Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of ik nou op de motor of met koekblik ben, het valt me de laatste tijd op dat zo weinig mensen vooruit denken, anticiperen of hoe je het ook wilt noemen.
Vanochtend met een rijtje auto's achter een bus. Zo'n grote, een Q-liner. Die gaat stoppen bij de halte maar blijft in dit geval op de rijbaan staan. De remlichten gaan aan en - keurig! - ook de richtingaanwijzer. Dus afstand nemen, alvast kijken of de weg verder vrij is, en vlot er omheen tjoepen toch? Nee joh! Veel te dicht erachter en pas bedenken dat de bus dus gaat stoppen terwijl ie al bijna stil staat. Oh ja dan maar links er om heen. Op dat moment had ik al twee auto's ingehaald.

Van hetzelfde met inhalen op wegen buiten de kom. Alvast snelheid maken terwijl je nog op de rechter weghelft zit. De laatste tegenligger kan dan nog voorbij komen. En tjoep, je bent er zo voorbij, zit maar heel even op de linker weghelft. Zo weinig mensen die snappen hoe dat werkt, kennelijk.

Of met die sneeuw laatst. Ook een weg buiten de kom, lang recht stuk, vrijwel schoon van sneeuw maar net niet helemaal. En dan rijdt men 30 i.p.v. 80 km/u. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn met zulke weersomstandigheden, maar 60 is ook mooi op zo'n stuk toch? En dat schiet tenminste nog een béétje op. Dus dan haal ik maar weer in... Zullen ze me wel de kl00tz#k van de dag vinden.

Zijn motorrijders dan echt betere automobilisten? Of hebben veel weggebruikers gewoon het inschattingsvermogen in het verkeer van een aardappel?

Ik wil me ook niet te veel ergeren want ik ga nog heeel veel km's moeten maken de komende maanden.

Dat gebrek aan anticiperen zie ik ook vaak. Vaak zat gehad dat ik iemand inhaal die ook op een vrachtwagen inrijd. Vaak laat ik dan een gat zodat ze nog voor me kunnen en niet hoeven te remmen, maar 9 van de 10 heeft dat niet door en gaat vol in de ankers voor de vrachtwagen :') Ben er ondertussen maar mee opgehouden, schiet toch niet op :P
 
Dat gebrek aan anticiperen zie ik ook vaak. Vaak zat gehad dat ik iemand inhaal die ook op een vrachtwagen inrijd. Vaak laat ik dan een gat zodat ze nog voor me kunnen en niet hoeven te remmen, maar 9 van de 10 heeft dat niet door en gaat vol in de ankers voor de vrachtwagen :')
:^ :^ :^
Bij mij precies zo. Vroeger seinde ik dan nog wel eens met groot licht, maar vaak verwart dat uiteindelijk alleen maar die vrachtwagenchauffeur. Want die zien dat altijd wel meteen en reageren er ook op. Je kunt een vrachtwagenchauffeur zo'n beetje niet blijer maken dan even seinen dat je hem gezien hebt en hem de ruimte geeft om in te halen of in te voegen of zo... Want hij kan dan beter zijn werk doen terwijl de rest van het verkeer daarna vijf seconden extra gas geeft en nul komma niets verliest. Dat is ook zo'n inschatting die veel mensen niet kunnen of willen zien.
 
:^ :^ :^
Bij mij precies zo. Vroeger seinde ik dan nog wel eens met groot licht, maar vaak verwart dat uiteindelijk alleen maar die vrachtwagenchauffeur. Want die zien dat altijd wel meteen en reageren er ook op. Je kunt een vrachtwagenchauffeur zo'n beetje niet blijer maken dan even seinen dat je hem gezien hebt en hem de ruimte geeft om in te halen of in te voegen of zo... Want hij kan dan beter zijn werk doen terwijl de rest van het verkeer daarna vijf seconden extra gas geeft en nul komma niets verliest. Dat is ook zo'n inschatting die veel mensen niet kunnen of willen zien.

Ook prettig: die knipper links-rechts-links erna, communiceren in het verkeer FTW *O*
 
Of ik nou op de motor of met koekblik ben, het valt me de laatste tijd op dat zo weinig mensen vooruit denken, anticiperen of hoe je het ook wilt noemen.
Vanochtend met een rijtje auto's achter een bus. Zo'n grote, een Q-liner. Die gaat stoppen bij de halte maar blijft in dit geval op de rijbaan staan. De remlichten gaan aan en - keurig! - ook de richtingaanwijzer. Dus afstand nemen, alvast kijken of de weg verder vrij is, en vlot er omheen tjoepen toch? Nee joh! Veel te dicht erachter en pas bedenken dat de bus dus gaat stoppen terwijl ie al bijna stil staat. Oh ja dan maar links er om heen. Op dat moment had ik al twee auto's ingehaald.
Ik ga er in beginsel van uit dat de eerste auto/motor achter het obstakel er het eerst langs mag. Blijft hij staan, dan zij dat zo en ga ik er voorbij. Aso vind ik bestuurders die alvast mij gaan inhalen terwijl ik nog bezig ben het obstakel te naderen en dus kunnen verwachten dat ik er voorbij ga/wil.
 
Ik denk dat het anticiperen in NL nog best meevalt.

Zeker als je het vergelijkt met wat ik in de rest van de wereld meemaak ( gemaakt heb ).

Moet je eens in het Verre Oosten, Afrika, Zuid Amerika gaan rijden. Mensen hebben daar helemaal geen idee wat ze aan het doen zijn.

Of kijk eens naar “idioten op de weg” met voornamelijk beelden uit Oost Europa en Rusland.
 
Dat gebrek aan anticiperen zie ik ook vaak. Vaak zat gehad dat ik iemand inhaal die ook op een vrachtwagen inrijd. Vaak laat ik dan een gat zodat ze nog voor me kunnen en niet hoeven te remmen, maar 9 van de 10 heeft dat niet door en gaat vol in de ankers voor de vrachtwagen :') Ben er ondertussen maar mee opgehouden, schiet toch niet op :P
Ja precies, ook zo'n bekend voorbeeld! :Y
Ook prettig: die knipper links-rechts-links erna, communiceren in het verkeer FTW *O*
Dat doen met die knipperlichten en daarna nog weer een bedank-knipper met de grootlichten krijgen. Ow een echt feel good moment in het verkeer. *D Zo mooi hè. :')

Ik ga er in beginsel van uit dat de eerste auto/motor achter het obstakel er het eerst langs mag. Blijft hij staan, dan zij dat zo en ga ik er voorbij. Aso vind ik bestuurders die alvast mij gaan inhalen terwijl ik nog bezig ben het obstakel te naderen en dus kunnen verwachten dat ik er voorbij ga/wil.
Dat is precies mijn punt want in jouw voorbeeld ben ik dan dus die... aso. -O- Dat wil ik liever niet zijn, heus. Maar degene vooraan in de rij begínt dus pas met überhaupt nadenken over de manoeuvre als iedereen al stil staat. En dat vind ik rijkelijk laat. Edit: oh je hebt het over als de eerste nog aan het naderen is. Ja nee zo erg is het nou ook weer niet gesteld met me.
[me="Tarwetijger"], je moet gewoon geduld hebben.[/me]
Jaja. Waar kan ik dat bestellen? :$

Ik denk dat het anticiperen in NL nog best meevalt.
8<
Of kijk eens naar “idioten op de weg” met voornamelijk beelden uit Oost Europa en Rusland.
Ah ja in een verloren tussen-eten-en-afwas moment zie ik dat wel eens. Wauw die lui zijn echt gek, met veel te hoge snelheid over een enorm kruispunt en zo. |(
Maar inderdaad, dan valt NL nog best mee. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het anticiperen in NL nog best meevalt.

Zeker als je het vergelijkt met wat ik in de rest van de wereld meemaak ( gemaakt heb ).

Moet je eens in het Verre Oosten, Afrika, Zuid Amerika gaan rijden. Mensen hebben daar helemaal geen idee wat ze aan het doen zijn.

Of kijk eens naar “idioten op de weg” met voornamelijk beelden uit Oost Europa en Rusland.

Geweldig programma. De welbekende idiotenbocht.. Onvoorstelbaar dat die mensen mogen rijden...
 
Reed laatst in de spits bij Waardenburg. Het was druk, maar ik had relatief best wat afstand tussen mij en de auto voor mij. Stampt die gast voor mij in eens keihard op de rem. Ik vol op de rem en ga op mijn plaat.

Mensen om me heen waren zich helemaal kapot geschrokken. Ik rolde de ene kant op en mijn motor gleed twee baantjes naar rechts. Pak naar de filistijnen en mijn motor wilde niet meer starten, daar baal ik nog het meeste van. Ik moet nog even horen wat de schade precies gaat zijn.

Verder op wat blauwe plekken na mankeer ik niets *O* *O* *O* :}
Mijn moeder zegt dat ik kerstengeltjes op mijn schouder had. O-) O-) O-)
 
Geweldig programma. De welbekende idiotenbocht.. Onvoorstelbaar dat die mensen mogen rijden...
Rukprogramma. Heel Youtube staat vol met de prachtigste dashcam compilatie filmpjes met misschien 30 seconden reclame per filmpje (wat wellicht al parasitair genoeg is, maarokee), en deze mensen van die commerciele zenders plukken gewoon een kwartier aan filmpjes van Youtube, zet er een kwartier zender-reclame omheen en noemt het een TV-programma. Dit zijn echt de pathetic death spasms van een ten dode opgeschreven massamedium :r Maar goed, dat is misschien een andere discussie.

Hoe dan ook, ik consumeer de content an sich zelf ook graag, denk aan Moto Madness, Russian Dashcams en dat soort kanalen :) Lekker schaamteloos vanuit mijn zelfgebouwde zetel van morele superioriteit genieten van hoe stom andere mensen doen *O*
 
Laatst bewerkt:
Rukprogramma. Heel Youtube staat vol met de prachtigste dashcam compilatie filmpjes met misschien 30 seconden reclame per filmpje (wat wellicht al parasitair genoeg is, maarokee), en deze mensen van die commerciele zenders plukken gewoon een kwartier aan filmpjes van Youtube, zet er een kwartier zender-reclame omheen en noemt het een TV-programma. Dit zijn echt de pathetic death spasms van een ten dode opgeschreven massamedium :r Maar goed, dat is misschien een andere discussie.

Hoe dan ook, ik consumeer de content an sich zelf ook graag, denk aan Moto Madness, Russian Dashcams en dat soort kanalen :) Lekker schaamteloos vanuit mijn zelfgebouwde zetel van morele superioriteit genieten van hoe stom andere mensen doen *O*

Ik snap je, ben het ook met je eens, maar, het is RTL7, je kunt ook niet te veel verwachten. Daarnaast is het hapklaar en hoef je echt helemaal niks te doen of op te zoeken om zo te kunnen genieten van de stommiteiten van anderen. :t
 
Reed laatst in de spits bij Waardenburg. Het was druk, maar ik had relatief best wat afstand tussen mij en de auto voor mij. Stampt die gast voor mij in eens keihard op de rem. Ik vol op de rem en ga op mijn plaat. (...) Verder op wat blauwe plekken na mankeer ik niets *O* *O* *O* :}
Hè getver... -O- Maar ook: joepie! *O* Succes met de afhandeling.
 
Hè getver... -O- Maar ook: joepie! *O* Succes met de afhandeling.

Thanks... Ja precies. Wel echt een badass blauwe plek op mijn elleboog en op mijn dij. Wat me verbaasde is dat rijkswaterstaat én politie er binnen no time stond. Aardige heren waren het. :)
 
Bedankt. Ik krijg echter te horen dat er niks mee gedaan kan worden als het online gemeld wordt, waardoor ik het nut van dat formulier niet helemaal begrijp. Misschien toch maar eens fysiek langs.

"Een melding via internet heeft in dit geval geen zin, omdat ik geen mutaties kan maken van een dergelijk voorval."
 
Op dat moment had ik al twee auto's ingehaald.
Met de motor?
Want je houdt er natuurlijk wel rekening mee dat die auto's ook gaan inhalen.. en jou dan hopelijk niet over het hoofd zien.

Of ik nou op de motor of met koekblik ben, het valt me de laatste tijd op dat zo weinig mensen vooruit denken, anticiperen of hoe je het ook wilt noemen.
Je kunt toch niet appen en opletten tegelijk?

Dat gebrek aan anticiperen zie ik ook vaak. Vaak zat gehad dat ik iemand inhaal die ook op een vrachtwagen inrijd. Vaak laat ik dan een gat zodat ze nog voor me kunnen en niet hoeven te remmen, maar 9 van de 10 heeft dat niet door en gaat vol in de ankers voor de vrachtwagen :') Ben er ondertussen maar mee opgehouden, schiet toch niet op :P
Zeker op de motor kun je beter duidelijk zijn, dus of er voor of ver er achter, ook in andere situaties. Anders denk die ander: hij rijdt links, sneller, laat ik hem niet hinderen.
Waarom ga jij eigenlijk al zo vroeg naar links als je blijkbaar achter die auto wil blijven?
 
Laatst bewerkt:
Of ik nou op de motor of met koekblik ben, het valt me de laatste tijd op dat zo weinig mensen vooruit denken, anticiperen of hoe je het ook wilt noemen.
Vanochtend met een rijtje auto's achter een bus. Zo'n grote, een Q-liner. Die gaat stoppen bij de halte maar blijft in dit geval op de rijbaan staan. De remlichten gaan aan en - keurig! - ook de richtingaanwijzer. Dus afstand nemen, alvast kijken of de weg verder vrij is, en vlot er omheen tjoepen toch? Nee joh! Veel te dicht erachter en pas bedenken dat de bus dus gaat stoppen terwijl ie al bijna stil staat. Oh ja dan maar links er om heen. Op dat moment had ik al twee auto's ingehaald.

Van hetzelfde met inhalen op wegen buiten de kom. Alvast snelheid maken terwijl je nog op de rechter weghelft zit. De laatste tegenligger kan dan nog voorbij komen. En tjoep, je bent er zo voorbij, zit maar heel even op de linker weghelft. Zo weinig mensen die snappen hoe dat werkt, kennelijk.

Of met die sneeuw laatst. Ook een weg buiten de kom, lang recht stuk, vrijwel schoon van sneeuw maar net niet helemaal. En dan rijdt men 30 i.p.v. 80 km/u. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn met zulke weersomstandigheden, maar 60 is ook mooi op zo'n stuk toch? En dat schiet tenminste nog een béétje op. Dus dan haal ik maar weer in... Zullen ze me wel de kl00tz#k van de dag vinden.

Zijn motorrijders dan echt betere automobilisten? Of hebben veel weggebruikers gewoon het inschattingsvermogen in het verkeer van een aardappel?

Ik wil me ook niet te veel ergeren want ik ga nog heeel veel km's moeten maken de komende maanden.

Allemaal heel herkenbaar, vooral dat met sneeuw, allen midden in wat pap van 30 cm breed op baan, en dan 30 rijden...
 
Reed laatst in de spits bij Waardenburg. Het was druk, maar ik had relatief best wat afstand tussen mij en de auto voor mij. Stampt die gast voor mij in eens keihard op de rem. Ik vol op de rem en ga op mijn plaat.
Balen!
Nat wegdek? Waarom remde ie ineens?
En het klinkt wat lullig, maar blijkbaar was jouw afstand toch niet voldoende..
Start de motor ondertussen weer? Als je zo op je plaat gaat zou ik flink wat meer schade verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Het zou mij ook totaal niet boeien.

Maar ik weet hoe dit soort dingen een eigen leven kunnen gaan leiden waar je dan geen invloed meer op hebt.

Ik zou er toch in investeren eens een paar minuutjes met haar te gaan praten in een poging de lucht te klaren.
Is het niet voor jezelf, dan voor je vrouw.


Belde jij vandaag? Ik denk het niet....de wijkagent belde, om mijn kant te horen, hij reed ook motor, 1e voordeel, 2 toen hij hoorde dat ik gewoon van rechts kwam en een aantal keer eerder ook en zij gewoon door rijdt zonder te remmen (of ik er nu rij of niet), hoorde ik hem denken en zij hij ook al dat ik gewoon voorrang heb en zij die ook moet geven.

Ook nog even gezegd dat mevrouw als zij problemen heeft met mij, bij mij moet zijn en niet bij mijn vrouw en dat ze niks tegen me zegt als ik dan mijn kinderen een keer (gistermiddag) ophaal van school.

Mevrouw had gezegd dat ik hard op haar afrijd?!? Zij loopt op de stoep en ik rij op de weg?!? Mss als ze in de auto zit, maar wat wil ik doen met een motor to een Passat???


Eindconclusie volgende week een gesprek op het Politiebureau.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je, ben het ook met je eens, maar, het is RTL7, je kunt ook niet te veel verwachten. Daarnaast is het hapklaar en hoef je echt helemaal niks te doen of op te zoeken om zo te kunnen genieten van de stommiteiten van anderen. :t
Het ergste is die commentator.
Regelmatig vraag ik mij af of hij naar hetzelfde filmpje kijkt als dat ze uitzenden. Hij snapt er maar weinig van..... |(
 
Met de motor?
Want je houdt er natuurlijk wel rekening mee dat die auto's ook gaan inhalen.. en jou dan hopelijk niet over het hoofd zien.
In dit geval was het met de auto :X maar sowieso rekening houden met dat die andere auto's opeens ook op kunnen rijden inderdaad. Meestal gebeurt dat ook. Eigenlijk is het gewoon hartstikke link... :$
 
Laatst bewerkt:
Balen!
Nat wegdek? Waarom remde ie ineens?
En het klinkt wat lullig, maar blijkbaar was jouw afstand toch niet voldoende..
Start de motor ondertussen weer? Als je zo op je plaat gaat zou ik flink wat meer schade verwachten.

Dat IS ook lullig, want het was spits en dan is 2 seconden afstand gewoon lastig. Ik zat in elk geval niet op zijn bumper, want ik ben me erg bewust van de gevaren. Hij remde omdat er een halve km verderop remlichten van auto’s aan gingen denk ik, maar hij remde echt heel hard. Dus tja... meestal rem ik niet zo hard omdat je dus onderuit kan gaan, maar ja, het kleine hoekje van de ongelukjes bij deze gevonden.

Bespaar me nog meer belerende opmerkingen aub :-D
 
Het ergste is die commentator.
Regelmatig vraag ik mij af of hij naar hetzelfde filmpje kijkt als dat ze uitzenden. Hij snapt er maar weinig van..... |(
Het ergste is dat ELK FRAGMENT twee maal wordt getoond. Allemaal. Twee keer. Geluid zet ik er meestal maar bij uit :P
 
Die commentator is gewoon die commentator die nog 20 van dit soort programma's doet. Die gast zit gewoon 1 dag per week in een klein geluidsstudiootje met een monitor met tekst voor zich en dan rossen ze er even al dit soort troep achter elkaar doorheen. Niks video's kijken of timen, gewoon tekst een beetje dramatisch voorlezen. Zo blijft het goedkoop en snel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan