Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

De meeste tassen worden door Ortlieb gemaakt. Ook de goedkopere van Louis zijn "by Ortlieb". Dat je niet bij je spullen kan onderweg is een kwestie van goed pakken en weten war je eventueel bij zou moeten. En dat stop je dan in je tanktas.

En over de zijkoffers, als je hier al in wilt investeren, koop dan goede bovenladers en niet van die ondingen met ronde schalen. Wat heb ik die krengen vervloekt zeg met inpakken. Alles net zo stapelen dat het er in past. Heel snel verkocht die meuk en een setje van Traxx gekocht. Deze kun je (mits je bagagerol niette breed is) gewoon openklappen onderweg en er spullen uitpakken (zonder dat alles gelijk op de grond flikkert).

Tegenwoordig dus zo bepakt op de Strom:

w8IgTl9.jpg


OMd43c9.jpg


En op de Vespa zo (ook hier zit een gehele kampeeruitrusting voor dik 3 weken in), gewoon 3 roltasjes.

pPXCYC3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoals je in het andere topic kunt lezen heb ik een zware aversie van topkoffers. Ik zou echt zeggen bagagerolletje en zijkoffers of zijtassen. Toevallig staat op MP net een setje zijkoffers voor jouw motor: https://link.marktplaats.nl/m1252957400
Niet de mooiste maar wel praktisch (ondanks dat het geen bovenladers zijn).

Wel een gave fiets trouwens!
 
Supertentje ! Lekker ruim en makkelijk op te zetten. Als je toch bij Obelink bent, koop dat gelijk stalen haringen en een reparatiesetje voor de stokken . Die stokken maak je thuis even op maat, voor je-kennie-weten .


Hoppa!

Na vorig jaar augustus mijn rijbewijs te hebben gehaald staat nu het eerste kampeerweekend gepland :t
Dankzij dit topic al een hoop nuttige tips opgedaan.
Exped matje staat op het lijstje. Over de tent twijfel ik nog. Ik heb nu deze op het oog:
Coleman Darwin 3 Plus
Kan iemand hier iets nuttigs over roepen?
Nu nog op zoek naar een slaapzak maar dat moet wel goed komen icm de aangeraden fleece binnenzak van de Xenos.

Ik heb "slechts" 1 topkoffer en verder geen koffers. Hoeveel liter roltas is aan te raden om de overige zooi in te knikkeren?
Ik ben van plan om niet al te veel zooi mee te slepen..
 
Top,

Tent zojuist besteld en dan volgende week een keer proefdraaien in de achtertuin.
 
Hoppa!

Na vorig jaar augustus mijn rijbewijs te hebben gehaald staat nu het eerste kampeerweekend gepland :t
Dankzij dit topic al een hoop nuttige tips opgedaan.
Exped matje staat op het lijstje. Over de tent twijfel ik nog. Ik heb nu deze op het oog:
Coleman Darwin 3 Plus
Kan iemand hier iets nuttigs over roepen?
Nu nog op zoek naar een slaapzak maar dat moet wel goed komen icm de aangeraden fleece binnenzak van de Xenos.

Ik heb "slechts" 1 topkoffer en verder geen koffers. Hoeveel liter roltas is aan te raden om de overige zooi in te knikkeren?
Ik ben van plan om niet al te veel zooi mee te slepen..

Tip voor als je toch met koffer gaat rijden: Zorg ervoor dat je passende tassen in je koffers hebt. Je zit dan niet te kloten met spullen die steeds uit je koffer flikkeren als je de koffer opent!
 
Tip voor als je toch met koffer gaat rijden: Zorg ervoor dat je passende tassen in je koffers hebt. Je zit dan niet te kloten met spullen die steeds uit je koffer flikkeren als je de koffer opent!
Gewoon in vuilniszakken. Blijft t ook droog.
 
een stortzak zou misschien wel kunnen, stuk steviger dan een vuilniszak. Ik heb er een keer mijn tent in vervoerd toen ik nog geen roltas had, geen problemen mee gehad.

Vandaag mijn coleman coastline 3+ binnen gekregen als vervanger voor mijn darwin 2 plus. Binnenkort maar een keer uitproberen als het weer iets beter is.
 
Balbo Bags... of een soortgelijk iets. Luchtdicht en je kunt er de lucht ook uit persen zodat je ruimte kunt besparen.
 
@Tent Darwin 3+/ 2+
Tentgrootte aantal gewenste personen en dan voor de tent: PLUS 1

@Binnentas in koffer.
Heb er ook voor gekeken. Vaak idd erg duur. Rugzakhoes van Decathlon. Quechua 50L- €4.99
Voor ernstige regen kan je mogelijke lekkage hiermee oplossen.
Idd kan het uitvallen van je spullen bij openmaken heel vervelend zijn.

@Zijkoffer voor Transalp
Op MP €225 wel erg duur (?) Aan andere kant kan je ze er zo opschroeven. Da's wel handig!
Mss toch een stevig gesprek met verkoper voor een heel stuk minder............

Mijn kofferset heb ik aangeschaft voor €45. De koffers zien er redelijk netjes uit, de rekken pasten van geen kanten. Enkele uurtjes passen, zagen, lassen, slijpen en aanbrengen enkele pijpjes en afstandsbussen. Kosten ca €5. Daarna rekken in de moffeloven €40. Met €100 dus helemaal klaar!

@Pompeï
Eeeeh........Jaloers! (wil bijna met je mee) Heel veel te zien rondom Napels.
Napels-Caserta-Vesuvius-Pompeï-Ischia-Capri-Sorento(rondweg schiereiland)-Amalfi(kustweg)-Peastum
360.jpg

Op de kustweg bij Amalfi. (toen nog zonder zijkoffers)
 
Laatst bewerkt:
een stortzak zou misschien wel kunnen, stuk steviger dan een vuilniszak. Ik heb er een keer mijn tent in vervoerd toen ik nog geen roltas had, geen problemen mee gehad.

Vandaag mijn coleman coastline 3+ binnen gekregen als vervanger voor mijn darwin 2 plus. Binnenkort maar een keer uitproberen als het weer iets beter is.
Ik heb de Coastline 3+ ook net binnen en ik baal van de lengte van de stokken. 65cm lang past in bijna geen enkele tas en om tent, stokken en de haringen in de bijgeleverde tas te krijgen moet je van goede huize komen. Een vervangende stevige tas heb ik nog niet kunnen vinden.
 
@ Frank-m, zijtassen op een TA passen alleen met een rek ivm uitlaat. Als je geen rek gebruikt hangt de rechtse tas op de uitlaat. Zal vanavond wel een foto op de pc zoeken van mijn TA met tassen.
 
Ik heb de Coastline 3+ ook net binnen en ik baal van de lengte van de stokken. 65cm lang past in bijna geen enkele tas en om tent, stokken en de haringen in de bijgeleverde tas te krijgen moet je van goede huize komen. Een vervangende stevige tas heb ik nog niet kunnen vinden.
Stokken in een pvc-buis en die pvc-buis ergens onder/achter monteren?
 
Gaat scheuren, en dan is het ineens zo droog niet meer. :P

Van de andere kant, een vuilniszak kost 0,05c. Een echte binnentas voor een specifieke koffer gaat al makkelijk 80 euro per stuk kosten.
Bij mij is nog nooit een vuilniszak in een koffer gescheurd.
Maar dan nog, reserve :t En idd, lekker cheap.
 
@frank-m: hebben wij elkaar niet gezien bij een offroadrit Drenthe najaar 2017, start in Spier ?

Dat is correct, we zaten ook in dezelfde groep.

Ik vond de gebruikte koffers behoorlijk aan de prijs! Nieuw al gezien voor 299 incl rek.
Maar even bij de favorieten geplaatst en kijken of het over een maand of 2 richting de € 100,- gaat.

@mean-machine, de reis was al gepland maar na jouw verslag begrijp ik dat we nog een stukje verder naar onder moeten rijden.
Na het inzoomen op google snap ik ook waarom :9~

Tent is besteld en de exped mat is ook binnen. Op naar de slaapzak, brander en koffieding (oploskoffie is in mijn optiek geen koffie)

Verder iedereen bedankt voor de reacties.
 
Ik heb de Coastline 3+ ook net binnen en ik baal van de lengte van de stokken. 65cm lang past in bijna geen enkele tas en om tent, stokken en de haringen in de bijgeleverde tas te krijgen moet je van goede huize komen. Een vervangende stevige tas heb ik nog niet kunnen vinden.

de stokken van de darwin 2+ die ik eerst gebruikte zijn volgens mij net zolang. Ik had de tent in een roltas zitten en niet meer in originele verpakking. Zo wil ik het met de coastline 3 ook gaan doen. Tent dus apart in roltas en die bovenop mijn grote roltas tegen een topkoffer, kan geen kant op.

zo:
fbb47b2e3fba199f54ecfa9c61d8f485.jpg
 
Laatst bewerkt:
de stokken van de darwin 2+ die ik eerst gebruikte zijn volgens mij net zolang. Ik had de tent in een roltas zitten en niet meer in originele verpakking. Zo wil ik het met de coastline 3 ook gaan doen. Tent dus apart in roltas en die bovenop mijn grote roltas tegen een topkoffer, kan geen kant op.

zo:
[afbeelding]

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die de Coastline 3 plus zo inpakt. Ik krijg dat ding amper in de orginele zak. Ik prop dat ding gewoon in een grote bagagerol, werkt prima en snel :)
 
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die de Coastline 3 plus zo inpakt. Ik krijg dat ding amper in de orginele zak. Ik prop dat ding gewoon in een grote bagagerol, werkt prima en snel :)
De originele tasjes bij tenten zijn gewoon ruk.
Ik denk dat er vast wel bedrijven zijn, die aftermarket tenttassen maken, in diverse maten.

Iets steviger, iets groter, en goed aan te snoeren.

Ik ga trouwens eens ff neuzen :)
 
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die de Coastline 3 plus zo inpakt. Ik krijg dat ding amper in de orginele zak. Ik prop dat ding gewoon in een grote bagagerol, werkt prima en snel :)
De originele tasjes bij tenten zijn gewoon ruk.
Ik denk dat er vast wel bedrijven zijn, die aftermarket tenttassen maken, in diverse maten.

Iets steviger, iets groter, en goed aan te snoeren.
Ik ga trouwens eens ff neuzen :)
Afgelopen zomer getwijfeld tussen aanschaf van de Coleman Coastline 3+ en de Vango Omega 350.
Uiteindelijk voor de Vango gekozen omdat er meerdere details van deze tent net iets slimmer zijn. Van de krappe tas van de 3+ wist ik nog niet.

Niet alle tent-tassen zijn RUK. Mijn Vango-tas is zelfs ruim te noemen.
Ik kan de bijgekochte tarp, maar ook de footprint er zo bij stoppen. De bergharingen waarmee ik de dunne ijzerdraad-haringen heb vervangen kunnen er zo bij. Ook de hamer (in nood ook bruikbaar voor andere klussen) kan makkelijk worden bijgevoegd. O, ja de tas kan je ook vullen over de hele zijkant, en niet, zoals vaak, alleen aan de bovenzijde door de kleine opening.
De tas is van het compressie-type. Er zit een spanbare band op de zak gestikt, waarmee je de tent flink kan samenpersen. Goed over nagedacht!! :t
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer getwijfeld tussen aanschaf van de Coleman Coastline 3+ en de Vango Omega 350.
Uiteindelijk voor de Vango gekozen omdat er meerdere details van deze tent net iets slimmer zijn. Van de krappe tas van de 3+ wist ik nog niet.

Niet alle tent-tassen zijn RUK. Mijn Vango-tas is zelfs ruim te noemen.
Ik kan de bijgekochte tarp, maar ook de footprint er zo bij stoppen. De bergharingen waarmee ik de dunne ijzerdraad-haringen heb vervangen kunnen er zo bij. Ook de hamer (in nood ook bruikbaar voor andere klussen) kan makkelijk worden bijgevoegd. O, ja de tas kan je ook vullen over de hele zijkant, en niet, zoals vaak, alleen aan de bovenzijde door de kleine opening.
De tas is van het compressie-type. Er zit een spanbare band op de zak gestikt, waarmee je de tent flink kan samenpersen. Goed over nagedacht!! :t
Das een goei tasje :t

Ik kijk naar mijn tent ligt toevallig hier in de woonkamer. Ziet er sneu uit :')
Ik wil ook een goed tasje :Y
 
Ik gebruik zo'n drybag voor de tent, dan heb ik geen zwembad in de koffer als ik de tent nat inpak. Zijn er in zoveel verschillende maten dat er altijd wel een is waar jou tent in past.
 
Ha luitjes, een heeeeeeeeele lange tijd geleden kocht mijn pa 'vroegah' eens een BBQ ergens in de intermarche. Het was letterlijk zo plat als een tientje, je moest het in elkaar schuiven en bestond uit niks meer dan 5 metalen platen, verbonden met scharniertjes die je in elkaar kon klikken.

Dat ding was uitgeklapt echt niet groter dan 30cm2, ingeklapt zo plat als een tientje.

We deden er allemaal erg lacherig over, maar eigenijk kan het ideaal zijn om redelijk veilig een kampvuurtje te maken of zelfs een BBQ.

Als ik op Google zoek kan ik niks vinden wat er op lijkt, wellicht zoek ik naar het verkeerde. Iemand ervaring met zoiets? Zoek ik naar het verkeerde? Ben ik outdated?
 
Laatst bewerkt:
@ uitlaat TransAlp
Ja, die uitlaat van de TransAlp is wel een dingetje.
(dan is ook duidelijk dat een rek van een andere motor verre zal zijn van ongeveer passen)

Of je nu zijkoffers hebt of zijtassen, alles moet flink op afstand. Ook wordt de motor er in dit geval wel EXTREEM breed van. Of je daar met een file van 30km naar de Gotthardt-tunnel (= transalpen/ zo'n file is mijn eigen ervaring) heel erg blij van wordt..........??

@ platte BBQ
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Ik ken ze wel, maar of ze goed werken?
Vlgs mij werden die in het verleden in Frankrijk bij de Carrefour verkocht.
Of ze die dingen daar nu nog steeds hebben.........?

BTW allerplatse BBQ is gewoon alleen rooster meenemen en van rots-stenen een vuurhaard maken.
Werkt ook prima!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan