Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen op de A8, bij de splitsing naar de A10. Jij hield rechts aan richting Sloterdijk en ik links richting Oost. Weet niet meer wat voor fiets je reed maar je vlecht/staart wapperde onder je helm vandaan.

Bedankt voor het waarschuwen over verlichting! Als eerste reactie na je gebaar keek ik naar evt flitsers en knippers voordat ik doorhad dat je mijn verlichting bedoelde. En voordat ik kon reageren met een bedankje keek je alweer de andere kant op.

Vandaag maar bijtijds (lees in het licht) naar huis en het weekend de verlichting maar nakijken....
 
Over verlichting gesproken: gisteravond op de A4 vanaf Hoofddorp richting Den Haag een motor een tijdje achter me gehad in de file. Kon niet zien wat voor type het was, want ik werd compleet verblind door de xenon installatie die recht vooruit leek te schijnen. Stond grootlicht aan of gewoon slecht afgesteld? Anyway, het was verschrikkelijk irritant en ben blij dat je zoveel haast had dat je me snel voorbij was in de file. Ik zag niks meer in de spiegels.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft, vertoon jij een irritant gedrag. Als je altijd, en ik bedoel altijd, volgens verkeersregels tot in de puntjes rijdt, dan laat maar, jij komt misschien niet van deze planeet. Maar anders is het gewoon zielig. Wannabe politieagentje :(

Welkom hier! Dacht al dat je 'nieuw' bent op het forum, anders had je geweten dat ik me niet altijd aan de verkeersregels houd :')

Ik vind mensen die met hun telefoon bezig zijn in het verkeer een gevaar voor mijzelf, ik kom graag op voor mijzelf. Jij niet?


Wedden dat als we de sanctie voor handheld telefoongebruik terugzetten op €20, maar een of ander middel invoeren waardoor je wel zeker weet dat je die boete ook krijgt zodra je dat ding in de hand neemt, dat het dan binnen de kortste keren vrijwel niet meer voorkomt?

(En wedden dat als we zo'n middel hebben, dat de boete nog steeds even hoog blijft? En wedden dat als ze kilometerheffing en rekeningrijden invoeren, de wegenbelasting en accijns net zo hard blijven stijgen? ;) )

Dat geloof ik ook wel. En meer bewustwording creëren kan volgens mij ook geen kwaad. Als er iemand in de omgeving verongelukt is door iemand die met de telefoon bezig was achter het stuur, of zelf een ongeluk veroorzaakt heeft door met de telefoon bezig te zijn achter het stuur, dan merk je ook wel dat mensen daar geschokt op reageren en toch even naar hun eigen gedrag in het verkeer gaan kijken. (laatst op een verjaardag gemerkt)
 
Mensen zijn evolutionair helemaal niet goed in het inschatten van snelheden, sneller als een km of 20 per uur voor een mens bestond een paar eeuw geleden nog niet. Dankzij motorvoertuigen tegenwoordig wel, maar de mens is eigenlijk nog niet zo ver.

The Upper Half of the Motorcycle gelezen?
 
Welkom hier! Dacht al dat je 'nieuw' bent op het forum, anders had je geweten dat ik me niet altijd aan de verkeersregels houd :')

Ik vind mensen die met hun telefoon bezig zijn in het verkeer een gevaar voor mijzelf, ik kom graag op voor mijzelf. Jij niet?

Sterker... op welk moment kwam je ook weer op M-F terecht :? :+


Laat m, ik en velen met mij zullen blij zijn dat ook jij wel weet wat sociale controle inhoudt.




The Upper Half of the Motorcycle gelezen?

:? Nope. De moeite waard ?

Luther gezien ? :P
 
Mr Robot en Person of Interest dan ook toevoegen aan het te kijken lijstje. Taboo en Suburra zijn ook vet :P
 
Mr Robot en Person of Interest dan ook toevoegen aan het te kijken lijstje. Taboo en Suburra zijn ook vet :P

Ok, dit gaat even heel erg offtopic :$

Die laatste 2 lijken me ook vet. PoI vond ik in het begin erg goed en later vond ik het een beetje hetzelfde worden, vergelijkbaar met White Collar. De achterliggende verhaallijn is goed, alleen de korte verhalen per aflevering werd steeds meer herhaling.

Mr Robot spreekt mij nog niet aan.

OT: gister tijdens het fietsen van het fietspad afgeduwd door een oude man in typerende Daewoo Matiz. Hij wilde linksaf slaan maar vond het kennelijk een krappe bocht en maakte daarom maar even gebruik van het fietspad, waar ik dus op dat moment fietste, om de bocht in te sturen. (ja, het zijn aannames, ik weet niet wat de man dacht of vond)
 
Er stond een motor midden in de Wijkertunnel op de vluchtstrook, maar zag niemand in de buurt lopen
 
Net op de A1 het bekende verhaal dat iedereen op de linkerbaan blijft plakken ook bij filevorming waardoor de rechterbaan leeg is. Ik rij rustig over de rechterbaan iedereen voorbij tot een BMW zonder richting aangeven ineens naar de rechterbaan gaat. Dat was even flink remmen. :/
 
Laatst bewerkt:
Dan zou het daarna toch over moeten zijn geweest. Ik heb vanaf het oprijden van de A9 tot het afslaan richting de A5 door de file gereden (en op delen van de A5, en op een flink stuk A44 -O-).
 
Dan zou het daarna toch over moeten zijn geweest. Ik heb vanaf het oprijden van de A9 tot het afslaan richting de A5 door de file gereden (en op delen van de A5, en op een flink stuk A44 -O-).

Nee volgens mij niet daardoor hoor, gewoon erg druk.
Iets later stond er volgens mij wel een auto met pech waardoor rond half 10 er weer extra file kwam.
Enige stukje A9 waar ik geen file heb gehad was op de oprit...
 
Naar mijn mening toch nog heel lekker motorweer in de regio Amsterdam. 9*C, beetje zon, klein buitje waar je niet echt nat van wordt. De herfst geeft toch altijd weer een mooie kleur aan het landschap. Vanuit A'dam Zuid langs de Amstel en het kanaal totdat ik in Ter Aar uitkwam. Even gestopt bij de rijschool daar, er werkt daar familie van mij. Daarna via N207/ N11 naar Motorkledingcentre. Wou vandaag even een kol/windstopper halen, en aangezien zij een van de weinige motorzaken zijn die op maandag open zijn was het wel een mooie tweede pitstop. Een bak gratis koffie onderweg sla ik ook nooit af. :9 A4/A10 in goed tempo voor de spits naar huis. Niks raars meegemaakt, gewoon een hele lekkere rit in November. 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn mening toch nog heel lekker motorweer in de regio Amsterdam. 9*C, beetje zon, klein buitje waar je niet echt nat van wordt. De herfst geeft toch altijd weer een mooie kleur aan het landschap. Vanuit A'dam Zuid langs de Amstel en het kanaal totdat ik in Ter Aar uitkwam. Even gestopt bij de rijschool daar, er werkt daar familie van mij. Daarna via N207/ N11 naar Motorkledingcentre. Wou vandaag even een kol/windstopper halen, en aangezien zij een van de weinige motorzaken zijn die op maandag open zijn was het wel een mooie tweede pitstop. Een bak gratis koffie onderweg sla ik ook nooit af. :9 A4/A10 in goed tempo voor de spits naar huis. Niks raars meegemaakt, gewoon een hele lekkere rit in November. 8-) :]

Had je om 9 uur rond A'dam moeten rijden. Heb mijn regenpak wel nodig gehad :+
 
He? Heb jij vanochtend regen gehad? Ik was toen buiten aan het trainen bij het Rembrandtpark (West) maar geen druppel gezien.
 
Afgelopen zondag nog een paar winterhandschoenen gescoord. Vandaag op de motor naar de zaak en ik was haar wel heel blij mee. Overal ijs op de autoruiten en volgens de thermometer -2C.
 
Ik moest en ik zou met de motor vanmorgen... Iets met een Motor-Forum Petfles Zoekspelletje... _O- En gewoon mn winderwantjes niet kunnen vinden... Dan maar bikkelen met de zomerhandjes.... :] Fles opgehaald en op de zaak maar mn handen gewarmd aan de chocomel...

En meer topic gerelateerd; als ik m'n geld zou kunnen verdienen met het van de weg halen van bellende/appende koekblikkers dan had ik goed in de slappe was gezeten... Ongelooflijk wat een idioten.... :r :(
 
Heb het gevoel dat er niks aan gedaan wordt. Zet een paar (lees: 2) motoragenten in de spits op onopvallende motoren en laat ze op drukke wegen rijden (elke dag een andere stuk dus bijv A10, daarna de A5, daarna de A4 bij leiden, Daarna de A12 etc) en laat ze de appende mogolen er tussenuit halen.
 
Gisteravond/middag op de provincialeweg (N203) onderweg naar huis zo'n Kangoo-achtige bestelwagen ingehaald. Meneer de bestuurder heeft naast het besturen van zijn auto nog twee dingen nodig. In het midden van het raam, compleet center ongeveer, een TomTom device daar zeg je U tegen. Dat is op zich niet erg, die heb ik ook. Maar links van het stuur tegen het raam ze telefoon. En op die telefoon draait ook nog eens een film of serie of wat dan ook. Meneer had in ieder geval veel aandacht voor ze film/serie die hij niet wilde missen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan