Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
He iedereen ik had me al even voorgesteld in het voorsteltopic maar wilde ook graag even mijn ervaring delen.

Tijdens de lessen AVB / AVD gaat alles goed. Tuurlijk vergeet ik mijn knippers eens een keer of kijk ik ff niet optijd. Maar overall gezien prima zo voelt het, en dat zegt mijnninstructeur ook

Nu gister examen AVD gedaan 1e keer. Resultaat gezakt.Had hem zelf ook wel door, ik word namelojk zooooo zenuwachtig van dat klote Cbr gebouw... De rijles ervoor ging super l. Kreeg telkens keurog Clau keurog! In mn oortje. Gaf wel vertrouwen. Maar toen... Jaja nog noooooit gevallen he met Avb niet en AVD niet... Toen kwam ik tijdens het parkeren te kletteren met de motor. Pal voor het CBR. Nou kut natuurlijk motor weer in de benen en naar binnen. Examinator had het gezien en ik had gelijk het gevoel met 2-0 achter te staan. Naja.

De rit ging mwoah. Ik deed heel goede dingen reed mooie bochten etc en pakte geen putdeksels mee. Maar ik had teveel slordogheidkes om het voldoende te laten zijnn. Was ik ook volledig met hem eens trouwens het was lang niet zo goed als tijdens tlde lessen.

Fouten:
* op een 80 weg een vrachtwagen ingehaald met 100 (was wat overdreven en asociaal)
* bij uitvoegen snelweg te weinig afstand. Op voorligger
* bij stopopdracht linkerpoot aan de grond
* na de tweede keer kwijt rijden van de examenauto op een onlogische plek stil gaan staan (rechts bij een landweggetjes zodat ik voor de lesauto kon invoegen)

Wist zelf gelukkig ook wel dat ik beter kon en was het wel eens met het oordeel maar balen is het wel. Verder vond hij dat ik lekker vlot reed en moeite had met bijhouden. Hij hoefde weinig voor me op de rem en dat is wat hij wil zien.

Jammer spanningsfouten... Wel een rotbericht 16 januari kan ik pas weer afrijden :(
 
He iedereen ik had me al even voorgesteld in het voorsteltopic maar wilde ook graag even mijn ervaring delen.

Tijdens de lessen AVB / AVD gaat alles goed. Tuurlijk vergeet ik mijn knippers eens een keer of kijk ik ff niet optijd. Maar overall gezien prima zo voelt het, en dat zegt mijnninstructeur ook

Nu gister examen AVD gedaan 1e keer. Resultaat gezakt.Had hem zelf ook wel door, ik word namelojk zooooo zenuwachtig van dat klote Cbr gebouw... De rijles ervoor ging super l. Kreeg telkens keurog Clau keurog! In mn oortje. Gaf wel vertrouwen. Maar toen... Jaja nog noooooit gevallen he met Avb niet en AVD niet... Toen kwam ik tijdens het parkeren te kletteren met de motor. Pal voor het CBR. Nou kut natuurlijk motor weer in de benen en naar binnen. Examinator had het gezien en ik had gelijk het gevoel met 2-0 achter te staan. Naja.

De rit ging mwoah. Ik deed heel goede dingen reed mooie bochten etc en pakte geen putdeksels mee. Maar ik had teveel slordogheidkes om het voldoende te laten zijnn. Was ik ook volledig met hem eens trouwens het was lang niet zo goed als tijdens tlde lessen.

Fouten:
* op een 80 weg een vrachtwagen ingehaald met 100 (was wat overdreven en asociaal)
* bij uitvoegen snelweg te weinig afstand. Op voorligger
* bij stopopdracht linkerpoot aan de grond
* na de tweede keer kwijt rijden van de examenauto op een onlogische plek stil gaan staan (rechts bij een landweggetjes zodat ik voor de lesauto kon invoegen)

Wist zelf gelukkig ook wel dat ik beter kon en was het wel eens met het oordeel maar balen is het wel. Verder vond hij dat ik lekker vlot reed en moeite had met bijhouden. Hij hoefde weinig voor me op de rem en dat is wat hij wil zien.

Jammer spanningsfouten... Wel een rotbericht 16 januari kan ik pas weer afrijden :(
Jammer. Maar het zijn kleine foutjes die makkelijk te herstellen zijn. Worden met enige ervaring automatisch gecorrigeerd of voorkomen. Maar ja dat examen hè, je moet er ff door! Succes in januari! Niet zo'n gunstige tijd voor 'n examen zou ik zeggen, maar ja dan heb je wel meteen ervaring onder barre omstandigheden. En 16 januari is het voordat je het in de gaten hebt ...
 
Nee inderdaad niet de meest ideale datum voor een examen zo in januari... maargoed mijn instructeur zei ook "in April kan het net zo goed kloteweer zijn om te rijden" dus wie weet :) ik hoop op een mooie zonnige zachte dag 16 januari haha
 
Balen man. Ik had een beetje vergelijkbaar verhaal; goede lessen maar dan toch door zenuwen geen goede rit neer kunnen zetten. Ik moest nog twee keer terug komen voordat ik hem eindelijk 30 september wist te pakken. Na ruim twee maanden ben ik het alweer bijna vergeten dat ik niet in een keer mijn AVD heb gepakt. Dat zeer slijt snel.

Lekker door blijven gaan. Rijden kan je, je moet het alleen nog aan het CBR laten zien. Succes!
 
Dat is inderdaad balen.
Ik vind het jammer dat het ook allemaal afhangt van 1 moment terwijl de lessen dan wel goed gaan. Zenuwen zijn vaker de oorzaak dat zo'n examen niet goed gaat.
Ik denk dat als ik op moet voor examen dat ik dan maar een valdispert moet nemen :')
 
Vrachtwagen inhalen met 100 op een 80 weg vind ik zo'n fout nog niet ,met een motor erachter blijven hangen is ook niet prettig. op les zei mijn instructeur op een 80 weg haal die vrachtwagen maar in en ging er toen ook met 100 voorbij, hij vond dat keurig gedaan want je moet snel voorbij,dus snap niet dat ze dan bij het cbr erover gaan zeiken.

en dat je vlot rijd vond hij goed,
 
Hij heeft me natuurlijk niet op alleen die vrachtwagen actie laten zakken, het totaalbeeld door al die foutjes / slordigheidjes samen vond hij net niet voldoende en bij twijfel is het niet oversteken zei hij.

Maar inderdaad soms is het wat tegenstrijdig... Mijn instructeur vond de rit zo slecht nog niet maargoed die geeft me het papaiertje niet he haha
 
heb ik dus op m'n helm zitten, maar heb eerst een kwartiertje met vizier open gereden. Daarna dichtgeklapt maar vizier besloeg direct. :N

dan is de binnenkant van je vizier, de pinlock dubbele ruit, dus koud en werkt het nog niet.

met helm dicht uit huis, of even wachten tot het klaart.
 
Er zijn meer regels waar je je op de weg aan moet houden ook al zijn ze niet prettig. Ik begrijp die instructeur niet.

Ik had ook bij m'n lessen dat ik niet met ~1Km/u verschil in moest halen....
Maak een keuze: ga langzamer rijden zodat je niet hoeft in te halen of trek 'm eventjes door
en daarmee ook maximum snelheid even overschrijden zodat je zo kort mogelijk in de blinde hoek zit.
 
Ik had ook bij m'n lessen dat ik niet met ~1Km/u verschil in moest halen....
Maak een keuze: ga langzamer rijden zodat je niet hoeft in te halen of trek 'm eventjes door
en daarmee ook maximum snelheid even overschrijden zodat je zo kort mogelijk in de blinde hoek zit.

Yep.

Ze willen besluitvaardig rijgedrag zien.
Dat moet dan wel veilig gebeuren, dus vlot inhalen op een 80 km weg waar je overzichtelijk en veilig kunt inhalen is beter dan ( te dicht ) achter die vrachtwagen blijven hangen.

Als je zakt is dat meestal een optelsom van meerdere dingen die niet lekker zijn gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Zenuwen zijn erg hinderlijk, ik heb er zelf ook altijd extreem veel last van als het ergens om gaat .mijn instructeur had nog niemand gezien met zoveel zenuwen als mij..voor mijn avb examen kon ik niet slapen en eten en begon ik te duizelen tijdens het rijden ,bij mijn avd examen heb ik Xanax genomen ,dit al 2 weken ervoor en kon ik ervoor wel eten en had redelijk goed geslapen,voelde me veel beter en was ik eindelijk wat relaxed. beide examens wel eerste keer geslaagd maar die keer met drugs pillen was een stuk prettiger .van de zenuwen word je gewoon niet goed van en kan je alles van krijgen.ik dacht dat ik het bij avb aan mijn hart kreeg.
 
Ik mag toch aannemen dat rijexamen doen met kalmeringsmiddelen op een grapje was :)

Verder: te weinig afstand bij uitvoegen is natuurlijk gewoon problematisch, en op een slechte plek gaan staan stilstaan ook, die twee dingen lijken me duidelijk.

Maar een vrachtwagen inhalen met 100 op een 80-weg zal toch niet reden zijn om te falen. Hooguit de manier waarop. Als je tijdig anticipeert op het inhalen, afstand houdt, zicht haalt, inhaalmanoeuvre inzet, door naar de 100 en goed blijven kijken of je er wel weer voor kunt, even de waggelsjoof probeert te bekijken (als het kan) of'ie op zit te letten voordat je er weer voor gaat, en dan rustig weer terugzakt naar de 85, en daarbij laat zien dat je van tevoren al hebt afgewogen of je daar andere mensen mee gaat lastigvallen, dan kan dat toch echt niet zo'n probleem zijn - dat is motorrijden.
 
Laatst bewerkt:
Het was ook een optelsom van slordigheden, het was op geen enkel moment gevaarlijk maar gewoon niet netjes genoeg. Ik weet van mazelf dat ik echt wel beter heb gereden dus tja was het ook wel met de beste man eens. Blijft balen. Volgende keer hopelijk minder zenuwen dan komt het vast goed.

Ik had trouwens 2 valdispert extra sterk op tegen de zenuwen... Werkt voor geen meter voor mijn gevoel
 
beide examens wel eerste keer geslaagd maar die keer met drugs pillen was een stuk prettiger .van de zenuwen drugs word je gewoon niet goed van en kan je alles van krijgen.ik dacht dat ik het bij avb aan mijn hart kreeg.
Grappig... Kan eigenlijk allebei :+
 
Het was ook een optelsom van slordigheden, het was op geen enkel moment gevaarlijk maar gewoon niet netjes genoeg. Ik weet van mazelf dat ik echt wel beter heb gereden dus tja was het ook wel met de beste man eens. Blijft balen. Volgende keer hopelijk minder zenuwen dan komt het vast goed.

Ik had trouwens 2 valdispert extra sterk op tegen de zenuwen... Werkt voor geen meter voor mijn gevoel
Je motor laten vallen is sowieso een rotgevoel (zeker de eerste keer), ook als de examinator het niet had gezien. Dat heeft vast een rol gespeeld. Maar ja, je moet maar denken, van de motorrijders die nog moeten vallen en de motorrijders die al gevallen zijn hoor je nu in ieder geval bij verreweg de grootste groep :W Welcome to the dark side.
 
Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld, maar als ik lees over de zenuwen van @drestar weet ik zo net nog niet wat (on)veiliger is.

Dan überhaupt je afvragen of je moet willen motorrijden. In een auto kan de instructeur nog ingrijpen. Op een motor niet. Je bent niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor een ander.
 
Nee dat is echt geen grapje. ik gebruik Xanax wel vaker ,voor mij staat daar code B2 op en is dit een wondermiddel, en ik word er niet suf van. en inderdaad,ik kan beter zonder geen examen doen, ik ben ook echt blij dat ik van dat motorexamen af ben want ik heb meer spanning beleeft als plezier. totaal ook niet genoten van mijn rijlessen.
 
Drestar - ik hoop af en toe toch zó dat je gewoon een troll bent hè...

Lees even mee:

1) Code B2 indicaties: Ernstige psychiatrie, eerstegraads rouw of terminale patiënten.

2) Uit de bijsluiter van Xanax: "5.4 Rijvaardigheid en het gebruik van machines
Bestuur geen voertuig want Xanax heeft een kalmerend effect; het kan geheugenverlies geven, de concentratie kan verminderen en de spieren verslappen. Alle bezigheden waarvoor u veel aandacht nodig heeft, zoals autorijden en machines bedienen, kunnen minder goed worden uitgevoerd."

Dus... Of je bent gewoon echt helemaal van het padje af en zou om allerlei redenen absoluut niet op de motor moeten stappen, of je bent Europees kampioen long-trolling.
 
Drestar - ik hoop af en toe toch zó dat je gewoon een troll bent hè...

Lees even mee:

1) Code B2 indicaties: Ernstige psychiatrie, eerstegraads rouw of terminale patiënten.

2) Uit de bijsluiter van Xanax: "5.4 Rijvaardigheid en het gebruik van machines
Bestuur geen voertuig want Xanax heeft een kalmerend effect; het kan geheugenverlies geven, de concentratie kan verminderen en de spieren verslappen. Alle bezigheden waarvoor u veel aandacht nodig heeft, zoals autorijden en machines bedienen, kunnen minder goed worden uitgevoerd."

Dus... Of je bent gewoon echt helemaal van het padje af en zou om allerlei redenen absoluut niet op de motor moeten stappen, of je bent Europees kampioen long-trolling.

:^

En als het toch trolling is...advies: doe dat niet in dit topic maar elders. Hier zijn mensen serieus bezig met hun lessen en hebben behoefte aan serieuze adviezen. Met jouw opmerkingen zijn ze niet gebaat.

En als het geen trolling is: dan geldt bovenstaande ook :t
 
In een eerdere discussie zei Drestar dat een ingedommelde saaie CBR600F veel te weinig puf heeft en voor zijn gevoel gewoon gewoon niet vooruit komt, en dat hij toch echt wel een veel pittiger kanon nodig heeft om door de bochten te knallen.

Plotseling begrijp ik dat beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan