Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is sinds deze week echt veel te druk op de weg, niet normaal.
Zelfs plekken waar ik nog nooit file/drukte heb gezien stonden zelfs auto's stil

Klopt, vind het ook bizar. Ik moet normaal gesproken 10 km over een N-weg waar pas de laatste km drukte is ivm een doseerlicht voor de snelweg. Deze week stond de hele N-weg al vast. Zelfs op de motor heb ik er enorm lang over gedaan omdat er veel tegenliggend verkeer was.
 
~
In vrouw liefs blik gaat je stuur trillen,de radio uit en klinkt er een iritante zoemtoon uit de speakers als je de lijn passeert zonder RAW


Het zou een mooie optie zijn als dat allemaal zou gebeuren wanneer je met je telefoon gaat klooien.
 
Niet alleen de telefoon. Ik zie zo vaak busjes rijders en vrachtwagen chauffeurs met boekwerken en agenda's op het stuur. Ik denk wat kan je nu doen als er iets onverwachts gebeurd en jij hebt een ordner open op je stuur liggen?
 
Mooie samenvatting van kuncing _O- _O- , zat vandaag idd op de naaistoel

Waarom zou ik onwaarheden vertellen Mojave?

*Jan* dit is maar incidenteel hoor, valdispert heb ik gelukkig niet nodig, ik hoef me kussen maar te ruiken en ik zit in dromenland.
 
Was me het ritje wel, vanochtend.

Al rijdende op de Basisweg.
Een blikker die van links naar de rechterstrook gaat.
Maar tegen de middenstrook blijft aanrijden.
Waardoor ik niet tussen de wagens door kan piepen.

Ik heb kennelijk nog een restgevoel over aan de verloren race van net (alsof ik dat ooit had kunnen winnen) en gebaar dat die blikker meer naar rechts moet.
Meneer in het blik ziet dat, raam gaat naar beneden.
Blikker:"Ik rijd tegen de middenstreep aan hoor" gilt ie.
Ik brul wat in mijn helm.
Achter het blik rijd een vrachtwaggel die een tuutter geeft.
Realiseer me dat de blikker mij niet verstaat en wil toch mijn gram halen (dat kan nooit maar dit daargelaten) en klap mijn helm open.
Vrachtwaggel blijft tuuteren.
Ik tier dat indien hij rechts rijdt hij ook rechts moet aanhouden en een verwijzing naar het mannelijk geslachtdeel om mijn betoog te sluiten.
Vrachtwaggel blijft aanhoudend toeteren.
Ik neem me verlies en bekrachtig dat door to drop a gear and te dissapearen.

En kort hierna kwamen we aan op werk, waar ik in me helm tegen mezelf de situaties evalueerde en me bedacht dat ik de avonturen van vandaag maar eens op het forum zou neerzetten.

Fijne dag vandaag. :W :]

Om er tenslotte op je werk aangekomen achter te komen dat de desbetreffende koekblikker je nieuwe afdelings-chef is geworden...... :+
 
Mooie samenvatting van kuncing _O- _O- , zat vandaag idd op de naaistoel

Waarom zou ik onwaarheden vertellen Mojave?

*Jan* dit is maar incidenteel hoor, valdispert heb ik gelukkig niet nodig, ik hoef me kussen maar te ruiken en ik zit in dromenland.

Kwijl je niet teveel in je slaap, dat je je kussen kunt ruiken :+
 
Zelfs in het verkeer gebaar ik wel eens dat ze de telefoon weg moeten doen. Maar goed, denk dat het pas zin heeft wanneer er keiharde sancties opgelegd worden.
De sancties zijn al vrij hard. Maar als ze die nog twee keer zo hard maken verandert er zeer waarschijnlijk nog steeds niks. Het gaat allemaal om de pakkans en de preventie. De kans dat je die driehonderdzoveel euro boete krijgt is vrijwel 0, daarom boeit het niemand. Kijk maar naar de trajectcontroles: daar gelden relatief lichte sancties van maar een paar tientjes voor de lichtste snelheidsovertredingen, maar die begaat ook vrijwel niemand. Waarom niet: simpel, pakkans vrijwel 100% Vergelijk ook met kruispunten waar iedereen de camera's kent - daar rijdt ook niemand door rood. En mensen gaan meestal ook geen opvallende politieauto's inhalen met een glas whiskey in de ene en de telefoon in de andere hand. Waarom niet? Omdat de kans op sancties dan ook vrijwel 100% is.

Wedden dat als we de sanctie voor handheld telefoongebruik terugzetten op €20, maar een of ander middel invoeren waardoor je wel zeker weet dat je die boete ook krijgt zodra je dat ding in de hand neemt, dat het dan binnen de kortste keren vrijwel niet meer voorkomt?

(En wedden dat als we zo'n middel hebben, dat de boete nog steeds even hoog blijft? En wedden dat als ze kilometerheffing en rekeningrijden invoeren, de wegenbelasting en accijns net zo hard blijven stijgen? ;) )
 
Het liefst zie ik ze ook zonder GSM en oplettend achter het stuur zitten. Ik spreek mensen er ook op aan wanneer ik hoor dat ze met de telefoon bezig zijn in de auto. Zelfs in het verkeer gebaar ik wel eens dat ze de telefoon weg moeten doen.
Wat mij betreft, vertoon jij een irritant gedrag. Als je altijd, en ik bedoel altijd, volgens verkeersregels tot in de puntjes rijdt, dan laat maar, jij komt misschien niet van deze planeet. Maar anders is het gewoon zielig. Wannabe politieagentje :(
 
Niemand volgt altijd de regeltjes. Maar ik vind wel dat Sassette het goed doet door mensen op hun telefoon gedrag aan te spreken. Dit zijn nl echt gevaarlijke situaties. Ben zelf ook al een paar keer bijna van de motor gereden door een appende blokker. Dit heeft niets met een wannabe politieagent te maken.
 
Wat mij betreft, vertoon jij een irritant gedrag. Als je altijd, en ik bedoel altijd, volgens verkeersregels tot in de puntjes rijdt, dan laat maar, jij komt misschien niet van deze planeet. Maar anders is het gewoon zielig. Wannabe politieagentje :(
Het heeft niet zozeer met wannabe pilitieagentje te maken. Maar iemand met een telefoon in de hand in een blik speelt met het leven van zichzelf (dat is misschien nog niet zo heel erg) maar vooral ook met het leven van de mede weggebruikers. En als motorrijder zijn wij daar gewoon veel kwetsbaarder in...
 
Laatst bewerkt:
Als het donker is en iemand rijdt zonder verlichten dan wijs je die mensen er toch ook op?
 
Als het donker is en iemand rijdt zonder verlichten dan wijs je die mensen er toch ook op?
Soms wel, soms niet. Eerlijk gezegd, toen ik met mijn grote licht aan zulke knakkers knipperde, zag ik geen actie terug. Dus of gedronken, of bewuste overtreders. Deze mensen mogen niet achter het stuur zitten, maar het is niet mijn taak om volwassen mensen op te voeden. Ik laat de politie gewoon haar ding doen.
 
Tot je eens van je voeten gereden wordt door een bellende/whatsappende chauffeur die zegt: "ik had je helemaal niet gezien! Je reed zo snel!"

Mag wel zeker gebaren doen, zeker als je ziet dat hij of zij bijna in de gracht rijdt door niet op te letten.
 
Mooie samenvatting van kuncing _O- _O- , zat vandaag idd op de naaistoel

Waarom zou ik onwaarheden vertellen Mojave?

*Jan* dit is maar incidenteel hoor, valdispert heb ik gelukkig niet nodig, ik hoef me kussen maar te ruiken en ik zit in dromenland.


Ja nou,ik bedoel als ontbijtje valdispert ,gewoon dat je ff rustiger weggaat,man man wat een stress ,
en dan moet je nog gaan werken :?
 
Tot je eens van je voeten gereden wordt door een bellende/whatsappende chauffeur die zegt: "ik had je helemaal niet gezien! Je reed zo snel!"

Ik heb dat vaker gehoord, zeker bij aanrijdingen.

Ik vraag me dan altijd af.... hoe kun je iets zeggen over de snelheid van iemand die je niet gezien hebt :?
 
Ik vraag me dan altijd af.... hoe kun je iets zeggen over de snelheid van iemand die je niet gezien hebt :?
Ergens snap ik de conclusie wel... Genoeg mensen die ervan overtuigd zijn gekeken te hebben, en toch wat gemist hebben door ofwel toch niet goed gekeken te hebben, ofwel gewoon de informatie niet in zich hebben opgenomen. Als je geen motorrijder ziet, dan vooruit kijkt en gas geeft, en een seconde later zit er een motormuis met 100 in je zijkant, dan is de conclusie dat hij dus hard gereden moet hebben snel gemaakt. Anders had je 'm immers gezien.

Zeker in stress-situaties is de mens geneigd conclusies te trekken uit zeer gebrekkige informatie. Kwestie van evolutie. Onze evolutionaire eigenschappen komen helaas in het verkeer niet altijd even goed uit :)
 
Ergens snap ik de conclusie wel... Genoeg mensen die ervan overtuigd zijn gekeken te hebben, en toch wat gemist hebben door ofwel toch niet goed gekeken te hebben, ofwel gewoon de informatie niet in zich hebben opgenomen. Als je geen motorrijder ziet, dan vooruit kijkt en gas geeft, en een seconde later zit er een motormuis met 100 in je zijkant, dan is de conclusie dat hij dus hard gereden moet hebben snel gemaakt. Anders had je 'm immers gezien.

Zeker in stress-situaties is de mens geneigd conclusies te trekken uit zeer gebrekkige informatie. Kwestie van evolutie. Onze evolutionaire eigenschappen komen helaas in het verkeer niet altijd even goed uit :)




Mensen zijn evolutionair helemaal niet goed in het inschatten van snelheden, sneller als een km of 20 per uur voor een mens bestond een paar eeuw geleden nog niet. Dankzij motorvoertuigen tegenwoordig wel, maar de mens is eigenlijk nog niet zo ver.
 
Mensen zijn evolutionair helemaal niet goed in het inschatten van snelheden, sneller als een km of 20 per uur voor een mens bestond een paar eeuw geleden nog niet. Dankzij motorvoertuigen tegenwoordig wel, maar de mens is eigenlijk nog niet zo ver.
Precies mijn punt :) Door ervaring en training/routine is het net of we er goed in zijn, en daarom trekken we conclusies op basis van slechte argumenten.
 
Ik reed vandaag op de A1 tussen Hoevelaken en Barneveld. Zag in mijn zijspiegel (auto) dat er een motoragent letterlijk op één meter achter me reed helemaal tegen de linkerkant van de linker rijbaan, net alsof hij wilde laten blijken dat hij door wilde rijden. Geen optische- of geluidssignalen. Voelde me beetje opgejaagd.

Kon helaas niet harder (ik reed tegen de 90 met zo'n 10 auto's voor me) dus ging maar aan de kant zodra er rechts ruimte was. Politieagent reed door en kwam achter mijn voorligger. Vervolgens gooit ie z'n motor maar naar rechts, haalt 'ie de beste meneer (of mevrouw) doodleuk rechts in en voegt dan weer terug in naar links.

Voorbeeldfunctie..? Of hebben agenten ontheffingen, ook als ze zonder optische- en geluidssignalen rijden? :t :N

Als ik dat gedaan zou hebben zou ik op de bon geslingerd worden voor kleven en rechts inhalen.
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeldfunctie..? Of hebben agenten ontheffingen, ook als ze zonder optische- en geluidssignalen rijden? :t :N
Agenten hebben zowel een voorbeeldfunctie als "ontheffingen" (vrijstelling van alle artikelen uit het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV)). Dat hieromtrent nog steeds zo veel mensen in fabeltjes geloven (zoals dat de politie alleen verkeersregels mag overtreden als ze een voorrangsvoertuig zijn, of dat de politie filmopnamen moet hebben voor het uitschrijven van een bekeuring) blijft toch bijzonder, in deze tijd van rijbewijs-theorie-examens en zoekmachines.

Bevoegdheden politie
 
Deze gasten... :r

Jh5azAl.png
 
Mensen zijn evolutionair helemaal niet goed in het inschatten van snelheden, sneller als een km of 20 per uur voor een mens bestond een paar eeuw geleden nog niet. Dankzij motorvoertuigen tegenwoordig wel, maar de mens is eigenlijk nog niet zo ver.

Dat geloof ik niet zo, mensen rijden al millenia (toegegeven, evolutionair gezien is dat een heel korte periode) paard die 50-70km/h kunnen. Daarbij kunnen onze traditionele prooidieren (en roofdieren) ook hoge snelheden halen, lijkt mij geen handige evolutionaire eigenschap als je de snelheid van een aanstormende sabeltandtijger niet in kan schatten.

Denk eerder dat het gewoon makkelijker is om iemand anders de schuld te geven dan dat je zelf voor je fout uitkomt en daar ook de (financiële) consequenties van draagt, dat zal wellicht op onbewust niveau plaatsvinden.
 
Voorbeeldfunctie..? Of hebben agenten ontheffingen, ook als ze zonder optische- en geluidssignalen rijden? :t :N

Vrijstelling RVV, dat betekent dat ongeveer 68.000 mensen in Nederland, ten behoeve van hun functie dingen mogen doen die voor ons wel strafbaar zijn. :t
 
Dat geloof ik niet zo, mensen rijden al millenia (toegegeven, evolutionair gezien is dat een heel korte periode) paard die 50-70km/h kunnen. Daarbij kunnen onze traditionele prooidieren (en roofdieren) ook hoge snelheden halen, lijkt mij geen handige evolutionaire eigenschap als je de snelheid van een aanstormende sabeltandtijger niet in kan schatten.

Denk eerder dat het gewoon makkelijker is om iemand anders de schuld te geven dan dat je zelf voor je fout uitkomt en daar ook de (financiële) consequenties van draagt, dat zal wellicht op onbewust niveau plaatsvinden.
Aangezien er aan ons de afgelopen 10.000 jaar niets veranderd is qua genen en evolutie is je standpunt voor discussie vatbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan