Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen 2 klanten die gewoon op de motor kwamen geholpen. Best windje was de grootste klacht die ik hoorde.
Dat mijn voordeur er bijna uitwaaide toen ze hem opendeden was geen commentaar waardig....

Maar net belt mijn vrouw mij op dat bij ons thuis "het halve dak er af gewaaid is".
Als ik straks thuis kom zullen dat dan wel 3 dakpannen zijn..... :+
 
Vanmorgen 2 klanten die gewoon op de motor kwamen geholpen. Best windje was de grootste klacht die ik hoorde.
Dat mijn voordeur er bijna uitwaaide toen ze hem opendeden was geen commentaar waardig....

Maar net belt mijn vrouw mij op dat bij ons thuis "het halve dak er af gewaaid is".
Als ik straks thuis kom zullen dat dan wel 3 dakpannen zijn..... :+

Nou ???
 
Zijn er nog andere handige dingen wat je kan doen naast het knietje?
Dit:

... ontspannen armen. Armen licht gebogen, niet verstarren of vastklampen aan het stuur. Zo losjes mogelijk, en de vlagen worden "als vanzelf" opgevangen. Scheef hangen om rechtdoor te gaan blijft elke keer weer een aparte ervaring. :)

Wat ik vaak het lastige vind van zulke weersomstandigheden is dat ik graag een béétje gang wil houden omdat de motor dan stabieler is. Maar dat auto's in extreme weersomstandigheden juist afzakken naar stapvoets in het slechtste geval, waarbij de motor weer wiebeliger is.

Enfin, ik schrijf dit alles als een echte toetsenbord-ridder want ik ben vandaag thuis gebleven. :+
En eventueel 1 of 2 (of 3, of 4) versnellingen terugschakelen: rijden met een hoger toerental, dat lost ook het "gewiebel" op als je eventjes niet de gang erin kunt houden.
 
Vond het vanochtend en vanmiddag goed te doen. Daartussen was ik gelukkig aan het werk.

Één keer een stuk harder moeten remmen vanwege enorme meewind.

Wel irritant dat er nog steeds heel veel blikkers zijn die geen enkele notie van de buitenwereld hebben en óók met dit soort weer op je achterwiel blijven rijden.
 
vanmiddag kwam ik thuis gewaaid van werk; is de schutting weggewaaid. :o
te bedenken dat afgelopen seizoen mijn motor pal naast die schutting geparkeerd stond onder een hoes...

gelukkig had ik eind november al kans gezien mn motor alsnog in de schuur te krijgen voor zn winterslaap, anders kon ik nu gaan zoeken waar jan de wind hem ´geparkeerd´ had... :/
 
Laatst bewerkt:
Vond het vanochtend en vanmiddag goed te doen. Daartussen was ik gelukkig aan het werk.

Één keer een stuk harder moeten remmen vanwege enorme meewind.

Wel irritant dat er nog steeds heel veel blikkers zijn die geen enkele notie van de buitenwereld hebben en óók met dit soort weer op je achterwiel blijven rijden.
Klik! *O*
 
Overigens last ik kort een stukje over het CBR en 'de storm'.
(Sommige) Rijscholen vinden het juist goed om de lessen door te laten gaan met dit weer.
Sorry hoor, maar ik krijg dan een error melding.

Welke achterlijke idioot bedenkt bij zichzelf:
Code rood, er wordt geadviseerd NIET DE WEG OP TE GAAN!!!!!... Laat ik mijn toch al zenuwachtige leerlingen eens lekker teisteren door ze lekker door deze storm te laten laveren.
Ja, dan heb je verstand... Maar waar,...?
 
Overigens last ik kort een stukje over het CBR en 'de storm'.
(Sommige) Rijscholen vinden het juist goed om de lessen door te laten gaan met dit weer.
Sorry hoor, maar ik krijg dan een error melding.

Welke achterlijke idioot bedenkt bij zichzelf:
Code rood, er wordt geadviseerd NIET DE WEG OP TE GAAN!!!!!... Laat ik mijn toch al zenuwachtige leerlingen eens lekker teisteren door ze lekker door deze storm te laten laveren.
Ja, dan heb je verstand... Maar waar,...?

Waarom noem jij iemand een achterlijke idioot omdat jij zijn gedachtegang niet snapt :?


Ik snap het prima, die harde wind komt vaker en vaker niet dan wel aangekondigd. Dan zul je dus ook mensen hebben die net hun rijbewijs hebben en ermee geconfronteerd worden dat ze de weg op moeten als ze weer naar huis willen en dan voor het eerst, zonder er ooit iets over gehoord of gelezen te hebben, toch in die wind gaan rijden.

Erg goed van een rijschool mee te denken en in overleg met de leerling wel of niet te gaan rijden.
Alleen met die rijles gelijk de Afsluitdijk mee te willen nemen lijkt me dan een stap te ver, maar voor de rest.... Aanbevelenswaardig en een dergelijke rijschool zou bij mij een streepje voor hebben !
 
Waarom noem jij iemand een achterlijke idioot omdat jij zijn gedachtegang niet snapt :?


Ik snap het prima, die harde wind komt vaker en vaker niet dan wel aangekondigd. Dan zul je dus ook mensen hebben die net hun rijbewijs hebben en ermee geconfronteerd worden dat ze de weg op moeten als ze weer naar huis willen en dan voor het eerst, zonder er ooit iets over gehoord of gelezen te hebben, toch in die wind gaan rijden.

Erg goed van een rijschool mee te denken en in overleg met de leerling wel of niet te gaan rijden.
Alleen met die rijles gelijk de Afsluitdijk mee te willen nemen lijkt me dan een stap te ver, maar voor de rest.... Aanbevelenswaardig en een dergelijke rijschool zou bij mij een streepje voor hebben !


Pzies :t , en een erg goede ervaring die je meteen opdoet, het is niet alleen maar leuk om motor te rijden,goede rijschool verdient een warme douche :Y
 
Precies, een goede rij-instructeur heeft de situatie in de hand, en beslist op basis van professionaliteit.
Het zijn juist de mede-weggebruikers die gevaarlijke situaties veroorzaken met dit weer.
Vandaag waren er daarvan weer (te) veel van op de weg.
 
Vandaag ook gewoon op de motor gestapt, viel erg mee. Vanochtend waaide het wel stevig maar het werd nog lang niet spannend. Vanmiddag was er helemaal niks meer aan de hand. Ik zat tijdens het hoogtepunt van de storm wel in de auto maar ik was blij dat ik toen niet op de motor zat. Wel een zien rijden toen de storm op zijn top was, vond ik toch wel dapper.
 
Overigens last ik kort een stukje over het CBR en 'de storm'.
(Sommige) Rijscholen vinden het juist goed om de lessen door te laten gaan met dit weer.
Sorry hoor, maar ik krijg dan een error melding.

Welke achterlijke idioot bedenkt bij zichzelf:
Code rood, er wordt geadviseerd NIET DE WEG OP TE GAAN!!!!!... Laat ik mijn toch al zenuwachtige leerlingen eens lekker teisteren door ze lekker door deze storm te laten laveren.
Ja, dan heb je verstand... Maar waar,...?
Is toch niet perse een probleem, zolang ze de leerlingen de kans krijgen om kosteloos de les te annuleren als zij niet met dit weer willen rijden. Degenen die graag zouden willen leren rijden met dit weer krijgen dan de kans daartoe onder begeleiding van hun instructeur(s). Niets mis mee... en ze gaan toch geen dijkweggetjes rijden oid.
 
Ik heb vanmiddag langs de A7 maar één omgewaaide vrachtwagen gezien. Viel best mee dus allemaal :)

timLVG4.jpg


Seriously... Hopelijk is de chauffeur okee.
 
Waarom noem jij iemand een achterlijke idioot omdat jij zijn gedachtegang niet snapt :?


Ik snap het prima, die harde wind komt vaker en vaker niet dan wel aangekondigd. Dan zul je dus ook mensen hebben die net hun rijbewijs hebben en ermee geconfronteerd worden dat ze de weg op moeten als ze weer naar huis willen en dan voor het eerst, zonder er ooit iets over gehoord of gelezen te hebben, toch in die wind gaan rijden.

Erg goed van een rijschool mee te denken en in overleg met de leerling wel of niet te gaan rijden.
Alleen met die rijles gelijk de Afsluitdijk mee te willen nemen lijkt me dan een stap te ver, maar voor de rest.... Aanbevelenswaardig en een dergelijke rijschool zou bij mij een streepje voor hebben !
:^

Ik heb met de auto een keer les gehad bij 'gladheid'. Vond ik best handig, het scheelde zenuwen toen ik voor het eerst alleen in die omstandigheden reed.
 
Ik zou de grens met motorrijles toch wel bij windkracht 8 of 9 leggen. Is voldoende voor de beleving.

Rijles door laten gaan bij code rood kan verzekeringstechnisch best vervelend uitpakken bij schade. Vorig jaar heeft een verzekeraar al gezegd dat de kans bestaat dat ze bij code rood niet uit betalen. Als ze het al had op opperen is het een kwestie van tijd. Zeker nu ze de laatste tijd met veel meer schades worden geconfronteerd.
 
Ik vond het trouwens tussen de storm en de hagelbuien door opvallend zacht qua gevoelstemperatuur. Met mijn dunne leren zomerhandschoentjes (ja ja, alweer nieuwe gekocht!) eigenlijk hooguit fris. Ja, als de hagel erin slaat is het opeens wel heel koud op de knieën en knokkels, want nat, maar daarbuiten denk je opeens van "goh, eigenlijk best lekker weer voor de tijd van het jaar".
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de grens met motorrijles toch wel bij windkracht 8 of 9 leggen. Is voldoende voor de beleving.

:^

Natuurlijk is het belangrijk om te lessen onder zoveel mogelijk uiteenlopende omstandigheden. De vraag is natuurlijk, waar leg je de grens qua windkracht of temperatuur? Gezond verstand gebruiken lijkt mij een eerste goede leidraad. Echter, bij code rood, daar ligt toch echt een harde grens. Natuurlijk kunnen we met elkaar (achteraf) gaan bakkeleien of die code rood nou gerechtvaardigd was (vandaag was ie gerechtvaardigd). Feit is toch wel dat zo'n afgifte echt weloverwogen gemaakt wordt en waarbij meerdere instanties betrokken zijn.
 
Laatst bewerkt:
:^

Natuurlijk is het belangrijk om te lessen onder zoveel mogelijk uiteenlopende omstandigheden. De vraag is natuurlijk, waar leg je de grens qua windkracht of temperatuur? Gezond verstand gebruiken lijkt mij een eerste goede leidraad. Echter, bij code rood, daar ligt toch echt een harde grens. Natuurlijk kunnen we met elkaar (achteraf) gaan bakkeleien of die code rood nou gerechtvaardigd was (vandaag was ie gerechtvaardigd). Feit is toch wel dat zo'n afgifte echt weloverwogen gemaakt wordt en waarbij meerdere instanties betrokken zijn.
Waarschuwingen en daaraan gerelateerde gevaren codes worden al snel gegeven, om aansprakelijkheid en vervolgprocedures te voorkomen en schadeclaims })

Is echt iets van de laatste tijd, overheden en instanties willen zichzelf indekken. Liever te veel en overdreven gevarencodes geven, ter voorkoming er daarna op aangesproken te worden, dat er te weinig aandacht aan besteed werd. O-)
 
Ik zou de grens met motorrijles toch wel bij windkracht 8 of 9 leggen. Is voldoende voor de beleving.

Rijles door laten gaan bij code rood kan verzekeringstechnisch best vervelend uitpakken bij schade. Vorig jaar heeft een verzekeraar al gezegd dat de kans bestaat dat ze bij code rood niet uit betalen. Als ze het al had op opperen is het een kwestie van tijd. Zeker nu ze de laatste tijd met veel meer schades worden geconfronteerd.

Verzekeraars hebben altijd een reden om eventueel niet uit te betalen, als is het de ingegroeide teennagel van je neef.
Op dit moment ken ik geeneen verzekeraar die hierover iets heeft opgenomen in de polisvoorwaarden dus daar hoeven we nog geen rekening mee te houden.

Met dit weer rijden leer je meer van dan 10 x zoveel met lekker zomers weer rondtuffen.




:^

Natuurlijk is het belangrijk om te lessen onder zoveel mogelijk uiteenlopende omstandigheden. De vraag is natuurlijk, waar leg je de grens qua windkracht of temperatuur? Gezond verstand gebruiken lijkt mij een eerste goede leidraad. Echter, bij code rood, daar ligt toch echt een harde grens. Natuurlijk kunnen we met elkaar (achteraf) gaan bakkeleien of die code rood nou gerechtvaardigd was (vandaag was ie gerechtvaardigd). Feit is toch wel dat zo'n afgifte echt weloverwogen gemaakt wordt en waarbij meerdere instanties betrokken zijn.

Laten we er wel rekening mee houden dat code rood dan wel afgegeven was, maar niet voor het hele land.
Het is dat ik zo onhandig ben dat ik gister m'n hand bezeerd heb, anders had ik mijn dienst gewoon op de motor doorgebracht vandaag.




Ik kan dat topic over die weercode's zo snel niet meer vinden maar er zijn maar weinig mensen die snappen hoe ze zo'n code moeten interpreteren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan