Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag met collega ingeblikt op pad, rijden langs een huis, kwam veel rook uit een spleet boven de garage deur. Ben gauw uit de auto gesprongen, en heb haar toegeroepen DAT IS DE VERKEERDE KLEUR ROOK !!!
Zij snapte hem, samen met de bewoner een beginnende brand in de garage geblust met de tuinslang.
(geen houten plankjes drogen OP een brandende potkachel als je binnen koffie drinkt) :N :N :N

We hadden geen minuut later moeten zijn.

Leuk zo' n eerste werkdag, iedereen lult over je O-)
 
Vandaag met collega ingeblikt op pad, rijden langs een huis, kwam veel rook uit een spleet boven de garage deur. Ben gauw uit de auto gesprongen, en heb haar toegeroepen DAT IS DE VERKEERDE KLEUR ROOK !!!
Zij snapte hem, samen met de bewoner een beginnende brand in de garage geblust met de tuinslang.
(geen houten plankjes drogen OP een brandende potkachel als je binnen koffie drinkt) :N :N :N

We hadden geen minuut later moeten zijn.
Goed bezig geweest jonguh :t
 
Bijzonder rustig op de weg vanmorgen, voor een dinsdag... nauwelijks file gehad en in pakweg een uur van Heemskerk naar Amersfoort. Kwam mooi uit want ik was niet echt op tijd. En toen opeens wel. :P
 
Omdat mijn vrouw de laatste weken niet kon autorijden, was ik veroordeeld tot "autodienst" (kind wegbrengen etc).. dus weinig motor gezien, behalve als ik de kattenbak ging verschonen :P Vandaag voor het eerst eindelijk weer op de motor... heerlijk :]

Een auto maakt je echt dood van binnen. Ik snap de zombierijders nu, en passeer ze rechts met compassie.
 
Omdat mijn vrouw de laatste weken niet kon autorijden, was ik veroordeeld tot "autodienst" (kind wegbrengen etc).. dus weinig motor gezien, behalve als ik de kattenbak ging verschonen :P Vandaag voor het eerst eindelijk weer op de motor... heerlijk :]

Een auto maakt je echt dood van binnen. Ik snap de zombierijders nu, en passeer ze rechts met compassie.

_O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Een klein sportautootje of een stoere jeep uit de tijd dat ze nog geen stuurbekrachtiging hadden is wel leuk rijden hoor. *D Probleem zit hem in de moderne ‘economy’ auto’s.
 
Laatst bewerkt:
Een klein sportautootje of een stoere jeep uit de tijd dat ze nog geen stuurbekrachtiging hadden is wel leuk rijden hoor. *D Probleem zit hem in de moderne ‘economy’ auto’s.

Mijn 745i rijdt ook prima hoor, inderdaad wel jammer van die stuurbekrachtiging maar de rest maakt dat meer dan goed.
 
Regen, vaak op het moment dat je opstapt en tijdens de rit, en de regen ophoudt op het einde van de rit bij het afstappen })
 
Laatst bewerkt:
Omdat mijn vrouw de laatste weken niet kon autorijden, was ik veroordeeld tot "autodienst" (kind wegbrengen etc).. dus weinig motor gezien, behalve als ik de kattenbak ging verschonen :P Vandaag voor het eerst eindelijk weer op de motor... heerlijk :]

Een auto maakt je echt dood van binnen. Ik snap de zombierijders nu, en passeer ze rechts met compassie.

Jep, ik had ook autodienst, maar dan gewoon omdat mijn ma het vertikt om op de autosnelweg te rijden.
Ik ergerde mij enorm hard aan de middenplakkers, vrachtwagens die denken dat ze sneller op hun bestemming komen als ze met 90 op de middenbaan een andere inhaalt die ook aan 90 rijdt, en zo een enorme slang creëert. Nee, dan rij ik toch liever met de motor tussen de midden en linkerbaan de slang voorbij :')
Ik wordt gewoon boos van autorijden.
 
Wat is dat toch? Het in de koekblik gefrustreerd zijn? Ik ben hier zelf ook schuldig aan, het is niet te veranderen. Geeft de motor nou de vrijheid 'ik kom er toch wel langs'? of wat is jullie gedachte?

Vanochtend reed het nog best vlot voor file, en officieel mag je er pas < 50kmh doorheen, maar 't treintje was zo lang dat ik ook maar besloot er tussendoor te gaan met 70 / 80.. verstandig? nee.
prettig? ja
 
Wat is dat toch? Het in de koekblik gefrustreerd zijn? Ik ben hier zelf ook schuldig aan, het is niet te veranderen. Geeft de motor nou de vrijheid 'ik kom er toch wel langs'? of wat is jullie gedachte?

Vanochtend reed het nog best vlot voor file, en officieel mag je er pas < 50kmh doorheen, maar 't treintje was zo lang dat ik ook maar besloot er tussendoor te gaan met 70 / 80.. verstandig? nee.
prettig? ja

Ik moet zeggen dat ik al weinig geduld had mbt files, maar nu ik motor rijd, heb ik HELEMAAL geen geduld meer met files. Met de motor er zo langs en dat is FIJN!

Hoe dan ook, in 2016 verscheen er een nieuwsbericht dat een auto dwars door de file heen reed, die had dus helemaal geen geduld met de file. Het kan dus altijd erger _O-
Ik dacht nog bij mezelf: Ga dan motorrijden! Scheelt je veel schade aan je blikje :t
 
Wat is dat toch? Het in de koekblik gefrustreerd zijn? Ik ben hier zelf ook schuldig aan, het is niet te veranderen. Geeft de motor nou de vrijheid 'ik kom er toch wel langs'? of wat is jullie gedachte?

Vanochtend reed het nog best vlot voor file, en officieel mag je er pas < 50kmh doorheen, maar 't treintje was zo lang dat ik ook maar besloot er tussendoor te gaan met 70 / 80.. verstandig? nee.
prettig? ja

Ik ben nooit gefrustreerd in mijn auto, sterker nog: ik rijd er erg graag in?
 
Het blijft een interessant fenomeen. Mijn vrouw kan er ook niet mee omgaan. Die reed dan wel elke dag 70 km enkele reis (A'dam) en die werd er helemaal gek van.
Ik had een tijd werk in Friesland, 250 km enkele reis en dat reed ik dan 2 keer per week.
Dus voor een deel hetzelfde traject. Ik kwam altijd ontspannen thuis, zij niet :)
We wonen op Voorne-Putten en daar kom je moeizaam vanaf met die bruggen die of open staan of in storing. Ik zet de radio aan, IQ op 0 en wacht af. De vrouw begint thuis al te foeteren als ze ziet dat de brug open staat (we kunnen beide bruggen zien vanuit de woonkamer)

Ik heb de laatste twee jaar alles op de motor gedaan, geen auto meer. Maar nu in deze winter heb ik weer een autootje gekocht en dat rijdt heerlijk als een kart en wat voor auto je rijdt, maakt wel wat verschil in het rijplezier.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook graag in mijn een auto maar ben wel maximaal gefrustreerd..
Overig verkeer merkt daar vrij weinig van hoor, totdat ze bellen of met andere dingen bezig zijn dan rijden haha.

Nee geef mij de motor maar; geen zorgen, lekker vrij en overal langs + gedachten maar op 1 ding, motorrijden!!
 
Jep,
Auto is makkelijk, instappen en wegwezen.
Motor is heerlijk, en bespaart zoveel file ellende.
 
Dit had ik ook gemerkt maar dan voor de storm, toen het nog code oranje was. Inderdaad meer ruimte tussen de koekblikkers bumper tot bumper en het leek erop alsof er meer ruimte gegund werd voor filerijdende motoren. Waarschijnlijk waren ze bang dat er schade gemaakt werd door een windstoot.

Bang voor schade aan het blik dus..
achja.

Gisteren in de namiddga: A2 van Maastricht noordwaarts, met de spitsstrook open.
Flinke file door ongeval zuidwaarts + kijkersfile noordwaart.
Was vergeten hoe smalllll die banen daar zijn.
En de koekblikkers letten alweer minder op.... paar keer achter een (onbewuste) dichtknijper gestaan.
 
Vanmorgen vond ik de koekblikken alweer wat minder netjes. In de bocht vanaf de A8 naar de A10 heel veel remlichtjes terwijl 't helemaal niet zo druk was... tja, als je allemaal op 1,5m van elkaar gaat rijden... :X
 
Vanochtend reed ik binnendoor naar de provinciale weg. Het is een smal weggetje dat door veel mensen gebruikt wordt. Ik zat achter een taxibus, die wat langzaam ging (50 waar 60 toegestaan). Maar vooral dat 'ie vrijwel stil ging staan bij tegenliggers, maakte dat ik er wel langs wilde. Hij maakte zich wat breed dus ik knipper even dat ik er graag langs wil. Tot het moment dat ik dacht, hij heeft me nu wel gezien, en ik dus de inhaalmanoeuvre inzette. Zodra ik naast 'm kwam, gooit die knakker met een ruk z'n bus naar links. Ik kon vrij makkelijk weer afremmen en er weer achter gaan rijden. Okee je wilt me er dus niet langs hebben. Maar WTF is dat nou voor actie? Met een herkenbare bedrijfsbus notabene. Ik heb op het punt gestaan naar ze te bellen en te melden dat de chauffeur van bus nr. 840 niet helemaal goed bij zijn hoofd is. Van de andere kant, steek ik m'n energie liever in leuke dingen.
 
Ik denk dat er in Nl de helft minder files staan als men minder dicht op elkaar rijdt, minder harmonica's en minder aanrijdingen.
Dat weet ik bijna wel zeker.
Nou, daar ben ik nog niet zo zeker van. Het zou de capaciteit namelijk niet ten goede komen:
De lagere volgtijden die in de praktijk worden gemeten resulteren in
een hogere capaciteit van autosnelwegen. Wanneer iedereen op de autosnelweg een volgtijd van 2
seconden zou aanhouden, dan zou de capaciteit 3.600/2 = 1.800 voertuigen per uur per rijstrook zijn.
In de praktijk hebben autosnelwegen capaciteiten van 2.000 tot 2.500 voertuigen per uur per rijstrook.
bron
 
Je hebt gelijk tijger als het zelfrijdende auto’s zijn. Nu echter krijg je botsingen door onoplettenden en harmonica’s door hetzelfde en door baanwisselaars. Met meer afstand blijft de snelheid gelijkmatiger en de doorstoom uiteindelijk beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan