Garmin zumo 350 laad niet op

Motomuis37

MF'er
9 mrt 2014
127
0
Hallo allemaal!

Vandaag de aansluiting voor mijn zumo 350 op de motor gemaakt. Er is alleen 1 probleem: de zumo laadt dus niet op in de houder.

Ik heb alles doorgemeten: er is een massa, er is een plus. Alleen opladen, ho maar. Uit de twee pinnetjes komt 5.2 volt dus de transformator werkt ook en de aansluiting zou dus moeten kloppen. De pennetjes maken ook contact met de zumo.

Wie o wie weet waarom hij dan toch niet oplaadt?

Alvast bedankt!
 
Kweet niet.......? Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn.
Ik zou zeggen: Wend je tot iemand met verstand van zaken!

Hoezo,
er staat prik op,
het kan maar 2 dingen zijn, de contacten raken elkaar niet of inwendig is er iets kapot.
Dat ding heeft 1 seconde geladen, zegt TS, daarna niet meer dat doet mij vermoeden dat er inwendig een zekering zit die doorgebrand is.

Ik heb er hier ook een, maar ff openschroeven ga ik nu niet doen.

TS: stel je vraag nogmaals in het Garmin-topic, daar zitten figuren die er kijk op hebben.

Edit, in reizen en toeren.
 
Laatst bewerkt:
Waarom?, er staat spanning op de 2 pieletjes volgens TS.

Er kunnen twee situaties voordoen waarvoor deze test zinvol is.
1 Als de reductor te weinig vermogen kan leveren zal de spanning inzakken als de zumo wordt aangesloten.
2. Als het een intelligente voeding is kan deze besluiten om de spanning af te schakelen als er iets niet in orde is. Bijvoorbeeld omdat niet alle pennen in de houder contact maken.
 
Er kunnen twee situaties voordoen waarvoor deze test zinvol is.
1 Als de reductor te weinig vermogen kan leveren zal de spanning inzakken als de zumo wordt aangesloten.
2. Als het een intelligente voeding is kan deze besluiten om de spanning af te schakelen als er iets niet in orde is. Bijvoorbeeld omdat niet alle pennen in de houder contact maken.

Het eerste punt zal het niet zijn, de aansluitkabel met vaste reductor wordt door Garmin bijgeleverd,
het tweede punt is ,van buitenaf , niet te controleren met de garmin in de houder gemonteerd.
 
Ik had na anderhalf jaar ook problemen met opladen van mijn 350. Viel heel vaak uit maar niet altijd, gewisseld bij iemand anders op zijn motor bleef ie goed. Hele houder gewisseld met oplaad kabel nog steeds problemen. H
Toen hem weg gebracht naar way point bleek het moederbord defect dus het hele toestel moeten vervangen
 
Het eerste punt zal het niet zijn, de aansluitkabel met vaste reductor wordt door Garmin bijgeleverd,
het tweede punt is ,van buitenaf , niet te controleren met de garmin in de houder gemonteerd.

Punt 1. Klopt maar ook spullen van Garmin kunnen kapot
Punt 2. Als je kan meten tussen de reductor en de zumo kan je wel meten wat de voeding doet. Niet wat de oorzaak is.
 
Uiteindelijk bleek het toch echt in de Garmin zelf te zitten. Is nu opgestuurd naar de technische dienst om te kijken of er wat aan gedaan kan worden.

Bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan