Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig geen filerijder, af en toe is met t blik ,nou dan vermaak ik me wel hoor :Y ,
appen,mailen, eten een bakkie ,genoeg te doen ;)
 
Ik kwam er na 30km achter dat mijn grootlicht-dashboardlampje niet werkt. Sorry, andere weggebruikers!
Verklaart waarom alle verkeersborden zo mooi oplichtten als ik aan kwam rijden. Ik dacht dat het kwam doordat ik een passagier achterop had en daardoor de lamp wat omhoog scheen...

Geen seinende tegenliggers gehad overigens. Valt blijkbaar wel mee met hoe fel de koplamp is.

Verder was het vandaag prachtig helder rond amsterdam dus ik even naar Amsterdam gereden. Buienradar zei ook 'geen regen'. Rijd ik rond 2 uur terug naar Zaandam, beland ik toch in een heftige bui :o

Mijn leren pak is beslist niet waterdicht. De stretch panelen dan, het leer liet weinig water door maar de stretchpanelen zitten precies rond m'n kruis zodat je daar genoeg verluchting en bewegingsvrijheid hebt. En dus wel een heel koud kruis. Brrr...
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, ja dat, en dan met al die honderden auto's die je passeert in de file...
Je krijgt gewoon een hele workout als je daar aan begint... Wel goed voor de lijn trouwens...

Rij 3 dagen woon/werk tussen Rotterdam en Utrecht. Heul veul filerijden dus. Geef meestal wel een kort gebaartje als mensen iets aan de kant gaan terwijl ze eerst nogal krap tegen de stippellijn stonden/reden. Links een duimpje, rechts alleen de ringvinger en pink gestrekt.

Rechts groeten met de voet doe ik alleen voor andere motorrijders bij het voorbij rijden. Ga er vanuit dat automobilisten dat toch niet snappen (ik wist ook niet wat het betekende voor ik zelf ging lessen)
 
Rij 3 dagen woon/werk tussen Rotterdam en Utrecht. Heul veul filerijden dus. Geef meestal wel een kort gebaartje als mensen iets aan de kant gaan terwijl ze eerst nogal krap tegen de stippellijn stonden/reden. Links een duimpje, rechts alleen de ringvinger en pink gestrekt.

Rechts groeten met de voet doe ik alleen voor andere motorrijders bij het voorbij rijden. Ga er vanuit dat automobilisten dat toch niet snappen (ik wist ook niet wat het betekende voor ik zelf ging lessen)

Nee dat wist ik ook niet tot ik zelf een motorrijder werd.
Maar toch ben ik van mening dat automobilisten de fijne nuance moeten kunnen onderscheiden tussen een dreigende voet die richting spiegel o.i.d. gaat, of een gemoedelijk zwaaiend voetje omdat je iets goed hebt gedaan voor de gemotoriseerde tweewieler in het toch al zo drukke verkeer.... toch??
Dus, misschien waar mogelijk voetje met ondersteuning van een zwaaiend handje ofzo, ter overbrugging :W :] :t
 
Ben zelf ook een notoire filerijder.
Valt me wel op dat meeste automobilsten netjes hun eigen plek aanhouden op de rijbaan.
Een enkeling die teveel naar rechts rijdt.
Met name als zo'n onverlaat dan ter hoogte zit van een 18 meter vrachtwagen die ook net iets teveel naar links zit, wordt het af en toe wel eens billenknijpen.
Maar omdat mijn Xmax250LS een heuse smalle Lane Splitter is, wring ik me daar vaak wel tussendoor.
Kan niet anders zeggen, dat telkens als in de verte het begin van de file weer opdoemt ik een glimlach rond de mondhoeken krijg.
Het ertussen piepen is werkelijk een feestje en verademing.
Ik dank alle wetsdienaars van Nederland voor het feit dat Lane Splitten gedoogt wordt.
Wat scheelt mij dat bakken met tijd en ergernis zeg.
Heerlijk dat motorrijden.
Was het alleen al om de files.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Nee dat wist ik ook niet tot ik zelf een motorrijder werd.
Maar toch ben ik van mening dat automobilisten de fijne nuance moeten kunnen onderscheiden tussen een dreigende voet die richting spiegel o.i.d. gaat, of een gemoedelijk zwaaiend voetje omdat je iets goed hebt gedaan voor de gemotoriseerde tweewieler in het toch al zo drukke verkeer.... toch??
Dus, misschien waar mogelijk voetje met ondersteuning van een zwaaiend handje ofzo, ter overbrugging :W :] :t
Als er één ding is wat de meeste automobilisten niet (willen) begrijpen zijn het "nuances" in het verkeer :z

en al helemaal geen "fijne nuances" :N

Het enige wat ze denken te kunnen begrijpen is hun eigen ego })

en dat ze zichzelf zo goed auto vinden rijden _O-
 
Ben zelf ook een notoire filerijder.
Valt me wel op dat meeste automobilsten netjes hun eigen plek aanhouden op de rijbaan.
Een enkeling die teveel naar rechts rijdt.
Met name als zo'n onverlaat dan ter hoogte zit van een 18 meter vrachtwagen die ook net iets teveel naar links zit, wordt het af en toe wel eens billenknijpen.
Maar omdat mijn Xmax250LS een heuse smalle Lane Splitter is, wring ik me daar vaak wel tussendoor.
Kan niet anders zeggen, dat telkens als in de verte het begin van de file weer opdoemt ik een glimlach rond de mondhoeken krijg.
Het ertussen piepen is werkelijk een feestje en verademing.
Ik dank alle wetsdienaars van Nederland voor het feit dat Lane Splitten gedoogt wordt.
Wat scheelt mij dat bakken met tijd en ergernis zeg.
Heerlijk dat motorrijden.
Was het alleen al om de files.
Vr Gr

AMEN!!! Ik dacht dat ik de enige was die file rijden zo’n feestje vind.
Geweldig om er zo tussendoor te rijden! En de rest is ook erg leuk natuurlijk.

En tja, de meeste automobilisten zijn egotrippers, in antwoord op de post hier direct boven.
Voor meer Info zie mijn bijdrage op het topic ‘filerijden’. :t
 
Ben zelf ook een notoire filerijder.
Valt me wel op dat meeste automobilsten netjes hun eigen plek aanhouden op de rijbaan.
Een enkeling die teveel naar rechts rijdt.
Met name als zo'n onverlaat dan ter hoogte zit van een 18 meter vrachtwagen die ook net iets teveel naar links zit, wordt het af en toe wel eens billenknijpen.
Maar omdat mijn Xmax250LS een heuse smalle Lane Splitter is, wring ik me daar vaak wel tussendoor.
Kan niet anders zeggen, dat telkens als in de verte het begin van de file weer opdoemt ik een glimlach rond de mondhoeken krijg.
Het ertussen piepen is werkelijk een feestje en verademing.
Ik dank alle wetsdienaars van Nederland voor het feit dat Lane Splitten gedoogt wordt.
Wat scheelt mij dat bakken met tijd en ergernis zeg.
Heerlijk dat motorrijden.
Was het alleen al om de files.
Vr Gr
+1
 
AMEN!!! Ik dacht dat ik de enige was die file rijden zo’n feestje vind.
Geweldig om er zo tussendoor te rijden! En de rest is ook erg leuk natuurlijk.

En tja, de meeste automobilisten zijn egotrippers, in antwoord op de post hier direct boven.
Voor meer Info zie mijn bijdrage op het topic ‘filerijden’. :t

meen je dat nou :?

het is en blijft link
eigenlijk is 't de goden verzoeken :X
als je er 10 gepasseerd hebt is de kans aannemelijk dat de 11e een mongool is :(
dat is waar ik altijd rekening mee hou
 
Spreek anders dylanpilot ook effe aan.

Motorrijden brengt ansich al risico’s met zich mee. Het filerijden is daar niet anders in. Ik wordt eigenlijk vaker ‘gemist’ tijdens het normale rijden dan dat er tijdens files auto’s domme acties uithalen, hoewel dat natuurlijk ook gebeurt.

En, je bent er voor een deel ook zelf bij. Als je met 60+ door een file gaat jakkeren, is het anders als wanneer je langzaam doet. En ja, het is een feestje! Zo...!
 
Nog even over dat voetje: ik stond een keer met niet-motorrijdende collega's te kletsen over filerijden. Een van de twee zei dat hij vaak plaats maakt voor motorrijders, en dat hij het dan leuk vindt als dat erkend wordt dmv een opgestoken hand of uitgestoken voetje. "Daar doe je het toch voor"
Sindsdien bedank ik ook weer wat vaker :+
 
Spreek anders dylanpilot ook effe aan.

Motorrijden brengt ansich al risico’s met zich mee. Het filerijden is daar niet anders in. Ik wordt eigenlijk vaker ‘gemist’ tijdens het normale rijden dan dat er tijdens files auto’s domme acties uithalen, hoewel dat natuurlijk ook gebeurt.

En, je bent er voor een deel ook zelf bij. Als je met 60+ door een file gaat jakkeren, is het anders als wanneer je langzaam doet. En ja, het is een feestje! Zo...!

langs de file is een noodzakelijk kwaad (het mag en het kan ) ook als 't niet mag doe ik 't :+
met de motor in de file staan is iets voor sukkels en duitsers
maar iemand die een kick krijgt van langs de file rijden :?
 
Jep...

Ga me echt niet zitten schamen hoor, als je daar op uit bent.
Bovendien is het ook gewoon MOTORRIJDEN wat zo leuk is, of het nou file rijden is of niet. Acceptabel zo?
 
Jep...

Ga me echt niet zitten schamen hoor, als je daar op uit bent.
Bovendien is het ook gewoon MOTORRIJDEN wat zo leuk is, of het nou file rijden is of niet. Acceptabel zo?

ik heb met motorrijden een gezonde dosis angst :+
dat heb ik ook voor een cirkelzaag van 2000w ;)
 
... want ik had een paar maanden geleden hierover een nare discussie met een collega die zei "ik vind dat zo asociaal hè, jullie motorrijders overtreden in feite structureel de wet door tussen de file door te rijden, en dat vindt iedereen ondertussen zo normaal dat men het maar is gaan gedogen. Ik laat ze altijd gewoon gaan, maar ik snap dat sommige automobilisten daar gewoon zelf actie op ondernemen." :r

Overigens was ik de dame in kwestie wel zo goed om even mee te lopen naar de computer zodat ik e.e.a. kon aantonen, en ondertussen snapt ze dat het inderdaad gewoon mag en dat het in sommige situaties juist veiliger is. Dat dan weer wel *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik ook met 2 collega's. Een daarvan is motorrijder en zelfs hij zei dat het gedoogd wordt....
Discussie maar niet verder gegaan want het was 2 tegen 1 en had geen pc in de buurt om te bewijzen dat ik gelijk had.


En langzaam filerijden. Van de week moest ik terugschakelen naar de eerste versnelling, dan gaat het toch echt wel "te langzaam" hoor, motor begint dan te bokken en moet ik de koppeling erbij pakken.
Mooi is ook als je voorganger denkt dat ie veel breder is dan het gat en heel langzaam tussen de auto's door gaat met de voetjes aan de grond. Dan rij ik daar stapvoets een beetje te balanceren zonder de voeten op de grond te doen en ga gewoon door hetzelfde gat heen :]

Probeer wel altijd genoeg afstand te houden bij zo iemand. Voor die persoon fijner (als hij/zij het door heeft) en voor mij anders moet je echt op de meeste onlogische plekken soms remmen...
 
langs de file is een noodzakelijk kwaad (het mag en het kan ) ook als 't niet mag doe ik 't :+
met de motor in de file staan is iets voor sukkels en duitsers
maar iemand die een kick krijgt van langs de file rijden :?

inderdaad, beetje maf/overdreven. Ik vind het filefilteren tamelijk inspannend en wordt regelmatig bijna onderuit gereden door plotseling van rijstrook wisselende automobilisten. Beter rijdt het verkeer gewoon dóór...
 
Altijd lastig om de lading van de boodschap duidelijk te maken met getypte communicatie. Iedereen geeft er toch zijn eigen draai aan. Geeft niets hoor.
 
Helaas op het werk collegae die niet beter weten dan dat file filteren door motorrijders gedoogd wordt. Ik ga de discussie niet maar wijs ze op het feit dat ik op de motor in een file tweemaal ben aangetikt met schade aan motor en auto tot gevolg. Nooit een rekening voor het herstel van de motor gezien.

Ergo. Schade wordt door mijn verzekeringsmaatschappij succesvol verhaald op de automobilist die de schade veroorzaakte.

Overigens in beide gevallen zeer uitgebreid excuses van de automobilisten mogen ontvangen.
 
maar iemand die een kick krijgt van langs de file rijden :?
Toch heb ik dat ook. Ik kan niet uitleggen waarom precies. Is het het gevoel dat ik sneller ga dan de blikkers? Dat doe ik vrijwel altijd, dus dat is zeker niet het enige. Ik denk dat het iets is met de rush van het constant op 100% draaien van al je zesde zintuigen, timmermansogen en voelsprieten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan