Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
De pinnetjes die door je originele vizier gaan en de pinlock vastklemmen zijn om hun as draaibaar en daarmee kunt je de pinlock strakker/losser zetten.
Dat begrijp ik. Ik vroeg dan ook hoe je kan testen of 'ie goed aansluit want hij leek al prima op z'n plek te zitten. Maar hij bleek toch niet helemaal goed te zitten. Net hersteld en even op de bank met m'n helm op m'n kop zitten hijgen. :+

Bij de volgende regenbui eens zien of het nu wel weer goed gaat.
 
Een bus een bocht zien nemen, wel een beetje te ruim. Hij had de boordsteen van het perron meegenomen met z'n wiel. Je zag er de vonken van afkomen :')
 
Dat begrijp ik. Ik vroeg dan ook hoe je kan testen of 'ie goed aansluit want hij leek al prima op z'n plek te zitten. Maar hij bleek toch niet helemaal goed te zitten. Net hersteld en even op de bank met m'n helm op m'n kop zitten hijgen. :+

Bij de volgende regenbui eens zien of het nu wel weer goed gaat.

Testen ?

Rondje rijden.

Volgens mij de enige en zeer effectieve test :+
 
Net in blik door de dikke sneeuw. Bijna bovenop een idioot golfrijder die van rechts ervoor piepte. Van rechts? Ja, maar hij had flinke haaientanden voor z'n snufferd. Scheelde minder dan een haar. De toeter van m'n blik schor en een middelvinger geincasseerd. Gelukkig was de weg nog niet wit. Nu wel inmiddels.
 
Vond het wel een spannend ritje naar huis. Steeds m'n vizier schoonvegen of oncomfortabel m'n vizier open. Bij de afslag nog een beetje gekwispel bij het terugschakelen. Maar ach, het is weekend. Ik heb alleen geen ander vervoer - behalve 45 minuten met de bus - dus erger dan dit hoeft het niet te worden van mij.
 
Rustige avond, dat scheelt.

Klanten kijken wel vreemd als je gewoon met de bezorg brommer voor glijd rijd om het eten te bezorgen O-)

Auto's rijden 20-30, is met de brommer ook te doen, alleen als een dweil door de bocht :$ en ver vooruit kijken, gas los ipv remmen, gaat best.

Morgen ochtend ff kijken, moet naar Arnhem, lekker aan de auto klussen, misschien sla ik een zaterdagje over, hangt ervan wat ik zie als ik uit het raam kijk.
 
Ik vond er weinig aan vanmiddag. Hele helm onder de natte sneeuw, begon te smelten en liep daardoor langs de bovenkant van het vizier naar binnen. Vizier nat aan de binnenkant dus. Normaal bij regen nooit last van maar nu in de sneeuw dus wel. Zag geen ruk meer door de druppels aan de binnenkant en de sneeuw aan de buitenkant, dan lekker die reflecterende remlichten van de auto's in het donker. Kon weinig zien, maar aansluiten in de file doe je ook niet dus toch maar voorzichtig tussendoor. We hebben het weer overleefd.
 
Vanochtend dacht ik ook maar: "hé, dat weer ziet er wel redelijk uit", ging naar buiten zonder mijn regenoverall aan te trekken want "het gaat toch niet regenen".

Nou mooi niet dus.

Kleddernat aangekomen op locatie stopte het met regenen.

Les uit getrokken: als er kans is op regen, verwacht dan geen klein buitje, maar een storm... :(
 
Weliswaar ingeblikt maar ben de 1e van de weg geraakte koekblik van dit winter seizoen alweer tegen gekomen.

En waarom verbaasde het mij nu helemaal niet dat het een golf was? |( :X -O- }) _O-
 
Het volgende lijkt mss off-topic, maar het raakt aan hetgeen we onderweg zoal meemaken.

Eerder vanavond keek ik journaal, en ik leerde het volgende:

  • Tussen nu en 2030 komt er tot 1000 km asfalt bij, verdeelt over 4 knooppunten (ver buiten de Randstad...), teneinde de filedruk aan te pakken; en
  • Weginspecteurs kunnen binnenkort met een knopje een signaaltje sturen naar smartphones en navigatieapparaten, om te waarschuwen dat ze aan het werk zijn, in de hoop niet aan stukken gereden te worden door onoplettende weggebruikers.

Hum...

Begrijp me niet verkeerd: ik gun die mannen en vrouwen van RWS hun knopje, want ze doen nuttig werk, dat helaas levensgevaarlijk is geworden doordat weggebruikers minder opletten en - recentelijk zelf ervaren - bijna moorddadig asociaal kunnen zijn.

Met dat knopje bereiken we het bedoelde publiek op de enig effectieve manier: namelijk via schermpjes waar men toch het liefst naar kijkt (i.p.v. door de voorruit naar buiten...). Dat we daarmee ook juist het ongewenste gedrag aanmoedigen is slechts een klein detail, denk ik...

Ik stel voor dat dat bericht luidt: "hoi, pas op, als je wél uit het raam had gekeken dan had je kunnen zien dat er verderop een ongeluk plaatsvond, en dat er nu een weginspecteur aan het werk is: rij die a.u.b dit keer niet dwars doormidden..."

En ja, files nemen idd zienderogen toe.

A2, A4, A5, A6, A9, A12 (etc.) zijn voor mij vertrouwde trajecten, en wat opvalt: files ontstaan niet door te weinig asfalt, maar door onoplettend en gewoon dom gedrag. Ongeveer de helft van het reeds aanwezige asfalt wordt niet eens gebruikt, want bijna iedereen rijdt bumperklevend op rijstroken 1 en 2, en laat daarmee (op de meeste autosnelwegen) al gauw 2 tot 4 rijstroken onbenut. En dan heb ik het nog niet eens over spitsstroken...

WTF, wat is dat flutbeleid?! Extra parkeerplek op rijkswegen voor idioten die liever appen en faceboeken dan rijden, en een knopje voor weginspecteurs zodat automobilisten helemaal niet meer naar buiten hoeven te kijken. Ik wil op de motor ook zo'n knopje! Dan stuur ik bericht in de trant van "niet bewegen, gewoon blijven staan, want ik kom eraan, like en thumbs up dude!"

Maar euh, waarom niet gewoon WvW en RVV handhaven? Die regeltjes bestaan al, en iedereen met een rijbewijs beloofde door het in ontvangst nemen ervan nog eens extra plechtig om zich eraan te houden. Als iedereen gewoon weer een beetje gaat opletten - hetgeen tot wat jaren geleden sowieso van rijbewijshouders verwacht werd - dan zijn beide problemen toch vrij snel opgelost? Of ben ik nou gek?
 
Ja, het is nogal raar om waarschuwingen te geven op het apparaat waarvan iedereen juist wil dat er minder op wordt gekeken. Omdat er juist ongelukken gebeuren als er op gekeken wordt. Dan zie ik meer in een samenwerking tussen overheden en fabrikanten om een systeem te maken dat (via de telefoon) een melding op het dashboard weergeeft. En tot die tijd proberen om niet tegen felgeel-gestreepte pickups aan te rijden. En mocht RWS ergens langer bezig zijn, dan een flitser erbij.
 
behalve als je niet een apje stuurt of een berichtje maar info die de auto (navi of telefoon) gebruikt om alvast een alternatieve route te plannen zodat het minder druk wordt waar de heren (m/v) bezig zijn en daardoor de file juist beperkt wordt. niet elk bericht hoef je te lezen door naar een scherm te gaan zitten staren als de navi je automatisch om die plek heen voert. veel mensen weten de bestemming alleen nog maar te vinden door de navi dus daar kunnen we dan mooi gebruik van maken.
en dat het verkeer dat nog wel langs komt automatisch te horen krijgt dat ze de rechter rijstroken moeten volgen (wat je ook al hoort als je moet afslaan) als er links gewerkt wordt is ook helemaal niet verkeert. en dat kan ook behoorlijk in de ongevallen schelen en je hoeft er als bestuurder niet voor op je scherm te staren.
 
Laatst bewerkt:
behalve als je niet een apje stuurt of een berichtje maar info die de auto (navi of telefoon) gebruikt om alvast een alternatieve route te plannen zodat het minder druk wordt waar de heren (m/v) bezig zijn en daardoor de file juist beperkt wordt.
Briljant! En dan wil ik zeker zo'n knopje op de motor, want dan stuur ik iedereen gewoon naar Timboektoe, kan ik lekker sturen :9
 
Laatst bewerkt:
Het volgende lijkt mss off-topic, maar het raakt aan hetgeen we onderweg zoal meemaken.

Eerder vanavond keek ik journaal, en ik leerde het volgende:

  • Tussen nu en 2030 komt er tot 1000 km asfalt bij, verdeelt over 4 knooppunten (ver buiten de Randstad...), teneinde de filedruk aan te pakken; en
  • Weginspecteurs kunnen binnenkort met een knopje een signaaltje sturen naar smartphones en navigatieapparaten, om te waarschuwen dat ze aan het werk zijn, in de hoop niet aan stukken gereden te worden door onoplettende weggebruikers.

Hum...

Begrijp me niet verkeerd: ik gun die mannen en vrouwen van RWS hun knopje, want ze doen nuttig werk, dat helaas levensgevaarlijk is geworden doordat weggebruikers minder opletten en - recentelijk zelf ervaren - bijna moorddadig asociaal kunnen zijn.

Met dat knopje bereiken we het bedoelde publiek op de enig effectieve manier: namelijk via schermpjes waar men toch het liefst naar kijkt (i.p.v. door de voorruit naar buiten...). Dat we daarmee ook juist het ongewenste gedrag aanmoedigen is slechts een klein detail, denk ik...

Ik stel voor dat dat bericht luidt: "hoi, pas op, als je wél uit het raam had gekeken dan had je kunnen zien dat er verderop een ongeluk plaatsvond, en dat er nu een weginspecteur aan het werk is: rij die a.u.b dit keer niet dwars doormidden..."

En ja, files nemen idd zienderogen toe.

A2, A4, A5, A6, A9, A12 (etc.) zijn voor mij vertrouwde trajecten, en wat opvalt: files ontstaan niet door te weinig asfalt, maar door onoplettend en gewoon dom gedrag. Ongeveer de helft van het reeds aanwezige asfalt wordt niet eens gebruikt, want bijna iedereen rijdt bumperklevend op rijstroken 1 en 2, en laat daarmee (op de meeste autosnelwegen) al gauw 2 tot 4 rijstroken onbenut. En dan heb ik het nog niet eens over spitsstroken...

WTF, wat is dat flutbeleid?! Extra parkeerplek op rijkswegen voor idioten die liever appen en faceboeken dan rijden, en een knopje voor weginspecteurs zodat automobilisten helemaal niet meer naar buiten hoeven te kijken. Ik wil op de motor ook zo'n knopje! Dan stuur ik bericht in de trant van "niet bewegen, gewoon blijven staan, want ik kom eraan, like en thumbs up dude!"

Maar euh, waarom niet gewoon WvW en RVV handhaven? Die regeltjes bestaan al, en iedereen met een rijbewijs beloofde door het in ontvangst nemen ervan nog eens extra plechtig om zich eraan te houden. Als iedereen gewoon weer een beetje gaat opletten - hetgeen tot wat jaren geleden sowieso van rijbewijshouders verwacht werd - dan zijn beide problemen toch vrij snel opgelost? Of ben ik nou gek?


Het grote toverwoord is hier: HANDHAVEN! Meer controle op de weg ipv erlangs. Zodra de pakkans omhoog gaat, gaat men beter opletten in het verkeer. Tevens bij een bewuste overtreding (bellen, appen ed) het rijbewijs voor een maand inleveren. Met elke dag een meldingsplicht op een politiebureau.
 
Dat begrijp ik. Ik vroeg dan ook hoe je kan testen of 'ie goed aansluit want hij leek al prima op z'n plek te zitten. Maar hij bleek toch niet helemaal goed te zitten. Net hersteld en even op de bank met m'n helm op m'n kop zitten hijgen. :+

Bij de volgende regenbui eens zien of het nu wel weer goed gaat.
Alsjeblieft ;)
 
"Wij varen naar Timbuktu toe"...

JL046Q7.png
 
Hoe is de sneeuw toestand in den lande ?

Er zijn al weer diverse ongelukken geweest, door de sneeuw en de gladheid, is niet aan de bestuurders te wijten hoor })
 
Niks aan het handje hier. Gisteravond wel een dikke laag hagel, maar die was vanmorgen alweer weg. Net wel een hagelbui gehad, maar die bleef ook niet liggen. Het is wel bewolkt maar al bijna de hele dag droog, helemaal zo slecht nog niet.
 
Hoe is de sneeuw toestand in den lande ?

Er zijn al weer diverse ongelukken geweest, door de sneeuw en de gladheid, is niet aan de bestuurders te wijten hoor })

Locatie en omgeving erbij vermelden? Misschien nuttig voor mensen die nog ergens naartoe willen?

Hiet in A'dam geen gladheid en sneeuw op de weg tot nu toe. Wel wat hagel, natte sneeuw en regen gevallen.
 
Hoe is de sneeuw toestand in den lande ?

Er zijn al weer diverse ongelukken geweest, door de sneeuw en de gladheid, is niet aan de bestuurders te wijten hoor })
Omgeving Nijmegen/Groesbeek slecht. Vanmorgen 12 cm sneeuw. Nu dooi, maar toch beter nog niet met de motor hierheen komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan