KTM SuperDuke 990 Deel 14

Welk merk en type vloeistof heb je voor de klus gebruikt?

In de koppeling heb ik eurol LHM+, gebruik ik ondertussen al jaren en bevalt prima. Stuk goedkoper dan magura blood.
Als je er maar minerale olie in doet en geen dot4 is het prima.
In de rem zit kroon dot4. Ook geen klachten over.
 
Bedankt voor de reactie. Dat van die minerale olie had ik inderdaad al uit de manual begrepen. Heb bij de KTM dealer de Motorex mineral fuild besteld. Hoe koppelt/schakelt de Superduke normaal gesproken? Het gaat nu niet echt lekker, de versnellingen laten zich niet makkelijk inleggen. Ben wel wat gewend met de slave-cilinders van Aprilia, maar had dit niet verwacht bij KTM. Kwam ook weer de beruchte bruine Aprilia connector tegen.
 
Bedankt voor de reactie. Dat van die minerale olie had ik inderdaad al uit de manual begrepen. Heb bij de KTM dealer de Motorex mineral fuild besteld. Hoe koppelt/schakelt de Superduke normaal gesproken? Het gaat nu niet echt lekker, de versnellingen laten zich niet makkelijk inleggen. Ben wel wat gewend met de slave-cilinders van Aprilia, maar had dit niet verwacht bij KTM. Kwam ook weer de beruchte bruine Aprilia connector tegen.

De slave van de KTM is ook wel een zwak punt, en de bakken staan niet bekend om boterzacht schakelen, maar echt beroerd schakelen doen ze ook niet volgens mij.
De bruine connector heb ik hier op het forum nog niet zien falen, maar op SuperDuke.net/forum heb ik er wel een paar gesmolten voorbij zien komen.
Is mijns inziens gewoon een kwestie van zorgen dat die connector (en de rest van de connectors in dat hoekje) schoon zijn.
Bij mij worden ze minimaal jaarlijks schoongemaakt.
 
Omdat ie op de paddockstand, motor uit, zonder gebruik van koppeling wel goed door de versnellingen komt verdenk ik de vloeistof/slave-unit. Heb jij die Oberon via de dealer, samen met het tussenstuk gekocht?
 
Omdat ie op de paddockstand, motor uit, zonder gebruik van koppeling wel goed door de versnellingen komt verdenk ik de vloeistof/slave-unit. Heb jij die Oberon via de dealer, samen met het tussenstuk gekocht?

Ik heb hem bij motodeluxe.be besteld. Zonder tussenstuk, enkel de slave cilinder zelf.
Daar was hij het goedkoopste O-) en snel geleverd.
 
Omdat ie op de paddockstand, motor uit, zonder gebruik van koppeling wel goed door de versnellingen komt verdenk ik de vloeistof/slave-unit. Heb jij die Oberon via de dealer, samen met het tussenstuk gekocht?

Met stilstaande motor soepel door de versnellingen gaat niet ,Niets draait .als je het forceerd kan het je een kromme schakelfork opleveren.

Ik heb net ververst met volsyntheet motul , en schakeld voor mijn gevoel een heel stuk soepeler als ervoor .zet je aan het denken wat de vorige eigenaar heeft gebruikt.
 
Met stilstaande motor soepel door de versnellingen gaat niet ,Niets draait .als je het forceerd kan het je een kromme schakelfork opleveren.

Ik heb net ververst met volsyntheet motul , en schakeld voor mijn gevoel een heel stuk soepeler als ervoor .zet je aan het denken wat de vorige eigenaar heeft gebruikt.


Action semi syntheet voor diesel auto’s _O-
 
Gooi jij dat erin lompje? :P

gooi wel action olie in de auto (ofja als ik moet bijvullen), in de motor motul :p

(in die ouwe volvo van mij boeit me dat gewoon minder, wel valvoline dat dan weer wel ;p )
 
Gooi jij dat erin lompje? :P

gooi wel action olie in de auto (ofja als ik moet bijvullen), in de motor motul :p

(in die ouwe volvo van mij boeit me dat gewoon minder, wel valvoline dat dan weer wel ;p )

neuh. gewoon motorex. en in de scoot speciale scooter olie.
zou het in de formule Getz wel kunnen gooien, maar die word elk jaar gedaan door schoonvader. geen idee wat die erin gooit. zolang ik maar geen blauwe walmen in mn spiegels zie.
 
Hier niet gereden,was het ook geen weer voor BTW B|

Wel aan de SuperDuke bezig geweest:
Oberon cilinder had ik al gemonteerd maar nog niet gevuld en ontlucht.
[afbeelding]
Vanavond gevuld en ontlucht:
[afbeelding]
Nieuw reservoir en nieuw stukje slang naar de pomp.

Daarna ook de voorrem gedaan:
[afbeelding]
Uitzicht vanaf het zadel nu:
[afbeelding]

En daarna ook maar meteen de achterrem:
[afbeelding]

Al met al een productief avondje :t
Mooi spul, goeie smaak :t

Vandaag nog ff blokkie om gedaan, kon het niet laten :9 Na de tijd ff sopje er overheen gegooid en schoongemaakt.

39199725260_9a4fc4aeec_b.jpg


Ik ben er zo blij mee *O* *O* *O*
 
De slave van de KTM is ook wel een zwak punt, en de bakken staan niet bekend om boterzacht schakelen, maar echt beroerd schakelen doen ze ook niet volgens mij.
De bruine connector heb ik hier op het forum nog niet zien falen, maar op SuperDuke.net/forum heb ik er wel een paar gesmolten voorbij zien komen.
Is mijns inziens gewoon een kwestie van zorgen dat die connector (en de rest van de connectors in dat hoekje) schoon zijn.
Bij mij worden ze minimaal jaarlijks schoongemaakt.

Hier wel een keer de gesmolten stekker gehad... :(

Ik heb putoline minerale olie als koppelingsvloiestof.

Heren en dame vraagje, Als het koud is (zoals vanmorgen) heeft de Duke er niet reuze veel zin in en start ik m'n accu leeg. Zaterdag nog een stuk gereden. Ik snap dat er met kou meer zelf ontlading is, maar heeft iemand ervaring met een zwaardere accu? of moet ik een lithium nemen? Ik begreep dat lithium met kou nog meer last heeft van zelfontlading. Ik heb er nu een motobatt in zitten. Het is best frustrerend als je er helemaal klaar voor zit om naar je werk te rijden je dat ding weer terug kan zetten in de stalling (waar helaas geen stroom is) :(
 
Ik heb hetzelfde , met een verse motobatt en een de druppelaar heeft ie soms evengoed geen zin . Nou ga ik niet naar het werk maar zonder druppelaar zou hij niet aan de praat gaan denk ik .
 
Hier wel een keer de gesmolten stekker gehad... :(

Ik heb putoline minerale olie als koppelingsvloiestof.

Heren en dame vraagje, Als het koud is (zoals vanmorgen) heeft de Duke er niet reuze veel zin in en start ik m'n accu leeg. Zaterdag nog een stuk gereden. Ik snap dat er met kou meer zelf ontlading is, maar heeft iemand ervaring met een zwaardere accu? of moet ik een lithium nemen? Ik begreep dat lithium met kou nog meer last heeft van zelfontlading. Ik heb er nu een motobatt in zitten. Het is best frustrerend als je er helemaal klaar voor zit om naar je werk te rijden je dat ding weer terug kan zetten in de stalling (waar helaas geen stroom is) :(

Heb je de stekker vervangen voor een nieuwe? Of gewoon een directe verbinding gemaakt?

Lithium accu moet als het koud is eerst even belast worden om op te warmen.
Minuutje contact aan en de koplamp aan zou voldoende moeten zijn om te kunnen starten in de kou.
Ik heb 1x moeten starten bij 0°C met de mijne, en had hier niet aan gedacht omdat ik eigenlijk nooit met zulke temperaturen rijd. Toen ik op de startknop drukte kreeg de accu de startmotor amper rond. Bij de 2e keer proberen stampte hij hem zonder moeite aan, hij was opgewarmd door die eerste startpoging.

Verheven voelen boven de rest?
_O-
 
Laatst bewerkt:
Dus jij zegt eigenlijk, Lithium?

De bruine er tussen uit en vervangen voor van die klik stekkertjes met rubber huls
 
Zo, lekker sleutel weekend gehad :P
Klepspeling gechecked, mooi binnen de toleranties. En gelijk bougies vervangen (niet gepland maar gezien het best een gedoe is heb ik ze maar gelijk meegenomen)..

Gewoon lekker vanaf de bank uiteraard O-)

540.jpg
 
Dus jij zegt eigenlijk, Lithium?

De bruine er tussen uit en vervangen voor van die klik stekkertjes met rubber huls

Bij mij bevalt de lithium prima, maar ik heb geen idee hoe lithium het doet als je regelmatig in de kou moet starten.
Ik rij alleen met temperaturen ruim boven het vriespunt normaal gesproken O-)
 
Velen gebruiken die batterij om onder het zadel te monteren ipl in de frontspoiler

Dat snap ik niet echt, het mooie van zo'n lithium accu is dat hij soort van fit and forget is, waardoor het niet meer uitmaakt dat hij niet op een super bereikbare plek zit.
Waarom zou je dan het beetje praktische ruimte dat je hebt onder je zadel opgeven om makkelijk bij een batterij te kunnen waar je nooit iets aan hoeft te doen?

Zou thuis op moeten zoeken sinds wanneer hij er in zit bij mij, maar sindsdien heb ik er niet meer aangezeten volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan