idee lasplek

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
2.214
439
omg. den bosch
edit: ben nog even aan het worstelen met het plaatsen v/d foto's


ik kon geen "show your werkplaats" topic vinden dus post ik het maar hier.
ik heb een nieuwe lashoek gemaakt naar een idee gezien ergens op het net. en dit weekend voor het eerst gebruikt,....en het bevalt mij zo goed dat ik het julie graag wil laten zien, gewoon voor een idee.

blad is industriele rooster, voordeel:
is meteen massa
rommel valt er doorheen
je kunt er lijmtangen doorheen steken

eronder een vangbak waar de rommel invalt, bij slijpen op de rand v/d tafel kun je de vangbak een stukje naar voren schuiven waardoor slijpsel in de bak komt (bak kan er helemaal uit).
ruimte tussen bak & blad voldoende groot zodat je er met je arm onder kan om een lijmtang vast te houden. vang bak is ook makkelijk om even iets op te leggen.

wanden bekleed met gipsvezelplaat wat goed brand werend is, houten balken afgedekt met gegalv. profielen waardoor lasspetters niet op het hout kunnen liggen smeulen.

verder nog een las afzuiging (niet op foto te zien)

ben er blij mee *O* *O* *O*

FuzYMsGzQ1IlK0ai3k_W9bALEj-cDCqZktwFgVUm_MM


dTbfAkVPi1hCBgro_iLSJ9fS0ASjeocPFgUQNwcO4CA
 
Laatst bewerkt:
edit: ben nog even aan het worstelen met het plaatsen v/d foto's


ik kon geen "show your werkplaats" topic vinden dus post ik het maar hier.
ik heb een nieuwe lashoek gemaakt naar een idee gezien ergens op het net. en dit weekend voor het eerst gebruikt,....en het bevalt mij zo goed dat ik het julie graag wil laten zien, gewoon voor een idee.

blad is industriele rooster, voordeel:
is meteen massa
rommel valt er doorheen
je kunt er lijmtangen doorheen steken

eronder een vangbak waar de rommel invalt, bij slijpen op de rand v/d tafel kun je de vangbak een stukje naar voren schuiven waardoor slijpsel in de bak komt (bak kan er helemaal uit).
ruimte tussen bak & blad voldoende groot zodat je er met je arm onder kan om een lijmtang vast te houden. vang bak is ook makkelijk om even iets op te leggen.

wanden bekleed met gipsvezelplaat wat goed brand werend is, houten balken afgedekt met gegalv. profielen waardoor lasspetters niet op het hout kunnen liggen smeulen.

verder nog een las afzuiging (niet op foto te zien)

ben er blij mee *O* *O* *O*
https://www.dropbox.com/s/l7xuwknd0srdtg3/20171009_180614.jpg?dl=0

[afbeelding]

als dat rooster verzinkt is
dan zal de massa ruk zijn :+
zet je massaklem op 't werkstuk zoals 't hoort ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt,.....hoe dee je dat nou ?????
ik heb nog een foto

ik wil wel d.m.v. een dropboxlink de foto's plaatsen, dan kunnen er meerdere in 1 bericht.

met een photobucket link lukt het wel, maar dan krijg ik het wel bekende toerenteller plaatje.

heb trouwens voor dropbox gekozen i.v.m. die bezope actie van photobucket.
 
Laatst bewerkt:
bedankt,.....hoe dee je dat nou ?????
ik heb nog een foto

ik wil wel d.m.v. een dropboxlink de foto's plaatsen, dan kunnen er meerdere in 1 bericht.

met een photobucket link lukt het wel, maar dan krijg ik het wel bekende toerenteller plaatje.

heb trouwens voor dropbox gekozen i.v.m. die bezope actie van photobucket.

In dropbox met de muis op de afbeelding gaan staan,rechtermuisknop aanklikken dan "afbeelding opslaan als".
Hier op "reageren"drukken ,opmerking plaatsen en afbeelding toevoegen vanuit de map waarin je deze gedownload hebt en versturen :)
 
Laatst bewerkt:
Als ik de foto zo bekijk dan is het inderdaad een gegalvaniseerd rooster, de rook die daar vanaf komt als je er aan gaat lassen en als het heet word is niet gezond voor je hoor
 
Laatst bewerkt:
bedankt,.....hoe dee je dat nou ?????
ik heb nog een foto

ik wil wel d.m.v. een dropboxlink de foto's plaatsen, dan kunnen er meerdere in 1 bericht.

met een photobucket link lukt het wel, maar dan krijg ik het wel bekende toerenteller plaatje.

heb trouwens voor dropbox gekozen i.v.m. die bezope actie van photobucket.

Dropbox linkje (link delen) hier in een afbeeldingsdinges (15e knopje) plakken en de 0 aan het eind van de link veranderen in een 1 :t
 
dat dampen v/h gegalvaniseerde is een goede, ik ga een los stukje staal van ong. 10 mm scoren dat ik los op de tafel kan leggen. en wat ik kan gebruiken wanneer ik kort op de tafel moet lassen.
maar ook daarom een afzuiging.
zo super vaak las ik niet maar tafel is ook handig als je b.v. ergens het vuil moet afborstelen.

wat ook een vordeel is, je werkt een stuk schoner, op een dichte tafel blijft alle slijpsel en troep liggen, hier ben je dat meteen kwijt.
 
edit: ben nog even aan het worstelen met het plaatsen v/d foto's


ik kon geen "show your werkplaats" topic vinden dus post ik het maar hier.
ik heb een nieuwe lashoek gemaakt naar een idee gezien ergens op het net. en dit weekend voor het eerst gebruikt,....en het bevalt mij zo goed dat ik het julie graag wil laten zien, gewoon voor een idee.

blad is industriele rooster, voordeel:
is meteen massa
rommel valt er doorheen
je kunt er lijmtangen doorheen steken

eronder een vangbak waar de rommel invalt, bij slijpen op de rand v/d tafel kun je de vangbak een stukje naar voren schuiven waardoor slijpsel in de bak komt (bak kan er helemaal uit).
ruimte tussen bak & blad voldoende groot zodat je er met je arm onder kan om een lijmtang vast te houden. vang bak is ook makkelijk om even iets op te leggen.

wanden bekleed met gipsvezelplaat wat goed brand werend is, houten balken afgedekt met gegalv. profielen waardoor lasspetters niet op het hout kunnen liggen smeulen.

verder nog een las afzuiging (niet op foto te zien)

ben er blij mee *O* *O* *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

I hate to burst your bubble, but...

Post hier foto's van jouw sleutelplek

O-) O-) O-)
 
Alle metalen zijn goede elektrische geleiders . Voorbeelden zijn: aluminium, ijzer, staal, nikkel, lood, zink, chroom en koper.

moet je eens kijken naar de elektrische geleidbaarheid van de oxides van die materialen. Dan wordt het een stuk minder grappig.
Vooral ijzer, lood en zink vormen een vrij dikke laag oxide waardoor je vaak géén contact maakt. Bij gebruik van zo'n rooster krijg je dan hete plekken/vonken aan de onderkant van je werkstuk in plaats van op de plek waar je wilt lassen.

Vandaar het correcte advies: massaklem altijd aan je werkstuk!
 
moet je eens kijken naar de elektrische geleidbaarheid van de oxides van die materialen. Dan wordt het een stuk minder grappig.
Vooral ijzer, lood en zink vormen een vrij dikke laag oxide waardoor je vaak géén contact maakt. Bij gebruik van zo'n rooster krijg je dan hete plekken/vonken aan de onderkant van je werkstuk in plaats van op de plek waar je wilt lassen.

Vandaar het correcte advies: massaklem altijd aan je werkstuk!



Goedzo ` SodeKnetters` laat die krengen maar eens luisteren ..

Gelukkig heb ik er geen verstand van , ik geloof je direct . :Y
 
Oei, dat moet ik die jongens gaan vertellen die hier verbrandingskamers, fuel nozzles en rotorschoepen zitten te lassen met hun klem op het werkblad.
Ik dacht dat ze aardig konden lassen maar kennelijk zijn het ook maar prutsers. Onbegrijpelijk dat ze elk jaar door hun examen komen.
 
Die hebben een normalen ijzeren werkblad.

Dan is het inderdaad ideaal om de massa aan je tafel te hebben.


juist :Y

hier op de zaak, een metaalbedrijf hebben 2 afdelingen staal en rvs
bij staal een stalen werkbank en staalgereedschap
en bij de RVS afdeling een RVS werkbank en RVS gereedschap
dat is bij ons strikt gescheiden ;)
op 't ziekelijke af :? als de mensen van de staal afdeling worden uitgeleend aan de rvs moeten ze nieuwe werkkleding aantrekken en de handen wassen ze mogen zelfs geen gereedschap meenemen :N
tis geen probleem om je massaklem op de tafel te zetten als je maar zorgt voor schoon contant ook voor je werkstuk
en dat is niet op zinkwerk :N
we hebben wel eens gehad dat iemand z'n massaklem van 't zinkwerk moet slaan _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan