Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon geen TV kijken, dan heb je die ellende niet. :P
:^
Ik heb zo'n familielid die altijd de TV aan heeft staan, maar dan ook echt altijd, zelfs als je op drie meter afstand een serieus gesprek met iemand probeert te voeren. Daar krijg ik dit soort pulp wel eens mee. En dan vraag ik "mag die TV uit?" en dan antwoordt ze: "hoezo, heb je er last van dan?" Lijkt mij enigszins omgekeerde wereld, maar okee.

Zelf heb ik al een jaar of tien niet eens meer zo'n ding in huis - als ik nog eens live TV wil kijken (zeldzaam, maar denk aan een bekerfinale voetbal of live coverage van een of ander nieuwsfeit of zo) dan kan dat via de horizon-website van Ziggo net zo goed. Verder kan ik die paar andere dingen die ik nog wil zien, zoals bijvoorbeeld Wegmisbruikers (guilty pleasure!), gelukkig gewoon online terugkijken.

O ja... Wat ik onderweg meemaakte. Vanochtend reed er een tegenliggende taxi over een doorgetrokken streep dwars over mijn kant van de rijbaan om een zijweg in te slaan terwijl ik eraan kwam rijden. Taxibestuurders kunnen best aso zijn, weet ik, maar zo plompverloren verbaasde zelfs mij. Hoop dat de camera aan stond, vanavond eens kijken...
 
Laatst bewerkt:
:^
Ik heb zo'n familielid die altijd de TV aan heeft staan, maar dan ook echt altijd, zelfs als je op drie meter afstand een serieus gesprek met iemand probeert te voeren. Daar krijg ik dit soort pulp wel eens mee. En dan vraag ik "mag die TV uit?" en dan antwoordt ze: "hoezo, heb je er last van dan?" Lijkt mij enigszins omgekeerde wereld, maar okee.
Ja! Daar heb ik last van want het leidt mij af van het gesprek. ;)

Zelf heb ik al een jaar of tien niet eens meer zo'n ding in huis - als ik nog eens live TV wil kijken (zeldzaam, maar denk aan een bekerfinale voetbal of live coverage van een of ander nieuwsfeit of zo) dan kan dat via de horizon-website van Ziggo net zo goed.
Wij hebben nog wel een TV maar die staat er vooral als scherm voor de chromecast/kodi. De Ziggo app doet 't ook vrij aardig via de chromecast, uitzending gemist eventueel. Ik heb per ongeluk een abonnement zonder digitale televisie gekozen dus zappen kunnen we niet maar om nu te zeggen dat we het missen... neuh.
 
Zeker op de motor kun je beter duidelijk zijn, dus of er voor of ver er achter, ook in andere situaties. Anders denk die ander: hij rijdt links, sneller, laat ik hem niet hinderen.
Waarom ga jij eigenlijk al zo vroeg naar links als je blijkbaar achter die auto wil blijven?

Dit was in de auto en ik ga niet vroeg naar links, maar zeker ook niet laat. Ik probeer altijd vloeiend te rijden, als ik met 130 aan kom rijden heb ik geen zin om een ruk aan het stuur te moeten geven, dat doe ik gewoon vloeiend. (let wel, dit is als er niemand achter me rijdt, mocht iemand me inhalen dan wil ik best wel wat later naar links gaan).
 
kerstengeltjes op mijn schouder
Kijk, en daar ging het mis... vind ik zelf altijd heel ongemakkelijk als er een elftal op m'n schouders zit terwijl ik aan het motorrijden ben :+

Maar goed, heb pakweg 25 jaar iets soortgelijks meegemaakt: provinciale weg, regen, donker, koud en een gangetje van 90 à 100 km/u. Toen de weg een flauwe bocht naar rechts maakte ging de auto voor mij plots vol in de ankers en sloeg links af. In een reflex geremd, helaas iets sneller geknepen dan de vering bij kon houden (was een off-road, tja...). Gelukkig waren er getuigen om me op te rapen, kan er betrekkelijk weinig stuk aan een oude off-road, en gaan blauwe plekken mettertijd vanzelf weg.

Hoedanook, blij dat het al met al nog enigszins goed met je afgelopen is, kan ook makkelijk anders. Sterkte met de blauwe plekken, en de spierijn t.z.t.. Als je wilt kan ik even op zolder kijken wat hier nog aan motorkleding ligt die niet meer gebruikt wordt. Helm is onbeschadigd?
 
Dit was in de auto en ik ga niet vroeg naar links, maar zeker ook niet laat. Ik probeer altijd vloeiend te rijden, als ik met 130 aan kom rijden heb ik geen zin om een ruk aan het stuur te moeten geven, dat doe ik gewoon vloeiend. (let wel, dit is als er niemand achter me rijdt, mocht iemand me inhalen dan wil ik best wel wat later naar links gaan).
Herkenbaar, met dien verstande dat ik in de beschreven situatie niet met 130 door zal blijven rijden, maar m'n snelheid aanpas aan het aannemelijke risico dat de rechtsrijders op het laatste moment alsnog naar links komen ;)

Snelheid is op zich niet zo gevaarlijk, snelheidsverschil + weinig ruimte daarentegen... :X
 
Kijk, en daar ging het mis... vind ik zelf altijd heel ongemakkelijk als er een elftal op m'n schouders zit terwijl ik aan het motorrijden ben :+

Maar goed, heb pakweg 25 jaar iets soortgelijks meegemaakt: provinciale weg, regen, donker, koud en een gangetje van 90 à 100 km/u. Toen de weg een flauwe bocht naar rechts maakte ging de auto voor mij plots vol in de ankers en sloeg links af. In een reflex geremd, helaas iets sneller geknepen dan de vering bij kon houden (was een off-road, tja...). Gelukkig waren er getuigen om me op te rapen, kan er betrekkelijk weinig stuk aan een oude off-road, en gaan blauwe plekken mettertijd vanzelf weg.

Hoedanook, blij dat het al met al nog enigszins goed met je afgelopen is, kan ook makkelijk anders. Sterkte met de blauwe plekken, en de spierijn t.z.t.. Als je wilt kan ik even op zolder kijken wat hier nog aan motorkleding ligt die niet meer gebruikt wordt. Helm is onbeschadigd?

Haha een elftal nog wel..!
Ja ik heb mazzel gehad inderdaad. Is balen maar als t bij blauwe plekken, een nieuw pak en wat motorschade blijft, tel ik mijn zegeningen hoor!

Wat aardig dat je aanbiedt om wat motorisering aan me wilt doneren!!
Weet niet welke maat je hebt?
Helm is op zicht onbeschadigd, maar volgens mij wordt er aangeraden om na een val een nieuwe helm aan te schaffen...
 
Weet niet welke maat je hebt?
Helm is op zicht onbeschadigd, maar volgens mij wordt er aangeraden om na een val een nieuwe helm aan te schaffen...
Als de helm onbeschadigd is en je hebt er niet de weg mee weggekopt dan hoef je die niet persé te vervangen, tenslotte schudt je ook weleens met je hoofd als je die helm ophebt, neem ik aan. Maar als je de helm daadwerkelijk gebruikt hebt - als in: boem, au - dan wel natuurlijk (maar dan is dat meestal zichtbaar). Als er nou een tegenpartij is die je voor de schade aansprakelijk kunt stellen, dan zou ik niet aarzelen om die helm natuurlijk wel te claimen!

Qua voorraad zou hier in ieder geval moeten liggen:
- 1x jas Revít textiel (cordura) met uitritsbare binnenvoering en goretex membraan, maat M, eenmalig gebruikt
- 1x jas Revit leer, maat M/50, zouden dezelfde binnenvoeringen bij moeten zitten, en als het goed ook de bijbehorende broek, jas niet - en broek tweemaal gebruikt (is mij te kort)
- 1x broek, volgens mij ook Revit, textiel, maat L
- 1x broek, Restyle, textiel met uitritsbare voeringen maat M (valt ruim)
- 1x combipak, Macna, leer, maat M/52, ongebruikt (pas mij niet: te wijd)
- 1x broek, KTM Powerwear, soort all-road-achtig ding, textiel, ik dacht maat M maar desalniettemin is-ie mij veel te groot.
- bergje diverse handschoenen waar vast nog wat bruikbaars tussen zit (meesten leer, ook nog iets textiel-/winterachtigs)
- Misschien nog wel wat, maar dat weet ik zo snel even niet

Kijk maar of daar wat tussen zit, hoef er (behoudens eventuele verzendkosten) niets voor te hebben.
 
Bespaar me nog meer belerende opmerkingen aub :-D
Ze zijn bedoeld als tips. *D
Zelf probeer ik bijna tussen de rijstroken in te rijden in de spits zodat je er zo tussen kan als er geremd gaat worden.

Helm is op zicht onbeschadigd, maar volgens mij wordt er aangeraden om na een val een nieuwe helm aan te schaffen...
Heeft de helm iets geraakt? Dan is een nieuwe wel verstandig.
Ik ben ook onderuit gegaan op nat wegdek maar heb gelukkig niks geraakt, dus heb ook geen nieuwe helm aangeschaft.
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn bedoeld als tips. *D
Zelf probeer ik bijna tussen de rijstroken in te rijden in de spits zodat je er zo tussen kan als er geremd gaat worden.Heeft de helm iets geraakt? Dan is een nieuwe wel verstandig.
Ik ben ook onderuit gegaan op nat wegdek maar heb gelukkig niks geraakt, dus heb ook geen nieuwe helm aangeschaft.

Sorry, heb Mn Atje toch niet voor niks gehaald.
Geen belerende opmerkingen aub.
 
Ik vind het wel een goede tip.

Ja ik ook. Zo doe ik het altijd. Maar als het gewoon door rijdt, ga ik weer in normale positie rijden.
Het was dus spits, maar niet file, op het moment dat die gozer voor mij besloot om op zijn rempedaal te gaan tapdansen. Meestal als ik dat zie, rem ik niet, maar doe ik het gas los en ga dan naar de middenstreep. Maar omdat hij zo entieglijk hard remde had ik het idee dat ik de middenstreep niet zou halen, dus dan maar remmen. Maar ja..
 
Lijkt anders wel op opzettelijk hinderen wat ie deed als ik je verhaal zo lees.
De vogel is natuurlijk gevlogen. Met een getuige en een kenteken had je een goeie kans gehad. Maar ja jij was bezig met asfalt onderzoek en de meeste blikkers denken er niet aan om iets voor je te doen.
Als er pliesie en Rijkswaterstaat er bij waren heb je misschien camerabeelden. Alleen geen idee of je daarmee ook kentekens kunt herkennen.

Hopelijk valt de spierpijn een beetje mee.
 
Ja ik ook. Zo doe ik het altijd. Maar als het gewoon door rijdt, ga ik weer in normale positie rijden.
Het was dus spits, maar niet file, op het moment dat die gozer voor mij besloot om op zijn rempedaal te gaan tapdansen. Meestal als ik dat zie, rem ik niet, maar doe ik het gas los en ga dan naar de middenstreep. Maar omdat hij zo entieglijk hard remde had ik het idee dat ik de middenstreep niet zou halen, dus dan maar remmen. Maar ja..

Ja dat is gewoon een onverwachte gebeurtenis waarbij je de sjaak bent. Mensen die hier roepen dat je 'dus niet genoeg afstand had' hebben dit zelf waarschijnlijk nooit meegemaakt. Ik wel, op een 80km weg. Ik reed op voldoende afstand van mijn voorligger, maar als die zonder zichtbare reden ineens boven op zijn rem gaat staan heb je als je niet heel snel reageert toch een probleem. In de eerste instantie denk je namelijk omdat er niets (zichtbaars) aan de hand is (in mijn geval was er ook helemaal geen ander verkeer op de weg) dat hij alleen iets bijremt. Dus je laat je gas los, remt dan ietsjes bij, maar omdat die auto gewoon vol in de remmen gaat komt 'ie intussen heel snel heel dichtbij, en moet je zelf dus ook heel snel vol in de ankers gaan. Ik kwam toen op minder dan een meter afstand van de auto tot stilstand terwijl ik er ruim 3 seconden achter zat.
Toen we eenmaal stil stonden, trok de auto weer rustig op en vervolgde zijn weg alsof er niets aan de hand was... :(
 
Ja dat is gewoon een onverwachte gebeurtenis waarbij je de sjaak bent. Mensen die hier roepen dat je 'dus niet genoeg afstand had' hebben dit zelf waarschijnlijk nooit meegemaakt. Ik wel, op een 80km weg. Ik reed op voldoende afstand van mijn voorligger, maar als die zonder zichtbare reden ineens boven op zijn rem gaat staan heb je als je niet heel snel reageert toch een probleem. In de eerste instantie denk je namelijk omdat er niets (zichtbaars) aan de hand is (in mijn geval was er ook helemaal geen ander verkeer op de weg) dat hij alleen iets bijremt. Dus je laat je gas los, remt dan ietsjes bij, maar omdat die auto gewoon vol in de remmen gaat komt 'ie intussen heel snel heel dichtbij, en moet je zelf dus ook heel snel vol in de ankers gaan. Ik kwam toen op minder dan een meter afstand van de auto tot stilstand terwijl ik er ruim 3 seconden achter zat.
Toen we eenmaal stil stonden, trok de auto weer rustig op en vervolgde zijn weg alsof er niets aan de hand was... :(

Dank voor je support. Daarom zei ik al: bespaar me de belerende opmerkingen, want ik rij al heel lang en heel veel en ik weet heus wel hoe ik door het verkeer moet heen manoeuvreren. Helaas heb je dit soort kloothommels er tussen zitten die inderdaad zonder aanleiding bijna tot stilstand komen op de snelweg (!) waarbij je gewoon beter helemaal niet achter diegene kunt rijden, maar ja, welke is het...

Enfin.. Dat was mijn misere van deze week. Verder heb ik niks, behalve wat blauwe plekken en in afwachting van wat de reparatie van mijn motor gaat kosten.
De versnellingspook was in elk geval naar de $%#%ˆ, ik kreeg 'em niet meer gestart en een van de politieagenten zei dat hij benzine rook... Verder een stukje van de kuip er af, maar ja, dat zijn de kosten niet.
 
Dank voor je support. Daarom zei ik al: bespaar me de belerende opmerkingen, want ik rij al heel lang en heel veel en ik weet heus wel hoe ik door het verkeer moet heen manoeuvreren. Helaas heb je dit soort kloothommels er tussen zitten die inderdaad zonder aanleiding bijna tot stilstand komen op de snelweg (!) waarbij je gewoon beter helemaal niet achter diegene kunt rijden, maar ja, welke is het...

Enfin.. Dat was mijn misere van deze week. Verder heb ik niks, behalve wat blauwe plekken en in afwachting van wat de reparatie van mijn motor gaat kosten.
De versnellingspook was in elk geval naar de $%#%ˆ, ik kreeg 'em niet meer gestart en een van de politieagenten zei dat hij benzine rook... Verder een stukje van de kuip er af, maar ja, dat zijn de kosten niet.

Niets belerend, maar... ik heb ook best wat km erop zitten... en heb ook wel eens dingen waar ik mij net wel of net niet uit weet te redden.
Ik probeer alleen om altijd de 'schuld' bij mijzelf te zoeken. Wat had ik eerder kunnen zien, wat had ik anders kunnen doen, had ik een betere positie kunnen kiezen. Er is altijd wel iets te vinden en dat is voor mij een leermomentje.

Sterkte met de materiële en lichamelijke schade !!
 
Sorry, heb Mn Atje toch niet voor niks gehaald.
Geen belerende opmerkingen aub.
Hiermee ontken je eigenlijk dat er lering te trekken valt uit je ongeluk en kun je hetzelfde weer laten gebeuren. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik beter ben, heb me in het verleden meer dan eens onderuit geremd in een schrikreaktie.
 
Herkenbaar, met dien verstande dat ik in de beschreven situatie niet met 130 door zal blijven rijden, maar m'n snelheid aanpas aan het aannemelijke risico dat de rechtsrijders op het laatste moment alsnog naar links komen ;)

Snelheid is op zich niet zo gevaarlijk, snelheidsverschil + weinig ruimte daarentegen... :X

Dit soort situaties gebeuren vaak als ik iemand met een klein snelheidsverschil inhaal (125 vs. 130) dus ook als ze hem er voor gooien kan dat nog prima. Ik rij nu een half jaartje elke dag op de A1 en ben eigenlijk alleen maar meer afstand gaan houden en "vriendelijker" gaan rijden.
 
Dank voor je support. Daarom zei ik al: bespaar me de belerende opmerkingen, want ik rij al heel lang en heel veel
Hoe lang rijdt je al en hoeveel heb je gereden? En met de opmerking over support heb ik toch het idee dat je je aangevallen voelt.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang rijdt je al en hoeveel heb je gereden? En met de opmerking over support heb ik toch het idee dat je je aangevallen voelt.
Het ego van G_v_S heeft wellicht een deukje opgelopen.

Maar ik snap wel hoe het kan gebeuren hoor, ik had gisteravond ook dat een total onberekenbare automobilist voor me (gewoon in de stad) de hele tijd nodeloos remde als je dat juist niet zou verwachten, zoals voor een groen verkeerslicht bijna volledig tot stilstand komen. Nou ben ik ook wel van het afstand houden, maar dit verwacht je gewoon zo niet dat je begint wel met remmen, maar omdat je voorligger harder remt dan je verwacht zit je er plotseling heel dicht op, en dan denkt je brein eerst nog van "o, hij remt iets harder, okee, ik loop wat in" dán moet je nog een keer schrikken als 'ie écht doorremt.
 
Het ego van G_v_S heeft wellicht een deukje opgelopen.

Maar ik snap wel hoe het kan gebeuren hoor, ik had gisteravond ook dat een total onberekenbare automobilist voor me (gewoon in de stad) de hele tijd nodeloos remde als je dat juist niet zou verwachten, zoals voor een groen verkeerslicht bijna volledig tot stilstand komen. Nou ben ik ook wel van het afstand houden, maar dit verwacht je gewoon zo niet dat je begint wel met remmen, maar omdat je voorligger harder remt dan je verwacht zit je er plotseling heel dicht op, en dan denkt je brein eerst nog van "o, hij remt iets harder, okee, ik loop wat in" dán moet je nog een keer schrikken als 'ie écht doorremt.

Jouw ego(tje) was wellicht ook ietsie pietsie aangetast })

Als je voor jezelf de conclusie trekt dat het een "totaal onberekenbare automobilist" is, "verwacht dan ook het onverwachte", kijk niet raar op dat er dan ook "onberekenbaar" geremd zal gaan worden.
Het zijn altijd "en...en" situaties, stel je daar dan ook op in :Y

Dus houd rekening met "totale onberekenbaarheid" en pas jouw inzicht en rijvaardigheid daar op aan, maar als je dan toch nog "iets niet verwacht" werk dan ook nog even aan je eigen vaardigheden, en mentaliteit is ook een vaardigheid (zelfreflectie) :t
 
Laatst bewerkt:
Als een bestuurder 'raar' rijdt is ie 9 van de 10 keer bezig met een telefoon. En dat betekent dus ook extra afstand houden maar liever nog er voorbij.
 
Als een bestuurder 'raar' rijdt is ie 9 van de 10 keer bezig met een telefoon. En dat betekent dus ook extra afstand houden maar liever nog er voorbij.

Behalve op een N weg. Of je moet er gelijk vandaan kunnen rijden anders heb je zo'n niet oplettend figuur achter je zitten. ;)

Vanmorgen was het weer kerstviering op de weg. Beetje mist en floep een zee van rode nutteloze mistlampjes |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan