KTM SuperDuke 990 Deel 14

@Duker1991 Zoek je zelf ook wel eens wat op of vraag je gewoon alles wat bij je op komt?
 
Hoeveel KM doen jullie op een volle tank ongeveer?

Jij hebt een 05/06 toch? Die hebben een kleinere tank dan de SuperDukes vanaf 07, volgens mij is voor die eerste generatie 120-150 km tot brandstoflampje gaat branden een beetje de norm.
Afhankelijk van afstelling en rijstijl kan je daar uiteraard ook boven of onder uitkomen.


Minimaal 250km, meestal rond de 275 en dan gaat er zo'n 15 tot 16 liter in

:o
Hoe Kan jij zo zuinig rijden! Zou het door dat shortshiften zijn?
Bij mij gaat tussen de 200 en 230 het lampje branden.
 
Jij hebt een 05/06 toch? Die hebben een kleinere tank dan de SuperDukes vanaf 07, volgens mij is voor die eerste generatie 120-150 km tot brandstoflampje gaat branden een beetje de norm.
Afhankelijk van afstelling en rijstijl kan je daar uiteraard ook boven of onder uitkomen.:o
Hoe Kan jij zo zuinig rijden! Zou het door dat shortshiften zijn?
Bij mij gaat tussen de 200 en 230 het lampje branden.

Of de restrictor in het brandstofsysteem🤔
 
Haha nee want met dat probleem heb ik nog nooit een tank leeg gereden, dit bereik is gebaseerd op het rijden voordat dit probleem ontstond.

Hopelijk volgende week weer up and running met nieuwe filters :]

Ik zag op sd.net dat je ook brandstoffilter hebt geplaatst en verwijderd.
Is het probleem daarna ontstaan?
 
Heren van het goede leven!

Terug van weg geweest, ik heb denk ik zo'n 1,5 jaar in te halen qua lezen hierzo :)

Gelijk een vraag, ik rij dus nog steeds mn 990 07(Al had ik hem bijna verkocht een RSV4).

Ik rij de Akra smoothed mapping, alleen die is zo rijk, echt alles meurt als ik van mn motor af stapt.

Met welke mapping rijden jullie? mijn setup is:
Arka slipon
ITG openlucht filter
De rest lekker standaard

Ben erg benieuwd! want ik zoek dus al een tijdje naar een juiste mapping die minder rijk is, alleen alles is een beetje dood gebloeid op dit gebied. (linkjes die niet meer werken enzo).
 
Met open filter, akras (en SAS eraf?) is de akra smoothened prima... Mocht je nog beter willen zal je 'm toch echt even op een bank moeten zetten. Is sowieso verstandig (moet ik ook nog doen :x ).
 
Heren van het goede leven!

Terug van weg geweest, ik heb denk ik zo'n 1,5 jaar in te halen qua lezen hierzo :)

Gelijk een vraag, ik rij dus nog steeds mn 990 07(Al had ik hem bijna verkocht een RSV4).

Ik rij de Akra smoothed mapping, alleen die is zo rijk, echt alles meurt als ik van mn motor af stapt.

Met welke mapping rijden jullie? mijn setup is:
Arka slipon
ITG openlucht filter
De rest lekker standaard

Ben erg benieuwd! want ik zoek dus al een tijdje naar een juiste mapping die minder rijk is, alleen alles is een beetje dood gebloeid op dit gebied. (linkjes die niet meer werken enzo).

Nick! Wij hebben ons letterlijk hardop afgevraagd wat er met jou gebeurd was tijdens de meeting afgelopen zomer! Je was ineens verdwenen.
Je zou jermo z'n map kunnen proberen, zal straks even kijken of ik die nog kan vinden.
*Map van jermo heb ik iig nog op m'n laptop staan.
En ik zal eens kijken of ik mijn map kan downloaden, is een door Fredriks aangepaste jermo map, met vrijwel dezelfde setup.
Weet alleen niet of Fredriks die map gelocked heeft.
Heb je de secundaire vlinderkleppen er nog in zitten? En zit je SAS systeem er nog op?
Iig tof dat je weer terug bent! :W
 
Laatst bewerkt:
full

full

Verpalen is lekker druk.... :] :]
 
Ik ook lekker proefgereden , op 790 en 1290.

790 erg speelse lichte fiets , net zo bokkig als een 990 ☝️
Je ziet wel dat het geen premium model is .

1290 oei wat een vermogen heerlijk, stuur nog lichter als de 790 en toch heel verfijnd.
Wiel omhoog bij 120 in ze 3 super.

Maar het is mij geen 10.000 euro bij leggen waard . Over een paar jaar komt er zeker eentje.
 
Nice nog wat moois gereden?

Sinds gisteren is die van mij weer geland in Utrecht. Vandaag en gisteren meteen 2 mooie ritjes gemaakt :)

Qn2vL826.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nick! Wij hebben ons letterlijk hardop afgevraagd wat er met jou gebeurd was tijdens de meeting afgelopen zomer! Je was ineens verdwenen.
Je zou jermo z'n map kunnen proberen, zal straks even kijken of ik die nog kan vinden.
*Map van jermo heb ik iig nog op m'n laptop staan.
En ik zal eens kijken of ik mijn map kan downloaden, is een door Fredriks aangepaste jermo map, met vrijwel dezelfde setup.
Weet alleen niet of Fredriks die map gelocked heeft.
Heb je de secundaire vlinderkleppen er nog in zitten? En zit je SAS systeem er nog op?
Iig tof dat je weer terug bent! :W

Haha! leuk om zo onthaald te worden :} Het was in ieder geval niks persoonlijks.. *D Mocht er dit jaar weer een meeting komen, dan ben ik er bij.

Tof om te lezen en te zien dat een hoop van jullie hier nog actief zijn.

Als je die mapping zou willen toesturen? heel graag! dan ben ik je eeuwig dankbaar *O*

Ik heb mn SAS nog zitten (puur voor het extra geluid) en mn secondary butterfly's zitten er ook nog in (staan wel helemaal open).
 
Jij hebt een 05/06 toch? Die hebben een kleinere tank dan de SuperDukes vanaf 07, volgens mij is voor die eerste generatie 120-150 km tot brandstoflampje gaat branden een beetje de norm.
Afhankelijk van afstelling en rijstijl kan je daar uiteraard ook boven of onder uitkomen.

Bij 110 begint hij te branden...
 
Stel dat ik een keer met de SDR op de bank wil in omgeving Utrecht om de mapping te finetunen, hebben jullie dan nog tips voor een goed adresje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan