The Riding Game (deel 19)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maps (streetview) linkje
(camera staat wel weer naar de grond gericht. Hoe komt dat toch :?
Ik heb een keer gehoord dat als je op je mobiele telefoon een streetview linkt, hij automatisch in de stand staat waar je camera op gericht staat. Meestal als je hem vast hebt staat hij naar beneden gericht, dus dan zou het daar door komen.
 
Ik heb een keer gehoord dat als je op je mobiele telefoon een streetview linkt, hij automatisch in de stand staat waar je camera op gericht staat. Meestal als je hem vast hebt staat hij naar beneden gericht, dus dan zou het daar door komen.
Echt? Ik had die linkjes gisteren avond al klaar gemaakt, als ik het me nog goed herinner terwijl ik in bad lag, en dan hield ik mijn tablet zeker niet naar benden, eigenlijk zelfs eerder een beetje naar boven.

Even testje doen ...

Edit: ik hield bij dit testje de camera naar voren gericht, werkt dus niet blijkbaar. Het moet een andere oorzaak hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb ik het verkeerd gehoord of een onbetrouwbare bron gehad, mijn excuses.

Wel een leuke probeerpoging trouwens, bij Brusselsels Airport :+
 
Laatst bewerkt:
Maps (streetview) linkje
(camera staat wel weer naar de grond gericht. Hoe komt dat toch :?
Ik heb een keer gehoord dat als je op je mobiele telefoon een streetview linkt, hij automatisch in de stand staat waar je camera op gericht staat. Meestal als je hem vast hebt staat hij naar beneden gericht, dus dan zou het daar door komen.

Klok - klepel, maar wel bijna "berust op waarheid"....
Wat er gebeurt is als je met streetvieuw kijkt en het (streetview-camera-) beeld omhoog/laag schuift, en iets langer wacht, dan veranderd de "code" in het adres in je browserbalk....

Ik meen me te herinneren dat het mogelijk is om streetview als een soort augmented-reality te gebruiken... en dan is het waar je je telefoon op richt als "kijkvenster" staat je streetview op afgesteld.... maar afaik is deze optie een ver weg verstopte 'betatest' functionaliteit.

Echt? Ik had die linkjes gisteren avond al klaar gemaakt, als ik het me nog goed herinner terwijl ik in bad lag, en dan hield ik mijn tablet zeker niet naar benden, eigenlijk zelfs eerder een beetje naar boven.

Even testje doen ...

Edit: ik hield bij dit testje de camera naar voren gericht, werkt dus niet blijkbaar. Het moet een andere oorzaak hebben

Ik ga even uit van de volgende handelswijze:
Je navigeert naar het adres, sleept het streetviewmannetje naar z'n plek.
Verschuift het beeld naar beneden voor positie?
verschuif het beeld naar wat jij wilt zien en maakt een linkje?
---- in dit geval zit er mogelijk net wat te weinig tijd tussen het beeld beneden naar beeld wat je wilt hebben en heb je dus een "oude" link gekopieerd.


Wat je helpt dit te voorkomen:
streetview link maken, nieuw tabblad in browser openen je link eens plakken en naartoe gaan.
dan zie je meteen of je link klopt...
Of als je je beeld gevonden hebt, een heeeeeeel klein beetje verplaatsen en tegelijkertijd op je adresbalk letten, zodra die veranderd heb je een nieuwe juiste link, dan opletten dat je niet per ongeluk ergens tikt/klikt dat ie weer veranderd, en die url kopieren.
 
Laatst bewerkt:
Wel een leuke probeerpoging trouwens, bij Brusselsels Airport :+
Tja ... geen idee hoe ik daarbij kom :+ :+

Ik ga even uit van de volgende handelswijze:
Je navigeert naar het adres, sleept het streetviewmannetje naar z'n plek.
Verschuift het beeld naar beneden voor positie?
verschuif het beeld naar wat jij wilt zien en maakt een linkje?
---- in dit geval zit er mogelijk net wat te weinig tijd tussen het beeld beneden naar beeld wat je wilt hebben en heb je dus een "oude" link gekopieerd.


Wat je helpt dit te voorkomen:
streetview link maken, nieuw tabblad in browser openen je link eens plakken en naartoe gaan.
dan zie je meteen of je link klopt...
Of als je je beeld gevonden hebt, een heeeeeeel klein beetje verplaatsen en tegelijkertijd op je adresbalk letten, zodra die veranderd heb je een nieuwe juiste link, dan opletten dat je niet per ongeluk ergens tikt/klikt dat ie weer veranderd, en die url kopieren.
Op mijn smart phone en ook op mijn tablet zie ik zo geen mannetje.

Ik plaats dan zo een punt (dat rode ballonetje) door met mijn vinger langdurig op de gewenste positie te drukken, dan krijg je links onder een miniatuurafbeelding van de streetview aldaar zoals je in de vorige link ook ziet. Daar klik ik op, dan krijg je de streetview, draai ik naar de positie die ik wil, en dan klik op op die drie verticale bolletjes rechtsboven, dan krijg je dit menu, waarna ik links boven op "kopiëren naar klembord" klik, en dan plak ik die link in een link in mijn post, het enige wat ik daarbij doe is alles wat vóór de "http" staat, meestal stratnaam en plaats, weg, en dan krijg ik die link met camera naar beneden. Als je die straatnaam en zo laat staan werkt de link niet.

Nog eens proberen met wat wachttijd:
Het oude DHL gebouw dat nu met de grond gelijk ligt '(
(indien je de camera zelf moet richten, het gebouw links tenopzichte van die rode NinaTrans vrachtwagen)

... camera staat dus nog steeds naar beneden, ondanks ruim een minuut gewacht te hevven na de camera gepositioneerd te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja ... geen idee hoe ik daarbij kom :+ :+Op mijn smart phone en ook op mijn tablet zie ik zo geen mannetje.

Ik plaats dan zo een punt (dat rode ballonetje) door met mijn vinger langdurig op de gewenste positie te drukken, dan krijg je links onder een miniatuurafbeelding van de streetview aldaar zoals je in de vorige link ook ziet. Daar klik ik op, dan krijg je de streetview, draai ik naar de positie die ik wil, en dan klik op op die drie verticale bolletjes rechtsboven, dan krijg je dit menu, waarna ik links boven op "kopiëren naar klembord" klik, en dan plak ik die link in een link in mijn post, het enige wat ik daarbij doe is alles wat vóór de "http" staat, meestal stratnaam en plaats, weg, en dan krijg ik die link met camera naar beneden. Als je die straatnaam en zo laat staan werkt de link niet.

Nog eens proberen met wat wachttijd:
Het oude DHL gebouw dat nu met de grond gelijk ligt '(
(indien je de camera zelf moet richten, het gebouw links tenopzichte van die rode NinaTrans vrachtwagen)

... camera staat dus nog steeds naar beneden, ondanks ruim een minuut gewacht te hevven na de camera gepositioneerd te hebben.

Ah, ik zie het "probleem"

Je gebruikt de google-maps app :)
Als je per browser gaat heb je dat mannetje...

*als je bij jouw wijze op het compasje drukt tijdens streetview dan kan je door je telefoon te 'richten' je beeld veranderen.

Volgens mij gaat het hier fout in de google-api....
De dropped pin 'share location' geeft dus coördinaten af waar je met je streetview naar aan het kijken bent...

Als je per browser naar google-maps gaat heb je wel dat mannetje en dan krijg je in de adresbalk wel een aangepaste URL.
 
Als je per browser gaat heb je dat mannetje...
Geprobeerd via browser, kom steeds op hetzelfde uit, dus die versie zonder dat mannetje.
*als je bij jouw wijze op het compasje drukt tijdens streetview dan kan je door je telefoon te 'richten' je beeld veranderen.
Nog eens gekeken, maar op mijn phone of tablet, als ik op streetview sta zie ik geen compasje.
Volgens mij gaat het hier fout in de google-api....
Geen idee wat er daar fout gaat, en het wordt me te ingewikkeld :P
Het zal dan maar moeten met naar beneden gerichte cameras in de linkjes als het niet anders kan :+

Btw: een torengebouw overeenkomend met de opdracht, die is toch niet zo moeilijk dacht ik :?
 
Btw: een torengebouw overeenkomend met de opdracht, die is toch niet zo moeilijk dacht ik :?

Wel als je mijn eerste foto al niet goed vindt :+

Ik wilde deze nog doen, maar de voet is vele malen groter dan het de bovenste helft.

Hier wel genoeg gebouwen met een kleine overhang, maar dat mag ook niet -O-

En verder kan ik mij momenteel weinig voor mij halen wat wellicht wel voldoet aan de opdracht :N
 
Ik wilde deze nog doen, maar de voet is vele malen groter dan het de bovenste helft.
Als ik hem zo bekijk is dat geen grote voet van het gebouw, maar een aanleunend gebouw. Dat is trouwens ook zo een beetje in mijn voorbeeld het geval.
Hier wel genoeg gebouwen met een kleine overhang, maar dat mag ook niet -O-
Kleine overhang is idd niet voldoende, slechts 1 verdiep dat overhangt ook niet. Bij jou linkje zie ik denk ik minstens drie verdiepen in de bredere bovenbouw.

Het komt erop neer dat het dragende gedeelte méér moet dragen dan waarvoor het geschikt lijkt te zijn. Vandaar geen kleine overhangen en niet 1 enkel verdiepje.
Dat met die palen voldeed dus niet omdat die palen de overhang ondersteunen en dus wél een deel van de dragende voet zijn, daar waar een grote basis/bijgebouw niet die ondersteuninhg geeft aan de overhang als er geen palen/pylonen tussen staan.

Bij deze vindt ik wel dat die voldoet.

"Voet" was misschien niet de beste term om te gebruiken, maar ik vond geen betere manier om de opdracht zo te formuleren dat ze geen 3,86 regels lang zou zijn :P
 
Als ik hem zo bekijk is dat geen grote voet van het gebouw, maar een aanleunend gebouw. Dat is trouwens ook zo een beetje in mijn voorbeeld het geval.

In dat geval..

DpPtZY3.jpg
 
Je motor pal bij een vrijstaand hoek-kappeletje
Voorbeeldje ...
Dus op de hoek van een stratensplitsing, hoeft geen schuine splitsing te zijn, mag uiteraard ook een T-splitsing of kruispunt zijn. Als het kappeletje maar vrijstaat (dus niet in of aan een huis verwerkt), en op de hoek staat.
 
Knap! Je motor daar op straat laten staan (je had geen andere keuze gezien de opdracht :P ), en er dan zover vandaan wandelen.
Denk niet da je dat tijdens de spits ook had gedaan _O-

En wat men tegenwoordig toch een kunstwerk noemt :')
Gisteren wat gegoogeld, en kwam tot de conclusie dat dit smaakloze gele balkonnetje (waar ik destijds toen ik nog bij Securiats werkte regelmatig ging opstaan), van het provinciehuis te Leuven ook een kunstwerk is? Er bestaan anders wel heel wat gebouwen met tot de verbeelding sprekende balkons, maar nee hoor, DIT simpel balkonnetje in het geel is een kunstwerk :')

Dus ik dacht, daar kan de motor onder. Maar was moeilijk geweest op de foto te krijgen.
Maar ik ken ook deze luchtballon in het centrum van Leuven. Daar past de motor zeker onder. Maar ik had gisteren avond effe geen zin een een "zomaar-ritje" naar Leuven. En vandaag ook niet meer nodig.
Goed bezig Roeleey, bijna 300 *O*

Ik dacht al, en nu moet ik naar een of ander vis museum en effe een aantal haaietanden mee ritsen ... a nee, toch niet, gelukkig gewoon de haaietanden op de weg :P




Edit:
Ik wilde gisteren nog wel een joke uithalen ...

Mijn naam is De Kunst, dus als ik nu gewoon op mijn motor ging staan, en dan een foto maken, dan stond mijn motor toch ook ... uche uche ... onder een "kunstwerk?
:+ :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
upload_-1


Er zit een hek tussen maar hij staat er wel naast toch?

Indien goed: Je motor voor de ingang van een kampeerzaak (tenten, caravans, kampeerspullen etc)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan