KTM SuperDuke 990 Deel 14

Zonder juist gereedschap , niet zelf prutsen , en zelfs bij de dealer kunnen ze ook prutsen

Zo kreeg ik hem terug ,uiteindelijk wel vervangen dat wel ! Later bleek dat ze zelf een tooltje hadden gemaak omdat de juiste stuk was |(

full
 
Foutje, ok. Maar zoiets zomaar teruggeven? (In de hoop dat je het niet ziet ofzo?)

Ik heb mn vering gratis af laten stellen bij HK in Tiel. Terwijl ik er naast stond, alles uitgelegd enzo. Tis dat het voor mij niet om de hoek is, maar ik zou hier mn vering laten doen.
 
Afstellen is misschien gratis, maar servicen is ergens rond de 200 euro.

Wel goede verhalen over HK gehoord trouwens. Je kunt er ook zelf sleutelen, bv vorkpoten demonteren. Je mag dan hun brug etc gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Afstellen is misschien gratis, maar servicen is ergens rond de 200 euro.

Wel goede verhalen over HK gehoord trouwens. Je kunt er ook zelf sleutelen, bv vorkpoten demonteren. Je mag dan hun brug etc gebruiken.

@Lompje.
Promax in schijndel mag je ook zelf sleutelen, etc. Leuke open werkplaats, veel op vooraad :Y
 
Afstellen is misschien gratis, maar servicen is ergens rond de 200 euro.

Wel goede verhalen over HK gehoord trouwens. Je kunt er ook zelf sleutelen, bv vorkpoten demonteren. Je mag dan hun brug etc gebruiken.

Ik snap het ff niet. Is servicen nou 95 of 200?

@ Koen ik verwacht niet dat lompje ±200km gaat rijden om lekker te kunnen sleutelen in een open werplaats met veel voorraad :+
 
Ik heb mn vering gratis af laten stellen bij HK in Tiel. Terwijl ik er naast stond, alles uitgelegd enzo. Tis dat het voor mij niet om de hoek is, maar ik zou hier mn vering laten doen.

Same here!
Via HK-Suspension een afspraak gemaakt en uit werk even langs gereden.
Ging puur om het af stellen en niet geserviced ofzo maar was wel leerzaam en handig om het bedrijf beetje te leren kennen.
 
Heb de voorvering van mijn gsxr naar BRS suspension gebracht (zelf de poten los aangeleverd). Voor de zuid-limburgs zeker een aanrader.

Top kerel!
 
Laatst bewerkt:
Help!!

Mn sdr doet het niet meer!
Na wat klein onderhoud (tank eraf) net naar mn ouders gereden. (10km, vochtig)

Na 5 km maakte die opeens veel toeren met gashendel dicht. Beetje link... koppeling in, nog meer toeren... met een brullende motor tot stilstand gekomen. Opnieuw proberen te starten, niks. Wel dash aan, maar geen startmotor.

Wie o wie...
 
En je hebt nergens lekkage? En geen foutcode op je dashboard?
Wat had je precies aan onderhoud gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Startmotor geeft helemaal geen kick?
Zekeringen al gecontroleerd neem ik aan?

Ook geen hangende gasklep? dan zou je misschien nog kunnen aanduwen?
 
Laatst bewerkt:
dodemansknop aan staan ? hoor je het relais wel klikken?

zit er een rubbere inlaatspruitstuk tussen de cilinder en gasklep? kan zijn dat die er vanaf is gesprongen en nu veel valste lucht aanzuigt en daardoor misschien hoog toerental is gaan lopen?
ooit keer mee gemaakt met voertuig. maar dit staat wel los vande startmotor die je niet rondt krijgt
 
Thanks voor alle tips...

Ik had kort tijd, dus heb de motor meteen geparkeerd bij mn ouders en weer doorgegaan...

Klinkt allemaal aannemelijk. Ik heb de tank eraf gehad en heb het open luchtfilter schoon gemaakt en opnieuw geolied.

Verder nog niks gecontroleerd, motor staat ook niet meer thuis nu. Enige wat ik nu weer is dat ie niet meer start terwijl de benzinepomp wel draait na contact maken... verder niks. Dodemansknop staat goed... geen foutcode op het dash
 
Laatst bewerkt:
Komt er uberhaupt wel stroom op de startmotor? In de starter-relais zit ook een zekering, misschien is die er om een eigenaardige reden door?

Morgen misschien ook even aan tune-ecu hangen en kijken of daar meldingen worden weergegeven?
 
Komt er uberhaupt wel stroom op de startmotor? In de starter-relais zit ook een zekering, misschien is die er om een eigenaardige reden door?

Morgen misschien ook even aan tune-ecu hangen en kijken of daar meldingen worden weergegeven?

Dat zou dan niet de reden zijn dat ie zo raar liep. Ik denk eerder dat de gasschuif blijft hangen of dat er idd valse lucht word aangezogen.

Maar waarom ie nu nou niet start? Heeft ie een soort noodmodus ofzo, wat je moet resetten?

Ik hang em idd binnenkort aan tuneecu. Morgen ook maar eens vragen aan verpalen...

Balen. :/
 
Wat heb je precies aan onderhoud gedaan? In de buurt van de throttle bodies geweest? Valse lucht of hangende klep zou ook mijn gok zijn. Waarom ie niet start zou het 2e zijn waar ik naar zou kijken. Idd ff uitlezen met TuneECU ook.
 
Even de tank en luchtfilter eraf. Kwartiertje werk, en kan je meteen kijken of er een glasklep open staat, of er iets anders raars is.
Misschien dat de ECU weigert te starten als de tps niet dicht genoeg bij 0 staat.
In tuneEcu kan je ook de tps waardes zien BTW.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan