Motor-Forum

Select Forum

Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Reg. datum:
04 apr. 2008
Als er een wat beefier (minder brommer) model zou zijn, voor een redelijke prijs. Zou ik het serieus overwegen.
De huidige Zero's zijn me wat te klein en iel.

Zaken als handvatverwarming en het effect op de actieradius is aan te wennen. Mijn actieradius van de motor gaat ook naar beneden als het koud wordt.
XJ900S '97 - Ongeluk met XJ900S :( - 240km/h!

GSX 750 F '01

Reg. datum:
01 jan. 2012
Ergens midden België ... maar dat had je al wel gedacht wellicht :P
quote:
Jeltel schreef op 06 februari 2018 @ 14:27:
Als er een wat beefier (minder brommer) model zou zijn, voor een redelijke prijs. Zou ik het serieus overwegen.
De huidige Zero's zijn me wat te klein en iel.

Daar zou ik voorheen ook zo over gedacht hebben. Maar nadat ik op de Filipijnen met een Kymco RKS 150 heb gereden, een motor(tje) waarbij ik toen ik eerst erop plaatsnam, hetgevoel op een met botox behandeld brommertje te zitten, verbaast was nadat ik er ook mee gereden heb. Wat een gooi en smijt ding is me dat! :]
Dus wat mijzelf betreft, ik zie me wel goed zitten/rijden op een Zero :t

Maar toen ik zei "de omschakeling naar elektrisch rijden komt korter", bedoelde ik niet dat het nu vlakbij is, maar wel korter dan een paar jaar terug!
quote:

Zaken als handvatverwarming en het effect op de actieradius is aan te wennen. Mijn actieradius van de motor gaat ook naar beneden als het koud wordt.

Ja dat probleem ken ik ook. Dezer dagen moet ik mij tevreden stellen met pakweg 460 a 475 km per tank, tegenover 500 tot 525 in de zomer -O-

:+
Suzuki VL 125 LC Intruder '03 - Suzuki GSX 750 F '98 - Suzuki GSX 750 F '01 - Suzuki GSX 750 F '98 - BMW K1200S '07 - Suzuki GSX 750 F '99 - Suzuki GSX 750 F '01

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
Kom lekker naar Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II guys :)
Meer dan 425 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3769 recensies... Hier!
Mijn elektrische motorfiets.nl

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
quote:
Skidz schreef op 06 februari 2018 @ 14:25:
Ff rap rekenen: Elektrische handvatverwarming is 20 watt per kant dus 40 watt samen voluit. Een uurtje handvatjes aan trekt dus 40 Watt/uur. De accu van mijn fietsje is 13kWh, dus kan ik de handvatten er 13000/40=325 uur op laten pruttelen. Andersom gerekend: Mijn motor gebruikt ongeveer 60Wh/km dus voor elk uur warme handjes kan ik dus 0,6 km minder rijden.

Dus @Max Snelheid: Valt wel mee he, die enorme energieslurpers?

Ja. De gedachte die in mijn achterhoofd meespeelde ging over het verwarmen van een hele auto. Maar da's voor een ander topic, neem ik aan.
Aan de maan heb je meer dan aan de zon: de maan schijnt als je 'm nodig hebt, maar de zon schijnt overdag en dan is het toch al licht. En over de sterren: “Opa, wat zijn die lichtjes boven ons?” “Dat zijn gaatjes in de vloer van de hemel, jongen.”

Reg. datum:
20 jun. 2017
quote:
HighKing schreef op 06 februari 2018 @ 10:31:
:^

Ik was vergeten m'n verwarmde handschoenen op te laden... al na een kwartier viel de verwarming uit en toen moest ik er nog 3. |(
Het was nog wel te doen, maar ben blij dat ik de lader meegenomen heb. :P

Ai... das vervelend! Ik heb zo'n accukabel bij mijn gerbing handschoentjes.. ik weet niet welk merk je hebt, maar voor 10 euro koop je een accukabel incl zekering en hoef je de handschoenen niet op te laden :-)
GSX 600F '99 & NT650V Deauville '00

Reg. datum:
28 mrt. 2017
Ik heb mijn Gerbin's deze week op standje 3= rood.
Nou... dat is ook wel nodig, pff... Maar er staat tegen over dat mijn handen er ook geschroeid aan de knokkelsuit komen. Standje twee = oranje, is nu echt te koud voor mij.

Vorig jaar aangeklooid met handvatverwaming en thermo binnenhandschoenen op batterij. Nou... dat was hem toch niet voor mij...!

Verder inderdaad erg rustig op de weg. Dat rijdt ook lekker hoor: Zonnetje, niet zoveel file; ik zeg: ZOMER!

GSX 750 F '01

Reg. datum:
01 jan. 2012
Ergens midden België ... maar dat had je al wel gedacht wellicht :P
quote:

Ik ben daar al :t

Maar hoop in de (nabije) toekomst er mét een motor nog actiever te worden 8-)
Suzuki VL 125 LC Intruder '03 - Suzuki GSX 750 F '98 - Suzuki GSX 750 F '01 - Suzuki GSX 750 F '98 - BMW K1200S '07 - Suzuki GSX 750 F '99 - Suzuki GSX 750 F '01

Reg. datum:
13 aug. 2014
quote:
leroy84 schreef op 06 februari 2018 @ 15:46:

[...]

Ai... das vervelend! Ik heb zo'n accukabel bij mijn gerbing handschoentjes.. ik weet niet welk merk je hebt, maar voor 10 euro koop je een accukabel incl zekering en hoef je de handschoenen niet op te laden :-)

Jaaaa die heb ik erbij gekregen maar daar heb ik nog geen sigarettenaanstekerstekker (:+) aan gemaakt.
Gerbings trouwens, ja.

quote:
G_v_S schreef op 06 februari 2018 @ 15:47:
Ik heb mijn Gerbin's deze week op standje 3= rood.
Nou... dat is ook wel nodig, pff... Maar er staat tegen over dat mijn handen er ook geschroeid aan de knokkelsuit komen. Standje twee = oranje, is nu echt te koud voor mij.

Vorig jaar aangeklooid met handvatverwaming en thermo binnenhandschoenen op batterij. Nou... dat was hem toch niet voor mij...!

Verder inderdaad erg rustig op de weg. Dat rijdt ook lekker hoor: Zonnetje, niet zoveel file; ik zeg: ZOMER!

Standje 3 vond ik vanmorgen nog niet nodig. Standje geel was voldoende om de kou een beetje weg te houden en standje 2 zou voldoende zijn geweest om 't een beetje comfortabel te maken. Standje uit daarentegen viel wel een beetje tegen. :P

Gisteren heen-en-weer geweest met de Macna's van Hjerteknuser. Die zijn dunner maar stiekem toch warmer dan de Gerbings als de stroom uitvalt.
HighKing wijzigde dit bericht op dinsdag 06 februari 2018 16:07 (0%)
KFFR - Metal! | Suzuki V-Strom DL1000 2002 | Kawasaki ZRX1200S 2004

Reg. datum:
01 jan. 2017
quote:
G_v_S schreef op 05 februari 2018 @ 18:18:

[...]

Goed geanticipeerd!
Haha, ja, zo klinkt het wel positief :t
quote:

Het irritante van die provinciale wegen is dat je geen kant op kunt als er iets fout gaat. De meeste schade kun je dus het beste voorkomen.
Bij mij viel het vandaag mee met de idiote acties, hoewel ik toen ik mijn wijk in reed, achter een of andere opa zat die het prima vond om amper 15 km/pu te rijden en stil te gaan staan voor vluchtheuvels alvorens er overheen te rijden.
Heel irritant. Normaal gesproken zou ik er langs sjezen, maar ivm bouwactiviteiten ligt er veel drek en rommel op de weg. Loop het risico liever niet om op mn plaat te gaan.

Met dit weer (kou, vochtige wegen, losgekomen steentjes uit het asfalt) doe ik het sowieso maar erg voorzichtig. Liever als een dweil door de bocht dan het asfalt van dichtbij inspecteren.

Oranje dus

Reg. datum:
07 jan. 2009
quote:

That's the spirit! :]
Triumph 675 Street Triple RX | KTM Superduke GT LC8 | Yamaha FJR 1300A | Honda CRF 450

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
Ik heb enige tijd in Canada doorgebracht, bij 34 graden onder nul. Voor mij is het hier zomer. 8-)
Wereldreiziger tegen wil en dank.

CBR600RR

Reg. datum:
06 apr. 2017
quote:
RR. schreef op 06 februari 2018 @ 18:10:
Ik heb enige tijd in Canada doorgebracht, bij 34 graden onder nul. Voor mij is het hier zomer. 8-)

Niet zo stoer doen, he! :P De kou is daar heel anders.. gevoelstemperatuur is hier vaak stukken lager door de luchtvochtigheid dan wat het kwik aangeeft. In Canada (ligt er wel aan waar) kun je met -10 nog in shirt rondlopen, bij wijze van..

Reg. datum:
28 mrt. 2017
quote:

Vraag me af of ze ook zomer hebben in Japan...

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
quote:
Sassette schreef op 06 februari 2018 @ 21:11:

[...]

Niet zo stoer doen, he! :P De kou is daar heel anders.. gevoelstemperatuur is hier vaak stukken lager door de luchtvochtigheid dan wat het kwik aangeeft. In Canada (ligt er wel aan waar) kun je met -10 nog in shirt rondlopen, bij wijze van..

En hij zat daar heus niet op de motor hoor, maar liep bibberend door de sneeuw en was blij dat hij met het comfortabel verwarmde koekblik kon ... _O-
Aan de maan heb je meer dan aan de zon: de maan schijnt als je 'm nodig hebt, maar de zon schijnt overdag en dan is het toch al licht. En over de sterren: “Opa, wat zijn die lichtjes boven ons?” “Dat zijn gaatjes in de vloer van de hemel, jongen.”

...

Reg. datum:
04 nov. 2002
Ja fris... zo zou ik het vandaag wel noemen.
Verder zeker vanochtend rustig aan gedaan bij op/afritten burggen e.d.
Vanmiddag in het zonnetje een prima ritje :]
touch me again and i'll kill you

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
Klopt, voor 't eerst dit jaar weer net voor donker thuis! *O*

...

Reg. datum:
04 nov. 2002
Zeker dat is ook een enorme pre!
touch me again and i'll kill you

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Sassette schreef op 06 februari 2018 @ 21:11:

[...]

Ja joh :N
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
28 mrt. 2017
quote:
Max Snelheid schreef op 06 februari 2018 @ 21:56:
Klopt, voor 't eerst dit jaar weer net voor donker thuis! *O*

Das fijn he!
Maar BRRRRR!!!!! t was fris vanochtend!

CBR600RR

Reg. datum:
06 apr. 2017
quote:
G_v_S schreef op 07 februari 2018 @ 08:09:

Das fijn he!
Maar BRRRRR!!!!! t was fris vanochtend!

Echt! Ik was blij dat ik onderweg moest tanken, binnen even snel mijn handen opgewarmd..

Winnaar WIDM 2016

V-Stromrijder

Reg. datum:
10 nov. 2015
Functie:
Winnaar WIDM 2016
Jullie zijn bikkels dames! :t
Na regen komt de mooiweerrijder.
Suzuki DL650 V-Strom

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
Oef, gezien het weerbericht vandaag toch maar eens mijn all-season handschoenen aantrekken in plaats van de dunne leren zomerhandschoentjes :) (Nou heb ik makkelijk praten met tien minuten reistijd dwars door Amsterdam Centrum... Maar toch.)
Reality is that which doesn't go away when you stop believing in it.

TRX850 TDM900

Reg. datum:
19 jul. 2008
quote:
HCx schreef op 05 februari 2018 @ 17:43:
Op een provinciale weg kwamen me twee auto's tegemoet, vlak achter elkaar. Dan ga ik als het kan naar rechts zodat de bumperklever ook ziet dat er een tegenligger is. Maar dat hielp niet. Op het moment dat de voorste auto nog een meter van me verwijderd was begon de achterste een inhaalactie. Gelukkig zat ik rechts, dus niets gebeurd, niet uit hoeven wijken, maar de schrik zat er goed in. |(

Je maakte mooi ruimte voor zijn inhaalaktie

Reg. datum:
28 mrt. 2017
quote:

:} Thank you ! *O* :]

Reg. datum:
28 mrt. 2017
quote:
SadBunny schreef op 07 februari 2018 @ 08:48:
Oef, gezien het weerbericht vandaag toch maar eens mijn all-season handschoenen aantrekken in plaats van de dunne leren zomerhandschoentjes :) (Nou heb ik makkelijk praten met tien minuten reistijd dwars door Amsterdam Centrum... Maar toch.)

Ja, ritjes door Amsterdam vs Den Bosch Utrecht 130 km/pu met -8 is inderdaad een verschil.
Wel fijn dat ook jij erkent dat het koud was vanochtend ;)

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.