Honda CBF600 SA probleem met ABS enz...

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.362
1.117
Ook hier ff probleem neergelegd....

Collega van mij heeft sinds een paar maanden een CBF600 SA (2010) en die maakt nu kortsluiting.
Waar hij 'm gekocht heeft(motorzaak ligt 130 km verderop)hebben ze een de kabel van navigatie aangesloten op de ABS kabelboom.
Verder heeft hij bij de koop nieuwe accu gekregen omdat ie toen al eens niet startte.
Nu maanden later start ie niet meer en de hoofdzekering ploft er steeds uit. Na onderzoek van ons blijkt op de ABS motor constant stroom te staan, dus na wegzetten in garage bleef ABS motor al die tijd doorlopen en omdat de accu nieuw was heeft deze het nog ff volgehouden.Nu is de accu weer zover heen dat ie helemaal niet meer start. Na opladen is ie weer op sterkte.
Accupool- losgehaald en ABS stopt, accupool - aansluiten dan begint ABS motor te lopen???
Nu zetten we 'm op contact, hoofdzekering ploft er uit en ABS motor blijft te lopen???? :?
Zit er nog ergens een relais tussen accu en ABS motor?
Tips welkom. :t
 
Navigatiekabel van de motor afslopen en neem meteen alle andere niet standaard electro draden mee in je schoonmaak ronde.
Daarna even Google raadplegen en zoeken naar Honda CBF600SA Service Manual voor een Electrical Wiring Diagram om antwoord te krijgen of er een relais tussen zit.
Maar volgens mij zit er geen relais tussen wel een eigen stop in de stoppenkast (fusebox).
Zoek ook naar eventueel kaal geschuurde kabels waardoor er kortsluiting gemaakt wordt.
 
Update:
Navi kabels eraf gehaald en aangesloten op accu met zekering ertussen.
En bleek dat hij intussen na opladen aan lader later de accu ook nog verkeerd om teruggeplaatst had, daarom knalde hoofdzekering eruit. |(
Dus opgelost. :]
 
Laatst bewerkt:
Update:
Navi kabels eraf gehaald en aangesloten op accu met zekering ertussen.
En bleek dat hij intussen na opladen aan lader later de accu ook nog verkeerd om teruggeplaatst had, daarom knalde hoofdzekering eruit. |(
Dus opgelost. :]




wie heeft de accu verkeerd aangesloten?????

Als het de dealer is dat is het een vreemd verhaal, omdat ik eruit opmaak dat de motor heeft gereden na de aankoop.
 
Zekering gaat in principe door bij "kortsluiting" (hogere stroom dan toegelaten door de zekering). Niet bij een verkeerde polariteit. Of sla ik de plank compleet mis?

Eerst accu juist monteren en dan nog steeds een (hoofd)zekering die er uit vliegt? Dan nadere inspectie op gevolgschade, met name sluiting.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er niet op vertrouwen. Er zijn ook fietsen waar een gedeelte van de draadboom doorfikt als je de accu verkeerd om aansluit.

ik zei dan ook een slimme, niet 1 die overal op bezuinigd :+


bij een grote klant had een technieker van de batterij-leverancier de kabels omgewisseld van een nieuwe batterij. resultaat : 1 Cat heftruck met deels doorgebrande bekabeling. En 1 Nissan met bekabeling in orde maar 4 doorgebrande transistoren (verkooprijs 1800/stuk ...)
eerst Cat : deed na batterijwissel niets meer. proberen andere batterij, nog steeds niets dus wordt truck aan de kant gezet. dag later zelfde met Nissan, voor die truck moest ik langs gaan. gebeurt zelden dat ze alle 4 opblazen (meestal maar 1 of 2). na wat babbelen met chauffeurs kom ik dat van die Cat te weten. Vraag of ze nog wisten welke batterij ze in de Nissan hadden gestoken. yep, dat wisten ze nog dus even gaan kijken en ja hoor : kabels van nieuwe batterij verkeerd aangesloten. Onze rekening (dik over de 10.000) en die van de Cat zijn doorgestuurd geweest naar de batterijfabrikant ... denk niet dat ze daar gelachen hebben -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan