Android Smartphone Navigatie

Is meer een kwestie van even durven dan moeilijk. Het draadje netjes wegwerken/geleiden is vaak het lastigst.
 
Volgens mij zou dit de beste oplossing voor jou zijn:

Motor x-grip for non-technical motordrivers

Kijk vervolgens even iemand aardig aan en vraag of het geïnstalleerd kan worden. Paul gaf al aan dat het technisch niet erg ingewikkeld is.

Is zoiets sterk genoeg om je telefoon stevig vast te houden? Ik vind zo'n ding er eerlijk gezegd minder betrouwbaar uit zien dan het hoesje dat ik eerder postte.
 
Is zoiets sterk genoeg om je telefoon stevig vast te houden? Ik vind zo'n ding er eerlijk gezegd minder betrouwbaar uit zien dan het hoesje dat ik eerder postte.

Er zit ook nog een elastiek bij om 'm vast te houden.
Hier kan je zien hoe het werkt:
 
Is zoiets sterk genoeg om je telefoon stevig vast te houden? Ik vind zo'n ding er eerlijk gezegd minder betrouwbaar uit zien dan het hoesje dat ik eerder postte.

Ikzelf vind m ook eng om te gebruiken, omdat er eigenlijk niets aan de onderkant zit om t toestel te ondersteunen.
Heb m maar 1 keer gebruikt en ging best goed, maar blijf t eng.
Daarom had ik m gedraaid in de breedte.

Ik vind een rammount met telefoonhouder voor je specifieke toestel een betere oplossing.
 
Ik gebruik de X-Grip al bijna 2 jaar. Heb toevallig vanavond een nieuwe bal op het stuur van m'n ZRX geplaatst zodat ik de X-Grip ook daarop kon plaatsen. Echt, dat ding is superstabiel, hoef je jezelf echt geen zorgen over te maken. Zelfs zonder het rubber zit je telefoon gewoon stevig geklemd. Ik ben het rubber vaak genoeg vergeten en ook op snelwegsnelheden gaat dat gewoon goed. Als je het rubber wel gebruikt dan hoef je jezelf al helemaal nergens zorgen over te maken. Prima ding. :t

Ik gebruik overigens wel echt die van RAM, dus niet het goedkope alternatief dat hierboven geopperd wordt. Daar heb ik ook zo m'n twijfels over (hoewel 'ie er op de foto's bijna hetzelfde uit ziet).
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de X-Grip verder niet. Maar uit de vele gebruikerservaringen blijkt het wel een no-brainer te zijn.
Gezien het uiterlijk van de X-Grip begrijp ik de angst maar deze blijkt ongegrond.
 
Zelfs zonder het rubber zit je telefoon gewoon stevig geklemd.

Suggestie: probeer eens wat er gebeurt als je de X-grip, met telefoon erin, in de hand houdt en met het hand ergens tegenaan slaat (liefst boven een hoogpolig tapijt ;)). Is vergelijkbaar met een bijv een onverwachte kuil in het wegdek - dat zijn de momenten dat het rubber z'n nut zal bewijzen.
 
Nou, zelfs bij slecht wegdek krijgt het ding doorgaans niet zo'n klap te verwerken (tenzij je in België rijdt natuurlijk :P). Er zit wel iets van schokabsorptie tussen de wielen van je fiets en 't stuur waarop de X-Grip geplaatst wordt. ;)

Maar ik begrijp je punt. Daarom probeer ik hem er ook altijd omheen te doen maar het is voorgekomen dat ik 'm vergeten was. En dan zit 'ie nog steeds stevig, dat was mijn punt.
 
Ik heb de Kyocera binnen gekregen. Een erg degelijk toestel met een mooi groot (5,7 inch) scherm. Ziet er perfect uit zo op het eerste gezicht.

Om gelijk maar met het grootste nadeel te beginnen: Qua systeemtaal heb je keuze uit Engels of Spaans. En dat is niet zo makkelijk te veranderen zonder het toestel te rooten. Normaal gesproken is het helemaal geen probleem. Maar bij de TomTom GO app is de taal niet instelbaar. Hij neemt automatisch de systeemtaal over. Dus GO is nu in het Engels. Geen probleem op zich. Maar voor het mooie was het leuker geweest als het gewoon in het Nederlands zou werken. Bij de andere (navigatie) apps kun je de taal wel instellen. De afstanden zijn gelukkig wel gewoon in kilometers.

Groot pluspunt is de veel betere GPS ontvangst van het toestel. Zelfs binnen heeft hij al ruim voldoende satellieten in zicht om de positie te bepalen. Dat is bij de goedkope Chinese toestellen vaak minder goed. Ook is het toestel voorzien van een kompas. Daardoor kan hij makkelijker bepalen welke kant je op rijdt en pakt ie de berekening eerder op.
GPS ontvangst binnen:
ZuQfQho2spwBQM1k8ZrEbgM61tw8nZ7Y7HARPx7cORvF3iGmQcEyjjzBdJqzj9YH9HhCk5Cv33oAYs2g4AI6m42CwooHr1mLAbR9GMjmmR6phoXUXnkEVSMupRNoKn_EKRCnLuoN_ImFi04popcu2LsrEUgy7LG9MlFCb6zyhV_Z5HzXhxwkh-EgBDj21YtjMgZMxx4U20ZID9W8IA-dKLzWQ56wS4FEc2WjlWpN-PmovzzVAsuCFeuXxZURXzWbl-fVlM2qC7tWXUOOn1AvzNVWGqDz4_obyWErTYl02LvZlSIBpaL1do-RP_a-2L9EPBdeW8YAjFnMddH3_cmgndi45n8ZPGcIt6yznu-d4VfHK0nefewMJ1Vqu6nPDIgP-By5s558iyXiCKjZ9sCSmX7mDAw05dQImjkC8ZNjkJX1q1H9jX-1MQaEZu6iRTYYQKMFt6w_exJbqATdEPHt7THg0fQW5QPovtBKSO7D4L7eaCyftlou6ktxWGhfhDziUO5aqiCv1iHl_45fVIVXWQlwLq2EAogLPcmperrT1a7GbSeR0XLxCX3_cnw2XkrLypykBzwNvQt48wMPmvRvK6_YejG0SaDLZt1LhnYUD-swdz2ETj-c8XEggUon5VY-sz9lCJW5qk9A3sfZ1LG7crWiqTHoOLU=w1732-h974-no


De bevestiging heb ik weer met de vertrouwde click adapter gedaan. Echter niet rechtstreeks aan de telefoon geschroefd maar aan een hardcase speciaal voor de Kyocera. Deze hardcase zit er erg stevig omheen. Je moet echt je best doen om de telefoon er weer uit te krijgen.
71KDlel9h2L._SL1500_.jpg


Zo ziet het er dan gemonteerd uit:
3c7iigE_FlG3_n0gKsFiAOWBVQQtNIjHrozwMmsFhoXgNNGB5PaR5Dw4Mjs7s5Zi9_lczURHzJRebO6vuE0dTP3SYfUVXdjDMaScQ5GK11kgstQ4T7gMoyfqVH66dKTnWSREVEb-dEdMTBsTZ2vykU4sv7XZ9WRxeCy3BOrw4jhA2Z6lDbwrYNQPOohJE-AgGCHNznz1A-Kn10DqfsXsvars9sKLSZLQ0R4P_Mw1x7earYrfp5nt2oxy4fm-xw8ZBJ39HnRnFgHvFFmWys_cn5qUt34CT9aRnwrtcnlJzTfoePvNg_4L6-4gf6oFLg7vzN0jjrJ34lXjWKHxPA_nVZbAIMhROWWO30_mUyt78SlvTba-wb37EasFxbIshenR9QeMRNJLHXRssZXxhL6j9Rpc2PDEKxaaHzQkyqvBSWNoPLnSHQ9YtVChzrro1f08d1-nz9PoTrtcK1WeJmeVCjHNf9_C7m95EqfS6574tChWw_u63bSG4Zlc5-ND9XTtzwYHZ8KCiK_myt-v2ysayodwHJz8SYFNWsyomryl5U-0XhxrXakTya9fwLo65Fb6l01B_571mgCKDIXdVH6xE2AHqgW9sfdzL2edbPQ8Lg8c8FvSNT747Rlb0TfrL5mvryHq5KQQw8aZsEBzaZlzwMDOBtAH9k4=w1732-h974-no

j-APvY9KodgAF4WabVYsPqmtZlZh4S5j75G_jTqnyqW1IiccH8THvM90vhLSH7K2Bm7_bR3UR_LmXDiwRNWwsLpv1tCWcWqs2yiC2S4TbjYxXMyb6w4USWw15RIKoLqrMf0pC0BCPa0UH1pLXj7uLvVRacgE1JnkkQzY-080fKRnW4MEg1QHB7i-QdaFaLS-hf_kpiexUJPwscURDAdjeMjHG4oDdHdWmlyPSp7xI9Km0jl2dQzNYK6iiavKC0QdGmnRtxr3ZROkfFODwCJ1-N4NXKy8Gugjh82aSG5PtaJDt_Y6wUJkQq-wgjIN_ObqtNVxPO1gG6pQ0i0AeBU69aum7zsGJ_q8USPuYzaPdC_KBAVb5uJmQs6G9WVBAr2KfhZGtoNdbqQkqcaIRTvOAx1-tCJtwve23f8davAueVyyBWUrLLTwJ0PuoVRqfCt-17r4cnCu73tqcd0BvP9wfHMMFpdUAAwIwForYc6bTsFc8loiMdEeWs2vbqViStPuMmPBGuMM-Nus0y5-DcgbfCl_vj0ONBeBZr6GhdsrCt8J5G5ndreIEPrKRJbVQxfd6DqGhkX_AFyz2VlyEuSoac1-FyYgHIGyQjVDa5lwPzQH-o_6oH5dSIpuk5sg_MHpTn2OXy9i1IHrgto4gdFbF2FYghOaPzk=w1732-h974-no


De stroomaansluiting heb ik ook maar weer op de vertrouwde manier gemaakt. Het afdekklepje van de usb/laadpoort is waterdicht gemaakt met een rubber. Hier doorheen heb ik een haakse usb stekkergemaakt en deze vastgelijmd met speciale 2 componenten lijm. Een extra dekseltje was los leverbaar. Dus het kan zo weer ongedaan gemaakt worden.
uvL4eXjSeNXTy5vzmyIuC_WRM1cd2oIiCyfYCNELCk5Ccv6Njxs6dW4qfIZqQbgwTCI6OxsxY4209Av9xlxthM9E3YH9EHcu0D5WVfJd2UJsYEryudFtJFJo0WXYMccfkXvWu8Wtv3WLlN0YJD601ttcHST5vnMX_0VKgdxpwrCxic4tLRAb6gNXnY6uyFgIRywbQ3JLPeb9q3gRzzmrRJD4nHLcUh_F63LciSN93cn-wc2pFrzcdqKw6FJnhcDLapcc8MLg6OOi10yQQctGTpIZhtlY3bvmVj4XYaswV13XHf2hOzx7DTfExtuERhurs0XmMxlfNXqsQ4DtTE3QNOoBSL44W61Mj8Y5J0TMYAilSLjCuyMXdgUZCJ5k-VdPYmW4ioGyt1NmhIkE_MN5ZsoIIhIV_60t-l5nSr_24m3jW1dYVbgUGYV5QyZ59sV-UuL6kKM4SQPK6I85LOat047GU0dG4gYtEky45rRWo-c3OwkEhwUXo3yWOs1N2a89jwgDSTey5a4XcFkNB44GgGFoILErmMkhTTgD5fsVOyxuq0bszN2sSHkIXjyI8GJitXAp_JSgCw0JiGaX9XclXIMvDN5qFRaJAdEavZiJhyfM1fYcu5N1fhgBIu34SqC3Gn50d4zv8TAOHPGOU6biZOfzvLIynys=w1732-h974-no


En dan nog een screenshot met al mijn navigatie apps. (Gelijk hét grote voordeel van een Android device):
B74veQr8CzFrrs3uos-1_QJE9CLiKt-UuFmwYiU05ZQvfjq9OOe7GLTLOALlXHB7glua1PLY2su4omZiTVGZvZ1HTJUahVnplDuPbNI-8ZnCRL9XEf1NC5Vdhqkl0jfTnnlEg36HEAuPVfmUPUOrG_QCUFVt0AB9ddqOQ-daAdtM8-wlH4T3hCU3f5nsqRrxkIiz00zUNcg8jvBj272PRZdEb0c9PAvllZT6KrvuuyhWanBFJywpSptU7PA4i9oZ7GWEd1FBAMxYOdpxbYY3N7JMdWwVhdUl78l2mlL2JLoUYnOfiiCu9mtTpyjAYGZ9y_idJwwYt2y6VMcg6bj7KEh9A1FzRwZz8k2-SbZSI0Zhe-P0UlbgQTlSEaRE9rty42eJQbusi-KuBqkMJl-AEbHlrJOhQCrlDDPI1wGEp9skzxfQPOuJiVEy7kql0KrV4WyOwizg0oMBcKIn06RUGrjZhYXA3Ql7FkvsTZ7cykMbeMcZwMUE6W1BLUKrDo5CpmuZMvto6PbhFkDNokLSp17jQQ_YjOJ-PgEEKSaAjK3LsfNG0LunhvBtGHoTuK1in4wK9eO3FSOTxIqG2mXFcalhcDzUBG3D6bz6hCxKektQi7tjF3Wpq1uSY6b1FEePT_e6ntcRjjqwJmK5eHb6-iF8BuzGmmg=w1732-h974-no
 
Laatst bewerkt:
Bekijk zeker de Smart clip van Givi, oerdegelijk en compleet. Wel wat duurder uiteraard.
Zit nog een rubber band bij, maar nog nooit nodig gehad (eventueel bij offroad te gebruiken)
Hoesjes ben ik niet gek van, liever een degelijke waterdichte telefoon.
Deze gebruik ik dan met Kurviger Pro.
 
.
De Geotel A1 die ik heb kost tegenwoordig 7 tientjes. Bevestigen kan erg eenvoudig met een click adapter van SW Motech (12 Euro). Het ding is sneller dan een Rider 450. .

Welk product gebruik je, kun je een link geven? Ik vind wel houders van motech maar niet voor die prijs, of je moet er een aparte stuur bevestiging bij kopen waardoor t weer 40 euro wordt.
 
Hier ook een happy Kyocera XD gebruiker i.c.m. rammount (fingerversie), toestel bevalt goed. Schermpje schittert wel, maar dat ga ik oplossen met wat 'anti-glare' folie.

In tegenstelling tot Paul gekozen voor rammount, omdat ik in sommige situaties liever de navi in 'portrait' gebruik dan in 'landscape'.



Nu nog wat verzinnen voor de voeding, deze loopt nu vanuit helmvakje (NC700X) naar de telefoon. Heb nog een oude dat 5V 1.5A afgeeft, maar dat zal wel aan de magere kant zijn.
 
Laatst bewerkt:
Welk product gebruik je, kun je een link geven? Ik vind wel houders van motech maar niet voor die prijs, of je moet er een aparte stuur bevestiging bij kopen waardoor t weer 40 euro wordt.

Is ook alleen de clickadapter. De beugel heb ik zelf gemaakt.
 
Hier ook een happy Kyocera XD gebruiker i.c.m. rammount (fingerversie), toestel bevalt goed. Schermpje schittert wel, maar dat ga ik oplossen met wat 'anti-glare' folie.

In tegenstelling tot Paul gekozen voor rammount, omdat ik in sommige situaties liever de navi in 'portrait' gebruik dan in 'landscape'.

[~[url="https://s18.postimg.org/tnfb6lew9/3_F9_A8053-49_E6-4688-8_B0_D-86_A462001_D42.jpg"]afbeelding~][/url]

Nu nog wat verzinnen voor de voeding, deze loopt nu vanuit helmvakje (NC700X) naar de telefoon. Heb nog een oude dat 5V 1.5A afgeeft, maar dat zal wel aan de magere kant zijn.

Misschien even in het NC subforum vragen, hebben er wel meer creatieve oplossingen bedacht
 
Is ook alleen de clickadapter. De beugel heb ik zelf gemaakt.

Ik heb via Aliexpress een knakending gekocht om te kijken hoe het mij bevalt. Als t bevalt koop ik een fatsoenlijke mount. Ben wel van plan m'n standaard telefoon te gebruiken, oneplus 3. Heb al eerder met osmand gereden, maar dan alleen geluid, geen beeld. Dat werkt in 85% van de gevallen ook prima. Heb bose oordoppen met sound suppression, werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een happy Kyocera XD gebruiker i.c.m. rammount (fingerversie), toestel bevalt goed. Schermpje schittert wel, maar dat ga ik oplossen met wat 'anti-glare' folie.
...
Vraag me af of dat lukt. Dat is nogal wisselend. Op het water is zo'n scherm in de zon is zo'n scherm zeker niet handig. Ben benieuwd naar Paul zijn ervaringen op het water.
 
Ik heb de vaarkaart app tot voor kort op mijn Sony Xperia gebruikt. Ook met een spiegelend scherm. Dat was geen enkel probleem.

Maar het is nu een kleine moeite om een clickadapter en een 12 volt aansluiting op de console van het bootje te maken. En zie, ik heb een kaartplotter erbij :-)
 
Is dit wat:
https://www.aliexpress.com/item/201...6750T-NFC-Smartphone-Android/32858814217.html

ziet er ongeveer zo uit maar met minder geheugen en minder camera pixels
Doogee-S60-Build-Quality.jpg


Aangezien in nul android ervaring heb (iphone):
- genoeg accu capaciteit voor een hele dag navigeren op de motor (fabrikant zegt van wel ;)), denk niet dat ik een usb stekkertje echt waterdicht krijg....
- vingersensor aan de achterkant - heb je die nodig?
- navigatie op zo'n scherm met handschoenen te bedienen?

Anders, duurder, heb ik deze nog gezien, accu 10000mah:
HTB1Mh_aXf9TBuNjy0Fcq6zeiFXa5.jpg


https://www.aliexpress.com/item/Pre...T6753-Octa-Core-3GB-RAM-32GB/32828426239.html

Diverse reviews zijn lovend, maar lijken mij door de fabrikant gemaakt/gesponsort, dus ik hoop hier op wat objectieve tegenwerpingen te stuiten :+

btw: bedankt voor de x-grip tip, lijkt mij een superhandig houdertje. Bal heb ik al ivm zumo.

edit: dit vergelijk linkje vergeten, de doogee veel hipperder, maar daar heb ik weinig aan als ik zonder stroom sta
https://www.kimovil.com/en/compare/doogee-s60,oukitel-k10000-max
 
Laatst bewerkt:
Nou zal ik Paul Snip wel in 't harnas jagen, maar ik vind die Chinese prul maar niks. Vaak werkt de GPS maar matig, en zijn de schermpjes ruk.

Koop gewoon een Kyocera en dan zit je gewoon goed, dat ding is zelfs gebouwd naar mil-specs (MIL-STD-810G). Dus gewoon superdegelijk. Met een beetje geluk heb je op ebay/amazon al een nette (tweedehandse) toestel voor ca. 80 euro.
 
Laatst bewerkt:
Dat Chinese spul is inderdaad erg lastig te beoordelen. Maar vergeet niet dat een merk CAT ook zijn telefoons volledig in China laten maken. Ze lijken mij, op kleine details na, te veel op een aantal typische goedkopere Chinaphones.
Het hoeft dus niet perse slecht te zijn.

Toch geldt ook hier met enige regelmaat dat de duurdere Chinaphones vaak wel de betere zijn.
 
full

SW-Motech Navigatie Tas Smartphone Pro
voor 2 tientjes goed spul, wel groot.. maar mijn smartphone past er net in.
Achterop zit een rammount-bal, dus het is compatible met de oude zumo bevestigingsspullen welke ik nog had liggen.
Tomtom go mobile erop en alles werkt als een normale navigatie.
Routes kun je gewoon importeren in tomtom mydrive en syncen met je apparaten welke gekoppeld zijn aan je account.
Voedingskabel ligt al klaar, alleen nog even aansluiten.
Alles netjes gekoppeld aan mijn Cardo freecom 4 :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan