Filerijden..

ik zit voor me werk dagelijks op de weg en, dan zie ik regelmatig motor rijders die bijna worden aangereden in de file, omdat de helft van de Nederlanders gewoon niet kan auto rijden en, zonder te kijken of, zonder richting aan te geven gewoon van baan wisselen .

nou vraag ik me af hoe moeilijk of makkelijk de verzekering doet als iemand tegen je motor aanrijd, heeft iemand daar ervaring mee?
wat gebeurd bijvoorbeeld als zoon lompe automobilist zegt het is jou schuld, jij reed tegen mij aan en, niet andersom?
 
Als het op de snelweg is gebeurd, is het aan de automobilist om aan te tonen dat de motorrijder zich niet aan de gedragscode heeft gehouden.

Daarom is die code zo belangrijk, niet omdat daarmee filerijden wordt toegestaan (want dat was het al), maar omdat verzekeraars die allemaal erkennen. De automobilist staat dus op achterstand.

Let wel, alleen geldig op de snelweg, niet op andere wegen.
 
Lady_Di schreef op 13 oktober 2017 @ 22:04~[/message]:Het gaat niet alleen om voordeel wat je hebt, maar ook erom dat achteraan in de file voor ons gewoon een hele gevaarlijke plek is.

Eens!
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar aangereden tijdens het filteren.

Verzekering ging in eerste instantie uit van 2 verkeersdeelnemers die een speciaaltje uitvoerden (baan wisselen vs filteren).
Naw gegevens + verklaring van getuige, linkje waar staat dat filteren is toegestaan en de aanvullende opmerking dat ik videobeelden had was voldoende om binnen een uur de mail te ontvangen dat de volledige schade vergoed zou worden.
 
Vorig jaar aangereden tijdens het filteren.

Kan jij aub vertellen hoe de situatie zich voordeed?
Kan me wel een voorstelling erbij maken, maar hoor graag van jou het het gebeurde.
Zelf rijd ik ook dagelijks file en op het moment dat ik de file tussendoor inrijd dan zijn mijn voelsprietantennes extra uitgeschoven en super allert.
De meeste koekblikbestuurders kunnen inderdaad niet rijden, al denken ze van wel.
Het gaat vaak mis doordat ze effe snel denken te wisselen van rijbaan zonder eerst uit hun domme dop-ogen te kijken voodat ze met hun koekblik opschuiven.
Ook de sjappies en sjappinnen die te druk met hun mobieltje zijn en dan vreemde bewegingen maken zijn helaas van de partij.
Dus hoor graag hoe het jou gebeurde.
Vr Gr
 
ik zit voor me werk dagelijks op de weg en, dan zie ik regelmatig motor rijders die bijna worden aangereden in de file, omdat de helft van de Nederlanders gewoon niet kan auto rijden en, zonder te kijken of, zonder richting aan te geven gewoon van baan wisselen .

nou vraag ik me af hoe moeilijk of makkelijk de verzekering doet als iemand tegen je motor aanrijd, heeft iemand daar ervaring mee?
wat gebeurd bijvoorbeeld als zoon lompe automobilist zegt het is jou schuld, jij reed tegen mij aan en, niet andersom?

Als hij \ zij van baan wisselt en jij niet dan is hij \ zij bezig met een bijzondere verrichting en dient diegene iedereen voor te laten gaan.

Moet jij niet als een debiel tussen die file door wezen racen, want dan ben jij ook in de fout.

Welke fout er dan zwaarder weegt kan ik weer niet vertellen.
 
Vorig jaar aangereden tijdens het filteren.

Verzekering ging in eerste instantie uit van 2 verkeersdeelnemers die een speciaaltje uitvoerden (baan wisselen vs filteren).
Naw gegevens + verklaring van getuige, linkje waar staat dat filteren is toegestaan en de aanvullende opmerking dat ik videobeelden had was voldoende om binnen een uur de mail te ontvangen dat de volledige schade vergoed zou worden.

Goede zaak, maar wel bijzonder treurig dat jij jouw verzekeraar op de regeltjes moet wijzen. |(
 
Ik rijd ook dagelijks tussen de file door. Als automobilisten van rijbaan willen wisselen, doen ze er verstandig aan eerst te KIJKEN alvorens in te sturen, ongeacht of er nou een motorrijder aan komt of niet. Als je wel eens 'Idioten op de weg' kijkt, zie je dat echt AL die aanrijdingen komen omdat er domweg wordt ingestuurd zonder te kijken, of dat mensen met volle vaart op een kruispunt afrijden. Echt, hoe bestaat het dat die mensen überhaupt een auto mogen besturen.

Maar goed, we zijn in Nederland :)
Het is wel aan ons om continue te blijven kijken naar het weggedrag van de automobilisten natuurlijk. Ze hebben dan wel een (in de meeste gevallen) Nederlands rijbewijs, maar die vervloekte smartphone... Moet ik meer zeggen?
 
Ik rijd ook dagelijks tussen de file door. Als automobilisten van rijbaan willen wisselen, doen ze er verstandig aan eerst te KIJKEN alvorens in te sturen, ongeacht of er nou een motorrijder aan komt of niet. Als je wel eens 'Idioten op de weg' kijkt, zie je dat echt AL die aanrijdingen komen omdat er domweg wordt ingestuurd zonder te kijken, of dat mensen met volle vaart op een kruispunt afrijden. Echt, hoe bestaat het dat die mensen überhaupt een auto mogen besturen.

Maar goed, we zijn in Nederland :)
Het is wel aan ons om continue te blijven kijken naar het weggedrag van de automobilisten natuurlijk. Ze hebben dan wel een (in de meeste gevallen) Nederlands rijbewijs, maar die vervloekte smartphone... Moet ik meer zeggen?

Dit dus.
 
Afgelopen vrijdagmiddag was zo'n dag dat ik heel veel van die idioten tegen kwam die zonder te kijken van baan veranderde.

Toch is het gekke dat ik bij geen van hen verrast was en de oversteek naar de andere baan al zag aankomen, waarschijnlijk al voor dat ze het zelf verzonnen hadden.

Vroeger wel gered door goede reflexen en nu meer door inzicht en vooruit kijken.
 
Het is gewoon een feit dat motorrijders beter vooruit kijken dan automobilisten. Is het niet omdat het er bij de lessen ingedreund wordt, dan wel omdat je je machine beter beheerst als je KIJKT waar je heen gaat... Mee eens?
 
Je moet het volledige rijgedrag van de auto analyseren en dan zie je aan het gedrag al wat ze gaan doen voordat ze het doen.
 
nou vraag ik me af hoe moeilijk of makkelijk de verzekering doet als iemand tegen je motor aanrijd, heeft iemand daar ervaring mee?
wat gebeurd bijvoorbeeld als zoon lompe automobilist zegt het is jou schuld, jij reed tegen mij aan en, niet andersom?

Laatst ook ongeval gehad terwijl ik tussen auto's in reed. Was geen enkel probleem. Schade krijg ik gewoon vergoed.
 
Het is gewoon een feit dat motorrijders beter vooruit kijken dan automobilisten. Is het niet omdat het er bij de lessen ingedreund wordt, dan wel omdat je je machine beter beheerst als je KIJKT waar je heen gaat... Mee eens?

Zowiezo is het op de motor lastiger om andere dingen (telefoon, opmaken, krant lezen) te doen. Ook zit je meestal actiever dan in een auto en heb je meer overzicht omdat je vaak ook hoger zit dan in de auto.

Ik ben twee keer aangereden in de file en heb 2 keer mijn schade vergoed gekregen.
 
Zowiezo is het op de motor lastiger om andere dingen (telefoon, opmaken, krant lezen) te doen. Ook zit je meestal actiever dan in een auto en heb je meer overzicht omdat je vaak ook hoger zit dan in de auto.

Ik ben twee keer aangereden in de file en heb 2 keer mijn schade vergoed gekregen.

Je zou toch zeggen dat die autmobilisten het een keertje moeten leren he, als ze zo vaak motorrijders aanrijden.
 
Gelukkig is dat wel goed geregeld, dat kan je niet van alle zeggen in dit land.

Er was is een auto die me spiegel kapot ree toen ik voor het stoplicht aan het wachten was en die ree door, dus ik kwaad er achteraan bij het volgende stoplicht kwam ik em weer tegen , toen deed die ze deur op slot en, raam op een kiertje en, hij ontkende dat die tegen mij aan was gereden en, wou ook geen schade formulier invullen en, reed weer weg dus, ik dacht prima ik heb z"n kenteken ga ik naar de politie want weg rijden na een ongeval is strafbaar.

moet je rade wat de politie zei, Julie hebben elkaar al gesproken dan is het geen strafbaar feit, we kunnen niks voor je doen, moet je met de verzekering regelen.

Moet je rade wat de verzekering zei, moet je aangifte doen (wat volgens de politie niet kon)
anders kunnen we niks doen .

Dus een tip ga in zoon situatie met het kenteken naar de politie en, ga niet achter zoon iemand aan ,tenzij je em even op de bek wil rammen of ze spiegel erafwil trappen😈
 
Zowiezo is het op de motor lastiger om andere dingen (telefoon, opmaken, krant lezen) te doen. Ook zit je meestal actiever dan in een auto en heb je meer overzicht omdat je vaak ook hoger zit dan in de auto.

Ik ben twee keer aangereden in de file en heb 2 keer mijn schade vergoed gekregen.
Ik vind dat wel een reden om niet meer tussen de files door te rijden. Kennelijk is het risico groot.
 
Je hebt het verkeerd begrepen of ze hebben je voor de gek gehouden.

Soortgelijk geval met de fiets gehad, mijnheer (een Shell expat) ontkende en wilde verder rijden, terwijl mijn voorwiel een enorme slinger had omdat hij eroverheen was gereden. Hij stond echter vast voor het rode verkeerslicht, ben met de fiets eenvoudigweg voor hem gaan staan en heb de politie gebeld. Die waren er snel en na een indringend gesprek heeft hij snel een schadeformulier ingevuld en ondertekend.

Zijn verweer over het door willen rijden, hij was bang dat ik hem wilde beroven :?
 
Soortgelijk geval met de fiets gehad, mijnheer (een Shell expat) ontkende en wilde verder rijden, terwijl mijn voorwiel een enorme slinger had omdat hij eroverheen was gereden. Hij stond echter vast voor het rode verkeerslicht, ben met de fiets eenvoudigweg voor hem gaan staan en heb de politie gebeld. Die waren er snel en na een indringend gesprek heeft hij snel een schadeformulier ingevuld en ondertekend.

Zijn verweer over het door willen rijden, hij was bang dat ik hem wilde beroven :?

Hahaha te zot voor woorden.
Vanochtend rijd ik het terrein op bij mijn werk, zie ik een auto rijden zonder licht. Ik gebaren om te stoppen en ze deed nogal moeilijk (snap nu beter waarom, gevaarlijk hoor die motorrijder). Toen ze met veel moeite een klein praatgaatje bij het raam had gecreeerd kon ik het uitleggen.
Zoveel moeite voor een goed bedoeld gebaar. Ze bedankte me wel overigens.
 
Soortgelijk geval met de fiets gehad, mijnheer (een Shell expat) ontkende en wilde verder rijden, terwijl mijn voorwiel een enorme slinger had omdat hij eroverheen was gereden. Hij stond echter vast voor het rode verkeerslicht, ben met de fiets eenvoudigweg voor hem gaan staan en heb de politie gebeld. Die waren er snel en na een indringend gesprek heeft hij snel een schadeformulier ingevuld en ondertekend.

Zijn verweer over het door willen rijden, hij was bang dat ik hem wilde beroven :?
Expats kun je beter preventief beroven, als je je geld wilt krijgen. O-)
Dat zijn ze gewend. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan