YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Tarwetijger

MF veteraan
13 dec 2002
12.296
3.053
Assen
m7qco.png


Voorgaande delen


szr660log.JPG

ALGEMEEN
Model Yamaha SZR 660
Categorie Sport

MOTORGEDEELTE
Type 659 cc, vloeistof gekoeld, eéncilinder, 4-takt
Boring x slag (mm) 100 mm x 84 mm
Kleppen 5 kleppen per cilinder
Vermogen 48 hp (35.8 kW) @ 6500 tpm
Max. koppel 54 Nm (39.8 ft. lbs) @ 5000 tpm

TRANSMISSIE
Versnellingsbak 5 versnellingen
Eindoverbrenging Ketting

WIELEN
Banden voor 110/70-17
Banden achter 150/60-17
Remmen voor enkele 320 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Remmen achter enkele 210 mm schijf met dubbele zuigerremklauwen

AFMETINGEN
Zithoogte 775 mm (30.5 inches)
Wielbasis 1410 mm (55.5 inches)
Tankinhoud -reserve 14 l (3.7 gallon US)
Drooggewicht 159 kg (350.5 pounds)​
 
Laatst bewerkt:
Zeker. Proefritje nadat ie weer in elkaar zit. Oto had me niet gezien en reed achteruit de rijbaan op, met een mooie salto als gevolg, volgens toeschouwers zeker een 9.5 waard. Radiator zit nog niet recht en koplamp moet ik nog stellen, voor de rest rijdt ie weer.
 
Niet slecht een 9,5. Ik heb nog een compleet koelingsysteem liggen die weg moet mocht je er iets van nodig hebben. Ik probeer nog zo veel mogelijk te rijden voordat het weer het niet meer toelaat.
 
Ik ben blij dat onze foto van de meeting nog steeds gebruikt wordt,

die goede oude tijd.👍👍👍👍.

Tegenwoordig op de Tdm 850 en srad 750.
 
Zeg ik heb nog niet veel op de szr gereden, maar hebben jullie ook dat ie soms boven de 6000 toeren ineens een boost krijgt? Als ik vol gas geef en boven de 6k kom lijkt t wel of ie VTEC heeft.
 
Zeg ik heb nog niet veel op de szr gereden, maar hebben jullie ook dat ie soms boven de 6000 toeren ineens een boost krijgt? Als ik vol gas geef en boven de 6k kom lijkt t wel of ie VTEC heeft.

Je moet sowieso altijd boven de 6.000rpm rijden! }) Gaan met die banaan.
 
Pff, de mijne komt bij 6500-7000 tpm al ernstig adem te kort. :/
Toch maar eens op de dyno af laten stellen.
 
Pff, de mijne komt bij 6500-7000 tpm al ernstig adem te kort. :/
Toch maar eens op de dyno af laten stellen.
Stiekem 25 kW. :+

Ik had een maand geleden bijna een mooie zwarte gekocht voor €1000,-
Maar hij was net weg. -O-

Voorheen al twee keer een SZR gehad de afgelopen twintig jaar. :P
 
Stiekem 25 kW. :+
Nou je zal niet de eerste zijn. Ik kocht mijn szr en later bleek de begrenzing nog in de 2e carburateur te zitten, waardoor die niet openging. Verkoper wist niet dat daar een begrenzer zat en vond dat achteraf toch wel jammer.
 
Nou je zal niet de eerste zijn. Ik kocht mijn szr en later bleek de begrenzing nog in de 2e carburateur te zitten, waardoor die niet openging. Verkoper wist niet dat daar een begrenzer zat en vond dat achteraf toch wel jammer.
Mijn tweede SZR had het ook, en die heb ik maar zo gelaten. Reed 'gewoon' lekker. :$ :+
Ik vond het altjd een wat lastige motor om aan te werken met die aparte benzinetank.
Misschien lag het meer aan mijn motoriek. :+
 
Klopt ja, daarom heeft 'ie meteen zo'n sjieke snelkoppeling gekregen in de benzineleiding. Maar het blijft hannessen.
 
Waar zit die begrenzing dan in de carburateur? Vind het raar dat ie een boost zou krijgen boven de 6k.
 
Waar zit die begrenzing dan in de carburateur? Vind het raar dat ie een boost zou krijgen boven de 6k.
Bij mij zat ie in de balg van de 2e carburateur. Die heeft een klep en een schuif. De klep gaat open door je gashendel, en de schuif gaat open door de luchtdruk. De begrenzer zorgt dat de schuif niet open gaat. Vier schroefjes van het dekseltje los halen en je trekt hem er zo uit.

De boost wordt dan denk ik veroorzaakt doordat bij hogere toeren de schuif opengaat vanwege meer druk verschil in de carburateur. Ik kan me die "boost" niet herinneren. Wel dat ie gewoon nog even door wou. Maar is al weer 12 jaar geleden....
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die een oplossing heeft voor het niet warm worden van het blok? Zodra ik ga rijden komt de meter niet van zijn startpunt af maar zodra ik stil ga staan loopt hij netjes op. Lijkt me niet heel goed voor het blok als hij niet goed warm wordt.
 
Is er iemand die een oplossing heeft voor het niet warm worden van het blok? Zodra ik ga rijden komt de meter niet van zijn startpunt af maar zodra ik stil ga staan loopt hij netjes op. Lijkt me niet heel goed voor het blok als hij niet goed warm wordt.
Dat is volgens mij niet heel gek hoor in deze weersomstandigheden. De radiateur is in verhouding ook best groot. Je zou een stukje af kunnen plakken. Net zoals ze vroeger met auto's deden. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan