Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht vanavond even een petfles op te gaan halen... ergens... (zal de locatie maar niet verklappen hoewel de puzzel deze keer niet zo ingewikkeld is). Helaas kwam ik niet verder dan ongeveer halverwege.

Op een onverlicht stuk snelweg gebruikte ik het handeltje om met groot licht te seinen even om te kijken hoe de weg precies liep. Het was daar wel erg donker. Toen ik het handeltje losliet viel al m'n verlichting uit! Snel m'n alarmlicht ingeschakeld, maar ook die deed niets. Dus heel voorzichtig naar de vluchtstrook gestuurd en m'n fiets daar tot stilstand gebracht.

Even de zaklamp van m'n telefoon aangezet zodat ik de schakelaars op m'n stuur kon bekijken. Licht uit, en opeens springt alles weer aan (mja, op het licht na dan). Dus ik had in ieder geval even alarmlicht. Paar keer geprobeerd contact aan en uit maar dat hielp niets. Zodra ik m'n licht probeerde aan te zetten viel alles in de cockpit uit.

ANWB gebeld. Verteld waar ik stond en binnen 10 minuten stond er een geel busje achter m'n fiets. :}

Omdat de motor nog gewoon liep besloot hij dat we even door gingen rijden naar de afrit een paar kilometer verderop. Hij achter mij aan zodat ik iets kon zien. Daar naar een tankstation gereden.

De Wegenwachtman kon het niet verhelpen dus heeft hij de verlichting direct aan de accu gekoppeld zodat ik in ieder geval weer verlichting had en zelf naar huis kon rijden.

Verder niet zoveel meegemaakt vandaag.
 
Rijkswaterstaat Verkeersinfo | Files, nieuws en meer over de snelweg

Lijnen op de weg - Ga Wijs op Weg

Hier zeggen ze toch echt dat een dubbele doorgetrokken streep verboden in te halen betekent.
Dat is incorrect.

Je mag ze niet overschrijden.

Rijd je daar met de motor, samen met iemand anders op een andere motor, dan mag je op dezelfde rijstrook best elkaar inhalen. Overige verkeersregels in acht nemende.

Verkeersregels komen trouwens vanuit wetgeving, niet van websites :t
 
Ik dacht vanavond even een petfles op te gaan halen... ergens... (zal de locatie maar niet verklappen hoewel de puzzel deze keer niet zo ingewikkeld is). Helaas kwam ik niet verder dan ongeveer halverwege.

Op een onverlicht stuk snelweg gebruikte ik het handeltje om met groot licht te seinen even om te kijken hoe de weg precies liep. Het was daar wel erg donker. Toen ik het handeltje losliet viel al m'n verlichting uit! Snel m'n alarmlicht ingeschakeld, maar ook die deed niets. Dus heel voorzichtig naar de vluchtstrook gestuurd en m'n fiets daar tot stilstand gebracht.

Even de zaklamp van m'n telefoon aangezet zodat ik de schakelaars op m'n stuur kon bekijken. Licht uit, en opeens springt alles weer aan (mja, op het licht na dan). Dus ik had in ieder geval even alarmlicht. Paar keer geprobeerd contact aan en uit maar dat hielp niets. Zodra ik m'n licht probeerde aan te zetten viel alles in de cockpit uit.

ANWB gebeld. Verteld waar ik stond en binnen 10 minuten stond er een geel busje achter m'n fiets. :}

Omdat de motor nog gewoon liep besloot hij dat we even door gingen rijden naar de afrit een paar kilometer verderop. Hij achter mij aan zodat ik iets kon zien. Daar naar een tankstation gereden.

De Wegenwachtman kon het niet verhelpen dus heeft hij de verlichting direct aan de accu gekoppeld zodat ik in ieder geval weer verlichting had en zelf naar huis kon rijden.

Verder niet zoveel meegemaakt vandaag.
10 minuten :t

zekering los, of elders slecht contact.
 
10 minuten :t

zekering los, of elders slecht contact.
Had zelfs sneller gekund maar de wegenwacht die eigenlijk naar mij zou rijden werd opeens geblokkeerd door een ongeluk begreep ik, dus dit was de 2e keuze. Je krijgt gelukkig voorrang als je langs de snelweg staat.

Zekering was het niet. Slecht contact lijkt me ook onwaarschijnlijk want het hele dashboard valt uit wanneer je de verlichting inschakelt. Heeft meer weg van kortsluiting ergens.
 
Rijkswaterstaat Verkeersinfo | Files, nieuws en meer over de snelweg

Lijnen op de weg - Ga Wijs op Weg

Hier zeggen ze toch echt dat een dubbele doorgetrokken streep verboden in te halen betekent.

Ik weet niet hoe je bij die websites bent gekomen (en al helemaal niet hoe die websites bij deze informatie komen) maar als ik google "wettekst doorgetrokken streep" krijg ik als bovenste hit: wetten.nl - Regeling - Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) - BWBR0004825

Check daar RVV artikel 76.

Ik ben absoluut geen jurist, maar dat hoeft ook niet voor de zinnen "een doorgetrokken streep die zich niet langs de rand van de rijbaanverharding bevindt, mag niet worden overschreden. Bestuurders mogen zich niet links van een doorgetrokken streep bevinden, indien die streep is aangebracht tussen rijstroken of paden met verkeer in beide richtingen."
 
Laatst bewerkt:
Op een onverlicht stuk snelweg gebruikte ik het handeltje om met groot licht te seinen even om te kijken hoe de weg precies liep. Het was daar wel erg donker. Toen ik het handeltje losliet viel al m'n verlichting uit! Snel m'n alarmlicht ingeschakeld, maar ook die deed niets. Dus heel voorzichtig naar de vluchtstrook gestuurd en m'n fiets daar tot stilstand gebracht.
Oef, dat is schrikken :o Goed dat het goed afliep. En inderdaad snelle reactie van de wegenwacht.
 
Ik dacht vanavond even een petfles op te gaan halen... ergens... (zal de locatie maar niet verklappen hoewel de puzzel deze keer niet zo ingewikkeld is). Helaas kwam ik niet verder dan ongeveer halverwege.

Op een onverlicht stuk snelweg gebruikte ik het handeltje om met groot licht te seinen even om te kijken hoe de weg precies liep. Het was daar wel erg donker. Toen ik het handeltje losliet viel al m'n verlichting uit! Snel m'n alarmlicht ingeschakeld, maar ook die deed niets. Dus heel voorzichtig naar de vluchtstrook gestuurd en m'n fiets daar tot stilstand gebracht.

Even de zaklamp van m'n telefoon aangezet zodat ik de schakelaars op m'n stuur kon bekijken. Licht uit, en opeens springt alles weer aan (mja, op het licht na dan). Dus ik had in ieder geval even alarmlicht. Paar keer geprobeerd contact aan en uit maar dat hielp niets. Zodra ik m'n licht probeerde aan te zetten viel alles in de cockpit uit.

ANWB gebeld. Verteld waar ik stond en binnen 10 minuten stond er een geel busje achter m'n fiets. :}

Omdat de motor nog gewoon liep besloot hij dat we even door gingen rijden naar de afrit een paar kilometer verderop. Hij achter mij aan zodat ik iets kon zien. Daar naar een tankstation gereden.

De Wegenwachtman kon het niet verhelpen dus heeft hij de verlichting direct aan de accu gekoppeld zodat ik in ieder geval weer verlichting had en zelf naar huis kon rijden.

Verder niet zoveel meegemaakt vandaag.
Verder niet zoveel mee gemaakt... damn, dit is toch wel genoeg voor een avondje of niet?

Mijn buurman heeft ook dergelijk probleem met de elektriciteit van zijn motor. Ze komen er maar niet achter wat het is. Ook een keer gehad dat de motor uitviel tijdens een toerrit en toen het donker begon te worden alles uitviel. Net nog de motor aan kunnen slingeren en met 1 motor voor hem en 1 motor achter hem met wél werkende verlichting naar huis gereden.
 
Nou, inderdaad. :^

Maar nee, natuurlijk niet, sommige mensen weten niet eens wat de maximum snelheid op de autosnelweg is, of dat je richting moet aangeven bij het wisselen van rijstrook of het verlaten van een rotonde, of dat je niet altijd je groot licht aan mag houden, of dat je *verplicht bent* voorrang te verlenen aan voetgangers bij een VOP, of dat je verplicht bent te stoppen bij geel verkeerslicht tenzij het niet meer kan. Etc.. Hoe het kan dat mensen zulke belangrijke regels gewoon domweg vergeten, of het domweg niet nuttig vinden om eraan te denken in het verkeer, is mij ook een raadsel, maar het gebeurt.

Een APK voor motoren zou ik al niet tegen zijn, maar een verplicht herexamen theorie elke, nou, zeg vijf jaar, lijkt me al helemaal nuttig. En een praktijkexamen elke tien jaar, zeker voor onze medemens-op-gevorderde-leeftijd. (En bij falen mag je alleen nog maar een zelfrijdende auto gebruiken totdat je alsnog slaagt.) Mensen weten het vaak gewoon écht niet (meer), en dat leidt m.i. tot een hoop nodeloos gevaar.

Helemaal mee eens :}
 
Mijn schoonmoeder is ook zo'n trage schildpad op de snelweg. Echt, ik ben echt schijtbenauwd als ik met haar moet meerijden. Ooit reden we op een 130 weg, waar het tijdelijk 70 werd. Nadat het opgeheven werd, reed ze gewoon door met 70. Ik zei er iets van, omdat ik het gevaarlijk vond. Mw. haar argument was dat ze al 30 jaar auto reed.
Nou.... Ik zei dus: neem me niet kwalijk, maar ik rijd ook al HEEL wat jaartjes en vele meerdere km's als jij in een jaar rijdt en ik vind dat ik hier ook iets van mag vinden, het is gewoon gevaarlijk!
Al die andere weggebruikers verwachten gewoon niet dat er een auto met 70 rijdt op een 130 weg!

Gelukkig trapte ze toen het gaspedaal IETS in. Maar ja, het is ook een stuk minder zuinig he, was een ander argument van haar.
Echt,...
 
Mijn schoonmoeder is ook zo'n trage schildpad op de snelweg. Echt, ik ben echt schijtbenauwd als ik met haar moet meerijden. Ooit reden we op een 130 weg, waar het tijdelijk 70 werd. Nadat het opgeheven werd, reed ze gewoon door met 70. Ik zei er iets van, omdat ik het gevaarlijk vond. Mw. haar argument was dat ze al 30 jaar auto reed.
Nou.... Ik zei dus: neem me niet kwalijk, maar ik rijd ook al HEEL wat jaartjes en vele meerdere km's als jij in een jaar rijdt en ik vind dat ik hier ook iets van mag vinden, het is gewoon gevaarlijk!
Al die andere weggebruikers verwachten gewoon niet dat er een auto met 70 rijdt op een 130 weg!

Gelukkig trapte ze toen het gaspedaal IETS in. Maar ja, het is ook een stuk minder zuinig he, was een ander argument van haar.
Echt,...
Ja, ze hebben het altijd over die schoonzoons op motoren maar die schoonmoeders zijn ook geen lieverdjes
 
Ja, ze hebben het altijd over die schoonzoons op motoren maar die schoonmoeders zijn ook geen lieverdjes

:Y en altijd maar klaar staan met dr mening he.
Verder een schat van een mens maar aan inzicht ontbreekt het nog wel es.
 
Gelukkig trapte ze toen het gaspedaal IETS in. Maar ja, het is ook een stuk minder zuinig he, was een ander argument van haar.
Echt,...

Dat is waar men het vaak fout gaat bij automobilisten...
Hoe eerder je op kruissnelheid bent, des te eerder je in de "zuinigste versnelling" zit...
Vooral auto's die vanuit stilstand op een 80 weg er een uur over doen om 80 te bereiken en iedere versnelling door gaan....
Even een dot gas en meteen door kunnen schakelen naar de 5e versnelling en je motor hoeft alleen de vaart er in te houden in plaats van extra energie in versnellen te stoppen.


Ooit reden we op een 130 weg, waar het tijdelijk 70 werd. Nadat het opgeheven werd, reed ze gewoon door met 70. Ik zei er iets van, omdat ik het gevaarlijk vond. Mw. haar argument was dat ze al 30 jaar auto reed.Al die andere weggebruikers verwachten gewoon niet dat er een auto met 70 rijdt op een 130 weg!
Zeker ook zo een die bij de snelweg oprit niet harder dan 60Km/u wilt en dan met ~70 probeert in te voegen op een 130 weg?
 
Laatst bewerkt:
Verder niet zoveel mee gemaakt... damn, dit is toch wel genoeg voor een avondje of niet?
Haha, ja nou ik vond inderdaad dat ik wel een biertje verdiend had toen ik thuis kwam. _O-

Vandaag de motor weggebracht. De noodvoorziening voor de verlichting weer aangesloten om die kant op te kunnen rijden. Wat me opviel was dat er bij het aansluiten van de koplamp niets mis ging, maar bij het aansluiten van het achterlicht viel wederom de cockpit uit. Die heeft de wegenwachtman dan ook alleen met een plus aan de accu gekoppeld en de massa laten zitten zodat ik nog wel remlicht had.

Ik ben heel benieuwd wat ze gaan vinden. :)
 
Mijn schoonmoeder is ook zo'n trage schildpad op de snelweg. Echt, ik ben echt schijtbenauwd als ik met haar moet meerijden. Ooit reden we op een 130 weg, waar het tijdelijk 70 werd. Nadat het opgeheven werd, reed ze gewoon door met 70. Ik zei er iets van, omdat ik het gevaarlijk vond. Mw. haar argument was dat ze al 30 jaar auto reed.
Nou.... Ik zei dus: neem me niet kwalijk, maar ik rijd ook al HEEL wat jaartjes en vele meerdere km's als jij in een jaar rijdt en ik vind dat ik hier ook iets van mag vinden, het is gewoon gevaarlijk!
Al die andere weggebruikers verwachten gewoon niet dat er een auto met 70 rijdt op een 130 weg!

Dat soort dingen zorgen vroeg of laat voor inname rijbewijs en getest worden of je nog wel weer je rijbewijs terug zou mogen krijgen.
 
Hoe eerder je op kruissnelheid bent, des te eerder je in de "zuinigste versnelling" zit...
Vooral auto's die vanuit stilstand op een 80 weg er een uur over doen om 80 te bereiken en iedere versnelling door gaan....
Even een dot gas en meteen door kunnen schakelen naar de 5e versnelling en je motor hoeft alleen de vaart er in te houden in plaats van extra energie in versnellen te stoppen.
Zou dat ook zo zijn op een rit van 10 km met 10 x een kruising ?

Er zijn nogal wat factoren waarmee je rekening zou moeten houden voor je zo'n uitspraak zou kunnen waarmaken.

Als ik in mijn auto goed gas geef dan zegt de verbruiksmeter dat ik 1 op 2 rijdt... onzuiniger geeft de display niet aan nl :X :+ Als ik op die manier 10X optrek naar 80km/u voor een ritje van 10 km dan denk ik niet dat ik zuiniger uit ben.
 
Dat soort dingen zorgen vroeg of laat voor inname rijbewijs en getest worden of je nog wel weer je rijbewijs terug zou mogen krijgen.

Nou dat zou bij haar niet onnodig zijn. Ze rijdt TE voorzichtig en TE ondoordacht.

@highking biertje is verdiend hoor! Succes met de reparatie!
 
Dat is waar men het vaak fout gaat bij automobilisten...
Hoe eerder je op kruissnelheid bent, des te eerder je in de "zuinigste versnelling" zit...
Vooral auto's die vanuit stilstand op een 80 weg er een uur over doen om 80 te bereiken en iedere versnelling door gaan....
Even een dot gas en meteen door kunnen schakelen naar de 5e versnelling en je motor hoeft alleen de vaart er in te houden in plaats van extra energie in versnellen te stoppen.
Natuurkunde was zeker niet jouw sterktste vak op school? :+
 
Vanmorgen bijna voor m'n donder gereden.
Was de eerste close call sinds het behalen van mijn rijbewijs.
Auto stuurde gewoon de 80 weg op, vanwege de verhoogde middenberm was uitwijken ook geen optie.
Gelukkig remt een Transalp uit 88 wel fantastisch :+

Gelukkig was het wel de hele week lekker motor weer :N
 
Gister voorgesorteerd voor het stoplicht linksaf. Helaas 'zag' het stoplicht me niet staan :( En geen ene blikker was van plan ook linksaf te slaan. Na vier rondes groen voor rechtdoor was ik het zat :X
 
Laatst bewerkt:
Gister voorgesorteerd voor het stoplicht linksaf. Helaas 'zag' het stoplicht me niet staan :( En geen ene blikker was van plan ook linksaf te slaan. Na vier rondes groen voor rechtdoor was ik het zat :X
Ik heb dat ook geregeld bij het stoplicht als ik mijn dorp uit rijdt.
Heel irritant. Ben ook wel eens gewoon ‘gegaan’. Super rustig was t dan om 6.30 uur.
Tja, wat moet je anders?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan