Wat is technisch het beste: Honda of Piaggio?

125ccer

Rookie
10 sep 2017
7
0
Wat vinden jullie:

Welk merk (qua motorscooters) heeft technisch en qua moderne beproefde motortechniek de bovenhand: Honda of Piaggio?

Hoor graag jullie verschillende meningen / ervaringen met beide merken ! *D


Groetjes 125ccer.
 
Wat vind je lekkerder: patat of aardappelpuree?

Ik denk dat je iets specifieker in je vraag moet zijn ;) tenzij het je bedoeling is om een poll te houden hoeveel jap en italia fans er zijn hier?
 
sanscorp:

Ik bedoel specifiek de meest betrouwbaarste, meest beproefde, en gewoon allround het meest degelijke merk van de twee :-)

Dan bedoel ik vooral met de nadruk op de 125cc motorblokken en de techniek daarvan.

Bedankt voor de eerste duidende reacties alvast 8-)

Nog meningen uit de twee merken? :-)

125ccer.
 
Waarom limiteren tot die twee merken? Waarom geen suzuki of yamaha, of zelfs kymco...

In ieder geval is het lastig om te zeggen welke merk het meest betrouwbare is als je je niet specifiek richt op 2 modellen. Zo kun je het slechtdte van de ene tegenover de beste van de ander vergelijken en kun je alsnog beide kanten op.

Dus mijn suggestie is om eerst uit te zoeken welke modellen jou het meeste trekken.
 
RiccardoPTI:

Ik twijfel namelijk tussen de Piaggio Medley 125cc motorscooter (tweedehands met 1800 km van vorig jaar), en de Honda SH125i abs motorscooter uit 2014 met 3055 km.

Daarom de vraag.

125ccer.
 
RiccardoPTI:

Ik twijfel namelijk tussen de Piaggio Medley 125cc motorscooter (tweedehands met 1800 km van vorig jaar), en de Honda SH125i abs motorscooter uit 2014 met 3055 km.

Daarom de vraag.

125ccer.

Italiaans is prachtig spul, kost klauwen met geld en is zo onbetrouwbaar als de hel.
En Japans niet.
 
In dit specifieke geval zou ik je een heel simpel advies geven: koop gewoon degene die jij het minst lelijk vind. Op basis van de details die je opgeeft kun je er niet veel van zeggen, voorkeur voor de jongste/minste km lijkt me logisch
 
Honda.
De hele filosofie van het bedrijf is er op gericht het beste/betrouwbaarste te zijn, en dat zie je in het product terug. Ook in alle langeduurtesten en gebruikersenquetes zie je dat terugkomen.

Er is wel een nadeel aan: Honda is prijzig. Zowel in aanschaf als ook in de (sporadisch benodigde) onderdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan