Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt gelijk hoor, ik ben echt tegen door rood licht rijden. Maar soms ‘zien’ ze je niet en kun je lang wachten. Als je pech hebt wordt je helemaal niet ‘gered’ door een automobilist die die kant op wil.
 
Je hebt gelijk hoor, ik ben echt tegen door rood licht rijden. Maar soms ‘zien’ ze je niet en kun je lang wachten. Als je pech hebt wordt je helemaal niet ‘gered’ door een automobilist die die kant op wil.

Ik ben ook echt tegen, maar die pech had ik dus. Dus op hoop van zegen maar 'gegaan' bij groen licht voor rechtdoor. Veilig afgeslagen in ieder geval en nu maar hopen dat er geen stiekeme paal stond daar (wel goed ff rond gekeken, had ik toch genoeg tijd voor).
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen een automobiliste die gewoon even inzichtelijk ruimte maakte in de file zodat ik vanaf de invoegstrook direct door kon steken naar links om zo tussen de file door te kunnen. Ik viel bijna van de motor van verbazing. Ze bestaan dus toch nog *O*
 
Ja, das lekker, gaat ook zo makkelijk als je daar voor dat stoplicht staat. -O-

Iedereen heeft toch tegenwoordig wel een telefoon met internettoegang bij zich :?
Maar mag ook naderhand, thuis of op t werk, om te voorkomen dat jij zelf, of iemand anders, steeds tegen hetzelfde probleem blijft aanrijdenlopen :+
 
Vanochtend vroeg (het was nog donker buiten) sta ik te wachten bij de oprit van de A28 thv Leusden-Zuid. Ik zie een voertuig klaar staan om de snelweg op te draaien. Als ik beter kijk is het een renault twingo met een dame achter het stuur ZONDER lampen aan. Omdat het nog rustig was rij ik naar haar toe en tik op de ruit om aan te geven dat de lampen niet aan staan. Binnen in de auto was het ook donker. Vervolgens reageert ze heel raar (wellicht stoned of dronken) en geeft ze gas en draait zo de A28 op. Ik heb hierop de politie gebeld en het kenteken doorgegeven.
 
Gisteravond in de file bijna ondersteboven gereden door een koekblik dat van rechts naar links van rijstrook wisselde. Ik week uit in het gat links en de koekblikker zag mij op het laatste moment. Pfff ...
 
Gisteren met het koekblik bijna geplet tussen een oplegger met heipalen en een vuilniswagen.
Vuilniswagen veranderde zonder te kijken van baan. Gelukkig zag ook chauffeur van de oplegger met heipalen, nadat ik toeterde, wat er ging gebeuren en maakte wat ruimte....
Chauffeur van de vuilniswagen had waarschijnlijk een vuilnis zak over zijn hoofd...
 
Heb nooit meegemaakt dat ambtenaren medewerking verlenen.
En eh.... bellen als ik bij een stoplicht sta, afgeleid, nee. Daar begin ik niet aan. Jij wel dus...

MAG zijn geen ambtenaren.
En hier op MF lees je toch ook wel geregeld dat melding bij de gemeente WEL helpt. En zelfs als er niets wordt gedaan, dan kun je in ieder geval bij een eventuele boete aantonen dat er een probleem met het verkeerslicht is en dat je hiervan al melding hebt gemaakt.

Waarom niet bellen? Er staat toch niemand achter je, anders zou het licht wel op groen gaan.
En als er toch nog iemand achter je komt te staan, hang je op en kun je zonder overtreding doorrijden *D

Maar ik zal volgende keer een :+ plaatsen achter opmerkingen die je met een korreltje zout moet nemen
|(
 
En hier op MF lees je toch ook wel geregeld dat melding bij de gemeente WEL helpt. En zelfs als er niets wordt gedaan, dan kun je in ieder geval bij een eventuele boete aantonen dat er een probleem met het verkeerslicht is en dat je hiervan al melding hebt gemaakt.

Net toch maar een melding ingeschoten bij de gemeente Rhenen :)
 
Heb nooit meegemaakt dat ambtenaren medewerking verlenen.
En eh.... bellen als ik bij een stoplicht sta, afgeleid, nee. Daar begin ik niet aan. Jij wel dus...
Even opletten wie je citeert ;) persoonlijk bel ik nooit onderweg - noch op de motor, noch in de auto - en als een verkeerslicht mij na het doorlopen van anderhalve cyclus niet heeft gedetecteerd, dan ben ik via het eerste beste gaatje dat ik zie vertrokken. In het verleden weleens (naderhand) gebeld met gemeenten, en doorgaans werd daar keurig op gereageerd.
 
Heb nooit meegemaakt dat ambtenaren medewerking verlenen.
En eh.... bellen als ik bij een stoplicht sta, afgeleid, nee. Daar begin ik niet aan. Jij wel dus...

Je mag ook na aankomst op je werk of thuis even bellen hoor.

Over het algemeen worden deze meldingen best heel erg goed opgepakt. De wegbeheerder heeft daar tenslotte ook een verantwoordelijkheid in.
 
:^

Bij Maarssen hadden ze keer nieuw wegdek gelegd door asfalt erop te doen met lading grind erop. Reed echt niet fijn op de motor vooral omdat het zich verzamelde op bepaalde plekken bij drempels en dergelijke.

Melding van gemaakt bij de gemeente en 2 dagen later was het overtollige grind opgeruimd :)

Blijf van mening dat het een klote manier is om een weg op te knappen. Zie het helaas steeds vaker :/ Zal wel goedkoper zijn ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Even opletten wie je citeert ;) persoonlijk bel ik nooit onderweg - noch op de motor, noch in de auto - en als een verkeerslicht mij na het doorlopen van anderhalve cyclus niet heeft gedetecteerd, dan ben ik via het eerste beste gaatje dat ik zie vertrokken. In het verleden weleens (naderhand) gebeld met gemeenten, en doorgaans werd daar keurig op gereageerd.

Hmm, was ik toch best geduldig met 4 cycli O-)
 
Ik snap je verhaal wel hoor, maar na afloop bellen is een beetje met het zout komen als het ei op is.
Wat doe je als je op DAT moment voor zo'n stoplicht staat en je 4 rondjes afwacht en jij maar niet mag rijden.
Sorry, maar dan kies ik zelf wel een moment. Na afloop even bellen om te melden dat het stoplicht mij vergeten is, is nooit verkeerd natuurlijk. Ben wel benieuwd of er dan iets mee gedaan wordt.
 
Ik snap je verhaal wel hoor, maar na afloop bellen is een beetje met het zout komen als het ei op is.
Wat doe je als je op DAT moment voor zo'n stoplicht staat en je 4 rondjes afwacht en jij maar niet mag rijden.
Sorry, maar dan kies ik zelf wel een moment. Na afloop even bellen om te melden dat het stoplicht mij vergeten is, is nooit verkeerd natuurlijk. Ben wel benieuwd of er dan iets mee gedaan wordt.

Precies dit! Dat heb ik gedaan :) En idd afwachten op de gemeentelijke bureaucratiemolen...
 
Gisteren,ik kom van rechts,van links naderen 2 fietsers,die linksaf willen.
Zij hebben verlichting aan,steken netjes de hand uit,en hadden netjes voor gesorteerd,echt ongelooflijk dat ik dit tegen kom,voorbeeld fietsers!

Waarom dit bericht?
Bij het linksaf slaan,ga ik voor ze langs, maar hij bleef zo met zijn vinger wijzen ikga linksaf,dat ik in de bocht moest corrigeren,anders zat hij met zijn hand in mijn helm,nee,ik nam niet de binnenbocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan