KTM SuperDuke 990 Deel 14

Meet voor de zekerheid toch de spanningsregelaar even door. Waarschijnlijk is die defect. Zoek even na of er´n upgrade mogelijk is voor de Superduke spanningsregelaar. Een ander type met ´n effectievere laadcapaciteit.

Thanks... Maar als ik doormeet krijg ik geen resultaat. Wat is de goede manier?
Ik heb de stekker er af gehaald, hier de voltmeter op gezet. Waar moet de voltmeter op?
 
Vandaag de eerste kilometers op mijn SDR gemaakt. Man, wat rij je snel veeeeels te hard met dit ding!

Ja dat is wel een bijkomend navoordeel idd *D


Vandaag de eerste kilometers op mijn SDR gemaakt. Man, wat rij je snel veeeeels te hard met dit ding!

Dat is wel een terugkerend euvel bij de 990.

Moet dat niet een keer in de OP worden gezet Nampus? _O-

Ja bij de aankooptips _O-
Zag dat jij dat nieuwerwetse hok ook al hebt uitgelaten :] lekker hoor :}
 
Ja dat is wel een bijkomend navoordeel idd *DJa bij de aankooptips _O-
Zag dat jij dat nieuwerwetse hok ook al hebt uitgelaten :] lekker hoor :}

:+
Er moet ook wel een beetje verassing overblijven toch? Kan niet alles in de op zetten.

@Folkmar: eerste meters op de 1290 gedaan? Hoe rijdt het?
 
:+
Er moet ook wel een beetje verassing overblijven toch? Kan niet alles in de op zetten.

Eens

Kan ook niet wachten nu 't weer iets mooier wordt, hopelijk flinke regen volgende week ofzo zodat dat smerige zout wegspoelt.

Het meeste is ondertussen besteld dus binnenkort middagje sleutelen :) Alleen nog even kijken of remblokken nodig zijn, die krengen zijn duur voor de SDR :X
 
Eens

Kan ook niet wachten nu 't weer iets mooier wordt, hopelijk flinke regen volgende week ofzo zodat dat smerige zout wegspoelt.

Het meeste is ondertussen besteld dus binnenkort middagje sleutelen :) Alleen nog even kijken of remblokken nodig zijn, die krengen zijn duur voor de SDR :X

Goed zoeken ebc double sinter rond 70 eu en brembo 80 90 euro voor kompleet wiel
 
Tja rijdt wel mooi en je gooit em net wat makkelijker om dan een 990 omdat ie wat lichter aanvoelt en het is snel, heel snel, maar bochten werk ga je niet veel mee winnen, ik iig niet.

Ik had vorig jaar zelf al eens achter een 1290 gereden, die kon ik in de bochten makkelijk bijhouden (afhankelijk natuurlijk wie er op zit) maar bij de bocht uitkomen neemt ie dan ook wel echt de benen. Hou je niet bij.
Dat had ik gisteren wel gemerkt, dat gaat dan meteen hard hoor, en dan ben ik em ook nog aan het inrijden.

Verder is het ontzettend uitvissen welke versnelling waar. Ze zijn best lang. Dijkwegen en binnendoor kom je in heel veel gevallen gewoon met 3 en 4 uit (in 2 ook nog wel, heb je em wat hoger in de toeren). Door dorpjes tokkel je in 1 of 2. Waarbij 2 ook nog door de rbw aan of uit is als het te langzaam gaat (in z'n 2 dan).
120 op de snelweg is ±4000tpm op de klok en dat is niet veel.

Ik moet nog wel veel uitproberen.

Ben je gek op het hooligan karakter van de 990 (dat lekkere bokkige, ik vind het heerlijk maar dat is heel persoonlijk) dan moet je zeker niet overstappen naar een 1290. Het is allemaal heel gelikt en smeuïg (zoals denuff al eens heeft gezegd je kan em rijden als een oud wijf en dan geeft ie geen krimp) maar daar is ie natuurlijk niet voor.

Ben ik net zo onder de indruk als mijn eerste 100mtr op de 990? nee, daar ben ik wel eerlijk in, de 990 heeft veel meer karakter.

Dan nog die floggers? met hun ooooeeeeehhhh.........aaaaaahhhh......ssssoooooowweeeeee......man man man of die zijn niet anders gewend dan een tot 80km/u opgevoerde puch maxi of .......tja.....noem maar eens wat.
 
Tja rijdt wel mooi en je gooit em net wat makkelijker om dan een 990 omdat ie wat lichter aanvoelt en het is snel, heel snel, maar bochten werk ga je niet veel mee winnen, ik iig niet.

Ik had vorig jaar zelf al eens achter een 1290 gereden, die kon ik in de bochten makkelijk bijhouden (afhankelijk natuurlijk wie er op zit) maar bij de bocht uitkomen neemt ie dan ook wel echt de benen. Hou je niet bij.
Dat had ik gisteren wel gemerkt, dat gaat dan meteen hard hoor, en dan ben ik em ook nog aan het inrijden.

Verder is het ontzettend uitvissen welke versnelling waar. Ze zijn best lang. Dijkwegen en binnendoor kom je in heel veel gevallen gewoon met 3 en 4 uit (in 2 ook nog wel, heb je em wat hoger in de toeren). Door dorpjes tokkel je in 1 of 2. Waarbij 2 ook nog door de rbw aan of uit is als het te langzaam gaat (in z'n 2 dan).
120 op de snelweg is ±4000tpm op de klok en dat is niet veel.

Ik moet nog wel veel uitproberen.

Ben je gek op het hooligan karakter van de 990 (dat lekkere bokkige, ik vind het heerlijk maar dat is heel persoonlijk) dan moet je zeker niet overstappen naar een 1290. Het is allemaal heel gelikt en smeuïg (zoals denuff al eens heeft gezegd je kan em rijden als een oud wijf en dan geeft ie geen krimp) maar daar is ie natuurlijk niet voor.

Ben ik net zo onder de indruk als mijn eerste 100mtr op de 990? nee, daar ben ik wel eerlijk in, de 990 heeft veel meer karakter.

Dan nog die floggers? met hun ooooeeeeehhhh.........aaaaaahhhh......ssssoooooowweeeeee......man man man of die zijn niet anders gewend dan een tot 80km/u opgevoerde puch maxi of .......tja.....noem maar eens wat.
:^
 
Eerlijke praat folkmar . Top

Ik word een beetje misselijk van die fb groep met alleen maar napraters en posers.
Vloggers daargelaten
:^ Ook dat

[me="Annanas"]is ook wel klaar met vloggers met(enige) uitzondering Royal Jordanian :P[/me]
 
Laatst bewerkt:
Tja rijdt wel mooi en je gooit em net wat makkelijker om dan een 990 omdat ie wat lichter aanvoelt en het is snel, heel snel, maar bochten werk ga je niet veel mee winnen, ik iig niet.

Ik had vorig jaar zelf al eens achter een 1290 gereden, die kon ik in de bochten makkelijk bijhouden (afhankelijk natuurlijk wie er op zit) maar bij de bocht uitkomen neemt ie dan ook wel echt de benen. Hou je niet bij.
Dat had ik gisteren wel gemerkt, dat gaat dan meteen hard hoor, en dan ben ik em ook nog aan het inrijden.

Verder is het ontzettend uitvissen welke versnelling waar. Ze zijn best lang. Dijkwegen en binnendoor kom je in heel veel gevallen gewoon met 3 en 4 uit (in 2 ook nog wel, heb je em wat hoger in de toeren). Door dorpjes tokkel je in 1 of 2. Waarbij 2 ook nog door de rbw aan of uit is als het te langzaam gaat (in z'n 2 dan).
120 op de snelweg is ±4000tpm op de klok en dat is niet veel.

Ik moet nog wel veel uitproberen.

Ben je gek op het hooligan karakter van de 990 (dat lekkere bokkige, ik vind het heerlijk maar dat is heel persoonlijk) dan moet je zeker niet overstappen naar een 1290. Het is allemaal heel gelikt en smeuïg (zoals denuff al eens heeft gezegd je kan em rijden als een oud wijf en dan geeft ie geen krimp) maar daar is ie natuurlijk niet voor.

Ben ik net zo onder de indruk als mijn eerste 100mtr op de 990? nee, daar ben ik wel eerlijk in, de 990 heeft veel meer karakter.

Dan nog die floggers? met hun ooooeeeeehhhh.........aaaaaahhhh......ssssoooooowweeeeee......man man man of die zijn niet anders gewend dan een tot 80km/u opgevoerde puch maxi of .......tja.....noem maar eens wat.

Nice Folkmar, exact gelijk aan mijn ervaring na beide te hebben gereden.. en ik ben gevallen voor dat heerlijke onbehouwen karakter van de 990 :9~

Ik hoor een leuk ritje aankomen 2e paasdag O-) }) Lekdijk ligt toch ook op de route naar Rockanje? O-)
 
maaaaaar het blijft wel de mooiste motor die er op dit moment nieuw te koop is en spijt????? geen moment al was de nieuwprijs een 5-6k hoger geweest? had ik em nog opgehaald. Het is gewoon een super dikke machine.

zo en nu moet het weer nog ff meewerken :}
 
Nice Folkmar, exact gelijk aan mijn ervaring na beide te hebben gereden.. en ik ben gevallen voor dat heerlijke onbehouwen karakter van de 990 :9~

Ik hoor een leuk ritje aankomen 2e paasdag O-) }) Lekdijk ligt toch ook op de route naar Rockanje? O-)

Wordt aanpoten om bij te blijven na iedere bocht })
Hopen dat het een beetje mooi weer is!

maaaaaar het blijft wel de mooiste motor die er op dit moment nieuw te koop is en spijt????? geen moment al was de nieuwprijs een 5-6k hoger geweest? had ik em nog opgehaald. Het is gewoon een super dikke machine.

zo en nu moet het weer nog ff meewerken :}

Je hebt groot gelijk! Je leeft maar 1x!
 
Laatst bewerkt:
Thanks... Maar als ik doormeet krijg ik geen resultaat. Wat is de goede manier?
Ik heb de stekker er af gehaald, hier de voltmeter op gezet. Waar moet de voltmeter op?
Kijk even dit filmpje. Makkelijke uitleg hoe te meten. Op de KTM is er´n aparte draad voor aansluiting op de massa. Principe hetzelfde als de getoonde in het filmpje. Succes.

Filmpje
 
ik vond de 1290 wel top rijden hoor, al rijdt de 990 inderdaad wat meer hooligan (en ja dat is ook wel lekker)
 
ik vond de 1290 wel top rijden hoor, al rijdt de 990 inderdaad wat meer hooligan (en ja dat is ook wel lekker)

Doet ie ook, maar eigenlijk is ie net iets tè goed... het ding rijdt te soepel en daardoor minder superduke achtig (imho).
Lees de eerste reviews ook eens, da's wel grappig... (de 1290 werd aangekondigd als The Beast) "But if the Super Duke is a beast it's a very polite one" :P

En..

"I expected the cold rear Dunlop Sportsmart2 to smear itself along the motorway sliproad and the clocks to leap up and try and headbutt me the moment the rear Dunlop had found some grip but the SD1290 ploughed forward like a tsunami when I was expecting an volcanic eruption.

I was in STREET mode. That explains it. So I switched to SPORT mode an tried again but although the bike surged forward with a little extra vigour, there were no huge explosions, no spitting columns of molten lava. I was still alive."

I love English reviews btw _O-


All jokes aside; het is een supergave bike en hij komt hier vast ook wel te staan t.z.t. maar voorlopig geniet ik nog met volle teugen van het hooligan karakter van de 990

:]
 
:+ en zo is het.
Bas heeft het met hulp van wat reviews mooi beschreven.

Het is een super mooie motor.
Het rijdt geweldig en heel makkelijk.
De 1290 heeft veel minder een hooligan karakter dan de 990, maar of je wilt of niet? gas open? en het ding leurt en leurt gewoon door (ondanks inrijden staat de naald heel snel op 8k rpm, eventje mag zei de dealer :+ ).
Motorisch loopt ie ook mooi zuiver, zuiverder dan de 990, koude start een nette 1800rpm (de 990 begint een paar sec op ±2500rpm, dat heeft me altijd een beetje gestoord maar dat is mijn persoonlijke mening).

Wat ik wel veel beter vind bij de 1290, je zit meer supermoto achtig kort op het stuur, daar hou ik wel van.

Vandaag regent al het zout mooi van de weg, volgende week em maar weer uit de stalling halen :] en hopen dat het 2e paasdag mooi weer is.
 
Laatst bewerkt:
En nu nog horen of speedy verder is gekomen met z'n spanningsregelaar :+

Bedankt voor de belangstelling. :]

Gisteren het filmpje gekeken en de instructies gevolgd. Voor de zekerheid de spanningsregelaar los gehaald en de kabels gevolgd.

De spanningsmeter geeft aan dat hij niet stuk is. Op elke manier geeft hij dezelfde waarde aan 842. Ik heb gemeten op de stekkers en op de bekende gele. Alledrie dezelfde waarde.

Ik ben het spoor even bijster |(
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan