Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn afgelopen 2 lessen zijn helaas ook afgezegd. Woensdag ochtend weer een poging. Hopelijk gaat die wel door, m'n examen zit er aan te komen.
 
Als de lui die geacht worden er verstand van te hebben nu al zeggen dat het beter is niet de weg op te gaan, vind ik die rijschool niet op voorhand erg veilig bezig. Gewoon afblazen en nieuwe datum prikken.

:^ Inderdaad. Ik, de weerman, zegt: afblazen. Je mag er zelf ook wat van vinden, toch?
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant: gelijk een hoop ervaring opdoen onder zeer barre omstandigheden. :P
Maar inderdaad, het is niet erg veilig te noemen wanneer er code oranje heerst en het sterk wordt aangeraden aan motorrijders mét rijbewijs om beter de auto of OV te nemen
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant: gelijk een hoop ervaring opdoen onder zeer barre omstandigheden. :P
Maar inderdaad, het is niet erg veilig te noemen wanneer er code oranje heerst en het sterk wordt aangeraden aan motorrijders mét rijbewijs om beter de auto of OV te nemen
Ik heb begrepen dat het advies om niet de weg op te gaan voor iedereen geldt :?
 
Inmiddels code ROOD! :(
Wat betekent dat precies?
Oranje: beter niet de weg opgaan maar uiteindelijk moet je 't zelf weten en niet zeuren als het mis gaat?
Rood: streng verboden de weg op te gaan?
Of zoiets?

Edit: hier in Arnhem valt wat lichte sneeuw; je moet echt goed kijken om het te zien.
 
Laatst bewerkt:
Mijn examen bij het cbr ging ook niet door. Moest om 11:45 afrijden. Verstandige keuze. Tijdens de les voor het examen kwamen we niet eens meer buiten de stad omdat het niet te doen was.
 
Mijn les is uiteindelijk een paar uur vantevoren geannuleerd. ik zou net zelf bellen dat ik t niet zag zitten toen mijn instructeur belde. woensdag ochtend wordt het nu. middag examen.
 
Dan zou ik geen les meer nemen. meestal is de eerste keer rijden de beste keer.
 
Dan zou ik geen les meer nemen. meestal is de eerste keer rijden de beste keer.
Nou, ik weet nog dat ik toen een laatste uurtje les direct voorafgaand aan het AVD examen had, en daar erg blij mee was omdat ik daardoor even een uurtje de zenuwen opzij kon zetten en daardoor lekker fris en ingereden aan het examen begon. Maar goed, dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Mijn les is uiteindelijk een paar uur vantevoren geannuleerd. ik zou net zelf bellen dat ik t niet zag zitten toen mijn instructeur belde. woensdag ochtend wordt het nu. middag examen.

Ik had ook les voor het examen. Kan ik je aanraden vanwege redenen die SB opvoert! Veel succes en drie maal is scheepsrecht :t
 
Ok waarschijnlijk voor iedereen dan weer anders maar les voor het examen kan misschien ook zo zijn dat je je teveel gaat inspannen om het te goed te willen doen en dat dat juist veel energie gaat vergen en ten koste kan gaan van de rit erachter. ik weet zelf nog dat ik geen 2 lessen achter elkaar moest nemen, de eerste les was altijd de beste omdat ik dan meer fris was,
 
Ik heb net mijn les gehad en vond juist dat het nuttig was ivm slechte weersomstandigheden en om weer even in te komen. Ik voel me er mentaal klaar voor nu.
 
Je hebt er nog even rust tussen.. ik dacht dat je achter elkaar ging,
dus lessen en dan aansluitend examen. maar veel succes straks en hopelijk gelijk door naar het gemeente huis
 
Hi allemaal!

Ik ben weliswaar sinds dit najaar klaar met lessen, maar nieuw hier op het forum. Althans, als geregistreerd gebruiker! Ik heb namelijk met plezier mee mogen lezen in de vorige delen van dit specifieke thread, en ben dankbaar voor alle tips & tricks die ik hier heb mee kunnen pakken. Bij dezen dan ook: bedankt! *O*

@Wilco: onwijs veel succes, en chapeau voor het rijden in deze omstandigheden! Hierdoor kan rijden met mooi weer in het voorjaar alleen maar leuker worden, aangezien je al om leert gaan met weer waar vele rijders volgens mij voor binnen blijven ;)

Dé tip die mij het meeste heeft geholpen was een simpel stukje realisatie: je moet je rijbewijs niet halen, je wilt het! Volgens mij stapt bijna iedereen hier op de motor omdat ze het machtig mooi vinden. Vanuit een persoonlijke wens om te rijden, en niet omdat ze dat moeten uit noodzaak. Elke meter die je rijdt is een meter van die droom :]

Dat er dan toevallig een keertje iemand achter rijdt in z'n koekblikje die ziet hoe jij plezier beleeft aan die vrijheid (en daar waarschijnlijk op dat moment nog een beetje jaloers op is ook!) maakt dan verder niet zo veel uit. Jouw rit, jouw vrijheid, en bovenal: jouw droom die uit komt *D Geniet er dus van met volle teugen.

Aan alle lessers: onwijs veel plezier en succes! Ik lees graag mee met jullie ervaringen want mijn herinnering aan het mogen halen van m'n A'tje en het bijbehorende plezier herleef ik zo keer op keer een beetje :]
 
Succes Wilco, Ik hoop dat je het gehaald hebt

Ik heb dankzij de hittegolf van afgelopen dagen lekker kunnen lessen.... of toch niet?
Heb 2 lessen avd geoefend en rijinstructeur vond dat ik al klaar was voor de examen alleen nog 1 les nemen om de puntjes op de i te zetten. morgen vroeg heb ik een uurtje les daarna een kopje koffie voordat we doorgaan voor mijn avd examen! oooooh kan niet wachten om mijn rb op zak te hebben.

morgen heeft een vriend van mij zijn 1e avb examen rond hetzelfde tijd als mijn avd examen hihi.
en 4 uurtjes later dan mijn avd heb ik een afspraak bij de gemeentehuis (hoop dat het dan al door is gegeven dat ik het gehaald heb voor aanvraag rb)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan