Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Top, zeker met kinderen in de auto je nooit laten opnaaien. Goede voorbeeld gegeven. :}

Dat toetertje zal de trigger wel geweest zijn.
 
Vandaag was het weer erg, meerdere opgefokte bumperklevers achter me gehad. Eerst één op de A10, kwam met 150 ofzoiets aanracen terwijl ik op de linkerbaan wat auto's inhaalde, zat bovenop me. Dus ik ga wanneer het kan naar rechts zodat hij erlangs kan, doe eerst keurig richtingaanwijzer aan, maar nee hij schuift op precies hetzelfde moment ook naar rechts om mij rechts in te halen. Dus allebei op de rechterbaan, hij weer bovenop me. Maar haalt me niet links in, blijft alleen bovenop me rijden. Dus na even ga ik maar weer naar links om hem van mijn achterwiel te krijgen, scheurt ie me rechts voorbij...

En een ander reed bovenop me in de bocht van de A44 waarna het een invoegstroek voor de A4 wordt. Vervolgens voeg ik in op de A4, hij ook bovenop me invoegen. Rij daar achter een wat trage auto met de bumperklever achter me, dus ik wil een baan naar links opschuiven, terwijl ik opschuif doet hij dat ook maar werkelijk met vol gas waardoor ik snel terug naar mijn baan moest sturen om te voorkomen dat hij tegen me aan zou rijden. Vervolgens rijdt die mafkees mij en de auto voor me voorbij, gaat vervolgens weer naar rechts, en schuift drie banen terug naar rechts om daar vervolgens tussen het langzamer rijdende verkeer te gaan rijden...

Soms zou ik willen dat mijn motor uitgerust was met een surface to surface raketinstallatie. Of van die kraaienpootjes die uit een luikje achter het kenteken vallen met een druk op de knop.
 
Vandaag was het weer erg, meerdere opgefokte bumperklevers achter me gehad. Eerst één op de A10, kwam met 150 ofzoiets aanracen terwijl ik op de linkerbaan wat auto's inhaalde, zat bovenop me. Dus ik ga wanneer het kan naar rechts zodat hij erlangs kan, doe eerst keurig richtingaanwijzer aan, maar nee hij schuift op precies hetzelfde moment ook naar rechts om mij rechts in te halen. Dus allebei op de rechterbaan, hij weer bovenop me. Maar haalt me niet links in, blijft alleen bovenop me rijden. Dus na even ga ik maar weer naar links om hem van mijn achterwiel te krijgen, scheurt ie me rechts voorbij...

En een ander reed bovenop me in de bocht van de A44 waarna het een invoegstroek voor de A4 wordt. Vervolgens voeg ik in op de A4, hij ook bovenop me invoegen. Rij daar achter een wat trage auto met de bumperklever achter me, dus ik wil een baan naar links opschuiven, terwijl ik opschuif doet hij dat ook maar werkelijk met vol gas waardoor ik snel terug naar mijn baan moest sturen om te voorkomen dat hij tegen me aan zou rijden. Vervolgens rijdt die mafkees mij en de auto voor me voorbij, gaat vervolgens weer naar rechts, en schuift drie banen terug naar rechts om daar vervolgens tussen het langzamer rijdende verkeer te gaan rijden...

Soms zou ik willen dat mijn motor uitgerust was met een surface to surface raketinstallatie. Of van die kraaienpootjes die uit een luikje achter het kenteken vallen met een druk op de knop.
Ik ken die fantasieën. Maar 't is er nooit van gekomen ... ;)
 
moeilijk doen met steentjes gooien, auto moedwillig beschadigen ,geen goed plan
beter een kleine water ballon met wat oud ketting vet op de voor ruit,
maar op alle actie kun je een tegen actie krijgen die je zelf niet wil ,
er kommen steeds meer gekken op de weg, en je doet er niets aan,
zo als een rijder hier schreef een dik ketting met slot over de schouder hangen op
zo een moment wil ook wel helpen , maar bij die echte lijm snuivers helpt niets
dan beter weg wezen
 
Vanochtend aan het file filteren toen er opeens een busje met een werkverkeer-sticker zijn zwaailichten aan deed en voor mij tussen de 2 rijen auto's door probeerde te rijden. Ik weet niet of hij dat had mogen doen, het was in elk geval heel vreemd om te zien en mensen reageerden er ook wat verward op.
 
Vanochtend aan het file filteren toen er opeens een busje met een werkverkeer-sticker zijn zwaailichten aan deed en voor mij tussen de 2 rijen auto's door probeerde te rijden. Ik weet niet of hij dat had mogen doen, het was in elk geval heel vreemd om te zien en mensen reageerden er ook wat verward op.

Ok das raar.
Vorig jaar nog zo'n raar bericht in het nieuws dat een auto door de file reed en allemaal schade veroorzaakte aan auto's. Ik dacht: GA DAN MOTORRIJDEN!

Gisteren nog een eerste klas hufter getroffen die bewust helemaal tegen de streep aan ging rijden om mij maar te vertragen. Echt, soms snap ik die acties van spiegels er af trappen wel hoor. Niet dat ik dat zou doen.... O-)
 
Tja hier ook zo één vanmorgen: rijtje vrachtwagens op rechterbaan, lelijke SUV-achtige op de linkerbaan. Zo strak mogelijk rechts houden in zn baan. Vrachtwagenchauffeur zette zijn combinatie wel een stukje verder naar rechts, kon er zo alsnog prima langs. Even gezwaaid als bedankje :)

Me net dood ge-ergerd aan een blik,en heb me geheel tegen mijn natuur in, ingehouden *O* *O* Ben best trots op mezelf. :t

[..]

Mijn zoon begon met de nabespreking,en samen waren we het snel eens,we hebben juist gehandeld.
Hij zei wel,dat die vent op de rotonde bezig was met uitstappen,had ik dus niet gezien, anders had ik dit wel kunnen voorzien en had ik misschien niet zo wijs gehandeld, maar hem bij voorbaat niet de kans gegeven om hem ertussen te gooien

Voor dit soort aggressieve lui kan je ook 112 bellen. Vooral als iemand uit wil stappen is dat nooit om "sorry" te zeggen.
 
Vanochtend reed ik op de uitvoegstrook net na de van Brienenoordbrug om de A15 in westelijke richting op te rijden. Het was behoorlijk druk waardoor de snelheid op de uitvoegstrook ca. 80-90km was. Ik rij op de linkerbaan van de deze uitvoegstrook de rechterbaan van deze uitvoegstrook reeds ca. 70-80km. Deze uitvoegstrook is misschien wel 1,5 tot 2 km lang dus alle tijd om een gaatje te vinden lijkt mij.

Komt er uiteindelijk over het puntstuk precies terwijl ik daar rij nog een oud klein Japans autootje met een dom wigt dat hem zonder op of om te kijken er nog tussen propt. Ik kon alleen nog toeterend remmen en uitwijken naar de middenstreep. Waarschijnlijk was het halen van de afslag belangrijker dan het leven van een motorrijder. Als ik daar met de auto gereden had, dan had ik geen kant op gekund en dan was er gegarandeerd een ongeval gebeurd. De muts gaf ook nog eens geen enkele reactie op mijn getoeter en gebaren, een sorry gebaar had wel het minste geweest.
 
Vanochtend reed ik op de uitvoegstrook net na de van Brienenoordbrug om de A15 in westelijke richting op te rijden. Het was behoorlijk druk waardoor de snelheid op de uitvoegstrook ca. 80-90km was. Ik rij op de linkerbaan van de deze uitvoegstrook de rechterbaan van deze uitvoegstrook reeds ca. 70-80km. Deze uitvoegstrook is misschien wel 1,5 tot 2 km lang dus alle tijd om een gaatje te vinden lijkt mij.

Komt er uiteindelijk over het puntstuk precies terwijl ik daar rij nog een oud klein Japans autootje met een dom wigt dat hem zonder op of om te kijken er nog tussen propt. Ik kon alleen nog toeterend remmen en uitwijken naar de middenstreep. Waarschijnlijk was het halen van de afslag belangrijker dan het leven van een motorrijder. Als ik daar met de auto gereden had, dan had ik geen kant op gekund en dan was er gegarandeerd een ongeval gebeurd. De muts gaf ook nog eens geen enkele reactie op mijn getoeter en gebaren, een sorry gebaar had wel het minste geweest.

Zit in de lucht denk ik! Ik net zo vanochtend.
Reed op de A2 tussen Deil en Everdingen, het was een relatief rustig stukje dus ik tikte de 140 aan. Uit het niets, ZONDER aanleiding drukt een domme doos haar stomme Aygo naar de linker baan. Ik vol op de rem, rechts er langs, toeteren en tegen mn helm tikken, zo van: kijk toch eerst uit, domme muts! En maar stoïcijns vooruit kijken he. Heb dan ook de ballen om degene die je bijna aan hebt gereden, in de ogen te kijken!

Gebeurde laatst wel met een Mercedes rijder namelijk. Voegde naar links terwijl ik daar zat. Maakte sorry gebaren en liet mij een paar km later netjes eerst inhalen na hem.. Toffe peer :W
 
Inderdaad fouten maakt iedereen een tijdje terug ook met een blikker die ineens van baan wisselde. Maakte uitgebreid sorry gebaren.

Natuurlijk helpt het niet als het mis zou zijn gegaan maar je hebt dan i.i.g. het idee dat een sorry gebaren blikker i.i.g. de komen dagen weer eerst zal kijken voordat hij van baan verwisseld.
 
Zit in de lucht denk ik! Ik net zo vanochtend.
Reed op de A2 tussen Deil en Everdingen, het was een relatief rustig stukje dus ik tikte de 140 aan. Uit het niets, ZONDER aanleiding drukt een domme doos haar stomme Aygo naar de linker baan. Ik vol op de rem, rechts er langs, toeteren en tegen mn helm tikken, zo van: kijk toch eerst uit, domme muts! En maar stoïcijns vooruit kijken he. Heb dan ook de ballen om degene die je bijna aan hebt gereden, in de ogen te kijken!
Vergeet niet dat jouw ogen moeilijk te zien zijn!
 
Inderdaad fouten maakt iedereen een tijdje terug ook met een blikker die ineens van baan wisselde. Maakte uitgebreid sorry gebaren.

Natuurlijk helpt het niet als het mis zou zijn gegaan maar je hebt dan i.i.g. het idee dat een sorry gebaren blikker i.i.g. de komen dagen weer eerst zal kijken voordat hij van baan verwisseld.

Precies, dat de schrik maar goed in de benen mag zitten! -O-
 
Pakte net de afrit vanaf de a12 naar de a27 richting Breda, kom ik in de bocht een Bulgaaars busje tegen met aanhanger met daarop een Golfje, die met 30km/u voorthobbelt. Ik moest 3 keer kijken, want ik kon het niet geloven. Die auto stond er gewoon helemaal los op. Geen spanbanden niks. Toch maar even de politie gebeld....
 
Het niveau van de automobilisten lijkt te dalen inderdaad. Valt me op dat er soms manoevres worden uitgehaald die je een aantal jaren geleden nooit zag gebeuren. En omdat er meer auto's rijden wordt het extra link. Gelukkig heb ik tijdens mijn lessen nog niet zoveel gekke dingen gehad, al heb ik wel een keer iemand zien keren op een voorrangsweg waar je 70 mag rijden...
 
Nou ik zie het verschil tussen wel of geen contact maken met je medeweggebruiker wel hoor. ;)

Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een automobilist mij recht aankeek en toch zijn/haar koekblik zo voor mijn motor de weg op gooide. Gezien het feit dat de meesten hiervan vervolgens schrokken op het moment dat ze mij naast/kort achter zich zagen, was dit geen bewuste actie, maar hadden ze me gewoon echt niet 'geregistreerd'.

Er is een groot verschil tussen 'ergens naar kijken' en hetgeen zich in het blikveld bevindt ook daadwerkelijk tot in het bewustzijn laten doordringen.
 
Het niveau van de automobilisten lijkt te dalen inderdaad. Valt me op dat er soms manoevres worden uitgehaald die je een aantal jaren geleden nooit zag gebeuren. En omdat er meer auto's rijden wordt het extra link. Gelukkig heb ik tijdens mijn lessen nog niet zoveel gekke dingen gehad, al heb ik wel een keer iemand zien keren op een voorrangsweg waar je 70 mag rijden...

Is niet alleen Nederland:
Paar jaar geleden in Duitsland een vrouw (ja, helaas) die op de B54 richting Münster (viaduct B54 over de A31, voor mensen die die weg kennen) haar auto langs de verkeerde kant van de geleiderails stuurde. Hiervoor moest ze bewust sturen, in plaats van gewoon rechtdoor te rijden. Je mag daar 100 km/u, liep gelukkig goed af.
Ook paar jaar geleden, ook in Duitsland, iemand die achteruit!! over de verbindingsweg tussen A30 en A31 (richting zuiden) reed, weer terug de A30 op. Dit is een heerlijk licht-vloeiende bocht en er is geen snelheidsbeperking van toepassing. Gelukkig was er bijna niemand op de weg (was laat 's avonds/'s nachts)
Afgelopen zomer op vakantie, ook in Duitsland, iemand die op een driebaans B-weg (100 km/u met wisselend 2 stroken per kant) op de linkerstrook bijna ging stilstaan en vervolgens keerde over de dubbele doorgetrokken streep om de afrit aan de andere kant te kunnen nemen. Volgende afrit aan de eigen kant was maar iets verderop :(

Mensen doen rare dingen als ze een afslag hebben gemist/de verkeerde afslag hebben genomen/niet precies weten waar ze naartoe moeten :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een automobilist mij recht aankeek en toch zijn/haar koekblik zo voor mijn motor de weg op gooide. Gezien het feit dat de meesten hiervan vervolgens schrokken op het moment dat ze mij naast/kort achter zich zagen, was dit geen bewuste actie, maar hadden ze me gewoon echt niet 'geregistreerd'.

Er is een groot verschil tussen 'ergens naar kijken' en hetgeen zich in het blikveld bevindt ook daadwerkelijk tot in het bewustzijn laten doordringen.
Heb op de VRO Risico geleerd dat de gezichtshoek waarin je de dingen goed ziet maar 2 graden is. Wat daarbuiten valt kan je gemakkelijk ontgaan. En dat is ook mijn ervaring. Als je een paar auto's verder naar voren of naar een naderende zijstraat kijkt ben je al vrijwel kwijt wat de auto pal voor je doet. Kijk je naar de auto of op de weg voor je, dan zie je niet wat er uit de zijstraat komt. Scannen is dus het parool: steeds je gezichtsveld vergroten door je ogen te bewegen. Maar dat doe je alleen als je je ervan bewust bent. Het gaat niet vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk vanochtend bijna aangereden door een fietser :') Ik kwam bij een T-splitsing en wilde linksaf slaan, de fietser kwam van links en wilde rechtdoor. Hij fietste bijna letterlijk met de bek op het stuur, ogen op het wegdek en trappen voor zijn leven, nee het was geen wielrenner. Hij had er behoorlijk de vaart in, moest alleen wel even uitwijken.
 
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een automobilist mij recht aankeek en toch zijn/haar koekblik zo voor mijn motor de weg op gooide. Gezien het feit dat de meesten hiervan vervolgens schrokken op het moment dat ze mij naast/kort achter zich zagen, was dit geen bewuste actie, maar hadden ze me gewoon echt niet 'geregistreerd'.

Er is een groot verschil tussen 'ergens naar kijken' en hetgeen zich in het blikveld bevindt ook daadwerkelijk tot in het bewustzijn laten doordringen.

Heeft ook te maken met hoe onze hersenen werken. Automobilisten kijken uit voor andere auto's daarbij negeren ze onbewust dus motoren.

Zelfde als dat motorrijders last hebben van auto's die voor ze afslaan als ze uit tegengestelde richting komen. Is lastig om voor kleinere objecten de snelheid in te schatten.
 
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een automobilist mij recht aankeek en toch zijn/haar koekblik zo voor mijn motor de weg op gooide. Gezien het feit dat de meesten hiervan vervolgens schrokken op het moment dat ze mij naast/kort achter zich zagen, was dit geen bewuste actie, maar hadden ze me gewoon echt niet 'geregistreerd'.

Er is een groot verschil tussen 'ergens naar kijken' en hetgeen zich in het blikveld bevindt ook daadwerkelijk tot in het bewustzijn laten doordringen.


haroon_kijken(1).gif


Zo is dat nou eenmaal. "Ik keek maar ik zag niet" :')
 
Het niveau van de automobilisten lijkt te dalen inderdaad. Valt me op dat er soms manoevres worden uitgehaald die je een aantal jaren geleden nooit zag gebeuren. En omdat er meer auto's rijden wordt het extra link. Gelukkig heb ik tijdens mijn lessen nog niet zoveel gekke dingen gehad, al heb ik wel een keer iemand zien keren op een voorrangsweg waar je 70 mag rijden...

Ken jij die reclame slogan "niet omdat het moet...maar omdat het kan" :P

Deze mentaliteit wordt dus ook steeds vaker in het verkeer toegepast :r

Men moet voorrang verlenen, maar doet dit niet, omdat men vindt, er nog wel voor te kunnen, en door kan douwen, met gevaarlijke situaties tot gevolg :Y

Deze instelling wordt uiteraard op vele verkeerssituaties toegepast })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan