Milieuzones... En ik mag gewoon Rotterdam en Utrecht in

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.266
112.234
Rèswèk
:] :] *O* *O* :}


230-016.jpg
 
Wacht maar ... binnenkort mag je gewoon nergens meer komen.

In B ook. Eerst wordt Antwerpen een emisiezone.
Nu willen ze volledig diesel verbod in Antwerpen, en nog een andere politieker ziet het nog "rooskleuriger" en wil een volledig diesel verbod in heel België. Ook voor de nieuwste diesels ...

Verder willen ze ook nog het rekening rijden invoeren, en zullen de inschrijvings- en jaarlijkse wegenbelasting er niet voor verdwijnen, en wil men daarbovenop ook kog eens de brandstoffen tegen 2020 1/4 tot 1/3 verhogen in prijs, genaamd "extra millieutaks" ...

Ik heb niet de gewoonte negatief te zijn, maar in dit geval ...
... de minderbemiddelde mens zoals ik kijkt wellicht aan tegen niet meer auto en motorrijden als particulier wegens onbetaalbaar, dus ...
... ik heb me voorgenomen er van te genieten zolang ik nog kan!
 
Ik woon in Nederland he... Over negatief: Als ze nou in belgie es wat aan de wegen en het gedrag van de mensen daarop gingen doen van die centen mogen ze van mij alles vertienvoudigen
 
Laatst bewerkt:
I love the smell of 2-stroke in the morning
It smells like................... victory _O-





tumblr_ntte6kDwy01qghl49o1_500.gif
 
Ik woon in Nederland he... Over negatief: Als ze nou in belgie es wat aan de wegen en het gedrag van de mensen daarop gingen doen van die centen mogen ze van mij alles vertienvoudigen
De wegen zijn meer dan goed genoeg. Minder goed dan bij jullie, maar de laatste 15 jaar heel sterk verbeterd. Het gedrag van de mensen is ook "goed". Maar word door jullie als niet goed bestempeld omdat jullie onze manieren niet gewoon zijn, en om diezelfde reden vinden Belgen NL's slechte chauffeurs.
Btw: rond Brussels Airport, als er daar NL's de luchthaven verlaten is dat gewoon een ramp ... en dat zal net zo zijn wanneer Belgen Shiphol verlaten.

Nee, laat alles hier maar zoals het is en de taksen laten zoals ze zijn, want 1,350€ voor een litertje E10 is gewoon niet meer te doen, om nog maar te zwijgen van de 56€ wegentaks op mijn motor, die enkele jaren geleden nog maar 52€ was.

Nee, laat ze maar onnozel doen met die emissiezones. Probleem verleggen is dat gewoon.
En ironisch genoeg, een half jaar na het toepassen van die emissiezone in Antwerpen is er een meting gedaan ... jaja, de luchtkwaliteit is zelfs aanzienlijk slechter dan voorheen!

Emissiezones? De vleesindustrie is de grootste oorzaak van co2 uitstoot, voor ruim de helft. Een mens is van nature geen vleeseter. We hebben géén vlees nodig om fit en sterk te zijn, stop de vlees industrie, en die emissiezones zijn geen noodzaak meer.

Veel werkloosheid bij het stoppen van vleesindustrie? Nee hoor, al die veeboeren kunnen dan gewassen kweken ipv koeien en zo, en al dat eten dat dat vee opeet kan omgezet worden in biobrandstof!

Sorry ... moest gewoon effe van me af ...
 
Deze heeft ook last van wat uitstoot :')

hqdefault.jpg


VapeNation, where you at??? :+

PS: ik denk dat je er teveel olie in mengt.
 
Laatst bewerkt:
Naast de Coentunnel stookt de hemcentrale nog op kolen. Zo krom als het maar kan maar dat wordt geaccepteerd. En dat mogen wij compenseren met de motor.
 
De Belgische wegen zijn meer dan goed genoeg. Minder goed dan bij jullie.........

Nee, laat ze maar onnozel doen met die emissiezones. Probleem verleggen is dat gewoon.
En ironisch genoeg, een half jaar na het toepassen van die emissiezone in Antwerpen is er een meting gedaan ... jaja, de luchtkwaliteit is zelfs aanzienlijk slechter dan voorheen!

Nou dan moet je niet per ongeluk Luik in rijden. Dacht effe dat de wielophanging ging afbreken.

Emissie? Hier (R'dam, Utrecht, Arnhem......) mogen oude auto's niet meer in de stad rijden. Luchtvervuiling heet dat! Daarna gaan die ouwe bakken naar Ghana en Nigeria, en rijden die auto's daar met de nodige Ductape en tie-wraps nog vele jaren rond. Smerige rook is daar totaal geen punt. Diezelfde rook waait dan net zo hard weer onze kant op. Dan zitten we alsnog in de stank!

231-018.jpg

Als ik deze foto zie dan mis ik het toch wel: De heerlijke 2-takt dampen!
 
Naast de Coentunnel stookt de hemcentrale nog op kolen. Zo krom als het maar kan maar dat wordt geaccepteerd. En dat mogen wij compenseren met de motor.

Bij de milieuzones gaat het vooral over de uitstoot van fijnstof en stikstofoxiden, dus wat de Hemweg-centrale of de vleesindustrie ermee te maken heeft is me volstrekt onduidelijk.

Die staan niet onder mijn raam te roken en stinken. Dat doen die smerige tweetakten en ouwe barrels wél. Wanneer ik (Utrecht) de binnenkant van m'n raam met een doekje afveeg dan is dat gewoon grijs van de troep die er in de lucht zit.
 
Bij de milieuzones gaat het vooral over de uitstoot van fijnstof en stikstofoxiden, dus wat de Hemweg-centrale of de vleesindustrie ermee te maken heeft is me volstrekt onduidelijk.

Die staan niet onder mijn raam te roken en stinken. Dat doen die smerige tweetakten en ouwe barrels wél. Wanneer ik (Utrecht) de binnenkant van m'n raam met een doekje afveeg dan is dat gewoon grijs van de troep die er in de lucht zit.
Die hemcentrale stoot ook fijnstof uit, 500 meter moeten de auto's 80 rijden op met poster van kindje met zakdoek voor de mond. Daar wonen ook mensen, die wolk van de centrale stoot niet na 500 meter.

Verschil is dat sluiting van de hemcentrale miljoenen kosten en de lobby veel sterker is.
 
Die hemcentrale stoot ook fijnstof uit, 500 meter moeten de auto's 80 rijden op met poster van kindje met zakdoek voor de mond. Daar wonen ook mensen, die wolk van de centrale stoot niet na 500 meter.

Verschil is dat sluiting van de hemcentrale miljoenen kosten en de lobby veel sterker is.

Het klopt dat kolencentrales ook fijnstof uitstoten, maar dat doen ze niet op neushoogte. Verder ben ik een groot voorstander van het sluiten kolencentrales, alleen is dat een andere discussie.

Omdat er kolencentrales zijn niks doen aan vervuiling veroorzaakt door het wegverkeer is net zoiets als zeggen dat je niks hoeft te doen aan armoedebestrijding in Nederland omdat men het in Afrika nog veel zwaarder heeft.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij komt het meer over als laten we die auto.'s en motorfietsen weren dan kunnen wij nog een paar jaar voort op onze kolen. De overheid heeft verschillende agenda's beïnvloedt door de lobby.

We kunnen ook helemaal stoppen met energie verbruik met ons vervoer, dicht bij ons werk gaan wonen en alle wegen inclusief de snelwegen omvormen tot fietspaden.

Maar nu legt de overheid de burger op hoe te leven terwijl ze allemaal andere kansen laten liggen. Verbeter de wereld begin bij jezelf maar dat geldt niet voor de kolencentrales.
 
Het klopt dat kolencentrales ook fijnstof uitstoten, maar dat doen ze niet op neushoogte. Verder ben ik een groot voorstander van het sluiten kolencentrales, alleen is dat een andere discussie.

Omdat er kolencentrales zijn niks doen aan vervuiling veroorzaakt door het wegverkeer is net zoiets als zeggen dat je niks hoeft te doen aan armoedebestrijding in Nederland omdat men het in Afrika nog veel zwaarder heeft.
Rijdt je zelf motor? Zelf wel rijden maar de buurman niet?
 
Die hemcentrale stoot ook fijnstof uit, 500 meter moeten de auto's 80 rijden op met poster van kindje met zakdoek voor de mond. Daar wonen ook mensen, die wolk van de centrale stoot niet na 500 meter.

Verschil is dat sluiting van de hemcentrale miljoenen kosten en de lobby veel sterker is.

Dat zal zeer weinig zijn, het meeste stof komt van de opslag uit de rest van het havengebied.
 
De wegen zijn meer dan goed genoeg. Minder goed dan bij jullie, maar de laatste 15 jaar heel sterk verbeterd. Het gedrag van de mensen is ook "goed". Maar word door jullie als niet goed bestempeld omdat jullie onze manieren niet gewoon zijn, en om diezelfde reden vinden Belgen NL's slechte chauffeurs.
Btw: rond Brussels Airport, als er daar NL's de luchthaven verlaten is dat gewoon een ramp ... en dat zal net zo zijn wanneer Belgen Shiphol verlaten.

Als wij vanuit Belgie Nederland binnen komen rijden, dan kun je met je ogen dicht precies zeggen wanneer je de grens over steekt (wel vrouwlief laten rijden dan natuurlijk :+ )

Verder moet Belgie echt eens iets aan hun systeem gaan doen, aangaande behalen van rijbewijzen.
Ik woon in een gebied waar de laatste jaren echt heel veel Belgen komen, dit is uiteraard helemaal prima! Weest welkom!
Nederlanders halen ook wel eens rare fratsen uit, maar ik zie Belgen af en toe acties uit halen die gewoon echt niet kunnen. Sommigen hebben het verkeersinzicht van een pinda.

Zelfs mijn vrouw begon het op den duur op te vallen....
 
1.Vestig er geen aandacht op, straks komen ze er achter
2.Wat moet je met een RD in een stad?

Inderdaad. Lekker handig zulke provocaties...

Geniet er nog maar even van want heel lang kan het nooit meer duren. Die milieuzones zijn redelijk succesvol gebleken, zeker voor de politiek.
De handel werkt natuurlijk ook graag mee, ouwe meuk opruimen en nieuwe voertuigen verkopen.

In Frankrijk zijn de milieuzones ook gewoon van toepassing op motoren en bromfietsen. Nu beginnen ze hier ook al. Ik zag laatst in Amsterdam bij Schellingwoude al nieuwe verkeersborden geplaatst worden waarop de milieuzone wordt uitgebreid met bromfietsen. Dit is vooral gericht op de tweetaktbrommers...

Even wat opgezocht:

[q]Vanaf 1 januari 2018 mogen brom- en snorfietsen van 2010 of ouder (dus 2009, 2008 enz.) de milieuzone niet meer in.

Voor viertakt scooters van vóór 2011 komt een ontheffing waarbij de Datum Eerste Toelating (DET) niet verder terug mag gaan dan 1-1-2008. Dus viertakt scooters van 1-1-2008 tot en mét 31-12-2010 mogen de milieuzone van Amsterdam gewoon nog wel in, mits er een 4-takt ontheffing voor is aangevraagd.[/q]
BRON: Scooter Milieuzone | Milieuzone Amsterdam 2018 | Wat je moet weten

Ik vind het allemaal wel best met die milieuzones in de stadscentra maar waarom moet iedere Nederlandse stad zijn eigen regels maken? Dit kan voor de duidelijkheid toch veel beter op nationaal (of EU!) niveau geregeld worden.
 
De wegen zijn meer dan goed genoeg. Minder goed dan bij jullie, maar de laatste 15 jaar heel sterk verbeterd. Het gedrag van de mensen is ook "goed". Maar word door jullie als niet goed bestempeld omdat jullie onze manieren niet gewoon zijn, en om diezelfde reden vinden Belgen NL's slechte chauffeurs.
Btw: rond Brussels Airport, als er daar NL's de luchthaven verlaten is dat gewoon een ramp ... en dat zal net zo zijn wanneer Belgen Shiphol verlaten.

Nee, laat alles hier maar zoals het is en de taksen laten zoals ze zijn, want 1,350€ voor een litertje E10 is gewoon niet meer te doen, om nog maar te zwijgen van de 56€ wegentaks op mijn motor, die enkele jaren geleden nog maar 52€ was.

Nee, laat ze maar onnozel doen met die emissiezones. Probleem verleggen is dat gewoon.
En ironisch genoeg, een half jaar na het toepassen van die emissiezone in Antwerpen is er een meting gedaan ... jaja, de luchtkwaliteit is zelfs aanzienlijk slechter dan voorheen!

Emissiezones? De vleesindustrie is de grootste oorzaak van co2 uitstoot, voor ruim de helft. Een mens is van nature geen vleeseter. We hebben géén vlees nodig om fit en sterk te zijn, stop de vlees industrie, en die emissiezones zijn geen noodzaak meer.

Veel werkloosheid bij het stoppen van vleesindustrie? Nee hoor, al die veeboeren kunnen dan gewassen kweken ipv koeien en zo, en al dat eten dat dat vee opeet kan omgezet worden in biobrandstof!

Sorry ... moest gewoon effe van me af ...

Is die 56 euro per jaar of per maand? Hier betaal ik namelijk 1,52 euro voor een litertje loodvrij en 116 euro per jaar aan belasting voor mijn motor.
 
Als wij vanuit Belgie Nederland binnen komen rijden, dan kun je met je ogen dicht precies zeggen wanneer je de grens over steekt (wel vrouwlief laten rijden dan natuurlijk :+ )

Verder moet Belgie echt eens iets aan hun systeem gaan doen, aangaande behalen van rijbewijzen.
Ik woon in een gebied waar de laatste jaren echt heel veel Belgen komen, dit is uiteraard helemaal prima! Weest welkom!
Nederlanders halen ook wel eens rare fratsen uit, maar ik zie Belgen af en toe acties uit halen die gewoon echt niet kunnen. Sommigen hebben het verkeersinzicht van een pinda.

Zelfs mijn vrouw begon het op den duur op te vallen....

Bijna alle grensovergangen zijn duidelijk merkbaar doordat er een ander soort wegdek ligt. Ook als je Duitsland in rijdt of van België naar Frankrijk. De meeste wegen in België zijn tegenwoordig gewoon goed. In Nederland zijn we af en toe een beetje doorgeslagen met de bordjes "slecht wegdek" of "spoorvorming".

Wanneer je een auto met een buitenlandse kentekenplaat ziet kun je er vanuit gaan dat de bestuurder niet heel goed bekend is hier en op zoek is naar iets of verrast wordt door een situatie. Dat inzicht moet jij als local hebben. Zeker als motorrijder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan