Motor-Forum

Select Forum

Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

SV650 '99

Reg. datum:
10 jul. 2017
Gefeliciteerd Lexo met je A, en Joost met je AVB!

Vrijdag weer op voor m'n theorie. Jeej...
Ellen

Yamaha Diversion XJ900S 2002

Reg. datum:
26 jun. 2017
Gefeliciteerd Lexo met het behalen van je rijbewijs.
Robert

Honda4ever

Reg. datum:
05 dec. 2015
quote:
ellenkox schreef op 20 december 2017 @ 20:12:
Gefeliciteerd Lexo met je A, en Joost met je AVB!

Vrijdag weer op voor m'n theorie. Jeej...

Weeral. hoeveel keer heb je nu al gehad?

quote:
ellenkox schreef op 01 december 2017 @ 08:43:
Gefeliciteerd Arlos! Geniet er van :)

Ik heb vanmiddag weer een keer m'n theorie-examen. Als ik het nu nog steeds niet ga halen begrijp ik het echt niet hoor. Ik voel mezelf een wandelende verkeersregels-encyclopedie nu. Pffff :)

komende zaterdag ga ik trouwens al kijken naar een motor. Week daarop naar nog 2 of 3, en dan kan ik mezelf hopelijk een vervroegd kerstcadeautje geven. Ik wil er toch wel eentje hebben als ik geslaagd ben, ook al is het seizoen er straks niet meer echt naar...
Honda M serie, er is niks mooiers!

Reg. datum:
22 apr. 2015
Lexo, gefeliciteerd met je rijbewijs, *O*

Ellen, jij succes vrijdag met je theorie, ik had er ook moeite mee, en dat was nog in de oude tijd... :+

:) :t
SV650S '03, 2x Z650 '77/'79.

Reg. datum:
09 mei. 2017
komt goed Ellen! Het is inderdaad wel pittig. Zelfs voor iemand met hbo op zak zoals ik was het moeilijk en veel oefenen. Nederlandse verkeersregels zijn zooitje geworden ha ha ha.

Honda4ever

Reg. datum:
05 dec. 2015
School heeft er inderdaad niks mee te maken.ik ben niet echt geschoold maar super gedreven als ik echt iets wil word ik heel obsessief.motor en zowel auto theorie in 1 keer gehaald met weinig foutjes

Honda Pan E. 1100

Reg. datum:
25 jul. 2013
om de bocht door te komen, is het de bedoeling dat je díe arm strekt aan de kan waar je naartoe wil. je duwt als het ware de motor onder je vandaan.

http://www.rijschooltuncayamsterdam.nl/blog/wp-content/uploads/2012/12/afschuinena.jpg

:]

Reg. datum:
25 nov. 2017
Nou dames en heren, ik heb straks mijn avb examen, probeer de zenuwen een beetje weg te drukken; we gaan geweon n stukje rijden ;)

SV650 '99

Reg. datum:
10 jul. 2017
Vorige keer had ik 1 fout teveel. Proefexamens haal ik allemaal met vlag en wimpel. Ik ken de verkeersregels gewoon echt goed, maar ik laat me te snel misleiden door de CBR vraagstelling vrees ik. Denk ik dingen in afbeeldingen te zien die ik niet moet/hoef zien. En ik denk dat ik een vorm van druk voel omdat ik het wíl halen. Autotheorie had ik in 1x, zelfs zonder fouten, dus dit is echt mega frustrerend.

En vorige keer was ik helaas niet zo goed op de hoogte van rijverbod & ontzetting van rijbevoegdheid. En die 1 fout teveel was een hele domme die ik niet had hoeven maken (overigens in een andere categorie).

Heb eergisteren nogmaals de categorieën doorlopen waarin ik de vorige keer fouten had zitten, en over alles had ik zo'n 98% goed.

Maar goed. Winter. Het heeft allemaal niet zo'n haast, het is gewoon erg jammer van het geld dat ik er nu extra in steek en ik wil gewoon kunnen afrijden zodat ik echt klaar ben.
ellenkox wijzigde dit bericht op donderdag 21 december 2017 12:07 (9%)
Ellen

SV650 '99

Reg. datum:
10 jul. 2017
quote:
troost012 schreef op 21 december 2017 @ 10:40:
Nou dames en heren, ik heb straks mijn avb examen, probeer de zenuwen een beetje weg te drukken; we gaan geweon n stukje rijden ;)

succes!
Ellen

Honda4ever

Reg. datum:
05 dec. 2015
quote:
saabert schreef op 21 december 2017 @ 04:58:
om de bocht door te komen, is het de bedoeling dat je díe arm strekt aan de kan waar je naartoe wil. je duwt als het ware de motor onder je vandaan.

[afbeelding]

Dat is tegenleunen maar niet verplicht om bij avb examen op deze manier een bocht te maken.eigenlijk ga je het jezelf alleen maar moeilijk maken door dit toe te passen ,ik zelf heb dat ook niet gedaan. ik zit het liefst rechterop ipv zulke capriolen

Winnaar WIDM 2016

V-Stromrijder

Reg. datum:
10 nov. 2015
Functie:
Winnaar WIDM 2016
quote:
drestar schreef op 21 december 2017 @ 13:20:

[...]

Dat is tegenleunen maar niet verplicht om bij avb examen op deze manier een bocht te maken.eigenlijk ga je het jezelf alleen maar moeilijk maken door dit toe te passen ,ik zelf heb dat ook niet gedaan. ik zit het liefst rechterop ipv zulke capriolen

Dit ben ik met je eens. Belangrijkste is dat je kijkt waar je heen wilt gaan.
Na regen komt de mooiweerrijder.
Suzuki DL650 V-Strom

Reg. datum:
25 nov. 2017
AVB examen gehaald. :D Vertiefd geslapen, mijn les vanmorgen ging niet best, maar na 5 oefeningen goed feliciteerde de examinatrice me! Een geweldig kerstcadeau. Nou op naar het AVD.

Reg. datum:
22 apr. 2015
Gefeliciteerd met je AVB, *O* *O*

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
quote:
Heb ik ergens een memo met nieuwe bijwoorden gemist? _O-
Reality is that which doesn't go away when you stop believing in it.

Honda NC700XA

Reg. datum:
12 feb. 2014
quote:
SadBunny schreef op 21 december 2017 @ 19:42:

[...]
Heb ik ergens een memo met nieuwe bijwoorden gemist? _O-

Juiste spelling is “ vertieft” en is een goed Rotterdams woord.

Inside every older person is a younger person wondering what the hell happened.
Een vrouw die haar bikinilijn verzorgt, heeft een streepje voor.
Don’t argue with idiots. They’ll drag you down to their level then beat you with experience.

Honda Pan E. 1100

Reg. datum:
25 jul. 2013
quote:
drestar schreef op 21 december 2017 @ 13:20:

[...]

bij lage snelheden (dus AVB) is het inderdaad niet handig. enige waar je het zou kunnen gebruiken is het 8-je en de halve draai.

Reg. datum:
22 apr. 2015
quote:
Ton1954 schreef op 21 december 2017 @ 20:36:

[...]

Juiste spelling is “ vertieft” en is een goed Rotterdams woord.

Exact. :Y

Reg. datum:
19 mei. 2017
Dat moment wanneer je 5 werkdagen ongeduldig op je rijbewins wacht om vervolgens te zien op je rb dat het op hetzelfde dag als aanvraag is "gemaakt"

Reg. datum:
22 apr. 2015
quote:
nuri schreef op 22 december 2017 @ 09:10:
Dat moment wanneer je 5 werkdagen ongeduldig op je rijbewins wacht om vervolgens te zien op je rb dat het op hetzelfde dag als aanvraag is "gemaakt"

Tsja, ambtelijke molens werken traag, maar je hebt het iig. :] :)

Reg. datum:
19 jun. 2017
quote:
saabert schreef op 21 december 2017 @ 04:58:

[afbeelding]

Dit dus, zo ziet mijn rijinstructeur er ook uit. Op deze manier zit je toch eigenlijk gewoon rechtop, gezien de rug?

Reg. datum:
22 apr. 2015
@ Ellen, hoe was het vandaag?

SV650 '99

Reg. datum:
10 jul. 2017
Theorie eindelijk gehaald! Morgen even m'n AVD laten inplannen :D
Ellen

Aprilia Motó 6.5 (1999)

Reg. datum:
28 sep. 2016
quote:
ellenkox schreef op 22 december 2017 @ 16:16:
Theorie eindelijk gehaald! Morgen even m'n AVD laten inplannen :D

Gefeliciteerd Ellen! :]
»»» Le Civisme Est d'Avant-Garde «««

Ducati S4R

Reg. datum:
12 dec. 2017
Ha mooi! Gefeliciteerd Ellen :t

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.