ktm 790 duke

Ik, en m'n vriendin, had me ook ingeschreven voor de KTM on Tour. Echter hebben we beide nog vóór de tour de motor gekocht. Maar weer even mailen dat het niet door gaat :+

Maar ook nog geen bevestiging gehad (als het om de ktm on tour gaat).
 
Gisteren m'n 790 weggebracht voor de 1000km beurt. Ivm olielekje krijgt ie een nieuwe carterpakking.
Volgens KTM Nederland is de mijne de enige in NL met dit probleem....dus jullie hoeven je geen zorgen te maken ;)
Dat wordt het hemelvaart weekend lekker knallen met de 790 :Y *O*
 
Haha, en hoe weet KTM dat dan? :+ Of wellicht een bepaalde serie?

Ik heb altijd pech, dus zal wel van alle 'nieuwigheidsproblemen' last gaan krijgen ;(

Oh nee.. positief blijven, positief blijven! ;)
 
Weet iemand toevallig hoe de 70kw versie is gelimiteerd? Maw kan ik de restrictor er zelf uit slopen of is de 70kw versie niet identiek aan de 77kw versie?
 
Pfoe, dat is niet onaardig! Ik had vooralsnog niet het plan om die snelheden te bereiken, maar leuk om te zien dat het kan. En in tegenstelling tot mijn Tracer lijkt dit niet tot een bijna-dood ervaring te leiden vanwege een hevig slingerende voorkant ;)
Ik bedoel, m'n Tracer heeft het wiebel/slinger probleem nagenoeg niet meer, maar boven de 180 durf ik zeker niet meer te gaan.. :$
 
Laatst bewerkt:
Mijn MT-09 Sport Tracker was, ondanks Hyperpro Streetbox, ook niet snaarstrak boven de 200 km/u. Niet dat je dat veel rijdt met een naked, maar ik heb de 790 zo rond de 180 km/u gehad en die was gewoon 100% stabiel. Dat beetje reserve is prettig.
 
Snelheidstestje MCN

Video: KTM 790 Duke top speed run | MCN

153 mph op de teller, zo'n 245 km/u. Rap zat voor een 105pk naked.
Binnenkort met GPS eens kijken hoe nauwkeurig, of niet :+ , de teller van de 790 is. 8-)
GPS liep mee volgens mij, tenminste in het filmpje dat ik zag. En die gaf 144 mijl/u aan, dat is zo’n 232 km/u. Ook heel acceptabel, en vlot genoeg om ook nog mee te kunnen komen met de supersports op trackdays (op Assen tenminste).. Betekent dat de teller op topsnelheid zo’n 13 km/u te optimistisch is.
 
GPS liep mee volgens mij, tenminste in het filmpje dat ik zag. En die gaf 144 mijl/u aan, dat is zo’n 232 km/u. Ook heel acceptabel, en vlot genoeg om ook nog mee te kunnen komen met de supersports op trackdays (op Assen tenminste).. Betekent dat de teller op topsnelheid zo’n 13 km/u te optimistisch is.

Ja vandaar het 2D datarecording prominent in beeld ;), maar ik wil graag zien wat de afwijking bij de mijne is, ook kwa afstand :Y
Met 5 à 6% afwijking kan ik overigens prima leven. 5% is makkelijker om te rekenen naar de werkelijke snelheid :z
 
Nee ik heb nog geen bevestiging.

Gisteren een mailtje gekregen van ktm over het proefrijden bij mp venlo zondag as.

wegens enorme belangstelling voor proefrijden op deze testdag,zijn de door jouw aangevraagde motoren helaas niet meer beschikbaar blablabla....

Jammer volgende keer beter.
 
Je kunt bij veel dealers ook gewoon tussendoor op een demo proefrijden. Alhoewel KTM on Tour als evenement vast leuk is om mee te maken :)

Maar als je echt graag een stukje op een 790 wilt rijden zou ik dat gewoon doen. Maak je je eigen KTM on Tour ervan ;)
 
Ik heb zaterdag mijn Duke op mogen halen. Ondertussen ben ik 500km verder.

Wat een geweldig sturende motor is dit. Echt waanzin hoe soepel het allemaal loopt. Ook de elektronica voelt niet aan als een beperking maar meer als een hulpmiddel.

Aangezien dit mijn eerste kettingmotor is wel even een vraagje voor wat betreft ketting onderhoud. Wat gebruiken jullie om schoon te maken en smeren? Dan heb ik het over alle hulpmiddelen en producten?

Thanks!
 
Aangezien dit mijn eerste kettingmotor is wel even een vraagje voor wat betreft ketting onderhoud. Wat gebruiken jullie om schoon te maken en smeren? Dan heb ik het over alle hulpmiddelen en producten?

Thanks!

Gefeliciteerd.
Ketting:
schoonmaken, doe ik zelf nooit. Tenzij je het zand induikt met je 790 (dan wel graag foto/film) niet nodig
smeren, ik gebruik S100 witte kettingspray. Werkt prima. Wel zorgen dat de ketting goed gespannen blijft, maar dat is de eerste paar 1000km niet echt aan de orde.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik heb de ketting al een keer moeten spannen. Hing te klapperen als een malle. Nu staat hij weer zoals de dealer hem wil hebben.

Ik wil hem ook schoon kunnen maken want hij heeft nu al een paar kilometer onverhard gehad en dat zal hij in de toekomst ook wel voor de kiezen krijgen. Iemand daar nog suggesties voor? Ik heb al zo'n "u-borstel" gezien maar moet ik dan nog iets hebben?
 
WD40? das een slechte kruipolie en dus een slecht idee, lost vet op wat de fabrikant in de ketting heeft geperst met versnelde slijtage als gevolg.

Remreiniger op een doek is een beter idee.
 
WD40? das een slechte kruipolie en dus een slecht idee, lost vet op wat de fabrikant in de ketting heeft geperst met versnelde slijtage als gevolg.

Remreiniger op een doek is een beter idee.

Absoluut...niet met WD40 aan je ketting!!! Gebruik een verfkwast en petroleum van de pomp, inborstelen, afspuiten met de tuinslang, na wrijven met een droge lap en opnieuw invetten. Doe dit al 37 jaar zo en mijn ketting gaat op een KTM 35.000 km mee!
 
Absoluut...niet met WD40 aan je ketting!!! Gebruik een verfkwast en petroleum van de pomp, inborstelen, afspuiten met de tuinslang, na wrijven met een droge lap en opnieuw invetten. Doe dit al 37 jaar zo en mijn ketting gaat op een KTM 35.000 km mee!

En jij gebruikt dan ook van die witte kettingspray?
 
En jij gebruikt dan ook van die witte kettingspray?

Wel witte maar dan van motorex...maakt verder niet uit, Castrol, Motorex, Belray...is allemaal om het even, om de 1500 km poets ik de motor en de ketting, tussendoor natuurlijk wel zo om de 300km smeren...
 
Haha, ik heb de ketting al een keer moeten spannen. Hing te klapperen als een malle. Nu staat hij weer zoals de dealer hem wil hebben.

Ik wil hem ook schoon kunnen maken want hij heeft nu al een paar kilometer onverhard gehad en dat zal hij in de toekomst ook wel voor de kiezen krijgen. Iemand daar nog suggesties voor? Ik heb al zo'n "u-borstel" gezien maar moet ik dan nog iets hebben?

Na 500km al :?
Dan is de ketting niet goed gespannen bij aflevering lijkt me.

En je weet nu alles van schoonmaken ;)

@Tok om de 1500km poetsen en om de 300km ketting schoonmaken/smeren :') , als ik dat zou doen kom ik niet meer aan rijden toe _O-

Ruwe bolster blanke pit die van poetsen houdt :+
 
Laatst bewerkt:
Na 500km al :?
Dan is de ketting niet goed gespannen bij aflevering lijkt me.

En je weet nu alles van schoonmaken ;)

@Tok om de 1500km poetsen en om de 300km ketting schoonmaken/smeren :') , als ik dat zou doen kom ik niet meer aan rijden toe _O-

Ruwe bolster blanke pit die van poetsen houdt :+

Nou ja, ik rij toch wel zo'n 800 km/week als het weer en de tijd het toelaat, gistermiddag nog 250 km door de Ardennen. Maar af en toe vind ik het ook gewoon lekker om de KTM te poetsen, neem me rustig de tijd, pilsje erbij, sigaartje, muziekje...geen straf hoor...tussendoor komt af en toe iemand erbij staan en kletsen, ik vind dat heerlijk ontspannen. Zal de leeftijd wel zijn hahaha...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan