Crossmotor rijd automatisch naar voren!

DATI

Rookie
14 jul 2017
10
0
de skuurtstraat 33
Hallo,
Sorry voor de titel kon niets beters verzinnen :)

Ik heb een vraag over mijn 125cc crossmotor. Als ik mijn motor in de eerste versnelling zet (natuurlijk met de koppeling in) rijd de motor zonder dat ik gas geef naar voren.... voor de duidelijkheid dan heb ik nog steeds mijn koppeling in. Wat zou dit kunnen zijn en hoe valt dit op te lossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Daan,
 
Hallo,
Sorry voor de titel kon niets beters verzinnen :)

Ik heb een vraag over mijn 125cc crossmotor. Als ik mijn motor in de eerste versnelling zet (natuurlijk met de koppeling in) rijd de motor zonder dat ik gas geef naar voren.... voor de duidelijkheid dan heb ik nog steeds mijn koppeling in. Wat zou dit kunnen zijn en hoe valt dit op te lossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Daan,

Motor uitzetten


Heeft hij lang stil gestaan?
Is het ineens etc etc
 
Hallo Raymond W,
De motor heeft ongeveer een week stilgestaan. Ik zette hem daarna aan en probeerde te rijden. Toen kwam ik erachter. Vorige week heb ik de carburateur schoongemaakt en ik heb was zand uit de cdi aansluiting gespoten met lucht.

Mvg Daan,
 
Hallo,
Sorry voor de titel kon niets beters verzinnen :)

Ik heb een vraag over mijn 125cc crossmotor. Als ik mijn motor in de eerste versnelling zet (natuurlijk met de koppeling in) rijd de motor zonder dat ik gas geef naar voren.... voor de duidelijkheid dan heb ik nog steeds mijn koppeling in. Wat zou dit kunnen zijn en hoe valt dit op te lossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Daan,

Het is kouder aan het worden, te dikke olie en platen kleven ? Of doet hij het ook als het blok warm is ?
 
Wellicht rafelt je binnenkabel van de koppeling...en wordt die dus een stukje langer en wil de koppeling eerder aangrijpen?

Controleer die even, zal wellicht niet zo soepel meer gaan ivm de rafels.
 
Laatst bewerkt:
Brian-Dennis-F0282.jpg


gans kapoet
 
Dan moet dat heel erg zijn. Een koppellingskorf heeft vrijwel altijd wel putjes van de nokken van de platen
Nee hoor... paar tienden diep en je krijgt deze ellende al. En bij een offroad motor zonder rubber demper in de aandrijflijn is het al snel te ver ingesleten. Paar keer met de powerfile erover en het is ook weer opgelost. Dat rekt de levensduur van de korf weer wat op. Nadeel is dat je koppeling wel iets rumoeriger wordt.
 
Platen kunnen ook kleven, probleem had ik ook altijd met mijn kleine cb'tje als die een paar dagen stilstond.

Motor starten, koppeling inhouden (ook al heeft dat geen zin), wegrijden, koppeling in blijven houden, beetje gassen, afremmen op de motor, achterrem indrukken en gas geven. Koppeling nog steeds in blijven houden, en dan schiet hij vanzelf wel los.

Ik heb er zelf nooit echt een oplossing voor gevonden, maar wat wel iets helpt is met stilstand gewoon af en toe de koppeling ff inknijpen.

Ik denk dat je wel wat kan proberen met olie, zelf nooit echt gedaan omdat ik altijd goede olie gebruikte. Andere motoren hadden er nooit last van, dus accepteerde ik de kwaal maar.
Eenmaal los schakelde en koppelde dat ding gewoon soepel, het was echt na een paar dagen stilstand, en hoe langer de stilstand hoe vaster het ging zitten.
 
Koppelingskabel versleten denk ik.
Kijk maar eens of de kabel bij de koppelingshendel aan het afrafelen is.
Heb dit gehad bij mijn vorige motor, op een gegeven moment merkte ik toen ik bij verkeerslichten stil stond met ingetrokken koppelingshendel dat de motor steeds meer langzaam naar voren wilde kruipen uit zichzelf. het werd met elke stop steeds erger.
Toen net thuis gehaald, toen was de kabel echt kapot.
 
Platen kunnen ook kleven, probleem had ik ook altijd met mijn kleine cb'tje als die een paar dagen stilstond.

Motor starten, koppeling inhouden (ook al heeft dat geen zin), wegrijden, koppeling in blijven houden, beetje gassen, afremmen op de motor, achterrem indrukken en gas geven. Koppeling nog steeds in blijven houden, en dan schiet hij vanzelf wel los.

Ik heb er zelf nooit echt een oplossing voor gevonden, maar wat wel iets helpt is met stilstand gewoon af en toe de koppeling ff inknijpen.

Ik denk dat je wel wat kan proberen met olie, zelf nooit echt gedaan omdat ik altijd goede olie gebruikte. Andere motoren hadden er nooit last van, dus accepteerde ik de kwaal maar.
Eenmaal los schakelde en koppelde dat ding gewoon soepel, het was echt na een paar dagen stilstand, en hoe langer de stilstand hoe vaster het ging zitten.

Had hetzelfde met mn Virago 750.
 
Terug
Bovenaan Onderaan