nog een beetje wat te doen of inderdaad [preventief vervangen of gewoon eentje nog extra kopen om die als reserve te hebben mocht er nog een uitvallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan