Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Anti-worteldoek is niet waterdicht, en dat wil je, anders is de onderkant van je tent alsnog zeiknat en vies.

Ik weet niet hoe groot je tent is, maar is dit iets? 2 x 3 mtr, met een pakmaat van 25 x 15 x 15 cm.
Gebruik'm zelf ook voor onder m'n tent; 's morgens altijd een droge én schone onderkant van de tent, en als'íe nat of vies is (grondcondens, leem of nat gras) dan blijft m'n tent tenminste schoon en droog omdat het grondzeil een eigen inpaktasje heeft en een ander plekje op de motor krijgt.


die maat is super maar het lijkt mij ook weer zo'n bouwmarkt zeil , of zie ik dat fout ?
 
Anti worteldoek gebruikte ik wel op IJsland, waar de ondergrond over het algemeen ruim is bedekt met scherpe stenen. Werkt prima en kost niks, maar is inderdaad niet waterdicht.

Verder gebruik ik nooit een grondzeil, gewoon aan het einde van de reis even met een vochtige doek de onderkant van de binnentent schoonmaken. Gaat al jaren goed zo.
 
Ik maak wel eens grondzeil van de oude banieren die aan de gevel van het Concertgebouw hangen.
Is gemaakt van een halve centimeter dikke soort zacht linolium en voldoet prima.
Danny :W :]
 
die maat is super maar het lijkt mij ook weer zo'n bouwmarkt zeil , of zie ik dat fout ?
Lijkt er wel op, maar is 'doorweven' met een versterkte draad (en heeft een randje met lusjes voor haringen).

413865835.jpg
 
Laatst bewerkt:
ben daarstraks effe bij een vijverfolie verkoper langs geweest , een dun rubberzeiltje van 2 op 3 woog 6kg , dat wordt'm dus duidelijk ook niet B|
 
ik denk dat ik eens ga kijken naar vijver folie
Gaat het je om optrekkend vocht tegen te gaan?
Wil je de onderkant vd tent schoon houden?
Wil je graag wat schoons rondom de tent voor bijv op sokken lopen?
Wil je de tent beschermen tegen harde ondergrond?
 
Ik heb nu net een footprint besteld bij mijn tent, maar tot die tijd werd mij dit geadviseerd ivm het ontbreken van weekmakers die evt de onderkant van de tent zouden kunnen aantasten. En het is herbruikbaar. Geen idee wat het weegt, maar geen hele kilo’s

Aqua-Foil 2x3m
 
Laatst bewerkt:
Gaat het je om optrekkend vocht tegen te gaan?
Wil je de onderkant vd tent schoon houden?
Wil je graag wat schoons rondom de tent voor bijv op sokken lopen?
Wil je de tent beschermen tegen harde ondergrond?

het is hoofdzakelijk bedoeld om proper mijn motorkoffers op te kunnen zetten en om mijn laarzen uit te doen en op mijn kousen een stapje uit de binnentent te kunnen zetten . En om condensvorming wat meer tegen te gaan want als je niets in je voortent op de grond legt dan heb je snachts extra condens vorming door het vocht dat uit het gras (ondergond) verdampt.
het gaat om deze tent : ik heb wel de nieuwere versie die zet je iets sneller op .
.
voor onder de binnentent is er een zeiltje bij , maar voor in de voortent is er geen bij , je kan het wel extra bestellen maar kost 80€ extra wat ik te duur vind , en dan is het voortent zeiltje nog veel te klein ook , mocht toch minstens wel aansluiten tot tegen de binnentent vind ik .
Groundsheet
 
Laatst bewerkt:
Dat is €80 idd wel veel geld voor zo'n mini-zeiltje.
Die gasten willen zeker snel rijk worden. En idd dan past die ook nog niet eens. Vocht heeft nog alle kans om bij de brede stroken onbedekt vocht in de tent te laten ontstaan. Eeeeeh, waardeloos dus!

Je zou eens bij Obelink of Vrijbuiter kunnen gaan kijken voor een universeel-zeiltje.
Moet toch veel goedkoper kunnen.........?

Wat ook een optie kan zijn om gewoon kampeer-onderleg-plastic te kopen. In allerlei maten te koop voor heel weinig. Gebruik dat zelf om de onderzijde tentje minder vuil te laten worden. Bij trekken vouw ik bij opbreken de vuile kant naar binnen, inpakken in plastic zak en daarom 's avonds weer te gebruiken. Als je er niet al te gek mee doet gaat folie een hele vakantie mee.
 
het is hoofdzakelijk bedoeld om proper mijn motorkoffers op te kunnen zetten en om mijn laarzen uit te doen en op mijn kousen een stapje uit de binnentent te kunnen zetten . En om condensvorming wat meer tegen te gaan want als je niets in je voortent op de grond legt dan heb je snachts extra condens vorming door het vocht dat uit het gras (ondergond) verdampt.
het gaat om deze tent : ik heb wel de nieuwere versie die zet je iets sneller op .
.
voor onder de binnentent is er een zeiltje bij , maar voor in de voortent is er geen bij , je kan het wel extra bestellen maar kost 80€ extra wat ik te duur vind , en dan is het voortent zeiltje nog veel te klein ook , mocht toch minstens wel aansluiten tot tegen de binnentent vind ik .
Groundsheet
Ik snap t :Y

Je hebt dan niet een grote lap nodig. Maar enkel een stuk, tegen binnentent aan, wat in de buitentent ligt.

Kun je niet een stuk dekzeil (bouwmarkt) kopen? Van 2 bij 2 of zo? Desnoods knip je dat nog op maat. Elke strook die je er af haalt, scheelt je in pakmaat en gewicht. En niet te duur.

En het geeft je schone voetjes :t

afdekzeil-6x8-meter.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is hoofdzakelijk bedoeld om proper mijn motorkoffers op te kunnen zetten en om mijn laarzen uit te doen en op mijn kousen een stapje uit de binnentent te kunnen zetten . En om condensvorming wat meer tegen te gaan want als je niets in je voortent op de grond legt dan heb je snachts extra condens vorming door het vocht dat uit het gras (ondergond) verdampt.
het gaat om deze tent : ik heb wel de nieuwere versie die zet je iets sneller op .
.
voor onder de binnentent is er een zeiltje bij , maar voor in de voortent is er geen bij , je kan het wel extra bestellen maar kost 80€ extra wat ik te duur vind , en dan is het voortent zeiltje nog veel te klein ook , mocht toch minstens wel aansluiten tot tegen de binnentent vind ik .
Groundsheet

Voor dat doel heb ik(jaren terug)voor een paar euro dit voor gekocht:
Heeft dus opstaande randen tegen inlopend water.
1866a_1.png
 
Laatst bewerkt:
Beste mede motorrijders/-kampeerders. Ik ben van plan om deze zomer met een vriend te gaan kamperen, daarvoor moet ik echter een tent hebben ;) Nu heeft mijn vriend een tent gekocht, de Coleman Monviso, waarbij eerst de buitenkant opgezet wordt en dan de binnentent erin bevestigd moet worden. Daardoor geen natte binnentent bij regen. Ik zoek echter een wat goedkopere tent, de Coleman Darwin plus en bij deze moet je eerst de binnentent opzetten. Wat vinden jullie, is het echt een probleem om zo'n tent op te zetten bij regen omdat de binnentent dan nat wordt of is dit een verwaarloosbaar probleem? Mocht het nog niet duidelijk zijn O-) *D ik ben nogal een beginneling qua kamperen. Ach ja, beter laat dan nooit.

Ik heb een darwin 2. idd een goedkoop lichtgewicht tentje. Ideaal voor een gebruik alleen op motorvakantie... T moet niet gaan regenen want je hebt geen voortent. Maar ik rijd altijd om de regenbuien heen of neem een hotelletje... Opzetten is makkie
 
Laatst bewerkt:
2 meter waterkolom is niet echt voor ons klimaat gebouwd. Mocht je nou alleen naar droge landen op vakantie gaan, dan is het misschien wel wat.
Denk dat dit wel losloopt met die waterkolom. Ik heb zelf een Coleman Bedrock 2 met ook een 2 meter waterkolom en die is zelfs met meerdere dagen regen achtereen gewoon droog van binnen.
 
Bij mijn zoektocht naar kampeeruitrusting kwam ik een hiking cot bed tegen.
Een soort van lichtgewicht veldbed die compact op te vouwen is.
Iemand hier ervaring mee? Ik dacht het te gaan gebruiken ipv een slaapmat/luchtbed.
full
 
Link die zo snel kon vinden: UltraLite Cot™ | Lightest Backpacking Cot | Therm-a-Rest®

Er valt zeker wat te zeggen voor een veldbed, maar waarschijnlijk heb je voor de isolatie toch nog een mat nodig.
De prijs van dit veldbed is trouwens bepaald niet lichtgewicht (USD 220-240).
En de pootjes zijn niet al te vriendelijk voor het grondzeil van je tent.



deze vind je ook van chinese leveranciers voor de prijs van een 60/70€ . ik heb vergelijkingstesten gezien op youtube en zijn gewoon exact dezelfde , zelfde verhaal als met de helinox stoeltjes . je moet inderdaad wel een isolatielaagje voorzien op het bed of eronder.
 
Bij mijn zoektocht naar kampeeruitrusting kwam ik een hiking cot bed tegen.
Een soort van lichtgewicht veldbed die compact op te vouwen is.
Iemand hier ervaring mee? Ik dacht het te gaan gebruiken ipv een slaapmat/luchtbed.[afbeelding]
Wat zijn je overwegingen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan