Spanningsregelaar, accu of startmotor kapot?

Ruerd

Rookie
9 okt 2017
3
0
Ik heb een Suzuki gs650 uit 1982 en heb net een nieuw motorblok in mijn motor gezet. Nu wilt de motor de accu niet opladen. De motor start namelijk wel met een externe (opgeladen) accu en als ik de motor aan duw. De verlichting blijft niet constant branden maar geeft meer licht op hoge toeren. De dynamo lijkt mij dus niet kapot. De lampjes voor “in zijn vrij” branden ook niet. Maar als ik 1 kabel van mijn accu los haal (van de min pol) dan brand hij wel. Is dit mijn spanningsregelaar? En kan ik met dit defect (na aanduwen) naar de garage rijden of moet ik hem brengen?

Heel erg bedankt!!
 
Het is nog steeds:
Meten is weten!

Klein beetje verstand van elektrotechniek:
Verschil tussen spanning / stroom / weerstand.
Principes / werking van gelijkrichter, spanningsregelaar / accu zijn ook wel handig om wat van af te weten.
Erg handig: Schema beschikbaar én kunnen lezen :)

Zoek anders hulp van iemand met die kennis.
 
Ik heb een spanningsmeter gekocht en een accu lader. Accu bleek dood (was 2 maanden oud). Dus dacht dat het de spanningsregelaar of de dynamo was. Nieuwe accu gekocht, opgeladen, en alles doorgemeten. Bleek idd de spanningsregelaar te zijn. Nieuwe er op gezet en hij doet het weer!!

Bedankt voor alle reacties!
 
Ik heb een spanningsmeter gekocht en een accu lader. Accu bleek dood (was 2 maanden oud). Dus dacht dat het de spanningsregelaar of de dynamo was. Nieuwe accu gekocht, opgeladen, en alles doorgemeten. Bleek idd de spanningsregelaar te zijn. Nieuwe er op gezet en hij doet het weer!!

Bedankt voor alle reacties!

En jij bedankt voor de terugvoeding. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan