Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK, ik moet mijn excuses aan mijn vrouw maken.
Het waren geen 3 dakpannen, maar wel 4!
En er zijn er 13 die duidelijk losliggen.
Helaas hebben de dakdekkers geen tijd. Blijkbaar hebben ze andere werkzaamheden..... :+
Kan je die pannen niet zelf terug leggen?

Zoveel daken weg of beschadigd, en ik maar hopen dat mijn gehele dak eraf zou vliegen, incl een aantal muren zou kapot trekken, maar nee hoor, niet eens één pan is gaan vliegen ...

... maar dat gebeurt alleen bij die dat het net niet willen B|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je die pannen niet zelf terug leggen?

Zoveel daken weg of beschadigd, en ik maar hopen dat mijn gehele dak eraf zou vliegen, incl een aantal muren zou kapot trekken, maar nee hoor, niet eens één pan is gaan vliegen ...

... maar dat gebeurt alleen bij die dat het net niet willen B|
Als de volgende storm wordt aangekondigd een paar spijkers uit het dak trekken :P
 
Kan je die pannen niet zelf terug leggen?

Zoveel daken weg of beschadigd, en ik maar hopen dat mijn gehele dak eraf zou vliegen, incl een aantal muren zou kapot trekken, maar nee hoor, niet eens één pan is gaan vliegen ...

... maar dat gebeurt alleen bij die dat het net niet willen B|
Bij ons in de wijk zijn wij de enigen met een beschadigd dak. Maar ja, een hoekhuis met de zijmuur pal op de wind......
En nee, ik ga het niet zelf doen.
Ten eerste is het een huurhuis, ten tweede heb ik geen ladder die lang genoeg is, en ten derde ben ik niet gek op hoogte (of eigenlijk diepte).
 
even serieus vragen dan: Zijn er gevallen bekend van motorrijders die bij storm van de weg af waaiden ?
(afgezien van "te dicht bij koekblik" )
Ik weet niet in welke uithoek van het land jij rijdt maar met zulk weer zit je altijd wel te dicht bij een koekblik. Kan je ook weinig tegen uithalen, die mensen gaan niet even de weg af omdat hij eraan komt.
 
Ik denk dat je doelt op de heftige sneeuwdepressie die vorige week langs de oostkust van de VS trok. Deze depressie heeft de straalstroom over de Atlantische oceaan flink geactiveerd en ligt nu als lagedrukgebied boven IJsland.

Als gevolg van de straalstroomactivering onstaan gemakkelijk 'rimpels' in die straalstroom die zich ontwikkelen als depressies en vervolgens potentie hebben zich door te ontwikkelen als een potentieel gevaarlijke stormdepressie. Deze (storm)depressies worden vervolgens door deze versterkte straalstroom gelanceerd richting Europa (vandaar ook dat deze storm zo snel overtrok).

Deze rimpels kunnen al ontstaan ter hoogte van Florida inderdaad. Met een reistijd van ~3 dagen heeft zich dit ontwikkeld tot een van de meeste zware stormen die gister over ons land trok. Bijzonder is dat deze storm al een week geleden in de weermodellen zat, dat is dus 4 dagen voordat de storm überhaupt ontstond!
Oke, bedankt.
 
Ik denk dat bij mensen die met storm op pad gaan de gedachte overheerst dat de ongelukken een ander overkomen.
"Beetje wind" en "wel leuk" zijn niet erg slimme opmerkingen als er bomen omvallen, vrachtwagens kantelen en gebouwen instorten.

Dat kan je denken de en misschien is dat bij sommigen ook zo. Gisteren wel even 88 km heen en 88km terug gereden naar mijn werk op de motor. Heb ondertussen ruime ervaring met code oranje en rood rijden.

'S morgens eerst tegen de wind in voor dat het echt losing. Einde van de middags was het ergste alweer voorbij. Collega wilde graag een lift terug omdat de trein niet reed. Had helaas geen helm bij zich. _O-
 
Dat kan je denken de en misschien is dat bij sommigen ook zo. Gisteren wel even 88 km heen en 88km terug gereden naar mijn werk op de motor. Heb ondertussen ruime ervaring met code oranje en rood rijden.

'S morgens eerst tegen de wind in voor dat het echt losing. Einde van de middags was het ergste alweer voorbij. Collega wilde graag een lift terug omdat de trein niet reed. Had helaas geen helm bij zich. _O-
Je hebt dus voor en na het hoogtepunt van de storm gereden. Was dat toeval of was je buitengewoon goed op de hoogte van de weersomstandigheden over een afstand van 88km ?(die zich niet altijd aan de voorspelling houden)
En de beelden van de storm spreken toch voor zich, daarin was motorrijden onmogelijk.
De chauffeurs van al die gekantelde vrachtwagens hadden vast nog veel meer ervaring dan jij met slecht weer.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus voor en na het hoogtepunt van de storm gereden. Was dat toeval of was je buitengewoon goed op de hoogte van de weersomstandigheden over een afstand van 88km ?(die zich niet altijd aan de voorspelling houden)
En de beelden van de storm spreken toch voor zich, daarin was motorrijden onmogelijk.
De chauffeurs van al die gekantelde vrachtwagens hadden vast nog veel meer ervaring dan jij met slecht weer.

Met de buienradar app kan je het e.e.a. zien vlak voor vertrek. Ook wind snelheden en richtingen.

Dat motorrijden niet onmogelijk was heb ik feitelijk bewezen. Overigens zou ik dan weer nooit met een lege vrachtwagen gaan rijden.
 
Op de motor kun je de storm net voor blijven, met zo'n trage vrachtwaggel niet?

Nee, ik heb geen vrachtwagen rijbewijs. :+



Een vrachtwagen heeft de volgende nadelen:
- Grote platte vlakken die dus veel wind vangen
- Als die dan ook nog leeg zijn (weinig gewicht) dan kan de wind ze zo omblazen
- Grote kans dat als het mis gaat en iemand wordt geraakt dat de gevolgen groot zijn

Motorfiets heeft als voordelen:
- Klein oppervlakte
- Zeer stabiel door de draaiende wielen met grote omtrek en gewicht. Meest uitdagende was dan ook om stil te staan zonder omver te worden geblazen bij het stoplicht.
- Als je toch onderuit gaat door de wind is de kans dat iemand anders wordt geraakt en gevolgen een stuk kleiner.
 
Zoveel daken weg of beschadigd, en ik maar hopen dat mijn gehele dak eraf zou vliegen, incl een aantal muren zou kapot trekken, maar nee hoor, niet eens één pan is gaan vliegen ...

... maar dat gebeurt alleen bij die dat het net niet willen B|

Als je iets gesloopt wilt hebben denk ik dat er hier op MF best wel wat vrijwilligers te vinden zijn hoor
 
Nee, ik heb geen vrachtwagen rijbewijs. :+



Een vrachtwagen heeft de volgende nadelen:
- Grote platte vlakken die dus veel wind vangen
- Als die dan ook nog leeg zijn (weinig gewicht) dan kan de wind ze zo omblazen
- Grote kans dat als het mis gaat en iemand wordt geraakt dat de gevolgen groot zijn

Motorfiets heeft als voordelen:
- Klein oppervlakte
- Zeer stabiel door de draaiende wielen met grote omtrek en gewicht. Meest uitdagende was dan ook om stil te staan zonder omver te worden geblazen bij het stoplicht.
- Als je toch onderuit gaat door de wind is de kans dat iemand anders wordt geraakt en gevolgen een stuk kleiner.

Een paar jaar terug ben ik eens de berm ingeblazen. Ik was blij dat ik gisteren met de auto was. Persoonlijk vind ik wind de meest gevaarlijke weersomstandigheid voor een motorrijder, want zeer onvoorspelbaar (bij gladheid ga ik sowieso niet rijden want dan weet je dat het gevaarlijk is, bij sterke wind is dat niet altijd even duidelijk).

Maar goed, zolang je gisteren niet rond een uur of 11/12 de weg op ging was het nog wel te doen :)
 
Een paar jaar terug ben ik eens de berm ingeblazen. Ik was blij dat ik gisteren met de auto was. Persoonlijk vind ik wind de meest gevaarlijke weersomstandigheid voor een motorrijder, want zeer onvoorspelbaar (bij gladheid ga ik sowieso niet rijden want dan weet je dat het gevaarlijk is, bij sterke wind is dat niet altijd even duidelijk).

Maar goed, zolang je gisteren niet rond een uur of 11/12 de weg op ging was het nog wel te doen :)
Ik was donderdag onder andere rond dat tijdstip op pad geweest op de motor. Was ook best te doen hoor.
 
Laatst bewerkt:
Ja de jeugd (weet niet hoe oud ze is) gaat wel op pad. Ik hoop dat ze er niets aan overgehouden heeft.

Ze is 26 en ging gewoon naar haar werk. Vlak voor het stoplicht, dus met nauwelijks snelheid, is ze gewoonweg omgewaaid. Scooter heeft wel schade maar zijzelf is alleen maar geschrokken.
 
Als je iets gesloopt wilt hebben denk ik dat er hier op MF best wel wat vrijwilligers te vinden zijn hoor
Jaja ... maar als het gesloopt wordt door een natuurramp wordt het gedekt door de verzekering.

Of ... is het "samengestelde MF sloopteam" geregistreerd als ... eu ... natuurramp ... :P
 
Jaja ... maar als het gesloopt wordt door een natuurramp wordt het gedekt door de verzekering.

Of ... is het "samengestelde MF sloopteam" geregistreerd als ... eu ... natuurramp ... :P

die website is nog beschikbaar...
f617392b86053b38b12f984135d0e1f9


Meegemaakt: gisteren avond op A58. niet heel druk. donker.
ik rijd linkerbaan, iets vlotter.
Koekblik rechts voor me, geeft richting aan, komt 50cm, gaat dan rukje-terug (mooi, hij zag me, netjes)
Maar komt dan VOL alsnog naar links, en ik kon nog net naast-voor-langs m.
Scheelde niet zo heel veel.

Moraal..
TrustNo1. Never.
Liever in 5, dan heb ik iets meer Acceleratie onder het gas.

Verder: ik zal het me wel verbeelden, maar na die storm lijkt het alsof er iets meer ruimte tussen de filerijdende koekblikkers zit. is iedereen wat alerter ? de files op A12 (altijd al ruim) maar ook op de smallere A28 lijken wat makkelijker open te splitsen als je er aan komt?
 
die website is nog beschikbaar...
[afbeelding]

Meegemaakt: gisteren avond op A58. niet heel druk. donker.
ik rijd linkerbaan, iets vlotter.
Koekblik rechts voor me, geeft richting aan, komt 50cm, gaat dan rukje-terug (mooi, hij zag me, netjes)
Maar komt dan VOL alsnog naar links, en ik kon nog net naast-voor-langs m.
Scheelde niet zo heel veel.

Moraal..
TrustNo1. Never.
Liever in 5, dan heb ik iets meer Acceleratie onder het gas.

Verder: ik zal het me wel verbeelden, maar na die storm lijkt het alsof er iets meer ruimte tussen de filerijdende koekblikkers zit. is iedereen wat alerter ? de files op A12 (altijd al ruim) maar ook op de smallere A28 lijken wat makkelijker open te splitsen als je er aan komt?
Dit had ik ook gemerkt maar dan voor de storm, toen het nog code oranje was. Inderdaad meer ruimte tussen de koekblikkers bumper tot bumper en het leek erop alsof er meer ruimte gegund werd voor filerijdende motoren. Waarschijnlijk waren ze bang dat er schade gemaakt werd door een windstoot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan