Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lijkt me niet nodig, de tekst is gewoon geblaat. Meer oppervlak is niet automatisch meer remwerking. Die hele alinea staat vol met natuurkundige halve waarheden.
Als er vroeger iets technisch in een motorblad werd geschreven, werd er doorgaans een technisch persoon geraadpleegd. Helaas is deze gewoonte met de komst van het internet verdwenen.
 
Wauw... Niet verwacht dat er zoveel gezegd zou kunnen worden over het woord 'bikkel'!

In de volksmond wordt iemand een bikkel genoemd als 'ie een doorzetter is en bijkomende zaken er om heen.
Ik denk dat we het dan genderneutraal kunnen toepassen, toch? :-D
 
Wauw... Niet verwacht dat er zoveel gezegd zou kunnen worden over het woord 'bikkel'!

In de volksmond wordt iemand een bikkel genoemd als 'ie een doorzetter is en bijkomende zaken er om heen.
Ik denk dat we het dan genderneutraal kunnen toepassen, toch? :-D
Hé, nee zeg. we laten niet alles inpikken zeg. de bikkel is van ons.....die stevige vent :( :(




:+
 
Een goeie vriend van mij noem ik daarentegen regelmatig 'slet'. Vind ik grappig, en hij ook. Het is gewoon een lekker woordje *D
 
Een goeie vriend van mij noem ik daarentegen regelmatig 'slet'. Vind ik grappig, en hij ook. Het is gewoon een lekker woordje *D


Huh?
Waar heb ik de afslag naar ‘slet’ en ‘snol’ gemist?
Ik wordt als vrouw dan liever bikkel genoemd...!

Kunnen we het weer over motorrijden hebben?
Er komen praaaaachtige dagen aan om te rijden!
Wel wat fris om de snoet, maar daar is tegen te kleden.
Ik kijk er naar uit, lekker winterzonnetje 😁😁😁 *O*
 
Als ik ooit een dochter krijg noem ik haar Bikkelientje.

Verder gebeurt er al zeker twee weken eigenlijk helemaal niets bijzonders op de weg. Sure, her en der een peuk voor mijn harses, een plotseling remmende voorligger, een door rood stormende AH delivery van en allerlei irritante wegwerkzaamheden in A'dam Centrum waar ik dagelijks last van heb, en dan natuurlijk al die regen, maar goed, daat zit niets vermeldenswaardigs bij.
Houden we je aan.



En het internet ook :+


En als een jongetje word :9
 
Huh?
Waar heb ik de afslag naar ‘slet’ en ‘snol’ gemist?
Ik wordt als vrouw dan liever bikkel genoemd...!

Kunnen we het weer over motorrijden hebben?
Er komen praaaaachtige dagen aan om te rijden!
Wel wat fris om de snoet, maar daar is tegen te kleden.
Ik kijk er naar uit, lekker winterzonnetje 😁😁😁 *O*
Die afslag nam mbm :+
 
Nope. Sorry, termen als snol en slet zijn vrouwelijk, bikkel is mannelijk.
Sommige dingen zijn nu eenmaal zo.

:')

Zijn die nu ook stoer dan?

Een goeie vriend van mij noem ik daarentegen regelmatig 'slet'. Vind ik grappig, en hij ook. Het is gewoon een lekker woordje *D

Ik gebruik 'slet' ook vaker voor mijn mannelijke vrienden dan voor vrouwen.. de meeste mannen die ik ken zijn dan ook sletten.
 
[...]


Ik gebruik 'slet' ook vaker voor mijn mannelijke vrienden dan voor vrouwen.. de meeste mannen die ik ken zijn dan ook sletten.~[/quote]
Waar ken je die dan van?
 
Vanochtend kwam ik ten opzichte van een auto van rechts. Kreeg alleen geen voorrang. Het is dat ik het aan zag komen, anders was hij volgens mij door me heen gereden ofzo.

Ik heb getoeterd. Kreeg een toeter terug.


En weer die kerel met zijn motorscooter met veel te dikke uitlaat tegengekomen. Je verwacht echt dat er een sportmotor langs komt, komtie langs op z'n piaggio.
 
:')

Zijn die nu ook stoer dan?Ik gebruik 'slet' ook vaker voor mijn mannelijke vrienden dan voor vrouwen.. de meeste mannen die ik ken zijn dan ook sletten.

Nee, die zijn niet stoer.

Hoe komt het dat jou gedachten richting 'stoer' gaan ??



Verder snap ik de discussie niet. Van oudsher heeft bikkel de betekenis van een dier/mens met 1 testikel ipv 2.
Testikels vind men over het algemeen niet bij vrouwen, hooguit in bruikleen.

Hoe je 'bikkel' dan vrouwelijk zou willen gaan interpreteren ??
Prima hoor, gelijkheid enz maar sommige dingen moet je niet willen forceren om genderneutraal te laten zijn, slaat gewoon nergens op.






Ja want die heeft een vrijstelling van het wvr :+
:Y

Ik wist t nog niet, maar toch !!

WTF is WVR ? :+
 
Laatst bewerkt:
Nee, die zijn niet stoer.

Hoe komt het dat jou gedachten richting 'stoer' gaan ??



Verder snap ik de discussie niet. Van oudsher heeft bikkel de betekenis van een dier/mens met 1 testikel ipv 2.
Testikels vind men over het algemeen niet bij vrouwen, hooguit in bruikleen.

Hoe je 'bikkel' dan vrouwelijk zou willen gaan interpreteren ??
Prima hoor, gelijkheid enz maar sommige dingen moet je niet willen forceren om genderneutraal te laten zijn, slaat gewoon nergens op.:Y

Ik wist t nog niet, maar toch !!

WTF is WVR ? :+
Wegenverkeersreglement
 
Allemaal leuk en aardig hoor, dat ge..... over mannelijke of vrouwelijk bikkels / bikkelientjes, maar volgens mij is hier op het forum maar één bikkel en die is toch echt mannelijk.
Bikkel tje
:+ :)
 
Laatst bewerkt:
Op een provinciale weg kwamen me twee auto's tegemoet, vlak achter elkaar. Dan ga ik als het kan naar rechts zodat de bumperklever ook ziet dat er een tegenligger is. Maar dat hielp niet. Op het moment dat de voorste auto nog een meter van me verwijderd was begon de achterste een inhaalactie. Gelukkig zat ik rechts, dus niets gebeurd, niet uit hoeven wijken, maar de schrik zat er goed in. |(
 
Op een provinciale weg kwamen me twee auto's tegemoet, vlak achter elkaar. Dan ga ik als het kan naar rechts zodat de bumperklever ook ziet dat er een tegenligger is. Maar dat hielp niet. Op het moment dat de voorste auto nog een meter van me verwijderd was begon de achterste een inhaalactie. Gelukkig zat ik rechts, dus niets gebeurd, niet uit hoeven wijken, maar de schrik zat er goed in. |(
Licht aan?
 
Op een provinciale weg kwamen me twee auto's tegemoet, vlak achter elkaar. Dan ga ik als het kan naar rechts zodat de bumperklever ook ziet dat er een tegenligger is. Maar dat hielp niet. Op het moment dat de voorste auto nog een meter van me verwijderd was begon de achterste een inhaalactie. Gelukkig zat ik rechts, dus niets gebeurd, niet uit hoeven wijken, maar de schrik zat er goed in. |(

Goed geanticipeerd!
Het irritante van die provinciale wegen is dat je geen kant op kunt als er iets fout gaat. De meeste schade kun je dus het beste voorkomen.
Bij mij viel het vandaag mee met de idiote acties, hoewel ik toen ik mijn wijk in reed, achter een of andere opa zat die het prima vond om amper 15 km/pu te rijden en stil te gaan staan voor vluchtheuvels alvorens er overheen te rijden.
Heel irritant. Normaal gesproken zou ik er langs sjezen, maar ivm bouwactiviteiten ligt er veel drek en rommel op de weg. Loop het risico liever niet om op mn plaat te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan