Iemand tips betreft goedkope leren zadeltassen?

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Ben aan het rondneuzen voor nieuwe koffers op de motor, bij voorkeur wat groter dan mijn huidige tassen (18-20 liter). Nu zijn er in the USA best veel merken te vinden die voor rond of zelfs onder de 100€ supermooie (kunst)leren koffersets leveren. Bijvoorbeeld: Nomad USA Slanted Plain Black Large Leather Motorcycle Saddlebags
of Willie & Max Raptor Series Compact Slant Saddlebags

Alleen leveren die niet naar NL, en al zouden ze dat doen komt er iets van >100€ aan verzendkosten en VAT bij.
Hier in Nederland vind ik alleen maar koffers van €300++++ of betaalbaardere tasjes waar dan maar 8 liter in kan ofzo

Ik begrijp dat je voor <100€ geen handgemaakte italiaanse kalfsleren gucci koffers krijgt, maar hebben jullie wellicht ervaringen/tips met goedkopere maar wel gewoon degelijke (kunst)leren koffers?
 
Vertel eens op wat voor motorfiets het moet komen. Bij leren motortassen denk ik al gauw aan een chopper....
 
Een Griso, niet dat dit veel uitmaakt toch? Ik heb al een bevestigings systeem dat ik over kan zetten, kan er in principe iedere koffer op zetten zolang minder dan <40cm hoog ivm de uitlaat. Kwestie is nu een fijne universele leren koffer vinden die geen godsvermogen kost.

4grisomessemilano2006.jpg


img_2010.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is goede informatie, die troep moet ik dus niet hebben. Maar meestal zit er ook iets tussen troep van 59€ en dure merken van 359€ in. Daar vraag ik dus naar, of iemand ervaringen heeft met goedkopere koffers die geen troep zijn maar gewoon een hele goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
 
Laatst bewerkt:
Een Griso, niet dat dit veel uitmaakt toch? Ik heb al een bevestigings systeem dat ik over kan zetten, kan er in principe iedere koffer op zetten zolang minder dan <40cm hoog ivm de uitlaat. Kwestie is nu een fijne universele leren koffer vinden die geen godsvermogen kost.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nou, leren tassen met nikkelen knoppen die je bij een HD verwacht passen igg op jouw mooie griso! Zijn textielen tassen ook niet een optie? Daar heb je bestveel keuze in. Succes!
 
Nou, leren tassen met nikkelen knoppen die je bij een HD verwacht passen igg op jouw mooie griso! Zijn textielen tassen ook niet een optie? Daar heb je bestveel keuze in. Succes!
leer is wel een stuk water dichter.
wel eens met leer in de regen terecht gekomen de stuk waar stof zat ging het er door plek van leer was van binnen naar genoeg droog.
 
Heb je geen Marokkaanse kennissen die dit in Marokko kunnen laten maken.
Danny :W :]
 
Jaren geleden ook eens van die leren tassen gemaakt voor op de motor.
Ik vond de koffers veel te groot om daar het hele jaar mee door te rijden.
Ik ben naar een leerlooierij gegaan en heb daar 2 afgekeurde zwarte stukken koeleer
mee genomen.
Uitslag gemaakt hoe de tassen moesten worden, scherp stanleymes gekocht en uit gesneden.
hier mee ben ik naar zo'n schoenmaker geweest en deze heeft alles aan elkaar gestikt.
Ik had er wel een aluminium plaat ingemaakt zodat ik ze zo op het frame kon vast maken.
Alles bij elkaar was ik een 120 gulden kwijt, gulden das echt lang geleden, weet niet of er nog leerlooierijen zijn. :? trouwens.

alles zat toevallig ook op een guzzi cal2. :]
 
je zoekt iets van goede kwaliteit en niet te duur? Ik zoek zelf altijd het tegenovergestelde, extreem dure troep.
Italiaans dus.
 
Jaren geleden ook eens van die leren tassen gemaakt voor op de motor.
Ik vond de koffers veel te groot om daar het hele jaar mee door te rijden.
Ik ben naar een leerlooierij gegaan en heb daar 2 afgekeurde zwarte stukken koeleer
mee genomen.
Uitslag gemaakt hoe de tassen moesten worden, scherp stanleymes gekocht en uit gesneden.
hier mee ben ik naar zo'n schoenmaker geweest en deze heeft alles aan elkaar gestikt.
Ik had er wel een aluminium plaat ingemaakt zodat ik ze zo op het frame kon vast maken.
Alles bij elkaar was ik een 120 gulden kwijt, gulden das echt lang geleden, weet niet of er nog leerlooierijen zijn. :? trouwens.

alles zat toevallig ook op een guzzi cal2. :]

Zijn best veel mensen te vinden die leerbewerking doen.
Moet lukken dus.
 
Zijn textielen tassen ook niet een optie? Daar heb je bestveel keuze in.
Textiel textiel of kunststof? Zoals bij kleding alles wat geen leer is onder de noemer "textiel" valt? Ik heb een set kunststof zadeltassen van Held die ik járen op de FZ heb gebruikt. Werden niet als waterdicht omschreven maar het moest wel echt flink lang nat zijn wilde er ook maar een drup binnen komen.
 
Je kunt eens bij een legerdump binnenwandelen. Die nato guzzi's hadden ook degelijke leren tassen/koffers.

IMG_2015.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan